Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+3
Vercingetorix
Thetaxpayer
Infra
7 posters

Månresan å dé......

Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

Månresan å dé...... - Sida 2 Empty Pengar

Inlägg  Secrist 2011-10-17, 10:35

Det behövs knappast nån Roccagil för att täppa till såna där läckor.
    Det kapitalistasika smörjmedlet "pengar" kan vara väl så fungerande
    som tätningsmassa om det smetas ut tillräckligt tjockt.

Tvivlar jag starkt på. Genom att avslöja historiens största konspiration så hade personen fått mer pengar och berömmelse än han kunnat drömma om. Inte en chans att regeringen kunnat matcha det.
    Infra
    Infra

Antal inlägg : 29644

Månresan å dé...... - Sida 2 Empty Sv: Månresan å dé......

Inlägg  Infra 2011-10-17, 12:16

Secrist skrev:Det behövs knappast nån Roccagil för att täppa till såna där läckor.
    Det kapitalistasika smörjmedlet "pengar" kan vara väl så fungerande
    som tätningsmassa om det smetas ut tillräckligt tjockt.

Tvivlar jag starkt på. Genom att avslöja historiens största konspiration så hade personen fått mer pengar och berömmelse än han kunnat drömma om. Inte en chans att regeringen kunnat matcha det.

Allt är så förenklat och bekvämt tillrättalagt i din drömvärld.
    Ack om det var så vänligt och sällt att leva.
    Det finns mycket effektiva försäkringar även mot den sortens
    frestelser: mordhot mot den egna familjen inklussive barn.

Sedan behöver inte alla vara invigda - bara de potentiellt
    intelligentaste. Resten lurar myndigheten precis som man
    lurar gemene man.

Filmskurken skulle ha sagt:

-Secrist! You gonna be a rich man.

-Och, om jag vägrar?

-Då är du en död man i morgon bitti (before dawn).
    Very Happy

Senast ändrad av Infra den 2011-10-17, 12:28, ändrad totalt 1 gång
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2011-10-17, 12:27

Sniperace skrev:
    Infra skrev:Snipern: "det enda som behövs är en parabol eller en riktantenn med skaplig riktverkan, denna monteras på ett kort maströr som sättes på en elevationsrotor och denna på en horisontalrotor, det är standarsutrustningen för att lyssna efter bla bla bla bla bla....."

Och en sån hade du, då? scratch

Vem kunde anna att din misstro mot NASA var väl så stor som min egen? Inte jag iaf.
    Very Happy

Och, du: paraboler fanns inte år -63. Laughing

BTW: Ligger Månen hitom eller bortom van Allennbältena?

Var någonstans ligger misstron i att vara radioamatör och ha denna utrustning, för radioamatörer ligger ju tjusningen i kommunikation och att kunna göra denna på så långt avstånd som möjligt, att dessutom då kunna lyssna på intressant kommunikation?

Var det förresten misstro mot polisen att förr använda polisradioscanners?
    jag kallar det mer nyfikenhet Smile
    kortaste avståndet till månen perigeum är 363104 KM längsta apogeum är 405696 km, van allenbältena ligger koncentrerade dels på ett avstånd av 700 - 10 000 km ovanför ekvatorn och dels mellan 12000 och 20000 km dvs utanför dessa.

våra tvsatelliter befinner sig på 36000 km höjd dvs utanför van allenbältena

Det är ingen som ifrågasätter din skicklighet som radioamatör.
    Men frågan var om du vet vad du lyssnar på?

Du påstår alltså att du kopplade upp dig mot månen med hjälp
    av ett stålrör eller vad det nu var?

Du vet väl att en ordinär polisscanner bara jobbar inom begränsade
    frekvensomfång?

Förstärker du mottagningsmöjligheterna på beskrivet sätt så får du
    in mer trafik på frekvensen men likt förtvivlat har du inte utökat
    frekvensomfånget ett enda snäpp.
    Very Happy

Senast ändrad av Infra den 2011-10-17, 12:38, ändrad totalt 3 gånger
    Secrist
    Secrist

Månresan å dé...... - Sida 2 Empty Mord

Inlägg  Secrist 2011-10-17, 12:37

Allt är så förenklat och bekvämt tillrättalagt i din drömvärld.

lurar gemene man.

-Och, om jag vägrar?

Mmmm..att regeringen har mordhotat tusentals av sina egna landsmän är ju mycket mer rimligt än möjligheten att man faktiskt har varit på månen. Rolling Eyes
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2011-10-17, 12:39

Secrist skrev:Allt är så förenklat och bekvämt tillrättalagt i din drömvärld.

lurar gemene man.

-Och, om jag vägrar?

Mmmm..att regeringen har mordhotat tusentals av sina egna landsmän är ju mycket mer rimligt än möjligheten att man faktiskt har varit på månen. Rolling Eyes

Ja men jag beskrev ju just att det inte var tusentals utan bara en
    begränsad elit på ett 100-tal (högst).
    Secrist
    Secrist

Månresan å dé...... - Sida 2 Empty Elit

Inlägg  Secrist 2011-10-17, 13:02

Ja men jag beskrev ju just att det inte var tusentals utan bara en
    begränsad elit på ett 100-tal (högst).

Fast det är ju baserat på ditt önsketänkande. Verkligheten säger att det är tusentals som du måste mordhota och muta för att det inte ska avslöjas. Och den sovjetiska spionverksamheten måste också misslyckas fullständigt för att dina teorier ska bära.
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2011-10-17, 13:14

Infra skrev:
    Sniperace skrev:
    Infra skrev:Snipern: "det enda som behövs är en parabol eller en riktantenn med skaplig riktverkan, denna monteras på ett kort maströr som sättes på en elevationsrotor och denna på en horisontalrotor, det är standarsutrustningen för att lyssna efter bla bla bla bla bla....."

Och en sån hade du, då? scratch

Vem kunde anna att din misstro mot NASA var väl så stor som min egen? Inte jag iaf.
    Very Happy

Och, du: paraboler fanns inte år -63. Laughing

BTW: Ligger Månen hitom eller bortom van Allennbältena?

Var någonstans ligger misstron i att vara radioamatör och ha denna utrustning, för radioamatörer ligger ju tjusningen i kommunikation och att kunna göra denna på så långt avstånd som möjligt, att dessutom då kunna lyssna på intressant kommunikation?

Var det förresten misstro mot polisen att förr använda polisradioscanners?
    jag kallar det mer nyfikenhet Smile
    kortaste avståndet till månen perigeum är 363104 KM längsta apogeum är 405696 km, van allenbältena ligger koncentrerade dels på ett avstånd av 700 - 10 000 km ovanför ekvatorn och dels mellan 12000 och 20000 km dvs utanför dessa.

våra tvsatelliter befinner sig på 36000 km höjd dvs utanför van allenbältena

Det är ingen som ifrågasätter din skicklighet som radioamatör.
    Men frågan var om du vet vad du lyssnar på?

Du påstår alltså att du kopplade upp dig mot månen med hjälp
    av ett stålrör eller vad det nu var?

Du vet väl att en ordinär polisscanner bara jobbar inom begränsade
    frekvensomfång?

Förstärker du mottagningsmöjligheterna på beskrivet sätt så får du
    in mer trafik på frekvensen men likt förtvivlat har du inte utökat
    frekvensomfånget ett enda snäpp.
    Very Happy

menar du en specifik sådan med kristaller för ex tolv olika kanaler?
    eller menar du en universalmottagare för en steglös scanning av ett helt frekvensområde?
    sedan har vi ju de normala radioapparaterna med täckning från 1.6MHz upp till 1300 MHZ där man kan lysnna på allt från telegrafi till frekvensskift eller psk. eller i dag även digital radiotrafik.

Sedan finns enkla anordingar för att utöka frekvensområdet, ex liknande anordning som använde när tv gick från vhf till uhf.

vad sedan gäller detta med att förstärka med en riktantenn eller parabol, så ger det först och främst riktverkan så att jag kan ta emot svagare signaler, dels att jag kan få bort signaler som kommer från andra håll än just den jag riktar mot, de från sidorna och bakifrån dämpas då genom just riktantenners och parabolers funktion.

vad gäller stålröret är det bärare av antennen, som genom att rotera röret så riktar man antennen åt olika håll, monterar man dessutom röret lite lutande kan man om man har rätt lutning följa en satellitbana eller månens bana längs horisonten så att antennen följer en båge med lägst azimut i de båda ytterändarna och högst i en förutbestämd punkt, inte så svårt om man bara lärt sig tekniken, det är en sak som gjorts i ganska många år nu, för du visste väl att det finns ett flertal amatörradiosatelliter i omlopp runt jorden?

Men man kopplar INTE ihop sig med en signal, man ställer in antennen så att man kan lyssna på denna, och att sända en riktad stråle radioenergi mot en förutbestämd punkt, här är ex en vanlig poinne som antenn RUNDSTRÅLANDE och effekten går åt alla håll, riktar jag däremot effekten IN mot centrum av en parabol, gär denna nästan som en laserstråle mot det håll parabolen är riktad vilket ger en enorm vinst i styrkan på det jag sänder ut och tar emot från exakt den punkt jag är inriktad mot.

Börjar du förstå lite bak detta nu, varför det vore så lätt att avslöja om signalerna INTE kommit från månytan osv.

och återigen, hur ser du på saken med sovjets följande av detta med sin radar, var de invigda i bluffen eller blev de också lurade på något sätt att på sin radar kunna se att det både landades och startades från månytan?
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2011-10-17, 14:06

Sovjet och Sovjet. Imbilla dig inte för en sekund att Sovjet
    skulle gå ut och berätta vad de visste om den här bluffen.

Sedan kan jag inte fatta att någon kan tro att månlandaren
    sände på en polisradiofrekvens. Skämtar du?

Dessutom: på en ordinär polisscanner är sändarfunktionen
    elliminerad för att ingen ska kunna gå in och störa ordinarie
    polisradiotrafik, vilket gör att du inte kan skicka signaler
    varken till månen eller annanstans.

Vi pratar här om 400-kanalsscanners av bearcattyp, med twin turbo
    med variabel steglängd, minnesbackup, signaldämpning,
    frekvensöverföring och scanninghastigehet med 100 kanaler /secund.
    Gärna en 3000 XLT-scanner. Vad sägs om ett frekvensområde på 25.0000-
    -549.9500 + 760.000-1300.0000 och Turbo på 300 kanaler/sekund?

Du är inte den enda radioamatören här på sajten. Very Happy

Frågar du mig skulle jag säga att du stött på en birdie.
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2011-10-17, 14:37

Infra skrev:Sovjet och Sovjet. Imbilla dig inte för en sekund att Sovjet
    skulle gå ut och berätta vad de visste om den här bluffen.
    Varför skulle Sovjet inte gjort det, det skulle ju inneburit en enorm propagandaseger för dem, eller var kanske fd sovjetunionen hemlighet strakt lierat med USA? Smile

Sedan kan jag inte fatta att någon kan tro att månlandaren
    sände på en polisradiofrekvens. Skämtar du?

Vad är en polisradiofrekvens? kör hela världens poliser på samma områden?
    nej, de har över världen funnits på en uppsjö av olika frekvenser ända från kortvåg upp till ultrakortvåg.

Dessutom: på en ordinär polisscanner är sändarfunktionen
    en polisradioscanner har INTE på något sätt en sändarfunktion, denna del finns inte inbyggd i dem, du får lära dig skilja på mottagare och sändare.

Vi pratar här om 400-kanalsscanners av bearcattyp, med twin turbo
    med variabel steglängd, minnesbackup, signaldämpning,
    frekvensöverföring och scanninghastigehet med 100 kanaler /secund.
    Gärna en 3000 XLT-scanner. Vad sägs om ett frekvensområde på 25.0000-
    -549.9500 + 760.000-1300.0000 och Turbo på 300 kanaler/sekund?
    skräp......
    den är enbart användbar för lite nyfikenhet, och tar inget av dagens polissändningar som numera är krypterade.

EN RIKTIG MOTTAGARE TÄCKER OMRÅDEN 120khZ UPP TILL Minst 1296 MHz, steglöst i upplösning av 1Hz utan luckor, den ska kunna ta emot am, ssb, fm, fsk och psk.

och nej, det var inte polisscanners som användes att lyssna på månlandaren eller våra rymdstationers trafik, där används tranceivers som är byggda för de olika speciella områdena ex 400-500 MHZ, 900-1300 MHz 6-12 GHz, och då tillsammans med antenner byggda för de frekvenserna
    här har man kommersiella sådana som Icom, Yeasu och ett otal anda sorter, plus hembyggen som är i klass med de allra dyraste kommersiella apparaterna
    Du är inte den enda radioamatören här på sajten. Very Happy
    det ställer jag mig inte frågande för, men att du skulle vara det förefaller väldigt otroligt enär du inte ens verkar ha de mest basala kunskaperna som licensierade sådana har.

Frågar du mig skulle jag säga att du stött på en birdie.

och vad är en birdie? något inom golfen?
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2011-10-17, 15:29

Långt därifrån. En lättköpt propagandatriumph är en lapsus
    i förhållande till ett inormationsövertag i världspolitiken.

"Dessutom: på en ordinär polisscanner är sändarfunktionen

en polisradioscanner har INTE på något sätt en sändarfunktion, denna del finns inte inbyggd i dem, du får lära dig skilja på mottagare och sändare."

Lilla gubben - det var just det jag gjorde. Hur kan det ha undgått dig, och hur skall du nu kunna övertyga någon alls att du fått dina "sändarsignaler" från din scanner att "studsa mot månytan"? Laughing

Jag förstog att du skulle komma med denna anmärkning men vem har talat om dagens sändningar som leds till största delen över RAKEL. Men RAKEL var inte
    i funktion 1963. Därför pratar vi om en äldre typ av sändare. Om du kallar den mest avancerade, beskrivna modellen av UNIDEN-fabrikat som polisen själv använde för skräp så underkänner jag dig som radioamatör.

"......lyssna på månlandaren eller våra rymdstationers trafik, där används tranceivers som är byggda för de olika speciella områdena ex 400-500 MHZ, 900-1300 MHz 6-12 GHz, och då tillsammans bla bla bla bla......"

Och en sån hade du skaffat dig då? Tillåt mej småle - med din dåvarande ekonomi? Very Happy mitt under brinnande av- och omlastning av belgiska kongotomater i israel? Nädu - försök med nåt annat.

"......400-500 MHZ, 900-1300 MHz 6-12 GHz......*" Riktigt skräp du beskriver där vill jag lova. Vad sägs i stället om dämpning av störsignaler på VFM-band och frekvensomfång 25 Mhz - 1.3 + 3 - 21 Ghz område.

Du behöver ingen licens. Var är sporten i det? Får du tag i en bra maskin och är tillräckligt kunnig så klarar du dig ändå. Med de där leksakerna du nämner underkänner du dig själv som radioamatör - en amatör i ordets rätta betydelse.

"och vad är en birdie? något inom golfen?" Med den frågan underkänner du dig sist och slutgiltigt som radioamatör.
    Very Happy

Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2011-10-17, 16:12

Infra skrev:Långt därifrån. En lättköpt propagandatriumph är en lapsus
    i förhållande till ett inormationsövertag i världspolitiken.

"Dessutom: på en ordinär polisscanner är sändarfunktionen

en polisradioscanner har INTE på något sätt en sändarfunktion, denna del finns inte inbyggd i dem, du får lära dig skilja på mottagare och sändare."

Lilla gubben - det var just det jag gjorde. Hur kan det ha undgått dig, och hur skall du nu kunna övertyga någon alls att du fått dina "sändarsignaler" från din scanner att "studsa mot månytan"? Laughing
    nu var det ju så att jag berättade att en scanner LYSSNAR man bara med, den innehyåller nämligen ingen sändare, du är tydligen totalt rudis på det där. du talade om eliminerad, dvs avstängd, när den inte ens funnits ..... Smile

Jag förstog att du skulle komma med denna anmärkning men vem har talat om dagens sändningar som leds till största delen över RAKEL. Men RAKEL var inte
    i funktion 1963. Därför pratar vi om en äldre typ av sändare. Om du kallar den mest avancerade, beskrivna modellen av UNIDEN-fabrikat som polisen själv använde för skräp så underkänner jag dig som radioamatör.
    nu var det en bearcat du beskrev, faktum är att jag hade en Uniden 2020 Tranceiver under ett par år, en underbart bra sammanbyggd sändare/mottagare som täckte 3.5 till 30 MHz, det var ingen scanner men köra månstudas med den gick inte, den ligger för lågt i frekvens, men kunde användas för jordenruntkontakter pga att det var en kortvågsrigg Smile

men vanliga 432MHZ tranceivers var vanliga på den tiden, och det var dem man använde för månstuds om du inte visste det.

"......lyssna på månlandaren eller våra rymdstationers trafik, där används tranceivers som är byggda för de olika speciella områdena ex 400-500 MHZ, 900-1300 MHz 6-12 GHz, och då tillsammans bla bla bla bla......"

Och en sån hade du skaffat dig då? Tillåt mej småle - med din dåvarande ekonomi? Very Happy mitt under brinnande av- och omlastning av belgiska kongotomater i israel? Nädu - försök med nåt annat.
    vi hade sådana på vår lokala klubb SK7BK, så jag behövde ingen egen, och nej, de var inte särskilt dyra heller, återigen visar du din okunskap Smile

"......400-500 MHZ, 900-1300 MHz 6-12 GHz......*" Riktigt skräp du beskriver där vill jag lova. Vad sägs i stället om dämpning av störsignaler på VFM-band och frekvensomfång 25 Mhz - 1.3 + 3 - 21 Ghz område.
    vfm-band? Very Happy

Du behöver ingen licens. Var är sporten i det? Får du tag i en bra maskin och är tillräckligt kunnig så klarar du dig ändå. Med de där leksakerna du nämner underkänner du dig själv som radioamatör - en amatör i ordets rätta betydelse.
    men jag HAR licens, det saknar du *asg*
    och du har lyckats bevisa att du saknar nödvändiga kunskaper...

men åter till ämnet., Hur tror du de fejkade sändningarna från månen?

"och vad är en birdie? något inom golfen?" Med den frågan underkänner du dig sist och slutgiltigt som radioamatör.
    Very Happy
    Birdie finns inte inom amatörradion, däremot använda ofta instrumet från fabrikatet Bird....

Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2011-10-17, 16:22

Birdies

Frekvens Mhz
    28.6350
    35.7950
    37.0950
    37.1000
    42.4000
    74.2000
    110.9625
    115.2375
    132.2750 o.s.v.

Dessa och flera andra frekvenser är så kallade birdies och
    genereras i scannern, dessa kan låsas bort med L/O-funktionen
    om du får problöem med att scannern stannar vid någon eller några
    av frekvenserna. Very Happy

Förstå?
    [/color]
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2011-10-17, 16:39

Infra skrev:Birdies

Frekvens Mhz
    28.6350
    35.7950
    37.0950
    37.1000
    42.4000
    74.2000
    110.9625
    115.2375
    132.2750 o.s.v.

Förstå?
    [/color]

nix....

scanners används sällan av amatörer, de söker ju bara av frekvenser som inte används av dem Smile

tydligen rör det sig om fenomenet intermodulation, men verkar vara ett begrepp använt bara av scannerfantaster Smile
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2011-10-17, 17:27

Sniperace skrev:

Frekvens Mhz
    28.6350
    35.7950
    37.0950
    37.1000
    42.4000
    74.2000
    110.9625
    115.2375
    132.2750 o.s.v.

Förstå?
    [/color]

nix....

scanners används sällan av amatörer, de söker ju bara av frekvenser som inte används av dem Smile

tydligen rör det sig om fenomenet intermodulation, men verkar vara ett begrepp använt bara av scannerfantaster Smile

"Är det nåt från golfen...... rabbit "

Azg.
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2011-10-17, 17:49

Infra skrev:
    Sniperace skrev:

Frekvens Mhz
    28.6350
    35.7950
    37.0950
    37.1000
    42.4000
    74.2000
    110.9625
    115.2375
    132.2750 o.s.v.

Förstå?
    [/color]

nix....

Azg.
    detg är dit alla sökningar pekar i nförsta hand, sök enbart på birdie som du skrev så.... *asg*
    vilket soimpelt försök att nedvärdera, men tyvärr misslyckades du, kan du nu förklara vad USA skulle ha att tjäna på at bluffa och få sovjet med sig som partner i bluffen?
    Vercingetorix
    Vercingetorix

Antal inlägg : 4633

Inlägg  Vercingetorix 2011-10-17, 18:38

Hur fejkade man isf de hundratals kg månsten astronauterna hade med sig?
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2011-10-17, 19:27

Vercingetorix skrev:Hur fejkade man isf de hundratals kg månsten astronauterna hade med sig?

Det var en enkel match. Bara att skicka springpojke
    till blå Jungfrun så fick han plocka lämplig mängd.
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2011-10-17, 19:29

Sniperace skrev:
    Infra skrev:
    Sniperace skrev:

Frekvens Mhz
    28.6350
    35.7950
    37.0950
    37.1000
    42.4000
    74.2000
    110.9625
    115.2375
    132.2750 o.s.v.

Förstå?
    [/color]

nix....

Azg.
    detg är dit alla sökningar pekar i nförsta hand, sök enbart på birdie som du skrev så.... *asg*
    vilket soimpelt försök att nedvärdera, men tyvärr misslyckades du, kan du nu förklara vad USA skulle ha att tjäna på at bluffa och få sovjet med sig som partner i bluffen?

Sovjet behövde aldrig bluffas. De har än
    i dag allt på sina 5 fingrar.
    Vercingetorix
    Vercingetorix

Inlägg  Vercingetorix 2011-10-17, 19:49

Infra skrev:
    Vercingetorix skrev:Hur fejkade man isf de hundratals kg månsten astronauterna hade med sig?

Det var en enkel match. Bara att skicka springpojke
    till blå Jungfrun så fick han plocka lämplig mängd.

Åfan... Vem har lämnat efter sig en sådan ansenlig mängd med månsten på denna gudsförgätna lilla ö?
    Vercingetorix
    Vercingetorix

Inlägg  Vercingetorix 2011-10-17, 19:50

Förresten har aldrig atombomberna över Hiroshima och Nagasaki ägt rum heller. Så det så!
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2011-10-17, 21:32

Vercingetorix skrev:Förresten har aldrig atombomberna över Hiroshima och Nagasaki ägt rum heller. Så det så!
    Där fick jag så jag teg.
    Vercingetorix
    Vercingetorix

Inlägg  Vercingetorix 2011-10-17, 21:42

Infra skrev:
    Vercingetorix skrev:Förresten har aldrig atombomberna över Hiroshima och Nagasaki ägt rum heller. Så det så!
    Där fick jag så jag teg.

Ja, om du kan få torgföra en vansinnig konspirationsteori, kan väl jag också få det?
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2011-10-17, 22:49

Vercingetorix skrev:
    Infra skrev:
    Där fick jag så jag teg.

Ja, om du kan få torgföra en vansinnig konspirationsteori, kan väl jag också få det?
    Jo.
    Secrist
    Secrist

Månresan å dé...... - Sida 2 Empty Mystiskt

Inlägg  Secrist 2011-10-17, 23:58

Infra skrev:
    Vercingetorix skrev:
    Infra skrev:
    Där fick jag så jag teg.

Jo.

Jag börjar undra om Hitler verkligen existerat eller han bara är en påhittad figur iscensatt av CIA. Hmmmm.... scratch
    PE Dal
    PE Dal

Antal inlägg : 1127

Månresan å dé...... - Sida 2 Empty Memorerat

Inlägg  PE Dal 2011-10-18, 00:38

Har något som helst existerat, före vårt minnes sätt att registrera detta?

Jag tror att världen skapades när Jag började komma ihåg saker o ting!!!

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-25, 14:01