Infra skrev:På det första påståendet svarar jag att dom redan hade beskyllts
för allsjöns otyg sedan 70-talets oljekris.
nej, fortfarande likställer du land med muslim, det kan du knappast göra för som jag sa, så har ex usa,s försvar av Kuwait inte ett smack med islam att göra, här anföll Irak svekfullt och ckligt ett anat land som också har en muslimksk befolkning, här räddade USA Kuwaitierna från ´svinet Saddam.
På det andra påståendet har jag redan svarat men jag kan tillägga
det att jag inte begär att vederbörande ska spå framtiden men
ser gärna att han drar lärdom av det förflutna.
Fortfrande så blev det inge krig mot MUSLIMER förrän den 11 september, där var det en anfall av muslimer riktat i islams namn mot USA, inte ett enskilt land.
På det tredje påståendet svarar jag att "Jo! Det gällde
muslimer och det gällde Islam"!
Nej, jag vidhåller att det inte har eller hade med just muslimer att göra, då var det fortfarande aktioner mot specifika länder, inte en muslimsk enhet...
Titta på kartan. Lägg märke till Iraks gränslinjer som är dragna
med linjal av kolonialherrar vid ett skrivbord. Sadam påstod att
Q-8 var Iraks sista provins. Fan vet om han inte hade rätt?
HUr du än försöker så var och är Kuwait ett erkänt land med erkänd regering, så rätten fanns inte för saddam att anfalla, ger du dem rätt i detta fger du samtidigt rätten till Israel at göra som de gjort och gör...
Vem blev lyckligare av att Bush senior gick in och räddade kvar
den Quaitiska prinsen och hans 30 kusiner, vid makten? Inte Quaits
kvinnor iaf. De tvingas fortfarande gå i Burka och får inte köra
bil.
Nu är Kuwait inte riktigt så illa som du försöker påskina, där är en mycket bättre plats att leva än för ex saudiaraberna eller Iranierna i respektive land, och fan swå mycket bättre än vad det var i afghganistanb under talibanerna.
Hur i h-e kan du fortfarande 2011 sitta och försvara anfallet
på Irak som skedde efter en rad offentliga lögner och med
Nineeleven som förevändning. Vetenskapen har än i dag inte kunna
hitta ett uns av samband mellan Irak och Nineeleven eller mellan
Irak och bin laden. Man rodnar ju långt ner på halsen å dina vägnar
när man inser att du inte har lärt dig något om nånting på 20 år.
Jag tycker det var bra att de tog bort saddam och at möjligheten till demokrati har öppnaqts i Irak, men du föredrar säkert saddam hårda styre och massmord på både den egna och andra befolkningar.
Om det begås massmord så tycker inte du att mördarnas namn har med
saken att göra. Fortsätt då och tyck så men
så heter de iaf!
Det är ju så att i alla krig tjänar vapenleverantörerna pengar vad de än heter och var de än kommer ifrån, säljer inte den ene så gör den andre bara större vinst.
och vilka vapen är de som förekommer mest i olika oroligheter om inte vapen från ÖST levererade av de forna kommunistregimerna och deras anhang