Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+12
DMustaine
SilverSurfer
redalert
RedCloud
RedMentalCase
lazy
ericTheDog
Secrist
SiP
Sniperace
Redvictory
Infra
16 posters

USA:s ekonomi säckar ihop igen.

DMustaine
    DMustaine

Antal inlägg : 3914

USA:s ekonomi säckar ihop igen.  - Sida 3 Empty Sv: USA:s ekonomi säckar ihop igen.

Inlägg  DMustaine 2011-09-05, 06:46

Secrist skrev:Men ni måste erkänna att den judiska lobbyn i USA är nog så stark att den i viss mån påverkar USAs olika beslut ?

Ett tips. Framför inte den typen av teorier på jobbet. Då kan du lika gärna börja klä dig i vita lakan och struthatt.

Haha vilken underbar start på dagen nu går jag till kneget med ett stort smile!! Very Happy
    RedCloud
    RedCloud

Antal inlägg : 23039

USA:s ekonomi säckar ihop igen.  - Sida 3 Empty Sv: USA:s ekonomi säckar ihop igen.

Inlägg  RedCloud 2011-09-05, 07:29

Ett tips. Framför inte den typen av teorier på jobbet. Då kan du lika gärna börja klä dig i vita lakan och struthatt.

Ha ha, gud var barnsliga ni är. Det finns inget rasistiskt i det påståendet, det är ett politiskt faktum i USA.

Kolla gärna Lazys svar, hon har iaf ngt bakom pannbenet.

Ja jävlar....historielösa är bara förnamnet.

http://www.dn.se/nyheter/varlden/stark-position-for-israelisk-lobby-i-usa

När Barack Obama tillträder som USA:s president är det kriget i Gaza som ligger överst i inkorgen. Även om han lovat förändringar så måste han utgå från den djupt rotade "historiska relationen" med Israel som i USA understöds av mäktiga lobbygrupper.

Tycker SD-secrist att DN är KKK-husorgan nu då eller ?
    RedclownIII
    RedclownIII

Antal inlägg : 2772

Inlägg  RedclownIII 2011-09-05, 09:23

RedCloud skrev:

Ha ha, gud var barnsliga ni är. Det finns inget rasistiskt i det påståendet, det är ett politiskt faktum i USA.

När Barack Obama tillträder som USA:s president är det kriget i Gaza som ligger överst i inkorgen. Även om han lovat förändringar så måste han utgå från den djupt rotade "historiska relationen" med Israel som i USA understöds av mäktiga lobbygrupper.

*ASG* *flin* *flabb*
    Redvictory
    Redvictory

Antal inlägg : 12028

Inlägg  Redvictory 2011-09-05, 09:52

RedclownIII skrev:
    RedCloud skrev:

*ASG* *flin* *flabb*

Så kan det låta när schizonazze skrattar med sina tre personligheter!
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Antal inlägg : 12415

Inlägg  RedMentalCase 2011-09-05, 12:06

Dagens vänsterdravel om Israel-lobbyn i världen är en exakt kopia av det som hördes runt om i världen på 1920-30 talen.

För övrigt samma snack som hörs i alla arabiska medier dagarna i ända.
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

USA:s ekonomi säckar ihop igen.  - Sida 3 Empty Lobby

Inlägg  Secrist 2011-09-05, 12:32

Det finns alla möjliga lobbygrupper i USA som jobbar för sin sak. Relationen USA-Israel är gammal och välkänd. Påståenden som att detta skulle påverka världsekonomin är dock någon som jag skulle ligga lågt med om jag var du. Men du får göra precis som du vill. Du kan ju också gå in på Radio Islam så hittar du fler av dina åsiktsbröder där.
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Inlägg  RedMentalCase 2011-09-05, 17:27

Secrist skrev:Ha ha, gud var barnsliga ni är. Det finns inget rasistiskt i det påståendet, det är ett politiskt faktum i USA.

Det finns alla möjliga lobbygrupper i USA som jobbar för sin sak. Relationen USA-Israel är gammal och välkänd. Påståenden som att detta skulle påverka världsekonomin är dock någon som jag skulle ligga lågt med om jag var du. Men du får göra precis som du vill. Du kan ju också gå in på Radio Islam så hittar du fler av dina åsiktsbröder där.

Precis,

att stövelvänstern försöker "rättfärdiga" sin grova rasism med att citera diverse artiklar, som ju inte alls säger det de säger,
    bara bevisar att de nånstans inser själv att de är ute på djupt vatten.

Ingen sitter dagarna i ända och tar upp alla de andra lobbygrupperna som finns i USA ,
    men när det råkar vara en judisk grupp då ser stövelvänstern det som "bevis",
    EXAKT så gick resonemangen på 1920-30 talen, EXAKT.

Bara stövelvänstern inbillar exempelvis sig att gaza ligger överst på presidentens bord.
    lazy
    lazy

Antal inlägg : 12772

Inlägg  lazy 2011-09-05, 17:52

Ed Koch och Mort Zuckerman gick i maj ut med att de inte tänkte stödja Obama i nästa presidentval eftersom de kände sig svikna i Israelfrågan, att det var en signal till Obama inför Netanyahus tal i kongressen den 24:e maj är jag ganska övertygad om och det är här som de har en möjlighet att påverka men att inbilla sig att det finns ett "The Protocols of the Elders of Zion", vilket Infra har kommit dragande med åtskilliga ggr, är bara osmakligt.

Till RC:s försvar så skrev han faktiskt: Nu delar jag den inte myten om den judiska världsherraväldet
    Jag tror att det var ärligt menat.
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Inlägg  RedMentalCase 2011-09-05, 18:00

lazy skrev:Ed Koch och Mort Zuckerman gick i maj ut med att de inte tänkte stödja Obama i nästa presidentval eftersom de kände sig svikna i Israelfrågan, att det var en signal till Obama inför Netanyahus tal i kongressen den 24:e maj är jag ganska övertygad om och det är här som de har en möjlighet att påverka men att inbilla sig att det finns ett "The Protocols of the Elders of Zion", vilket Infra har kommit dragande med åtskilliga ggr, är bara osmakligt.

Till RC:s försvar så skrev han faktiskt: Nu delar jag den inte myten om den judiska världsherraväldet

Vad kackerlackan menar ärligt är faktiskt omöjligt att veta, han är ju ett bevisat psykfall.

Men att nära tankar om att just den judiska lobbygruppen skulle på nåt sätt stå över, vara förmer eller ha en speciell tyngd visavi andra lobbygrupper i USA, är inget annat än ett eko från 1920-30 talen, och från diverse andra mörka perioder av judehat.
    Det är retorik som hörs på radio Islam, i de flesta arbiska länderna och hos de högerextrema.
    Så är det.

RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2011-09-05, 18:02

lazy skrev:Ed Koch och Mort Zuckerman gick i maj ut med att de inte tänkte stödja Obama i nästa presidentval eftersom de kände sig svikna i Israelfrågan, att det var en signal till Obama inför Netanyahus tal i kongressen den 24:e maj är jag ganska övertygad om och det är här som de har en möjlighet att påverka men att inbilla sig att det finns ett "The Protocols of the Elders of Zion", vilket Infra har kommit dragande med åtskilliga ggr, är bara osmakligt.

cred Lazy
    Infra
    Infra

Antal inlägg : 29644

Inlägg  Infra 2011-09-05, 18:04

SiP skrev:
    Redvictory skrev:
    Sniperace skrev:
    Infra skrev:
    Sniperace skrev:
    RedCloud skrev:
    Ungefär som när mp ställer och styr i Sverige

Ditt mellannamn är ju "NollKoll" vilket du dagligen bevisar.
    Om nu inte MP sitter i regeringen, hur kan de då "styra och ställ".
    Otur när du tänker ? Jämt ?

kan man verka som vågmästare kan man ju ibland styra och ställa för att få igenom vissa krav, det är ju basic politik eller hur?
    kliar du mig på ryggen så kliar jag dig, samma kan SD göra, men inte många vill ha med dem och v att göra

Har inte du åkt än?

HAr redan berättat att flyget lyfter den 6 oktober kl 0700 från Landvetter

Den som väntar på nåt gott.....ändå är du inte den värsta av er högergökar sniper! jag menar att du verkar ha en nypa empati som kan spira igenom ditt mörkblå hat o kyla ibland! (det har ingen av de andra) jo Lazy har det vet jag Very Happy

Ja du verkligen sprutar av empati när du hånar Sniper för hans sjukdom RV, är det din syn på empati, att håna och och skratta åt en sjukdom som med största säkerhet kommer leda till döden??
    Den klumpiga SIPP åter helt fel ute. Jag tror inte RV hånar nån
    för nån sjukdom. Det var knappt ett år sen vi var nära att förlora
    vår käre RV som själv var svårt sjuk och genomgick riskfyllda
    operationer.

Nu är han åter på banan och du, din klumpiga djävel hoppar på
    honom på just den punkt där han själv är som mest sårbar. Du är
    en skam för detta forum din slemmiga SD-kramare och fullblodsnazist!
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2011-09-05, 18:06

Påståenden som att detta skulle påverka världsekonomin är dock någon som jag skulle ligga lågt med om jag var du

Kanske SD-secrist skulle läsa vad man skriver innan han vomerar ?
    lazy
    lazy

Antal inlägg : 12772

Inlägg  lazy 2011-09-05, 18:08

RedMentalCase skrev:

Vad kackerlackan menar ärligt är faktiskt omöjligt att veta, han är ju ett bevisat psykfall.

Men att nära tankar om att just den judiska lobbygruppen skulle på nåt sätt stå över, vara förmer eller ha en speciell tyngd visavi andra lobbygrupper i USA, är inget annat än ett eko från 1920-30 talen, och från diverse andra mörka perioder av judehat.
    Det är retorik som hörs på radio Islam, i de flesta arbiska länderna och hos de högerextrema.
    Så är det.

Jag säger inte emot dig när det gäller retoriken hos en del individer där "protokollen" är "fakta", förintelsen överdriven, svininfluensan "uppfanns" av judar för att kränka araber, judar bestämmer vilka filmer som ska visas o.s.v i all oändlighet, listan kan göras väldigt lång.
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2011-09-05, 18:12

Den hatiske & historielöse RMC kanske skulle läsa artikeln:

Men texten innehåller inga bilder så det kanske är för tungt för honom ?

"Den kanske mest genomgripande kritiken mot den israeliska lobbyns inflytande har förts fram i boken "The Israel Lobby and US Foreign Policy", där två utrikespolitiska experter, professorerna John Mearsheimer och Stephen Walt, hävdar att vad de betraktar som ett ensidigt stöd till Israel utgör ett hot mot USA:s egna säkerhetsintressen. De menar att en alltför mäktig israelisk lobby inte bara försvårar fred i Mellanöstern utan även lägger en grogrund för muslimsk terrorism mot USA, försvårar USA:s ansträngningar att stoppa Iran och andra länder från att skaffa kärnvapen och dessutom skapar onödiga risker för USA:s
    energiförsörjning i och med att oljeimporten från Mellanöstern hamnar i farozonen."

Skrev jag historielös ?

SiP
    SiP

Antal inlägg : 4427

Inlägg  SiP 2011-09-05, 18:37

Infra skrev:
    SiP skrev:
    Redvictory skrev:
    Sniperace skrev:
    Infra skrev:
    Sniperace skrev:
    RedCloud skrev:
    Ungefär som när mp ställer och styr i Sverige

Ditt mellannamn är ju "NollKoll" vilket du dagligen bevisar.
    Om nu inte MP sitter i regeringen, hur kan de då "styra och ställ".
    Otur när du tänker ? Jämt ?

kan man verka som vågmästare kan man ju ibland styra och ställa för att få igenom vissa krav, det är ju basic politik eller hur?
    kliar du mig på ryggen så kliar jag dig, samma kan SD göra, men inte många vill ha med dem och v att göra

Har inte du åkt än?

HAr redan berättat att flyget lyfter den 6 oktober kl 0700 från Landvetter

Den som väntar på nåt gott.....ändå är du inte den värsta av er högergökar sniper! jag menar att du verkar ha en nypa empati som kan spira igenom ditt mörkblå hat o kyla ibland! (det har ingen av de andra) jo Lazy har det vet jag Very Happy

Ja du verkligen sprutar av empati när du hånar Sniper för hans sjukdom RV, är det din syn på empati, att håna och och skratta åt en sjukdom som med största säkerhet kommer leda till döden??
    Den klumpiga SIPP åter helt fel ute. Jag tror inte RV hånar nån
    för nån sjukdom. Det var knappt ett år sen vi var nära att förlora
    vår käre RV som själv var svårt sjuk och genomgick riskfyllda
    operationer.

Nu är han åter på banan och du, din klumpiga djävel hoppar på
    honom på just den punkt där han själv är som mest sårbar. Du är
    en skam för detta forum din slemmiga SD-kramare och fullblodsnazist!

Frågan är om du inte är den enda i hela djävla världen som dator och all utrustning som gör att du kan ha något att göra med människor skulle beslagtas med hänvisning till övriga världens väl och ve..

Jag lyckönskade RV med sin behandling när det var aktuellt, att han sitter och hånar Sniper för en sjukdom som med största sannolikhet kommer att leda till döden antar jag att du i din djävla småsinthet gentemot Sniper sitter och applåderar din förbannade judehatare.
    Men visa var jag ens nämt RV´s sjukdom i något av mina inlägg, skall bli ett nöje att visa din fula nazzenunna i all sin prakt igen, så fram med bevisen eller ännu hellre, logga ut, åk ned till Gaza och agera nyttig idiotsköld..
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Inlägg  RedMentalCase 2011-09-05, 18:40

lazy skrev:
    RedMentalCase skrev:

Så är det.

Jag säger inte emot dig när det gäller retoriken hos en del individer där "protokollen" är "fakta", förintelsen överdriven, svininfluensan "uppfanns" av judar för att kränka araber, judar bestämmer vilka filmer som ska visas o.s.v i all oändlighet, listan kan göras väldigt lång.

Eller de som envisas med att kalla Israel för terrorstaten och hänvisar till FN istället för att inse att de är störda i pallet,
    man hör ju knappast FN chefen eller företrädare för FN kalla Israel terrorstaten.
    Fanatiker ser aldrig själv att de är fanatiker.
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2011-09-05, 18:44

Eller de som envisas med att kalla Israel för terrorstaten

Terror (från latin terror 'rädsla, fruktan')[1] används som beteckning för systematiskt våld.

Exakt vad Israel gör...

Skrev jag historielös ?
    Thetaxpayer

Antal inlägg : 7997

Inlägg  Thetaxpayer 2011-09-05, 18:52

RedCloud skrev:
    Eller de som envisas med att kalla Israel för terrorstaten

Terror (från latin terror 'rädsla, fruktan')[1] används som beteckning för systematiskt våld.

Exakt vad Israel gör...

Skrev jag historielös ?

Vad kallar du det Palestinierna gör?
    Du måste förstå det här med verkan och orsak. Du kan fråga FISTEN om det. Han vet allt om detta.
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2011-09-05, 18:56

Enligt folkrätten ska och får de ockuperade göra motstånd mot ockupationsmakten.
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Inlägg  RedMentalCase 2011-09-05, 18:57

De grupper och individer som som envisas med att kalla mellanösterns enda demokrati för terrorstaten är sanslösa fanatiker,
    om man inte visste att kackerlackan är en lönnfet 52 åring skulle man tro att man pratade med en islamist med psykiska problem.
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2011-09-05, 18:59

De grupper och individer som som envisas med att kalla mellanösterns enda demokrati för terrorstaten är sanslösa fanatiker,

Snarare realister, oh du historielöse.

om man inte visste att kackerlackan är en lönnfet 52 åring

nu räknar du fel igen....

Att genomgående kalla en motdebattör för "kackerlacka" är en sjuk företeelse.
    Inser du det ?
    DMustaine
    DMustaine

Antal inlägg : 3914

Inlägg  DMustaine 2011-09-05, 19:01

Jag tycker kackerlacka, i ditt fall, är den korrekta benämningen!
    Thetaxpayer

Antal inlägg : 7997

Inlägg  Thetaxpayer 2011-09-05, 19:02

RedCloud skrev:

Enligt folkrätten ska och får de ockuperade göra motstånd mot ockupationsmakten.

Slutar raketerna falla så kanske det du kallar ockupation slutar också. Men fortsätter raketerna så är nog chansen till det minimal.
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2011-09-05, 19:03

så kanske det du kallar ockupation slutar också.

Dom har haft sedan -67 på sig.....och raketer har inte fallit hela tiden....
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Inlägg  RedMentalCase 2011-09-05, 19:07

Den som argumenterar utifrån beskrivningen av ordet terror,
    har väl inga problem att inse att denne är en kackerlacka???

Kackerlacka från tyskans Kakerlake, en insekt som är djupt motbjudande och det ifrågasätts ofta om den har ett existensberättigande. SAOL?

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-25, 10:29