Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

5 posters

Ibland är det jobbigt att ha ett konstigt namn

Sossar ee lata
    Sossar ee lata

Antal inlägg : 5378

Ibland är det jobbigt att ha ett konstigt namn Empty Ibland är det jobbigt att ha ett konstigt namn

Inlägg  Sossar ee lata 2011-08-25, 08:43

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13521598.ab

Men det löser sig nog, USA är bara lite försiktiga, vilken man förstår. Jag är säker på att killen kommer få komma in tillslut.

Lycka till.
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Antal inlägg : 17511

Ibland är det jobbigt att ha ett konstigt namn Empty Sv: Ibland är det jobbigt att ha ett konstigt namn

Inlägg  F.I.S.T 2011-08-25, 10:11

Sossar ee lata skrev:http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13521598.ab

Men det löser sig nog, USA är bara lite försiktiga, vilken man förstår. Jag är säker på att killen kommer få komma in tillslut.

Lycka till.

"Den stora demokratini väst " Shocked
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Ibland är det jobbigt att ha ett konstigt namn Empty Sv: Ibland är det jobbigt att ha ett konstigt namn

Inlägg  Sniperace 2011-08-25, 10:18

F.I.S.T skrev:
    Sossar ee lata skrev:http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13521598.ab

Lycka till.

"Den stora demokratini väst " Shocked

men är du säker på att de inte efter kontroll släpper in?
    i stort sett alla länder har en viss kontroll, och i de gamla östländerna så behövdes det inte mycket för at inte få åka dit, ett exempel är jag, och det berodde enbart på att jag inte ville avslöja namn och adress på en sovjetmedborgarinna jag tillbringade tre nätter hos.
    Det resulterade i permanent förbud att komma in i sovjetunionen, et stor sämpelk i passet visade detta, och jag fick landgångsförbud i deras hamnar.

I detta fall är det ju tyvärr så matt han bär samma namn som en registrerad terrorist, och det är ganska naturligt att de då kontrollerar att det inte är denne.

Säg mig, är det antidemokratiskt att vägra inresa till oönskade element?
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

Ibland är det jobbigt att ha ett konstigt namn Empty Trist

Inlägg  Secrist 2011-08-25, 10:34

Visst. Det är tråkigt för honom men det känns som ett utslag av nyhetstorka. Att folk kommer i kläm ibland på grund av att de delar namn med kända kriminella eller andra eftersökta händer ju lite då och då. Om han på grund av detta får vänta några veckor extra på sitt visum känns ju som rätt futtiga problem jämfört med 12 miljoner svältande på afrikas horn.
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2011-08-25, 10:38

Secrist skrev:Visst. Det är tråkigt för honom men det känns som ett utslag av nyhetstorka. Att folk kommer i kläm ibland på grund av att de delar namn med kända kriminella eller andra eftersökta händer ju lite då och då. Om han på grund av detta får vänta några veckor extra på sitt visum känns ju som rätt futtiga problem jämfört med 12 miljoner svältande på afrikas horn.

Ja, och det vore ju samtidigt verkligt illa om det nu VAR terroristen och de utan vidare släppte in denne väl vetande om att det var han, och sedan hundra människor dog i ett bombdåd, men det är klart, i skenet av alla döda på afriokas horn är det av sekundär betydelse..
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

Inlägg  MartinLindgren 2011-08-25, 22:12

Håller med S-ee-L, lycka till att få resa in i USA... Cool
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2011-08-25, 22:40

MartinLindgren skrev:Håller med S-ee-L, lycka till att få resa in i USA... Cool

Jag tror inte heller att han kommer fortsätta nekas inresa, så snart de är färdiga med säkerhetskontrollen får han sitt visa och han resa dit.

själv är jg välkommen dit när jag vill....

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-23, 07:15