Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+10
Sossar ee lata
Thetaxpayer
DirtyDog
redalert
Secrist
F.I.S.T
RedCloud
RedMentalCase
Sniperace
Infra
14 posters

    Ska Ahmed Agiza tillåtas återförenas med sin familj i Sverige?

    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Ska Ahmed Agiza tillåtas återförenas med sin familj i Sverige? - Sida 3 Empty Sv: Ska Ahmed Agiza tillåtas återförenas med sin familj i Sverige?

    Inlägg  RedCloud 2011-08-17, 09:21

    Tja, alternativet är ju att SÄPO har rätt och att han är en säkerhetsrisk men att du struntar i vilket. Bara han kommer hit. Är det så jag ska tolka det menar du?

    Du kunde inte någonstans där jag skriver att jag VET att han är oskyldig ?
    Varför skriver du så då ?
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Ska Ahmed Agiza tillåtas återförenas med sin familj i Sverige? - Sida 3 Empty Sv: Ska Ahmed Agiza tillåtas återförenas med sin familj i Sverige?

    Inlägg  redalert 2011-08-17, 10:50

    RedCloud skrev:
    Tja, alternativet är ju att SÄPO har rätt och att han är en säkerhetsrisk men att du struntar i vilket. Bara han kommer hit. Är det så jag ska tolka det menar du?

    Du kunde inte någonstans där jag skriver att jag VET att han är oskyldig ?
    Varför skriver du så då ?

    Du påstår dig veta mer än SÄPO och bölar om ursäkt när det är enda tolkningen man kan göra utifrån dina tidigare uttalanden, patetiskt! affraid
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Ska Ahmed Agiza tillåtas återförenas med sin familj i Sverige? - Sida 3 Empty Sv: Ska Ahmed Agiza tillåtas återförenas med sin familj i Sverige?

    Inlägg  RedCloud 2011-08-17, 11:01

    Du påstår dig veta mer än SÄPO

    nu ljuger du igen, är det enda sättet för att debattera ?
    hmm förlåt, en ledande fråga vars svar är givet...

    och bölar om ursäkt

    ja, jag gillar inte när secrist ljuger

    när det är enda tolkningen man kan göra utifrån dina tidigare uttalanden, patetiskt!

    Du kanske skulle sluta tolka BlueHeaven, det blir ju alltid så feeeeeeeeeeel.
    Jag har ju sagt åt dig att hålla dig till Farbror Torsten, den nivån klarar du ju
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Ska Ahmed Agiza tillåtas återförenas med sin familj i Sverige? - Sida 3 Empty Sv: Ska Ahmed Agiza tillåtas återförenas med sin familj i Sverige?

    Inlägg  RedMentalCase 2011-08-17, 11:04

    Infra skrev:Jag menar att Sverige bär ansvaret för den
    tortyr Ahmed utsattes för i Egypten.

    Jag menar att Ahmed som berövats sina barns uppväxt
    ska få stanna hos sin familj i Sverige.

    Alternativt ska alla bevis för hans kriminalitet öppet
    redovisas i en rättegång eller åtminstone för hans advokat.


    http://playrapport.se/#/video/2503418

    Men sluta ditt ynkande för en terrorist, är du sinnessjuk på riktigt eller?
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Ska Ahmed Agiza tillåtas återförenas med sin familj i Sverige? - Sida 3 Empty Sv: Ska Ahmed Agiza tillåtas återförenas med sin familj i Sverige?

    Inlägg  RedCloud 2011-08-17, 11:06

    Men sluta ditt ynkande för en terrorist

    Jasså är han terrorist nu, enligt vem ?

    CIA ?
    DirtyDog
    DirtyDog


    Antal inlägg : 5089
    Join date : 09-02-20

    Ska Ahmed Agiza tillåtas återförenas med sin familj i Sverige? - Sida 3 Empty Sv: Ska Ahmed Agiza tillåtas återförenas med sin familj i Sverige?

    Inlägg  DirtyDog 2011-08-17, 12:43

    Infra skrev:Jag menar att Sverige bär ansvaret för den
    tortyr Ahmed utsattes för i Egypten.
    Det är tveksamt om Sverige som land är ansvarigt för någon som man knappt kan anklaga Anna Lind för.

    Hursomhelst så har Ahmed fått 3 miljoner som ersättning från oss svenska skattebetalare samt att vi sörjt för uppehälle och utbildning åt hans familj under 10 år.

    Ahmed Agiza lämnade sitt hemland Egypten 1991, enligt egen uppgift för att han upprepade gånger trakasserats av den egyptiska säkerhetstjänsten. 1999 bodde han i det islamistisk-fundamentalistiska Iran och blev, tillsammans med 106 andra, i sin frånvaro av en egyptisk militärdomstol förklarad skyldig till att vara medlem i en förbjuden islamistisk organisation. Ett år senare, år 2000, anlände han med sin familj till Sverige på falska pass och sökte politisk asyl. Han fick inget annat från Sverige än en biljett hem till Egypten och har verkligen inga "rötter" här.

    Nu när Mubarak sitter i fängelse så finns inget som hindrar att han stannar kvar i Egypten och försörjer sig som jurist (som han utbildade sig till i sitt tortyrfängelse). Kommer han till Sverige så kommer han aldrig att under sin livstid bidra med en krona till samhället utan endast kosta oss en massa pengar och dessutom propagera för sin islamism som tydligen uppskattas i Iran dit han borde återvända istället om inte Egypten passar.
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Ska Ahmed Agiza tillåtas återförenas med sin familj i Sverige? - Sida 3 Empty Sv: Ska Ahmed Agiza tillåtas återförenas med sin familj i Sverige?

    Inlägg  RedCloud 2011-08-17, 12:47

    Kommer han till Sverige så kommer han aldrig att under sin livstid bidra med en krona till samhället

    avd: fria fantasier....
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Ska Ahmed Agiza tillåtas återförenas med sin familj i Sverige? - Sida 3 Empty Oskyldig

    Inlägg  Secrist 2011-08-17, 12:52

    Du kunde inte någonstans där jag skriver att jag VET att han är oskyldig ?
    Varför skriver du så då ?


    Tja, jag gjorde en snäll tolkning. Att du vet att han oskyldig och att det därför är riskfritt att ta hit honom. Alternativet (som jag inte valde) är givetvis att du inte har en aning om han utgör en säkerhetsrisk eller inte, men att du struntar i vilket. Känns det bättre?
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Ska Ahmed Agiza tillåtas återförenas med sin familj i Sverige? - Sida 3 Empty Sv: Ska Ahmed Agiza tillåtas återförenas med sin familj i Sverige?

    Inlägg  RedCloud 2011-08-17, 12:53

    Tja, jag gjorde en snäll tolkning.

    berömda "läsa mellan raderna" ???

    Att du vet att han oskyldig och att det därför är riskfritt att ta hit honom. Alternativet (som jag inte valde) är givetvis att du inte har en aning om han utgör en säkerhetsrisk eller inte, men att du struntar i vilket. Känns det bättre?

    Nej. Ursäkt saknas....
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Ska Ahmed Agiza tillåtas återförenas med sin familj i Sverige? - Sida 3 Empty Ursäkt

    Inlägg  Secrist 2011-08-17, 13:02

    Nej. Ursäkt saknas....

    Ursäkta vad då? Med tanke på vad du brukar ösa ur dig så bleknar detta.
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Ska Ahmed Agiza tillåtas återförenas med sin familj i Sverige? - Sida 3 Empty Sv: Ska Ahmed Agiza tillåtas återförenas med sin familj i Sverige?

    Inlägg  RedCloud 2011-08-17, 13:35

    Ursäkta vad då?

    För att du skriver saker om mig som inte stämmer.
    I din värld kanske det är kutym ?
    avatar
    Thetaxpayer


    Antal inlägg : 7997
    Join date : 09-02-18

    Ska Ahmed Agiza tillåtas återförenas med sin familj i Sverige? - Sida 3 Empty Sv: Ska Ahmed Agiza tillåtas återförenas med sin familj i Sverige?

    Inlägg  Thetaxpayer 2011-08-17, 14:00




    I din värld kanske det är kutym ?[/quote]





    Äntligen i alla fall ett erkännande att ni bor i en annan värld ni vänster.
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Ska Ahmed Agiza tillåtas återförenas med sin familj i Sverige? - Sida 3 Empty Sv: Ska Ahmed Agiza tillåtas återförenas med sin familj i Sverige?

    Inlägg  RedCloud 2011-08-17, 14:04


    Äntligen i alla fall ett erkännande att ni bor i en annan värld ni vänster.

    Japp, i den verkliga.
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Ska Ahmed Agiza tillåtas återförenas med sin familj i Sverige? - Sida 3 Empty Sv: Ska Ahmed Agiza tillåtas återförenas med sin familj i Sverige?

    Inlägg  redalert 2011-08-17, 14:05

    RedCloud skrev:
    Kommer han till Sverige så kommer han aldrig att under sin livstid bidra med en krona till samhället

    avd: fria fantasier....

    Jasså....och på vilket sätt menar du att han skulle bidraga med skatteinbetalningar?

    Skatt på bidragen? Rolling Eyes
    avatar
    Thetaxpayer


    Antal inlägg : 7997
    Join date : 09-02-18

    Ska Ahmed Agiza tillåtas återförenas med sin familj i Sverige? - Sida 3 Empty Sv: Ska Ahmed Agiza tillåtas återförenas med sin familj i Sverige?

    Inlägg  Thetaxpayer 2011-08-17, 14:07

    RedCloud skrev:
    Äntligen i alla fall ett erkännande att ni bor i en annan värld ni vänster.

    Japp, i den verkliga.





    Nej Utopia snarare.
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    Ska Ahmed Agiza tillåtas återförenas med sin familj i Sverige? - Sida 3 Empty Du hat noll tilltro till allt förutom dig själv & din koja!!

    Inlägg  Sossar ee lata 2011-08-17, 14:15

    RedCloud skrev:
    Sniperace skrev:men säpo gör nog inte mycket om det inte finns lite substans i dettas, och det är för vår säkerhet detta görs, samma sak har skett med högerelement som vägrats olika saker på säpos ord, utan bevis på samma sätt, skulle dessa då tillåtis få sina platser?
    Allting har två sidor, och vill man inte trro på ena sidan bör man ha samma inställning till andra

    Vi kan i en demokrati inte ha en myndighet där bevismaterial är hemliga.
    Där varken åtalade, eller som i det här fallet asylsökande, eller advokater får tillgång till materialet.

    F.ö. är min tilltro till SÄPO 0 (noll)


    Flytta till Nord Korea så får du se vad tilltro till ledare etc är, där trivs du nog......eller......gnäller man som du där så försvinner man bara lite snabbt!!
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Ska Ahmed Agiza tillåtas återförenas med sin familj i Sverige? - Sida 3 Empty Sv: Ska Ahmed Agiza tillåtas återförenas med sin familj i Sverige?

    Inlägg  RedMentalCase 2011-08-17, 14:18

    Skrämmande att se vad det är för kräk som sitter här och propagerar för att en potentiell islamist och terrorist ska få lov att komma till Sverige, och leva på oss resten av livet.

    Och inte ens förstånd till att begripa den ibland nödvändiga hemligstämplingen har de,
    vad är det för trogdolyter vi har att göra med egentligen?

    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Ska Ahmed Agiza tillåtas återförenas med sin familj i Sverige? - Sida 3 Empty Sv: Ska Ahmed Agiza tillåtas återförenas med sin familj i Sverige?

    Inlägg  RedCloud 2011-08-17, 15:34


    Flytta till Nord Korea så får du se vad tilltro till ledare etc är, där trivs du nog......eller......gnäller man som du där så försvinner man bara lite snabbt!!

    högerns mogna ansvarsfulla debattörer kommer med blytunga argument....

    propagerar för att en potentiell islamist och terrorist ska få lov att komma till Sverige och leva på oss resten av livet.

    hobbyrassarnas talesman....

    att begripa den ibland nödvändiga hemligstämplingen

    Det där med demokrati vet jag sedan länge att det är inte din grej...

    bounce bounce bounce
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Ska Ahmed Agiza tillåtas återförenas med sin familj i Sverige? - Sida 3 Empty Suck...

    Inlägg  Secrist 2011-08-17, 15:56

    För att du skriver saker om mig som inte stämmer.
    I din värld kanske det är kutym ?


    Tja, jag försökte bara göra en positiv tolkning. Men om du anser att ingen vet om han är en säkerhetsrisk men att det är fullständigt ointressant, utan det viktigaste är att han kommer hit så fort som möjligt, så för du väl göra det. Tur att du inte jobbar med någon befattning som rör rikets säkerhet.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Ska Ahmed Agiza tillåtas återförenas med sin familj i Sverige? - Sida 3 Empty Sv: Ska Ahmed Agiza tillåtas återförenas med sin familj i Sverige?

    Inlägg  Sniperace 2011-08-17, 16:05

    SiP
    SiP


    Antal inlägg : 4427
    Join date : 09-02-16

    Ska Ahmed Agiza tillåtas återförenas med sin familj i Sverige? - Sida 3 Empty Sv: Ska Ahmed Agiza tillåtas återförenas med sin familj i Sverige?

    Inlägg  SiP 2011-08-17, 20:17

    Att Infra vill ha hit honom förvånar inte en sekund, en potentiell terrorist som han kan dela sina sjuka planer med..
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Ska Ahmed Agiza tillåtas återförenas med sin familj i Sverige? - Sida 3 Empty Sv: Ska Ahmed Agiza tillåtas återförenas med sin familj i Sverige?

    Inlägg  lazy 2011-08-17, 20:36

    Jag är lite kluven här då vissa säger att han kom ifrån Iran på falska pass och andra påstår Irak, kan hur som helst vara lika illa.
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Ska Ahmed Agiza tillåtas återförenas med sin familj i Sverige? - Sida 3 Empty Sv: Ska Ahmed Agiza tillåtas återförenas med sin familj i Sverige?

    Inlägg  RedCloud 2011-08-17, 20:38

    Det är lite roligt att se delar av forumhögern som säger sig värna om frihet och demokrati och andra rättigheter köper konceptet med hemliga domstolar och hemlig bevisföring.

    OCH SAMTIDGT anklaga vänstern för att vara odemokrater.

    Ja jävlar....men det är ju "bara" blattar det handlar om...
    SiP
    SiP


    Antal inlägg : 4427
    Join date : 09-02-16

    Ska Ahmed Agiza tillåtas återförenas med sin familj i Sverige? - Sida 3 Empty Sv: Ska Ahmed Agiza tillåtas återförenas med sin familj i Sverige?

    Inlägg  SiP 2011-08-17, 20:40

    RedCloud skrev:
    Ja jävlar....men det är ju "bara" blattar det handlar om...

    Jaja, dina ord, ditt uttryck..
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Ska Ahmed Agiza tillåtas återförenas med sin familj i Sverige? - Sida 3 Empty Sv: Ska Ahmed Agiza tillåtas återförenas med sin familj i Sverige?

    Inlägg  redalert 2011-08-17, 23:49

    redalert skrev:
    RedCloud skrev:
    Kommer han till Sverige så kommer han aldrig att under sin livstid bidra med en krona till samhället

    avd: fria fantasier....

    Jasså....och på vilket sätt menar du att han skulle bidraga med skatteinbetalningar?

    Skatt på bidragen? Rolling Eyes

    Svara på frågorna och glid inte undan som en ål! bounce bounce bounce

    Sponsored content


    Ska Ahmed Agiza tillåtas återförenas med sin familj i Sverige? - Sida 3 Empty Sv: Ska Ahmed Agiza tillåtas återförenas med sin familj i Sverige?

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-19, 20:45