armén att ge sig ut på gatorna och ”skjuta plundrare och mordbrännare”.
Slå tillbaka hårt mot packet!!
Sossar ee lata skrev:"Den konservative parlamentsledamoten Roger Helmer har uppmanat
Sossar ee lata skrev:"Den konservative parlamentsledamoten Roger Helmer har uppmanat
Föga förvånande har redan vissa vänster (rc exempelvis) försökt försvarat dessa dåd.
RedCloud skrev:Föga förvånande har redan vissa vänster (rc exempelvis) försökt försvarat dessa dåd.
Om jag ger mat till de fattiga kallas jag helgon.
Om jag frågar varför de fattiga inte har något att äta, kallas jag kommunist. ...
(Hélder Câmara )
Men lille Gustav Ander, i din iver att hata så tar du i vanlig ordning till lögner....
Jag har inte försvarat några upplopp, däremot har jag visat på en annan förklaring är vad delar av forumets ultrahöger försöker få det till.
Men det begriper du i vanlig ordning inte...
redalert skrev:RedCloud skrev:Föga förvånande har redan vissa vänster (rc exempelvis) försökt försvarat dessa dåd.
Om jag frågar varför de fattiga inte har något att äta, kallas jag kommunist. ...
(Hélder Câmara )
Men lille Gustav Ander, i din iver att hata så tar du i vanlig ordning till lögner....
Jag har inte försvarat några upplopp, däremot har jag visat på en annan förklaring är vad delar av forumets ultrahöger försöker få det till.
Hur kan det komma sig att du är så missförstådd av alla?
RedMentalCase skrev:redalert skrev:RedCloud skrev:Föga förvånande har redan vissa vänster (rc exempelvis) försökt försvarat dessa dåd.
(Hélder Câmara )
Hur kan det komma sig att du är så missförstådd av alla?
Kan missförståelsen bero på att han inbillar sig att allt till höger om kpml(r) är ultrahöger?
RedCloud skrev:Vissa vill göra det som händer till en fråga om integrationspolitik men som jag ser det har kravallerna inte med detta att göra. De som deltar i upploppen kommer från alla etniska bakgrunder, det är kvinnor och män, unga och äldre. Ska man söka bakgrunden till det som nu händer får man göra det i den sociala bakgrunden, säger Sarah Scuzzarello.(statsvetare)
– När man sänker skatterna för de allra rikaste och samtidigt tar bort bidrag till de fattigaste då förstår många att något gått väldigt snett. Det finns en ilska mot dem som bestämmer
http://www.dn.se/nyheter/varlden/manga-unga-har-tappat-tron-pa-framtiden
Secrist skrev:Visst är det tveklöst så att det bästa sättet att bekämpa kriminalitet är att bekämpa fattigdom och inge framtidstro. Dock ska man komma ihåg att varje indvid är själv ansvarig för sina handlingar.
ANNA2LINK skrev:Sossar ee lata skrev:"Den konservative parlamentsledamoten Roger Helmer har uppmanat
Våld föder våld det som hjälper är att England jobbar för Social rättvisa. Något annat hjälper inte.
ANNA2LINK skrev:RedCloud skrev:Vissa vill göra det som händer till en fråga om integrationspolitik men som jag ser det har kravallerna inte med detta att göra. De som deltar i upploppen kommer från alla etniska bakgrunder, det är kvinnor och män, unga och äldre. Ska man söka bakgrunden till det som nu händer får man göra det i den sociala bakgrunden, säger Sarah Scuzzarello.(statsvetare)
– När man sänker skatterna för de allra rikaste och samtidigt tar bort bidrag till de fattigaste då förstår många att något gått väldigt snett. Det finns en ilska mot dem som bestämmer
Tycker att jag känner igen detta med att sänka skatter för rika och ta bort bdrag för de fattigaste...
Secrist skrev:Ja men landet/staten kan underlätta hjälpa till med att föra en bra politik för ett land. En bra politik för fattiga och rika...
Självklart. Men detta rättfärdigar inte våld och ödeläggelse. Speciellt eftersom våldet oftast drabbar personer som inte har något med det att göra. Det är fortfarande kriminellt.
redalert skrev:ANNA2LINK skrev:Sossar ee lata skrev:"Den konservative parlamentsledamoten Roger Helmer har uppmanat
Våld föder våld det som hjälper är att England jobbar för Social rättvisa. Något annat hjälper inte.
BULLSHIT från populistvänstern som bara försöker skapa inflytande i politiken att folk skall köpa deras politik men det finns ingen politik som bara kan dela ut allmosor!
Thetaxpayer skrev:ANNA2LINK skrev:RedCloud skrev:Vissa vill göra det som händer till en fråga om integrationspolitik men som jag ser det har kravallerna inte med detta att göra. De som deltar i upploppen kommer från alla etniska bakgrunder, det är kvinnor och män, unga och äldre. Ska man söka bakgrunden till det som nu händer får man göra det i den sociala bakgrunden, säger Sarah Scuzzarello.(statsvetare)
Tycker att jag känner igen detta med att sänka skatter för rika och ta bort bdrag för de fattigaste...
Hm,
Varför inte göra så att alla betalar samma skatt Anna? Det vore väl rättvist? Vi kan låta dig bestämma om du vill betala lika mycket som mig i procent eller i kronor. Så kanske det blir slut på gnället om hur orättvist det är med skatterna.
ANNA2LINK skrev:redalert skrev:ANNA2LINK skrev:Sossar ee lata skrev:"Den konservative parlamentsledamoten Roger Helmer har uppmanat
BULLSHIT från populistvänstern som bara försöker skapa inflytande i politiken att folk skall köpa deras politik men det finns ingen politik som bara kan dela ut allmosor!
Nej Allerten det är så som det är!
RedMentalCase skrev:Väldigt intressant att de röda mupparna tar en statsvetare på allvar som sitter i Lund och tydligen redan vet allt som ligger bakom dessa kriminella upplopp,
kanske statsvetaren och de röda mupparna kan åka dit och analysera alla de mord de stackars socialt utsatta är skyldiga till och höra vad de normala boende säger, de är ju typ 99.9%.....
redalert skrev:ANNA2LINK skrev:redalert skrev:ANNA2LINK skrev:Sossar ee lata skrev:"Den konservative parlamentsledamoten Roger Helmer har uppmanat
Nej Allerten det är så som det är!
Nej Anna så är det INTE!
ANNA2LINK skrev:Oj då nu tog det tid för Allerten att komma på något bra att skriva annars svarar han så snabbt...