Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+3
redalert
Sniperace
formsvackan
7 posters

Dessa skåningar

formsvackan
    formsvackan

Antal inlägg : 14778

Dessa skåningar  Empty Dessa skåningar

Inlägg  formsvackan 2011-08-02, 08:19

Enligt GA behöver man bara ett garage, en svets och en Biltemakatalog för att utveckla nya bilar i Skåne. Det finns tydligen fler i denna del av landet som har en viss övertro på sin egen kapacitet.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/forsokte-tillverka-karnreaktor-i-lagenheten_6362774.svd

För att få den att generera el skulle man behöva ha en turbin och en generator och det är väldigt svårt att bygga själv, säger han till tidningen.

Att han inte bad att få låna grannens fantasigenerator Very Happy
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Dessa skåningar  Empty Sv: Dessa skåningar

Inlägg  Sniperace 2011-08-02, 09:29

formsvackan skrev:Enligt GA behöver man bara ett garage, en svets och en Biltemakatalog för att utveckla nya bilar i Skåne. Det finns tydligen fler i denna del av landet som har en viss övertro på sin egen kapacitet.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/forsokte-tillverka-karnreaktor-i-lagenheten_6362774.svd

För att få den att generera el skulle man behöva ha en turbin och en generator och det är väldigt svårt att bygga själv, säger han till tidningen.

VAdan en sådan rubrik?
    VArför utpeka en hel folkgrupp, du reagerar ju illa när man skriver något om dessa muslimer.....
    redalert
    redalert

Antal inlägg : 13973

Inlägg  redalert 2011-08-02, 09:53

Sniperace skrev:
    formsvackan skrev:Enligt GA behöver man bara ett garage, en svets och en Biltemakatalog för att utveckla nya bilar i Skåne. Det finns tydligen fler i denna del av landet som har en viss övertro på sin egen kapacitet.

VAdan en sådan rubrik?
    VArför utpeka en hel folkgrupp, du reagerar ju illa när man skriver något om dessa muslimer.....

Därför att formsvackan är en hjärntvättad vänsterfjant och tydligen så vill han inte bli något mer heller! affraid
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Antal inlägg : 17511

Inlägg  F.I.S.T 2011-08-02, 10:18

Sniperace skrev:

VAdan en sådan rubrik?

borde väl få rasisthögern att tänka till hur man tänker
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2011-08-02, 10:22

F.I.S.T skrev:
    Sniperace skrev:

VAdan en sådan rubrik?

JAg säger dessa ISLAMISTER, aldrig dessa muslimer...
    dvs jag pekar ut just fanatikerna som använder våld och terror för att gagna sin sak.

Så det är ganska stor skillnad, jag tror de flesta på forumet har samma inställning så tyvärr kan du inte dra dit utpkande av högern för detta, dessutom, muslim är inte en ras, det är anängare av en religion, där alla "raser" representeras, så inte heller det stämmer...
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2011-08-02, 10:41

Sniperace skrev:

dvs jag pekar ut just fanatikerna som använder våld och terror för att gagna sin sak.

Mmm... det är bra ! ... Jag är dock osäker på vad du sagt tidigare i denna fråga, men du är säkert vänlig och rättar mig om jag har fel. Jag vet att många forumhöger tex tycker att det är förjävligt när det förekommer "hedersvåld" i andra länder, medan hustrumisshandel/mord i Sverige inte alls var att jämföra med detta hemska våld utfört av folk från andra kulturer... då var det kulturellt/religiöst våld helt plötsligt.

Sniperace skrev:Så det är ganska stor skillnad, jag tror de flesta på forumet har samma inställning så tyvärr kan du inte dra dit utpekande av högern för detta,

Hade det varit på det sättet du beskriver det,med forumhögern, så hade detta stämt.

Sniperace skrev:dessutom, muslim är inte en ras, det är anängare av en religion, där alla "raser" representeras, så inte heller det stämmer...

Det är lika väl rasism..... men jag förstår att du inte vill kännas vid att hatet och fördomarna numera handlar om kultur/religion, främlingsfientlighet. Det finns bara inte ett adekvat ord för den typen av fördomar, som beskriver avskyvärdheten i inställningen, och vad det handlar om.

Thetaxpayer

Antal inlägg : 7997

Inlägg  Thetaxpayer 2011-08-02, 11:26

F.I.S.T skrev:
    Sniperace skrev:

VAdan en sådan rubrik?

Debatt Fisten?

Vilka är rasisthögern? Är du säker på att du inte menar rasistvänstern?
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

Dessa skåningar  Empty Mord

Inlägg  Secrist 2011-08-02, 11:45

medan hustrumisshandel/mord i Sverige inte alls var att jämföra med detta hemska våld utfört av folk från andra kulturer... då var det kulturellt/religiöst våld helt plötsligt.

De är inte jämförbara. Hedersvåld, hedersmord föregås ofta av lång planläggning där hela familjer och släkten är inblandade. Och orsakerna till våldet har en helt annan bakgrund. En man som spöar upp sin fru är oftast (alltid) ensam om detta och oftast finns det psykiska sjukdomar, personlighetsstörningar, alkoholmissbruk etc med i bilden.

Du kan aldrig framgångsrikt bekämpa våldet om du buntar ihop det med argumentet "våld som våld, skit samma vilka orsakerna är" för att man vill vara politiskt korrekt och inte kunna rasistanklagas.
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2011-08-02, 12:26

F.I.S.T skrev:
    Sniperace skrev:

Mmm... det är bra ! ... Jag är dock osäker på vad du sagt tidigare i denna fråga, men du är säkert vänlig och rättar mig om jag har fel. Jag vet att många forumhöger tex tycker att det är förjävligt när det förekommer "hedersvåld" i andra länder, medan hustrumisshandel/mord i Sverige inte alls var att jämföra med detta hemska våld utfört av folk från andra kulturer... då var det kulturellt/religiöst våld helt plötsligt.

Ja, jag skriver ALDRIG muslimer, möjligtvis då i kombination med radikala eller fanatiska sådana.
    Men ändå finns en skillnad på hedersvåld och den äckliga hustrumisshandeln, dessa görs av olika skäl, hustrumisshandeln oftast beroende på fylla och ovänskap, aldrig "hedern" för det är inte så att detta är krav från släkten eller omgivningen, här är det tvärtom, det skqa döljas för har man misshandlat sin hustru, DÅ har man förlorat hedern, och den saken är likadan i den kulturen där hedervåld används, används den som just hedersvåld är det oftast accepterat och straffbeläggs inte, men skule det inte VARA HEDER, DÅ STRAFFAS DET hårt...
    så tyvärr Fist, de ser själva väldigt stor skillnad på hedersvåld/hedersmord och ett sådant som INTE omnfattas av detta begrepp, det kan du inte förneka.

Sniperace skrev:Så det är ganska stor skillnad, jag tror de flesta på forumet har samma inställning så tyvärr kan du inte dra dit utpekande av högern för detta,

Hade det varit på det sättet du beskriver det,med forumhögern, så hade detta stämt.

Jo, majoriteten skriver faktiskt inte alla muslimer, utan de skriver just islamister eller fanatiska muslimer, och då har man särskilt dessa från ALLA.

Sniperace skrev:dessutom, muslim är inte en ras, det är anängare av en religion, där alla "raser" representeras, så inte heller det stämmer...

Det är lika väl rasism..... men jag förstår att du inte vill kännas vid att hatet och fördomarna numera handlar om kultur/religion, främlingsfientlighet. Det finns bara inte ett adekvat ord för den typen av fördomar, som beskriver avskyvärdheten i inställningen, och vad det handlar om.

Ok, då innebär det att om någon kallar mig en jävla kristen, då är denne rasist?
    och jag kan då anmäla denne för rasistbrott, även om denne är en svensk ateist?
    att man så snart man klagar på något i någon religion bliar man rasist, det känns verkligen märkligt, då är också islamister rasister för de godkänner ju inte at man är "otrogen" och den som lämnar islam för kristendomen ex riskerar att avrättas, och de blir islam i denna logik en rasistisk lära eftersom alla som inte är muslimer är mindre värda....

men sådan är inte min tolkning, men tydligen din, för det ksn väl inte vara så illa att du frikallar en med dömer andra
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2011-08-02, 14:42

Sniperace skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Sniperace skrev:

VAdan en sådan rubrik?

JAg säger dessa ISLAMISTER, aldrig dessa muslimer....
    Snapphanarnas moderna motsvarighet Very Happy
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2011-08-02, 15:01

Thetaxpayer skrev: Är du säker på att du inte menar rasistvänstern?

Ja ... helt säker
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2011-08-02, 15:03

Secrist skrev:medan hustrumisshandel/mord i Sverige inte alls var att jämföra med detta hemska våld utfört av folk från andra kulturer... då var det kulturellt/religiöst våld helt plötsligt.

De är inte jämförbara. Hedersvåld, hedersmord föregås ofta av lång planläggning där hela familjer och släkten är inblandade. Och orsakerna till våldet har en helt annan bakgrund. En man som spöar upp sin fru är oftast (alltid) ensam om detta och oftast finns det psykiska sjukdomar, personlighetsstörningar, alkoholmissbruk etc med i bilden.

Du kan aldrig framgångsrikt bekämpa våldet om du buntar ihop det med argumentet "våld som våld, skit samma vilka orsakerna är" för att man vill vara politiskt korrekt och inte kunna rasistanklagas.

Tack Secrist för att du så tydligt demonstrerar hur du/forumhöger gör skillnad på folk, fastän handlingen är densamma.
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2011-08-02, 15:23

formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Sniperace skrev:

VAdan en sådan rubrik?

JAg säger dessa ISLAMISTER, aldrig dessa muslimer....
    Snapphanarnas moderna motsvarighet Very Happy

Är islamister snapphanarnas moderna motsvarighet?
    ingick det någon religiös kamp i snapphanarnas frihetskamp mot den lede svensken?

är bomber som straff för en teckning at betrakta som sådant?

finns snapphanar idag som utöver någon väpnad kam med terror som islamisternas?
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2011-08-02, 16:00

Sniperace skrev:Är islamister snapphanarnas moderna motsvarighet?
    ingick det någon religiös kamp i snapphanarnas frihetskamp mot den lede svensken?
    Har ingen aning hur religiösa dåtidens beväpnade skåningar var. Det är intressant att du kallar dessa för frihetskämpar, vi svenskar ser dem som terrorister, förrädare, sabotörer och köpta legoknektar utan officiellt godkänd uniform. Sådana brukar väl du anse att det är OK att ta livet av å det snaraste, gärna med vit fosfor eller liknande.
    Sniperace skrev:finns snapphanar idag som utöver någon väpnad kam med terror som islamisternas?
    Gissningsvis existerar de idag endast som vilande celler, maskerade till skytteföreningar Very Happy
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2011-08-02, 18:45

formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:Är islamister snapphanarnas moderna motsvarighet?
    Har ingen aning hur religiösa dåtidens beväpnade skåningar var. Det är intressant att du kallar dessa för frihetskämpar, vi svenskar ser dem som terrorister, förrädare, sabotörer och köpta legoknektar utan officiellt godkänd uniform. Sådana brukar väl du anse att det är OK att ta livet av å det snaraste, gärna med vit fosfor eller liknande.
    Sniperace skrev:finns snapphanar idag som utöver någon väpnad kam med terror som islamisternas?
    Gissningsvis existerar de idag endast som vilande celler, maskerade till skytteföreningar Very Happy

Det finns INGA som helst tecken på att dessa var några religiösa personer, snarare hade de ofta kyrkan emot sig och ansågs gudlösa.

Men visst var de frihetskämpar, och hade den danska staten bak sig som var deras fosterland, skåne, blekinge och Halland erövrades/stals av svenska styrkor under den svenska stormaktstiden då de ju stred lite varstans i europa, danmark och dessa snapphanar stred mot en övewrlägsen militärmakt, men ingenstans finns belägg för att dessa slogs genom att mörda civila, däremot är det bevisat att de slogs mot svensken och dennes militärer och myndigheter, de som föll för frestelse att röra lokalefolkningen miste snabbt sina liv, då de inte längre fick skydd av dessa, och de var inte sådana att de åkte till stockholm eller ens till småland för att där spränga skolor eller mörda civilbefolkning.

det mesta av denna beskrivning är vad modern svensk historia idag håller med om, men förr utmålades de som förrädare mot SVERIGE.

Och Nej, det finns med all säkerhet inga väpnade eller ens militanta gruper som vill befria skåneland, däremot är det ganska vanlgt at en del svenskar vill gräva loss skåne, vilket kanske vore tacknämligt.

Förvisso har skåne idag ett visst självstyre, och skulle det vara fråga om att frigöra sig från sverige kommer detta inte ske med någon form av terror eller vapenmakt.

Vad gäller raljerandet om skytteföreningar så är det så att SVENSK myndighet godkänner dessa, så det var nog bara lite av ett försök att vara rolig.
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2011-08-02, 19:09

Sniperace skrev:Men visst var de frihetskämpar, och hade den danska staten bak sig som var deras fosterland, skåne, blekinge och Halland erövrades/stals av svenska styrkor under den svenska stormaktstiden då de ju stred lite varstans i europa, danmark och dessa snapphanar stred mot en övewrlägsen militärmakt.
    Vanlig hederlig frihetskamp alltså. Observera att dessa dock var illegala kombatanter Very Happy
    Sniperace skrev:de som föll för frestelse att röra lokalefolkningen miste snabbt sina liv, då de inte längre fick skydd av dessa.
    Utan befolkningen på sin sida är en frihetskamp omöjlig att vinna. Che misslyckades i Bolivia. Irländska frihetskämpar stretade i motvind tills man fick folkets stöd efter avrättningarna av upprorsmännen påsken 1916. Hamas och andra borde lära sig av historien.
    Sniperace skrev:däremot är det ganska vanlgt at en del svenskar vill gräva loss skåne, vilket kanske vore tacknämligt.
    Du kan sluta hoppas, vi har fullt upp med att spetta loss Norge Very Happy
    Sniperace skrev:Vad gäller raljerandet om skytteföreningar så är det så att SVENSK myndighet godkänner dessa, så det var nog bara lite av ett försök att vara rolig.
    Jo Very Happy
    lazy
    lazy

Antal inlägg : 12772

Inlägg  lazy 2011-08-02, 19:19

F.I.S.T skrev:
    Secrist skrev:medan hustrumisshandel/mord i Sverige inte alls var att jämföra med detta hemska våld utfört av folk från andra kulturer... då var det kulturellt/religiöst våld helt plötsligt.

Tack Secrist för att du så tydligt demonstrerar hur du/forumhöger gör skillnad på folk, fastän handlingen är densamma.

För Haideh Daragahi är det självklart att de fasansfulla hedersmorden är kulturellt betingade; hon ser dem som den mest extrema följden av de kvinnofientliga värderingar som fortfarande råder inom de kulturer som dominerar i Mellanöstern och i delar av Afrika och Sydamerika.

Och jag tycker att de svenska feminister är fega som av rädsla för att bli kallade rasister låter bli att höja rösten och fördöma den kulturella röta som årligen dödar tusentals och dagligen plågar miljontals unga kvinnor i världen.

Men kvinnoförtryck förekommer även i Sverige. Det händer ju att svenska män dödar närstående kvinnor. Vilken skillnad ser du mellan dessa mord och de så kallade hedersmorden?
    - I Sverige ser hela samhället ner på kvinnomördarna. Men män i Mellanöstern som dödar sina döttrar för att rädda familjens heder har den dominerande kulturens tysta stöd. I flera länder ger lagarna mildare straff för den sortens mord. Många hedersmördare blir inte ens straffade!

Haideh Daragahi går så långt att hon säger att den välmenande svenska toleransen mot patriarkala invandrarkulturer är förklädd rasism.
    - Ja, för den bygger ju i grunden på värderingen att det är mindre allvarligt att invandrarkvinnor blir plågade än att svenska kvinnor blir plågade, förklarar hon.

Tre citat från en mycket bra artikel i DN 2002, F.I.S.T borde läsa den.

Jag är stolt över att kallas kulturförrädare
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2011-08-02, 20:23

formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:Men visst var de frihetskämpar, och hade den danska staten bak sig som var deras fosterland, skåne, blekinge och Halland erövrades/stals av svenska styrkor under den svenska stormaktstiden då de ju stred lite varstans i europa, danmark och dessa snapphanar stred mot en övewrlägsen militärmakt.

Vanlig hederlig frihetskamp alltså. Observera att dessa dock var illegala kombatanter Very Happy
    nej, vid den tiden existerade inte dessa krigslagar
    Sniperace skrev:de som föll för frestelse att röra lokalefolkningen miste snabbt sina liv, då de inte längre fick skydd av dessa.

Utan befolkningen på sin sida är en frihetskamp omöjlig att vinna. Che misslyckades i Bolivia. Irländska frihetskämpar stretade i motvind tills man fick folkets stöd efter avrättningarna av upprorsmännen påsken 1916. Hamas och andra borde lära sig av historien.
    just så, det är just därför jag står på israels sida i detta, utan deras sätt att slåss skulle jag stött dem istället för israel, men pga det sätt de slåss så har jag denna ståndpunkt, och frågan är hur det skulle sett ut idag om inte någon av deras terroraktionen någonsin ägt rum, med all sannolikhet skulle det har blivit en stor skillnad.

Sniperace skrev:däremot är det ganska vanlgt at en del svenskar vill gräva loss skåne, vilket kanske vore tacknämligt.

Du kan sluta hoppas, vi har fullt upp med att spetta loss Norge Very Happy
    och vad skulle problemet med Norge vara, de var ju en del i unionen Very Happy
    Sniperace skrev:Vad gäller raljerandet om skytteföreningar så är det så att SVENSK myndighet godkänner dessa, så det var nog bara lite av ett försök att vara rolig.
    Jo Very Happy

Ok, som jag sagtr innan har jag aldrig riktat ett vapen mot någon annan, mer än en enda gång, ochg det kändes inte alls bra, det var när en vaensmed skulle måtta en hagelgevärskolv till mig, och han ville se hur han skulle skränka denna och det var tvbunget att då sikta på honom, det var något som bar mig emot väldigt mycket.

mina ungar har lekt en del med leksaksgevär och sådant, men de siktade ALDRIG mot varandra, för de visste at det skulle jag inte gilla...
    inte ens människoliknande mål är något som är accepterat inom den gren av skytte jag sysslar med, sådana mål v ar jag med om att avskaffa redan på tidigt sjuttiotal
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2011-08-02, 20:25

lazy skrev:
    F.I.S.T skrev:

denna kvinna kommer kallas förrädare och en som stödre rasismen för att tjäna något på detta, hon kommer inte ens anses vara värd stoftet hon går på av Fist och hans anhang

För Haideh Daragahi är det självklart att de fasansfulla hedersmorden är kulturellt betingade; hon ser dem som den mest extrema följden av de kvinnofientliga värderingar som fortfarande råder inom de kulturer som dominerar i Mellanöstern och i delar av Afrika och Sydamerika.

Och jag tycker att de svenska feminister är fega som av rädsla för att bli kallade rasister låter bli att höja rösten och fördöma den kulturella röta som årligen dödar tusentals och dagligen plågar miljontals unga kvinnor i världen.

Men kvinnoförtryck förekommer även i Sverige. Det händer ju att svenska män dödar närstående kvinnor. Vilken skillnad ser du mellan dessa mord och de så kallade hedersmorden?
    - I Sverige ser hela samhället ner på kvinnomördarna. Men män i Mellanöstern som dödar sina döttrar för att rädda familjens heder har den dominerande kulturens tysta stöd. I flera länder ger lagarna mildare straff för den sortens mord. Många hedersmördare blir inte ens straffade!

Haideh Daragahi går så långt att hon säger att den välmenande svenska toleransen mot patriarkala invandrarkulturer är förklädd rasism.
    - Ja, för den bygger ju i grunden på värderingen att det är mindre allvarligt att invandrarkvinnor blir plågade än att svenska kvinnor blir plågade, förklarar hon.

Tre citat från en mycket bra artikel i DN 2002, F.I.S.T borde läsa den.

Jag är stolt över att kallas kulturförrädare

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-23, 03:50