F.I.S.T skrev: Sniperace skrev:
JAg säger dessa ISLAMISTER, aldrig dessa muslimer...
dvs jag pekar ut just fanatikerna som använder våld och terror för att gagna sin sak.
Mmm... det är bra ! ... Jag är dock osäker på vad du sagt tidigare i denna fråga, men du är säkert vänlig och rättar mig om jag har fel. Jag vet att många forumhöger tex tycker att det är förjävligt när det förekommer "hedersvåld" i andra länder, medan hustrumisshandel/mord i Sverige inte alls var att jämföra med detta hemska våld utfört av folk från andra kulturer... då var det kulturellt/religiöst våld helt plötsligt.
Ja, jag skriver ALDRIG muslimer, möjligtvis då i kombination med radikala eller fanatiska sådana.
Men ändå finns en skillnad på hedersvåld och den äckliga hustrumisshandeln, dessa görs av olika skäl, hustrumisshandeln oftast beroende på fylla och ovänskap, aldrig "hedern" för det är inte så att detta är krav från släkten eller omgivningen, här är det tvärtom, det skqa döljas för har man misshandlat sin hustru, DÅ har man förlorat hedern, och den saken är likadan i den kulturen där hedervåld används, används den som just hedersvåld är det oftast accepterat och straffbeläggs inte, men skule det inte VARA HEDER, DÅ STRAFFAS DET hårt...
så tyvärr Fist, de ser själva väldigt stor skillnad på hedersvåld/hedersmord och ett sådant som INTE omnfattas av detta begrepp, det kan du inte förneka.
Sniperace skrev:Så det är ganska stor skillnad, jag tror de flesta på forumet har samma inställning så tyvärr kan du inte dra dit utpekande av högern för detta,
Hade det varit på det sättet du beskriver det,med forumhögern, så hade detta stämt.
Jo, majoriteten skriver faktiskt inte alla muslimer, utan de skriver just islamister eller fanatiska muslimer, och då har man särskilt dessa från ALLA.
Sniperace skrev:dessutom, muslim är inte en ras, det är anängare av en religion, där alla "raser" representeras, så inte heller det stämmer...
Det är lika väl rasism..... men jag förstår att du inte vill kännas vid att hatet och fördomarna numera handlar om kultur/religion, främlingsfientlighet. Det finns bara inte ett adekvat ord för den typen av fördomar, som beskriver avskyvärdheten i inställningen, och vad det handlar om.
Ok, då innebär det att om någon kallar mig en jävla kristen, då är denne rasist?
och jag kan då anmäla denne för rasistbrott, även om denne är en svensk ateist?
att man så snart man klagar på något i någon religion bliar man rasist, det känns verkligen märkligt, då är också islamister rasister för de godkänner ju inte at man är "otrogen" och den som lämnar islam för kristendomen ex riskerar att avrättas, och de blir islam i denna logik en rasistisk lära eftersom alla som inte är muslimer är mindre värda....
men sådan är inte min tolkning, men tydligen din, för det ksn väl inte vara så illa att du frikallar en med dömer andra