Infra skrev:Sniperace skrev:Infra skrev:Sniperace skrev:Infra skrev:Secrist skrev:Vad var poängen med inlägget?
Poängen var att skaka om och väcka alla islamofober som så passionerat
tror att endast mellanösterns folk (i sin okunnighet vill högern gärna
tro, muslimer) är tillräckligt grymma och ondskefulla att begå
hedersmord mot sina egna familjemedlemmar.
Dessa högergökar har ända tills i dag närt en övertygelse om att de har
rätt i sina fördomar. Poängen med inlägget var att sticka hål på dessa
fördomar. Förstog du inte det?
är det FÖRDOMAR att tala om att detta försiggår till stor del bland en del av islams folk, och att även hinduer gör sådant?
vill du att sådant ska förtigas av någon dunkel anledning?
visste du förresten att hinduerna och muslimer finns blandade i stor utsträckning i samma område?
lite av kulturblandning kanske?
Att hinduer förr brände änkor på likbålet för den döde mannen är väl allom bekant, liksom att detta idag är förbjudet och i stort sett utrotat, samt att sådant liksom hedersmord straffas HÅRT av myndigheterna i Indien till skillnad mot hur det går till i en del islamskt styrda länder där myndigheterna istället förordar och applåderar detta beteende.
Religion ska INTE styra länder
Du fortsätter alltså att hävda att "riktiga" hedersmord är muslimska?
nej, men jag hävdar att dessa är utbredda bland en del av muslimerna, vill du förneka detta sqamt att myndigheterna i en del sådana länder INTE bestraffar sådant?
At det sedan förekommer även bland ex hinduer och även kristna i denna del av världen har ingen förnekat
Och jag vill hävda att de är utbredda bland en del av hinduerna.
"At det sedan förekommer även bland ex hinduer och även kristna i denna del av världen har ingen förnekat"
Tja - fast när du säger det så låter det nästan som en bisak i sammanhanget.
Jag vill bara att vi ska tillskriva alla hedersmord samma betydelse.
(Inte dubbel standard, Snipern. Mäta allt med samma måttstock).
ur du tolkear vad jag skrivet kan jag inte göra något åt.
Men bland dem som detta finns är just muslimerna en överväldigande majoritet, och om vi drar fistens sätt att tänka så är det massvis som råkar ut för muslimskt hedersvåld eller hedersmord i jämförelse med från hinduer eller kristna, men där har kanske det procentuella betydelse?
men inga problem, procentuellt är företeelsen mycket större även där.
så försök förstå, det ÄR inom den islamska delen där detta är som mest förekommande, och bara i islamskt styrda länder slipper de straff eller får sänkta straff för detta beteende.
men som sagrt, allt hedersvåld och alla hedersmord ska med alla medel bekämpas oavsett vem som står bak, ÄVEN muslimer, de ska INTE vara befride från ansvar