Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+2
Thetaxpayer
DMustaine
6 posters

    Framsteg görs i Afghanistan..

    DMustaine
    DMustaine


    Antal inlägg : 3914
    Join date : 09-04-07

    Framsteg görs i Afghanistan.. Empty Framsteg görs i Afghanistan..

    Inlägg  DMustaine 2011-06-17, 01:07

    I den förut och fortfarande så våldsdrabbade provinsen Helmand har man nu tagit upp spelet Cricket! En sport som förbjöds av talibanerna. Talibanerna är, om än det säkert tar några år, på väg att bli marginaliserade!


    avatar
    Thetaxpayer


    Antal inlägg : 7997
    Join date : 09-02-18

    Framsteg görs i Afghanistan.. Empty Sv: Framsteg görs i Afghanistan..

    Inlägg  Thetaxpayer 2011-06-17, 01:13

    DMustaine skrev:I den förut och fortfarande så våldsdrabbade provinsen Helmand har man nu tagit upp spelet Cricket! En sport som förbjöds av talibanerna. Talibanerna är, om än det säkert tar några år, på väg att bli marginaliserade!




    Jävla löjligt spel Cricket. Very Happy de skulle börjat med ishockey eller golf. Det tar inte lika lång tid.
    DMustaine
    DMustaine


    Antal inlägg : 3914
    Join date : 09-04-07

    Framsteg görs i Afghanistan.. Empty Sv: Framsteg görs i Afghanistan..

    Inlägg  DMustaine 2011-06-17, 01:15

    Ahh jag nästan önskar de kunde fortsätta skjuta på varandra istället Very Happy Allvarligt så tycker jag det är 'kanon' att man börjar spela brännboll istället Smile
    avatar
    Thetaxpayer


    Antal inlägg : 7997
    Join date : 09-02-18

    Framsteg görs i Afghanistan.. Empty Sv: Framsteg görs i Afghanistan..

    Inlägg  Thetaxpayer 2011-06-17, 01:17

    DMustaine skrev:Ahh jag nästan önskar de kunde fortsätta skjuta på varandra istället Very Happy Allvarligt så tycker jag det är 'kanon' att man börjar spela brännboll istället Smile


    Ja självklart. Man kan ju hoppas att det blir en bra start. Kanske de inser att de mår bättre av att idrotta.
    DMustaine
    DMustaine


    Antal inlägg : 3914
    Join date : 09-04-07

    Framsteg görs i Afghanistan.. Empty Sv: Framsteg görs i Afghanistan..

    Inlägg  DMustaine 2011-06-17, 01:19

    Jag tror att de är redo att inse det mesta så fort talibanerna är borta!
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Framsteg görs i Afghanistan.. Empty Sv: Framsteg görs i Afghanistan..

    Inlägg  Infra 2011-06-17, 07:18

    Att blåsa "faran över" i Afghanistan är att gå händelserna i förväg.
    När jänkarna och deras hejdukar nu drar sig undan står Karzai där
    utan avtal med talibanerna.

    De som väntas få ta framtida smällar är de afghanska kvinnorna. Oron
    för dem är stor, även hos mig.

    Men att det skulle oroa Mustaine skulle väl närmast förvåna.


    http://www.gp.se/nyheter/varlden/1.654630-ovisst-ode-for-afghanistans-kvinnor


    DMustaine
    DMustaine


    Antal inlägg : 3914
    Join date : 09-04-07

    Framsteg görs i Afghanistan.. Empty Sv: Framsteg görs i Afghanistan..

    Inlägg  DMustaine 2011-06-17, 10:07

    Infra skrev:Att blåsa "faran över" i Afghanistan är att gå händelserna i förväg.
    När jänkarna och deras hejdukar nu drar sig undan står Karzai där
    utan avtal med talibanerna.

    De som väntas få ta framtida smällar är de afghanska kvinnorna. Oron
    för dem är stor, även hos mig.

    Men att det skulle oroa Mustaine skulle väl närmast förvåna.


    http://www.gp.se/nyheter/varlden/1.654630-ovisst-ode-for-afghanistans-kvinnor



    Vänta lite nu, jag tror det sprakade till på samma våglängd här! Jag är absolut oroad för kvinnorna och för vad Talibanerna kan tänkas åstadkomma om USA och ISAF lämnar landet! Jag är inte för ett snabbt tillbakadragande. Inte innan den afghanska säkerhetsapparaten är såpass redo att man själv kan stå upp mot talibaner och andra fientliga grupper. Jag kan tycka att det är ett önsketänkande att USA redan i sommar/nu ska börja dra hem sina trupper.
    DMustaine
    DMustaine


    Antal inlägg : 3914
    Join date : 09-04-07

    Framsteg görs i Afghanistan.. Empty Sv: Framsteg görs i Afghanistan..

    Inlägg  DMustaine 2011-06-17, 10:15

    Förresten var inte du en av de talibanfrämjande skribenterna förut som hyllade dem som frihetskämpar? Vars var din oro för kvinnorna då?
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Framsteg görs i Afghanistan.. Empty Sv: Framsteg görs i Afghanistan..

    Inlägg  Infra 2011-06-17, 10:53

    Tjovisst, gjorde jag det. Men vid detta laget borde även du har lärt dig koden: frihetskämpe=terrorist. Så det kryper jag inte undan.

    Talibanerna jagade iväg ryssarna, nu tycks de jaga iväg jänkarna med sällskap, också.

    Tja. Jag tror säkert att du är mot ett snabbt tillbakadragande. Tyvärr delar inte krigspresident Obama din mening. Det är bråttom, nu.
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Framsteg görs i Afghanistan.. Empty Krig

    Inlägg  Secrist 2011-06-18, 01:23

    Talibanerna jagade iväg ryssarna, nu tycks de jaga iväg jänkarna med sällskap, också.

    Det sällskapet består även av svenskar. Trist att någon tycker så illa om sitt eget land att man hyllar slödder som skjuter på soldater som försöker skapa demokrati i ett land som plågas av svår fattigdom och våld.
    DirtyDog
    DirtyDog


    Antal inlägg : 5089
    Join date : 09-02-20

    Framsteg görs i Afghanistan.. Empty Sv: Framsteg görs i Afghanistan..

    Inlägg  DirtyDog 2011-06-18, 01:58

    Secrist skrev:Trist att någon tycker så illa om sitt eget land att man hyllar slödder som skjuter på soldater som försöker skapa demokrati i ett land som plågas av svår fattigdom och våld.
    Det beror endast på att deras hat till USA är större än deras sympati för de som led under talibanstyret som rådde INNAN USA kom dit och kastade ut dem. Man anser nämligen att det är USA's fel att Afghanistan har problem med att få fram politikerämnen som inte är genomkorrumperade.

    Personligen så anser jag att de Afghanska kvinnornas största chans till ett drägligt liv är att soldater från civiliserade kulturer är där tills Afghanistan har fått en ledning och "kultur" som INTE behandlar kvinnor som lägre stående varelser (som t.ex. i Saudi och de flesta länder där Islam styr).

    Vänstern är dock villiga att HELLRE offra mänskliga rättigheter i Afghanistan än att låta USA lyckas med sina föresatser OAVSETT vad de går ut på. I EVIGHET har man gapat om att det är olja och annat som styr allt som USA gör och ändå så har det varje gång visat sig att de har haft fel. Dock vill USA givetvis inte att deras fiender har tillgång till rika naturtillgångar som används till att finansiera angrepp på den demokratiska världen.
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Framsteg görs i Afghanistan.. Empty Sv: Framsteg görs i Afghanistan..

    Inlägg  Infra 2011-06-18, 11:28

    Secrist skrev:Talibanerna jagade iväg ryssarna, nu tycks de jaga iväg jänkarna med sällskap, också.

    Det sällskapet består även av svenskar. Trist att någon tycker så illa om sitt eget land att man hyllar slödder som skjuter på soldater som försöker skapa demokrati i ett land som plågas av svår fattigdom och våld.

    Hur du fick ihop det där får du förklara. Jag älskar Sverige. Jag hylla
    ingen om jag säger att han försvarar sig land. Det kan jag påstå även om
    Själve Fan utan att jag nödvändigtvis "tycker om" honom.

    "Skapa demokrati"....? scratch Törs man fråga var du hittade den demokratin nånstans i Afghanistan. Hittade du den bland Kabuls 4 meter höga stenblock, som kantar gatorna?

    Vem förde dig bakom ljuset?
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Framsteg görs i Afghanistan.. Empty Sv: Framsteg görs i Afghanistan..

    Inlägg  Infra 2011-06-18, 18:10

    Secrist skrev:Talibanerna jagade iväg ryssarna, nu tycks de jaga iväg jänkarna med sällskap, också.

    Det sällskapet består även av svenskar. Trist att någon tycker så illa om sitt eget land att man hyllar slödder som skjuter på soldater som försöker skapa demokrati i ett land som plågas av svår fattigdom och våld.

    Jag betackar mig för sina ruttna påhopp som saknar all annan substans
    än rent hat.
    DMustaine
    DMustaine


    Antal inlägg : 3914
    Join date : 09-04-07

    Framsteg görs i Afghanistan.. Empty Sv: Framsteg görs i Afghanistan..

    Inlägg  DMustaine 2011-06-19, 00:08

    Det finns ett djupt hat mot kvinnor och mänskliga rättigheter hos infra! För varför skulle man annars sätta sina pengar på talibanerna?
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Framsteg görs i Afghanistan.. Empty Sv: Framsteg görs i Afghanistan..

    Inlägg  Infra 2011-06-19, 06:26

    DMustaine skrev:Det finns ett djupt hat mot kvinnor och mänskliga rättigheter hos infra! För varför skulle man annars sätta sina pengar på talibanerna?

    Om jag tror att alliansen vinner nästa val, har jag "satsat mina pengar"
    på moderaterna då? Dumhuve! Skulle aldrig satsa en spänn.
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Framsteg görs i Afghanistan.. Empty Sv: Framsteg görs i Afghanistan..

    Inlägg  redalert 2011-06-19, 11:33

    Infra skrev:
    DMustaine skrev:Det finns ett djupt hat mot kvinnor och mänskliga rättigheter hos infra! För varför skulle man annars sätta sina pengar på talibanerna?

    Om jag tror att alliansen vinner nästa val, har jag "satsat mina pengar"
    på moderaterna då? Dumhuve! Skulle aldrig satsa en spänn.

    Men det går bra att satsa på talibanerna? Laughing
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Framsteg görs i Afghanistan.. Empty Försvar

    Inlägg  Secrist 2011-06-19, 11:47

    Hur du fick ihop det där får du förklara. Jag älskar Sverige. Jag hylla
    ingen om jag säger att han försvarar sig land.


    Tror du verkligen på det själv? Att den genomsnittlige motståndaren är en hängiven patriot som gör det för att han vill "försvara sitt land"? Då är du mer än lovligt naiv. Man försvarar inte sitt land genom att använda sitt eget folk som mänsklig sköld. Det gör man om man ingår i styrkor som är en härva av olika motiv. Religiösa fanatiker, klanhövdingar, kriminellt slödder, bottenlöst fattiga som har fått några dollar för att skjuta på utlänningar etc etc.

    DMustaine
    DMustaine


    Antal inlägg : 3914
    Join date : 09-04-07

    Framsteg görs i Afghanistan.. Empty Sv: Framsteg görs i Afghanistan..

    Inlägg  DMustaine 2011-06-29, 02:05

    http://english.aljazeera.net/programmes/peopleandpower/2011/02/201121673217263109.html

    En mkt bra dokumentär om hur man räddar livet på soldater, civila och talibaner! (inte för att talibaner skulle anstränga sig för att rädda livet på nån ens)

    Sponsored content


    Framsteg görs i Afghanistan.. Empty Sv: Framsteg görs i Afghanistan..

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-09-22, 16:24