Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+8
Secrist
RedMentalCase
ericTheDog
Vercingetorix
Gandalf
DMustaine
Sniperace
formsvackan
12 posters

    Hur tokiga kan människor bli ?

    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Hur tokiga kan människor bli ? - Sida 2 Empty Sv: Hur tokiga kan människor bli ?

    Inlägg  formsvackan 2011-05-21, 21:59

    Secrist skrev: Att islamistiska hetsare fått en större respons på sina galenskaper ursäktar inte de andra som lyckats sämre.

    Veror väl på att de är betydligt vanligare
    Kanske, de kanske bara får mer utrymme i media.
    Secrist skrev:och dessutom verkar i regioner med låg utbildningsnivå.
    Vilket i så fall torde leda till åsikten att fred och välstånd skapas med utbildning och samhällsutveckling, inte med kulor och krut. Västvärldens ledare kanske borde tänka om.
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Hur tokiga kan människor bli ? - Sida 2 Empty Sv: Hur tokiga kan människor bli ?

    Inlägg  RedMentalCase 2011-05-21, 22:09

    ericTheDog skrev:
    formsvackan skrev:
    RedMentalCase skrev:Trådens rubrik passar onekligen i på vänstern, nu frågas det vilka mord UBL begått.

    Finns det ingen ände på detta runkande till terrorister.
    Du vet kanske vilka mord UBL personligen begått ?


    Vad skiljer då dig från en förintelseförnekande nynazist?

    Bra jämförelse, det skiljer föga mellan dem.
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Hur tokiga kan människor bli ? - Sida 2 Empty Sv: Hur tokiga kan människor bli ?

    Inlägg  formsvackan 2011-05-21, 22:12

    RedMentalCase skrev:
    ericTheDog skrev:
    formsvackan skrev:
    RedMentalCase skrev:Trådens rubrik passar onekligen i på vänstern, nu frågas det vilka mord UBL begått.

    Finns det ingen ände på detta runkande till terrorister.
    Du vet kanske vilka mord UBL personligen begått ?


    Vad skiljer då dig från en förintelseförnekande nynazist?

    Bra jämförelse, det skiljer föga mellan dem.
    Jag känner inga förintelseförnekande nynazister och du känner inte mig. Där har du en skillnad oss emellan.
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Hur tokiga kan människor bli ? - Sida 2 Empty Sv: Hur tokiga kan människor bli ?

    Inlägg  RedMentalCase 2011-05-21, 22:16

    Jag känner inte heller några förintelseförnekande nynazister personligen så sluta med dina korkade fantasier.

    Man behöver dock inte känna er för att kategorisera er i samma fack.
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Hur tokiga kan människor bli ? - Sida 2 Empty Sv: Hur tokiga kan människor bli ?

    Inlägg  formsvackan 2011-05-21, 22:18

    RedMentalCase skrev:Man behöver dock inte känna er för att kategorisera er i samma fack.
    Självklart inte, det räcker bra med fantasigeneratorn Very Happy
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Hur tokiga kan människor bli ? - Sida 2 Empty Sv: Hur tokiga kan människor bli ?

    Inlägg  RedMentalCase 2011-05-21, 22:21

    Fantasigenerator, tokavänsterns benämning på det som vill ha svar på vad exempelvis vänsterns program innebär ch betyder.
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Hur tokiga kan människor bli ? - Sida 2 Empty Sv: Hur tokiga kan människor bli ?

    Inlägg  formsvackan 2011-05-21, 22:48

    RedMentalCase skrev:Fantasigenerator, tokavänsterns benämning på det som vill ha svar på vad exempelvis vänsterns program innebär ch betyder.
    Fantasigeneratorn vill ha svar !

    Om du menar att du behöver vår hjälp med att programmera om fanskapet står vi naturligtvis till tjänst Very Happy
    berralarzon
    berralarzon


    Antal inlägg : 6964
    Join date : 09-03-08

    Hur tokiga kan människor bli ? - Sida 2 Empty Sv: Hur tokiga kan människor bli ?

    Inlägg  berralarzon 2011-05-21, 23:12

    formsvackan skrev:
    RedMentalCase skrev:Fantasigenerator, tokavänsterns benämning på det som vill ha svar på vad exempelvis vänsterns program innebär ch betyder.
    Fantasigeneratorn vill ha svar !

    Om du menar att du behöver vår hjälp med att programmera om fanskapet står vi naturligtvis till tjänst Very Happy

    Exempelvis till att trycka error 40:
    //berra
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Hur tokiga kan människor bli ? - Sida 2 Empty Sv: Hur tokiga kan människor bli ?

    Inlägg  redalert 2011-05-22, 00:52

    formsvackan skrev:
    redalert skrev:
    Secrist skrev:Du vet kanske vilka mord UBL personligen begått ?

    Med den logiken så begår maffialedare heller inga mord. Rolling Eyes

    Nej och Stalin och Hitler blir oskyldiga till massmord! affraid
    Huruvida ovan nämnda personer ska räknas till kategorin religiösa fanatiker får ni reda ut på egen hand. Jag passar.

    Religiösa fanatiker eller polititiska same shit det måste du väl begripa?

    Eller menar du att religiösa galningar har frikort speciellt om det handlar om islamister? affraid
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15117
    Join date : 10-05-11

    Hur tokiga kan människor bli ? - Sida 2 Empty Sv: Hur tokiga kan människor bli ?

    Inlägg  ericTheDog 2011-05-22, 01:00

    berralarzon skrev:
    formsvackan skrev:
    RedMentalCase skrev:Fantasigenerator, tokavänsterns benämning på det som vill ha svar på vad exempelvis vänsterns program innebär ch betyder.
    Fantasigeneratorn vill ha svar !

    Om du menar att du behöver vår hjälp med att programmera om fanskapet står vi naturligtvis till tjänst Very Happy

    Exempelvis till att trycka error 40:
    //berra


    Error 40=berra?
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Hur tokiga kan människor bli ? - Sida 2 Empty Vanligt?

    Inlägg  Secrist 2011-05-22, 08:54

    Kanske, de kanske bara får mer utrymme i media.

    Nej, eftersom radikala kristna grupperingar ofta är sekteristiska med ett väldigt litet antal efterföljare. Terry Jones (koranbrännaren) har ca 30 anhängare.
    RedclownIII
    RedclownIII


    Antal inlägg : 2772
    Join date : 11-02-20

    Hur tokiga kan människor bli ? - Sida 2 Empty Sv: Hur tokiga kan människor bli ?

    Inlägg  RedclownIII 2011-05-22, 10:56

    Vilken jubelåsna han är den där rc/berra/freedom/asshole......! Laughing
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Hur tokiga kan människor bli ? - Sida 2 Empty Sv: Hur tokiga kan människor bli ?

    Inlägg  Sniperace 2011-05-22, 15:17

    formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:Så du anser att terrorplanering osv inte är mord
    Vad jag anser vet jag, inte du. Du kan dock få reda på litet grand. Jag anser att religiöst baserat hetsande mot "oliktänkande" är åt h-vete oavsett "etikett". Att islamistiska hetsare fått en större respons på sina galenskaper ursäktar inte de andra som lyckats sämre.

    Har denne på något sätt försökt hetsa andra at rskillningsklöst döda civila eller "otrogna"

    tror du drar lite höga växlar på detgta, inte för at jag på något sätt srtöder denne galning.men inte fan har han uppmanqat ellewr planerat terrorverksamhet, det har UBL, eller anser du honomn oskyldig och bara en frihetskämpe?=
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Hur tokiga kan människor bli ? - Sida 2 Empty Sv: Hur tokiga kan människor bli ?

    Inlägg  formsvackan 2011-05-22, 17:11

    Sniperace skrev:inte för at jag på något sätt srtöder denne galning.
    Jag avsåg ingen speciell "galning" utan menade ALLA "galningar", något jag trodde framgick.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Hur tokiga kan människor bli ? - Sida 2 Empty Sv: Hur tokiga kan människor bli ?

    Inlägg  Sniperace 2011-05-22, 19:09

    formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:inte för at jag på något sätt srtöder denne galning.
    Jag avsåg ingen speciell "galning" utan menade ALLA "galningar", något jag trodde framgick.

    Javisst, men hur många religiösa galningar inom kristenheten samlar människor och uppmanar dessa till terrordåd mot "otrogna", det är en väldigt liten i stort sett obefintlig del, men tyvärr en ganska stor del när det gäller islamister, och då menar jag inte den vanlige vardagsmuslimen.

    Att det sedan finns de "krisna" som med hårda ord bekämpar "syndarna" och nedvärderar eller fördömer människor pga deras sexuella läggning är ju trots allt lite annorlunda än att mörda dem pga den...


    Men visst ska vi bekämpa alla sådana galningar, men inte genom att skjuta sådana som inte mördar eller skadar andra.

    Jag tar för givet att du inte anser den som bara säger att gud ser det som synd att vara homosexuell, och att gud vid yttersta dagen kommer straffa denne är lika galen som den som säger samma sak, men som tar sig rätten att utföra guds straffdom genom att mörda dessa?

    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Hur tokiga kan människor bli ? - Sida 2 Empty Sv: Hur tokiga kan människor bli ?

    Inlägg  formsvackan 2011-05-22, 20:02

    Sniperace skrev:
    formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:inte för at jag på något sätt srtöder denne galning.
    Jag avsåg ingen speciell "galning" utan menade ALLA "galningar", något jag trodde framgick.

    Javisst, men hur många religiösa galningar inom kristenheten samlar människor och uppmanar dessa till terrordåd mot "otrogna", det är en väldigt liten i stort sett obefintlig del, men tyvärr en ganska stor del när det gäller islamister, och då menar jag inte den vanlige vardagsmuslimen.
    Det fanns en tid då kristna slaktade muslimer för den rätta trons skull. Samhällen utvecklas i olika takt.

    To every thing there is a season, and a time to every purpose under the heaven:

    Predikaren, 3 Kapitlet

    1. Allting har sin tid, och vart företag under himmelen har sin
    stund.
    2. Födas har sin tid, och dö har sin tid. Plantera har sin tid, och
    rycka upp det planterade har sin tid.
    3. Dräpa har sin tid, och läka har sin tid. Bryta ned har sin tid,
    och bygga upp har sin tid.
    4. Gråta har sin tid, och le har sin tid. Klaga har sin tid, och
    dansa har sin tid.
    5. Kasta undan stenar har sin tid, och samla ihop stenar har sin
    tid. Taga i famn har sin tid, och avhålla sig från famntag har
    sin tid.
    6. Söka upp har sin tid, och tappa bort har sin tid. Förvara har
    sin tid, och kasta bort har sin tid.
    7. Riva sönder har sin tid, och sy ihop har sin tid. Tiga har sin
    tid, och tala har sin tid.
    8. Älska har sin tid, och hata har sin tid. Krig har sin tid, och
    fred har sin tid.

    9. Vad förmån av sin möda har då den som arbetar?


    Punkt 9 kanske arbetslinjens företrädare kan ge ett svar på Very Happy

    Sniperace skrev:Jag tar för givet att du inte anser den som bara säger att gud ser det som synd att vara homosexuell, och att gud vid yttersta dagen kommer straffa denne är lika galen som den som säger samma sak, men som tar sig rätten att utföra guds straffdom genom att mörda dessa?
    Hänsynslösheten är lika stor inom t.ex. trosrörelsen som den är inom islamistiska kretsar. Att denna hänsynslöshet tar sig andra uttryck förringar inte densamma. Det finns tillfällen i livet då man hellre valt döden. Det är inte ovanligt att sådana situationer uppkommer pga "kristna" förkunnare. Jag har personligen mycket lätt att förstå och samtidigt mycket svårt att glömma den man som i direktsändning grät ut sin förtvivlan över sina barn som brann inne i Waco, Texas.

    Islamister har aldrig gjort mig det minsta illa, kristna "galningar" har dock förorsakat mig livslång smärta och förtvivlan. Om du förväntar dig att jag då ska fördöma enbart islamister får du vänta tills helvetet fryser till is.
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Hur tokiga kan människor bli ? - Sida 2 Empty Sv: Hur tokiga kan människor bli ?

    Inlägg  redalert 2011-05-22, 20:14

    Så formsvackan gick ifrån en religös sekt till en politisk sekt? No
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Hur tokiga kan människor bli ? - Sida 2 Empty Sv: Hur tokiga kan människor bli ?

    Inlägg  Sniperace 2011-05-22, 20:34

    formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:
    formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:inte för at jag på något sätt srtöder denne galning.
    Jag avsåg ingen speciell "galning" utan menade ALLA "galningar", något jag trodde framgick.

    Javisst, men hur många religiösa galningar inom kristenheten samlar människor och uppmanar dessa till terrordåd mot "otrogna", det är en väldigt liten i stort sett obefintlig del, men tyvärr en ganska stor del när det gäller islamister, och då menar jag inte den vanlige vardagsmuslimen.
    Det fanns en tid då kristna slaktade muslimer för den rätta trons skull. Samhällen utvecklas i olika takt.

    To every thing there is a season, and a time to every purpose under the heaven:

    Predikaren, 3 Kapitlet

    1. Allting har sin tid, och vart företag under himmelen har sin
    stund.
    2. Födas har sin tid, och dö har sin tid. Plantera har sin tid, och
    rycka upp det planterade har sin tid.
    3. Dräpa har sin tid, och läka har sin tid. Bryta ned har sin tid,
    och bygga upp har sin tid.
    4. Gråta har sin tid, och le har sin tid. Klaga har sin tid, och
    dansa har sin tid.
    5. Kasta undan stenar har sin tid, och samla ihop stenar har sin
    tid. Taga i famn har sin tid, och avhålla sig från famntag har
    sin tid.
    6. Söka upp har sin tid, och tappa bort har sin tid. Förvara har
    sin tid, och kasta bort har sin tid.
    7. Riva sönder har sin tid, och sy ihop har sin tid. Tiga har sin
    tid, och tala har sin tid.
    8. Älska har sin tid, och hata har sin tid. Krig har sin tid, och
    fred har sin tid.

    9. Vad förmån av sin möda har då den som arbetar?


    Punkt 9 kanske arbetslinjens företrädare kan ge ett svar på Very Happy

    Sniperace skrev:Jag tar för givet att du inte anser den som bara säger att gud ser det som synd att vara homosexuell, och att gud vid yttersta dagen kommer straffa denne är lika galen som den som säger samma sak, men som tar sig rätten att utföra guds straffdom genom att mörda dessa?
    Hänsynslösheten är lika stor inom t.ex. trosrörelsen som den är inom islamistiska kretsar. Att denna hänsynslöshet tar sig andra uttryck förringar inte densamma. Det finns tillfällen i livet då man hellre valt döden. Det är inte ovanligt att sådana situationer uppkommer pga "kristna" förkunnare. Jag har personligen mycket lätt att förstå och samtidigt mycket svårt att glömma den man som i direktsändning grät ut sin förtvivlan över sina barn som brann inne i Waco, Texas.

    Islamister har aldrig gjort mig det minsta illa, kristna "galningar" har dock förorsakat mig livslång smärta och förtvivlan. Om du förväntar dig att jag då ska fördöma enbart islamister får du vänta tills helvetet fryser till is.

    Så skillnaden är att jag klarar av att fördöma de kristna som mördare andra och så även när muslimer idag gör detta, visst för flera hundra år sedan hade vi korstågen, men då hade ju även islam mördat för sin tro, skillnaden idag är väl att nu är det bara Islamister som dödar och mördar "otrogna"

    eller har du dagsfärska bevis för att kristenheten gör detta i någon omdfattning kjämförbar med vad som sker i islams namn?

    Att sådant skedde i kristendomens namn för några hundra år sedan torde inte spela någon större roll, såvida du inte menar att Islams folk är efterblivna?

    Och som jag sa självfallet ska ALLA religiösa extremister bekämpas, men ser ändå en stor skillnadf mellan den som i predikstolen enbart säger att ex synd är fel och att gd kommer straffa genbom att man inte kommer till himlen, och den fanatiker somm tar påp sig guds roll och själv mördar, eller säger till andra att göra detta, men det ser du kanske som likvärdigt?
    är det du upplevt lika illa som kvinnor som stenats för att ha haft sex före eller utom äktenskapet, lika illa som att de hänger en homsexuell pga att det är synd?

    sedr du likadant på brottssidan att en stöld av en knappnål är lika illa som ett rånmord?

    hatar du kristendom så fruktansvärt mycket?
    vadhar du utsatts för som kan vara jämförbartr med de brott som begås i islams namn med terror och mord?
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Hur tokiga kan människor bli ? - Sida 2 Empty Sv: Hur tokiga kan människor bli ?

    Inlägg  Infra 2011-05-23, 21:16

    RedclownIII skrev:Vilken jubelåsna han är den där rc/berra/freedom/asshole......! Laughing

    Nu tar vi det lite lugnt, va? Var vänlig och gör åtskillnad mellan var och en av de här tre olika personligheterna, tack.
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Hur tokiga kan människor bli ? - Sida 2 Empty Sv: Hur tokiga kan människor bli ?

    Inlägg  formsvackan 2011-05-23, 21:41

    Infra skrev:
    RedclownIII skrev:Vilken jubelåsna han är den där rc/berra/freedom/asshole......! Laughing

    Nu tar vi det lite lugnt, va? Var vänlig och gör åtskillnad mellan var och en av de här tre olika personligheterna, tack.
    Den fjärde är väl hans egen signatur, eller ?
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15117
    Join date : 10-05-11

    Hur tokiga kan människor bli ? - Sida 2 Empty Sv: Hur tokiga kan människor bli ?

    Inlägg  ericTheDog 2011-05-23, 23:51

    Infra skrev:
    RedclownIII skrev:Vilken jubelåsna han är den där rc/berra/freedom/asshole......! Laughing

    Nu tar vi det lite lugnt, va? Var vänlig och gör åtskillnad mellan var och en av de här tre olika personligheterna, tack.

    En person - tre personligheter.

    Sponsored content


    Hur tokiga kan människor bli ? - Sida 2 Empty Sv: Hur tokiga kan människor bli ?

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-09-22, 08:29