Sniperace 2011-03-29, 21:04
ANNA2LINK skrev: Sniperace skrev: ANNA2LINK skrev:Ja du sniper om jag skulle vara girig... Anser du att man är girig när man vill ha råd med det mest nödvändigaste som mat,tandvård,vård,bostad och kläder så har du helt konstig syn på vad girighet är. Däremot Borg och kompani, dom kan man kalla giriga...
Vad är det som gör att jag kan vara nöjd med mina 130.000 om året men inte du med samma belopp?
behöver du mer än jag?
fina kläder?
skor?
tobak?
biobesök?
eller vad kan det vara?
och visst borg o co är säker giriga, de är ju politiker precis som vännerna i SAP, i lo och de olika fackpamparna osv osv...
men jag är inte girig jag KRÄVER inte mer än jag får, för jag kan leva på det, få mat varje dag, få den sjukvård jag behöver, den medicin jag behöver, tak över huvudet och varmt o skönt.
så den stor frågan är, varför behöver du mer pengar än jag?
jag har dessutom haft FEM hemmavarande barn, nu bara ett...
Har du några barn hemma?
nu en nittonåring, fram till förra veckan bodde även min andra dotter MEN sin lille son hemma.
förra året även min ene då 20årige son.
och det har som sagt varit FEM hemmavarande barn här, och inga underhåll eftersom jag inte separerat från min älskade fru.
och tydligen läste du inte vad jag skrivit eftersom där klart och tydligt stod att ETT barn bor hemma nu
frun min arbetade fram tills min yngsta dotter var tolv år enbart halvtid, men självfallet delar vi på boendekostnaden.
men min ensamstående dotter med ett barn klarar sig jättebra på studielån om 8000 ut i månaden, och underhållet +barnbidraget +bostadsbidrag.
och ändå löser hon varje månad busskort, och sparade in och gav min fru och mig två biljetter till att se Ceasar Millan i Malmö den 14 maj, det var 800:-
så det där med pengar rör sig ofstast att prioritera vad som är viktigt
Senast ändrad av Sniperace den 2011-03-29, 21:09, ändrad totalt 1 gång