ericTheDog 2011-02-25, 22:53
Visst är det bra att dom har fått jobb. Men priset för att dessa fått jobb är rätt högt. Och jag tror dom hade fått jobb ändå.
Fast nu har vänstern aldrig hävdat att det inte finns några jobb. Däremot att det inte finns tillräckligt många jobb, om man jämför med hur många arbetslösa det finns. Enkel matematik, som till och med jag, med min tvåa i allmän matte klarar av att räkna. Om det finns 500 000 arbetslösa, och 40 000 lediga jobb, så finns det helt enkelt inte tillräckligt många jobb.
Personligen är jag mer bekymrad över priset för de som inte jobbar, än priset för de som numera jobbar och betalar skatt.
Gällande vad du tror så brukar din favoritdebattör lägga det på somma ställe som kattbajset. Är inte säker på att du ser det lika genialiskt när det kommer från mig.
Jo, jag förstår att ni menar att det inte finns några jobb till bidragslyftarna när ni skriver att det inte finns några jobb.
Din 2:a i allmän matte indikerar varför du tror att det varje månad måste finnas 500000 nya lediga jobb.