Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

5 posters

Skål på er, fransmän och finnar

formsvackan
    formsvackan

Antal inlägg : 14778

Skål på er, fransmän och finnar Empty Skål på er, fransmän och finnar

Inlägg  formsvackan 2010-02-15, 14:29

Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Skål på er, fransmän och finnar Empty Sv: Skål på er, fransmän och finnar

Inlägg  Sniperace 2010-02-15, 14:33

Jo, men inte Svenska staten, utan istället den INSKA...
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2010-02-15, 16:10

Sniperace skrev:

Vojne, vojne, vad Pentti ska bli på lyset Very Happy
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2010-02-15, 16:15

formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:

Vojne, vojne, vad Pentti ska bli på lyset Very Happy

de dricker säkert hellre sin koskenkorva eller finlandia, dessutom, just Explorern är en vidrig dryck i jämförelse med de finska märkena (den kallas ju inte RAGGARFOTOGEN utan anledning
    theward
    theward

Antal inlägg : 6709

Inlägg  theward 2010-02-15, 20:06

Sniperace skrev:
    formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:

Vojne, vojne, vad Pentti ska bli på lyset Skål på er, fransmän och finnar Icon_biggrin

de dricker säkert hellre sin koskenkorva eller finlandia, dessutom, just Explorern är en vidrig dryck i jämförelse med de finska märkena (den kallas ju inte RAGGARFOTOGEN utan anledning
    äsch så mkt säme än de dyrare spritsorterna är den inte....
    mao på tycker jag alla är lika äckliga, men det har god verkan Skål på er, fransmän och finnar Icon_tongue
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2010-02-15, 22:11

theward skrev:
    Sniperace skrev:
    formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:

Vojne, vojne, vad Pentti ska bli på lyset Skål på er, fransmän och finnar Icon_biggrin

mao på tycker jag alla är lika äckliga, men det har god verkan Skål på er, fransmän och finnar Icon_tongue

njaaa, det är stor skillnad i smak på explorer och ex en smirnoff, eller koskenkorva, explorer är mycket fränare i smaken, liksom vanligt renat, men den senare är mjukare...

men man blir lika full av allihopa, men jag är INTE alls förtjust i vodka eller vanligt brännvin, jag föredrar en vällagrad islaywhisy Cool

jag dricker numera inte för att bli full som i ungdomen, numera blir det enbart en eller ibland två mindre whiskypinnar på lördagskvällen, tar jag tre blir jag fylledålig dagen efter UTAN att ha känt mig berusad eller en varit så någon kunde se att jag druckit.....

en sak som är underlig är att en whiskysort är god ena kvällen, men inte en annan kväll, det verkar som just stämning och känsla har stor betydelse, för tar man då en annan sort istället så smakar DEN då bra, att komma underfund med VILKEN sort som passar just denna kväll är ett problem, men det går att komma underfund och ha känslan för vilken sort man ska välja
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2010-02-15, 22:57

Sniperace skrev:en sak som är underlig är att en whiskysort är god ena kvällen, men inte en annan kväll, det verkar som just stämning och känsla har stor betydelse, för tar man då en annan sort istället så smakar DEN då bra, att komma underfund med VILKEN sort som passar just denna kväll är ett problem, men det går att komma underfund och ha känslan för vilken sort man ska välja
    Lagavulin är god alla kvällar, fast vissa kvällar är den ändå godare Very Happy
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2010-02-15, 23:01

formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:en sak som är underlig är att en whiskysort är god ena kvällen, men inte en annan kväll, det verkar som just stämning och känsla har stor betydelse, för tar man då en annan sort istället så smakar DEN då bra, att komma underfund med VILKEN sort som passar just denna kväll är ett problem, men det går att komma underfund och ha känslan för vilken sort man ska välja
    Lagavulin är god alla kvällar, fast vissa kvällar är den ändå godare Very Happy

det kan säkert stämma, men den kvällen den bara är god kan en av de andra kännas som godare, och en annan kväll tvärtom
    theward
    theward

Antal inlägg : 6709

Inlägg  theward 2010-02-16, 09:38

Sniperace skrev:
    theward skrev:
    Sniperace skrev:
    formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:

njaaa, det är stor skillnad i smak på explorer och ex en smirnoff, eller koskenkorva, explorer är mycket fränare i smaken, liksom vanligt renat, men den senare är mjukare...

men man blir lika full av allihopa, men jag är INTE alls förtjust i vodka eller vanligt brännvin, jag föredrar en vällagrad islaywhisy Skål på er, fransmän och finnar Icon_cool

jag dricker numera inte för att bli full som i ungdomen, numera blir det enbart en eller ibland två mindre whiskypinnar på lördagskvällen, tar jag tre blir jag fylledålig dagen efter UTAN att ha känt mig berusad eller en varit så någon kunde se att jag druckit.....

en sak som är underlig är att en whiskysort är god ena kvällen, men inte en annan kväll, det verkar som just stämning och känsla har stor betydelse, för tar man då en annan sort istället så smakar DEN då bra, att komma underfund med VILKEN sort som passar just denna kväll är ett problem, men det går att komma underfund och ha känslan för vilken sort man ska välja
    Tror smaken, har att göra med vilken dagsform man har rent fysisk(o även lite mentalt)
    Tex kan inte jag äta vare sig senap, ketchup eller dricka mjölk om jag är förkyld...
    De två förstnämda smakar bara typ ättika och mjölken blir liksom "torr" och konstigt smaklös
    ps jag dricker i princip aldrig längre, eftersom vare sig sjukdommen eller medicinering går bra ihop med sprit.
    Men de få ggr jag dricker, då dricker jag för att bli berusad
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2010-02-16, 10:48

Tror smaken, har att göra med vilken dagsform man har rent fysisk(o även lite mentalt)
    Tex kan inte jag äta vare sig senap, ketchup eller dricka mjölk om jag är förkyld...
    De två förstnämda smakar bara typ ättika och mjölken blir liksom "torr" och konstigt smaklös
    ps jag dricker i princip aldrig längre, eftersom vare sig sjukdommen eller medicinering går bra ihop med sprit.
    Men de få ggr jag dricker, då dricker jag för att bli berusad

Självklart har det en sådan betydelse, till och med stämningen har betydelse i detta.

Ok, om att dricka för att bli berusad, detta lämnade jag bak mig för ganska många år sedan, jag gillade INTE att bli fyllesjuk, jag gillade inte att tappa kontrollen, och jag ville inte vara berusad tillsammans med mina barn, berusning när man har det ansvaret kändes inte rätt för mig, och vi har ALLTID haft barnen hos oss utom de gånger frun eller jag fyllt jämt, då har vi haft två dygn ledigt med en liten englandskryssning med Scandinavian Princess... tyvärr nedlagd nu Sad
    Regndrottning
    Regndrottning

Antal inlägg : 6691

Inlägg  Regndrottning 2010-02-19, 17:46

Upp!
    x-medborgare

Antal inlägg : 4745

Inlägg  x-medborgare 2010-02-19, 20:31

sudda sudda bort din sura min
    x-medborgare