Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


3 posters

    WOW..♥ ♥ ♥ Riksorganisationen Män för Jämställdhet..

    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    WOW..♥ ♥ ♥ Riksorganisationen Män för Jämställdhet.. Empty WOW..♥ ♥ ♥ Riksorganisationen Män för Jämställdhet..

    Inlägg  Susz X 2010-02-08, 05:46

    Ett utdrag och upprop:

    "Riksorganisationen Män för Jämställdhet sällar sig till den grupp av organisationer som står bakom uppropet till regeringen Krafttag mot våldtäkt!"


    http://www.mfj.se/
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    WOW..♥ ♥ ♥ Riksorganisationen Män för Jämställdhet.. Empty Sv: WOW..♥ ♥ ♥ Riksorganisationen Män för Jämställdhet..

    Inlägg  MartinLindgren 2010-02-08, 13:38

    Här har du en jämlik kis sedan barnsben, det blir så när man växer upp i ett jämlikt hem!

    Sen när det gäller våldsmän, iallafall dom som åker dit, får ju alltid dubbla straff, först att domstolmånga gpånger dömer till fängelse, sen där kommer medfångarnas dom,

    En stark djungelag som fungerar med eller utan upprop, Wink


    Men som sagt, organisationen har väl fullt upp och som avsikt att verka
    förebyggande!
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    WOW..♥ ♥ ♥ Riksorganisationen Män för Jämställdhet.. Empty Sv: WOW..♥ ♥ ♥ Riksorganisationen Män för Jämställdhet..

    Inlägg  F.I.S.T 2010-02-09, 01:57

    Det är viktigt att göra nåt åt detta men vad ??
    Det räcker inte att 98% av befolkningen tycker och fördömer...
    Det tillfredsställer bara hur vi ser på oss själva...
    Det är klart att vi fördömer handlingar som våldtäkt och misshandel.
    Frågan är Vad är orsakerna till detta ??
    .. och sedan vad gör VI åt det....???

    Själv har jag växt upp med en manipulativ, misshandlande, utnyttjande mor....
    ... så jag ser två sidor på myntet....Jag har aldrig slagit en kvinna dock, däremot har man ju tagit emot en del smällar.... Men då ska man ju "vara man"... och ta emot detta

    Även här
    är uppfostran och ett jämlikt samhälle totalt sett, samt mindre klyftor. saker som starkast bidrar till att minska eg alla typer av brott...
    trygga män med självkänsla gör inte sådant (inte nödvändigtvis otrygga heller)

    Likväl som tryggare kvinnor inte återvänder till misshandlarna.....

    tryggare starkare individer, både ,män och kvinnor minskar sådana hemska saker som misshandel tror jag...

    Men hur åstadkommer vi detta ??
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    WOW..♥ ♥ ♥ Riksorganisationen Män för Jämställdhet.. Empty Sv: WOW..♥ ♥ ♥ Riksorganisationen Män för Jämställdhet..

    Inlägg  Susz X 2010-02-10, 18:01

    A och O kan vara att ta bort tabun i att diskutera öppet..
    För syns inte= finns inte= fältet är fritt för förövaren...
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    WOW..♥ ♥ ♥ Riksorganisationen Män för Jämställdhet.. Empty Sv: WOW..♥ ♥ ♥ Riksorganisationen Män för Jämställdhet..

    Inlägg  Susz X 2010-02-12, 19:43

    F.I.S.T skrev:Det är viktigt att göra nåt åt detta men vad ??
    Det räcker inte att 98% av befolkningen tycker och fördömer...
    Det tillfredsställer bara hur vi ser på oss själva...
    Det är klart att vi fördömer handlingar som våldtäkt och misshandel.
    Frågan är Vad är orsakerna till detta ??
    .. och sedan vad gör VI åt det....???

    Själv har jag växt upp med en manipulativ, misshandlande, utnyttjande mor....
    ... så jag ser två sidor på myntet....Jag har aldrig slagit en kvinna dock, däremot har man ju tagit emot en del smällar.... Men då ska man ju "vara man"... och ta emot detta

    Även här
    är uppfostran och ett jämlikt samhälle totalt sett, samt mindre klyftor. saker som starkast bidrar till att minska eg alla typer av brott...
    trygga män med självkänsla gör inte sådant (inte nödvändigtvis otrygga heller)

    Likväl som tryggare kvinnor inte återvänder till misshandlarna.....

    tryggare starkare individer, både ,män och kvinnor minskar sådana hemska saker som misshandel tror jag...

    Men hur åstadkommer vi detta ??
    Kanske borde alla poliser börja med att vara aktiva i denna?

    Sponsored content


    WOW..♥ ♥ ♥ Riksorganisationen Män för Jämställdhet.. Empty Sv: WOW..♥ ♥ ♥ Riksorganisationen Män för Jämställdhet..

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-20, 05:08