Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+8
Thors
Dao
marxisten
MartinLindgren
redalert
RedCloud
SilverSurfer
My Ass
12 posters

Sveriges Chavez har gjort det igen.

marxisten
    marxisten

Antal inlägg : 5060

Sveriges Chavez har gjort det igen. - Sida 3 Empty Sv: Sveriges Chavez har gjort det igen.

Inlägg  marxisten 2010-02-05, 01:32

DMustaine skrev:
    theward skrev:
    DMustaine skrev:
    marxisten skrev:
    My Ass skrev:Ohly, alla "icke kommunisters" företrädare och Sveriges svar på Chavez, har gjort det igen.

Hans barn går i privatskola, han själv nyttjar privatvård, nu gör han ett klipp på sin lägenhet, 600.000:- !

Han ger sken av att han själv inte kunnat förhindra detta, frågan är hur oändligt korkade hans följeslagare kan vara som köper sånt här.

Vad som sker är ju enkelt för alla med eget förstånd, kommunister har alltid varit generösa med andras pengar och arbete, när det gäller sin egen situation så är de oftast mer egoister än andra.
    Vissa är jämlikare än andra.....Sveriges Chavez har gjort det igen. - Sida 3 Icon_smile

Man ömkar alla vänstermuppar.

Ohly köper EN lägenhet, bor i den i ett par år och sedan säljer den...

Låter som vad vilken människa som helst gör. Att priset ökat under de år han bott i den kan du väl knappast skylla på honom.

Det hade varit en annan sak om han köp fem sex lägenheter för att sälja, men att köpa en att bo i och sedan efter flera år sälja den och att den då råkar gått upp i värde är en helt annan sak...

Varför hyr han inte en kvart? Som förebild för det han förespråkar så borde han ju rimligtvis vända sig till allmännyttan? Och som partiledare kom inte och påstå att han måste ställa sig i kö! Han vet vilka knappar han ska trycka på för att få sin vilja igenom. Dessutom gissar jag att partiet äger lägenheter!
    varför i helvete då ? Får vänsteranhängare, ej äga bostäder?
    så alla partiledare utom ohly, ska slippa köande??

Det är han som propagerar för köandet!! Dumbass! Men han vill inte göra det själv!!

Nej, MOT KÖANDET DUMBASS! Vi vill för fan bygga fler för att det är kö!

DE SOM ÄR FÖR DE ÄR VÄL ÄNDÅ DE SOM FÖR EN POLITIK FÖR ATT OMVANDLA HYRESRÄTTER OCH INTE FÖR ATT DE SKA BYGGAS NYA!
    DMustaine
    DMustaine

Antal inlägg : 3914

Sveriges Chavez har gjort det igen. - Sida 3 Empty Sv: Sveriges Chavez har gjort det igen.

Inlägg  DMustaine 2010-02-05, 02:02

marxisten skrev:
    DMustaine skrev:
    theward skrev:
    DMustaine skrev:
    marxisten skrev:
    My Ass skrev:Ohly, alla "icke kommunisters" företrädare och Sveriges svar på Chavez, har gjort det igen.

Hans barn går i privatskola, han själv nyttjar privatvård, nu gör han ett klipp på sin lägenhet, 600.000:- !

Han ger sken av att han själv inte kunnat förhindra detta, frågan är hur oändligt korkade hans följeslagare kan vara som köper sånt här.

Vad som sker är ju enkelt för alla med eget förstånd, kommunister har alltid varit generösa med andras pengar och arbete, när det gäller sin egen situation så är de oftast mer egoister än andra.
    Vissa är jämlikare än andra.....Sveriges Chavez har gjort det igen. - Sida 3 Icon_smile

Låter som vad vilken människa som helst gör. Att priset ökat under de år han bott i den kan du väl knappast skylla på honom.

Det hade varit en annan sak om han köp fem sex lägenheter för att sälja, men att köpa en att bo i och sedan efter flera år sälja den och att den då råkar gått upp i värde är en helt annan sak...

Varför hyr han inte en kvart? Som förebild för det han förespråkar så borde han ju rimligtvis vända sig till allmännyttan? Och som partiledare kom inte och påstå att han måste ställa sig i kö! Han vet vilka knappar han ska trycka på för att få sin vilja igenom. Dessutom gissar jag att partiet äger lägenheter!

Det är han som propagerar för köandet!! Dumbass! Men han vill inte göra det själv!!

DE SOM ÄR FÖR DE ÄR VÄL ÄNDÅ DE SOM FÖR EN POLITIK FÖR ATT OMVANDLA HYRESRÄTTER OCH INTE FÖR ATT DE SKA BYGGAS NYA!

Det är idioti att folk inte ska få ha rätten att äga sin bostad! Hyran är, för nästan varje familj, den största utgiften. Det är pengar de slänger ut och aldrig får igen! Det är en stor del av många familjers och enskildas inkomst som i deras fall går upp i intet! Att få möjligheten att äga sin bostad är en sparbössa. Att människor vill ha det så skall man uppmuntra! Till och med Ohly vill ju ha det så verkar det som? Sen ska det naturligtvis finnas allmännytta för de som behöver det!
    theward
    theward

Antal inlägg : 6709

Inlägg  theward 2010-02-05, 09:08

DMustaine skrev:
    marxisten skrev:
    DMustaine skrev:
    theward skrev:
    DMustaine skrev:
    marxisten skrev:

Det är idioti att folk inte ska få ha rätten att äga sin bostad! Hyran är, för nästan varje familj, den största utgiften. Det är pengar de slänger ut och aldrig får igen! Det är en stor del av många familjers och enskildas inkomst som i deras fall går upp i intet! Att få möjligheten att äga sin bostad är en sparbössa. Att människor vill ha det så skall man uppmuntra! Till och med Ohly vill ju ha det så verkar det som? Sen ska det naturligtvis finnas allmännytta för de som behöver det!
    Du ä inte lite motsägelsefull du inte Sveriges Chavez har gjort det igen. - Sida 3 Icon_tongue
    Att göra de flesta hyresrätter till bostadsrätter, göra färre ha råd med eget boende, det blir också tvärtemot vad Borgarna vill, svårare att flytta
    För ala områden blir liksom inte mer o mer attraktiva, det du kallar sparbössa kan lika gära bli en skuldfälla
    Förresten, verkar du inte veta att i en hyresrätt slipper man tex att betala själv för reparationer och dylikt.
    DMustaine
    DMustaine

Inlägg  DMustaine 2010-02-05, 10:52

theward skrev:
    DMustaine skrev:
    marxisten skrev:
    DMustaine skrev:
    theward skrev:
    DMustaine skrev:
    marxisten skrev:

Du ä inte lite motsägelsefull du inte Sveriges Chavez har gjort det igen. - Sida 3 Icon_tongue
    Att göra de flesta hyresrätter till bostadsrätter, göra färre ha råd med eget boende, det blir också tvärtemot vad Borgarna vill, svårare att flytta
    För ala områden blir liksom inte mer o mer attraktiva, det du kallar sparbössa kan lika gära bli en skuldfälla
    Förresten, verkar du inte veta att i en hyresrätt slipper man tex att betala själv för reparationer och dylikt.

Jag förstår att du aldrig kommer lyckas att skapa dig en förmögenhet! Sad
    My Ass
    My Ass

Antal inlägg : 654

Inlägg  My Ass 2010-02-05, 10:53

Det tragik-komiska "försvaret" av Sveriges Chavez fortsätter.
    Snart tycker man synd om karln, Ohly alltså.Smile

Är det vänstermupparnas taktik, man ska tycka synd om Ohly som "tvingats" söka privat vård, "tvingats" sätta sina barn i privat skola, "tvingats" sälja sin lägenhet med fet vinst....

Allt medan han gör allt i talarstol och kabinett gör allt för att LAGSTIFTA bort medborgarnas rätt att göra detsamma han själv gjort, dragit nytta av och tjänat fett på....
    DMustaine
    DMustaine

Inlägg  DMustaine 2010-02-05, 10:58

Dom skulle försvara honom även om han var delaktig i det välkända helikopterrånet! Deras prestige går inte att ta miste på!
    RedCloud
    RedCloud

Antal inlägg : 23039

Inlägg  RedCloud 2010-02-05, 11:07

Jag förstår att du aldrig kommer lyckas att skapa dig en förmögenhet!

Sista fracken har inga fickor.....
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2010-02-05, 11:15

RedCloud skrev:

Jag förstår att du aldrig kommer lyckas att skapa dig en förmögenhet!

Sista fracken har inga fickor.....

det är inte många som har frack idag Very Happy

men som i läsarsången, "du kan ingenting ta med dig dit du går"
    My Ass
    My Ass

Sveriges Chavez har gjort det igen. - Sida 3 Empty money

Inlägg  My Ass 2010-02-05, 11:29

" sista fracken......."

vilket dravel av de misslyckade och avundsjuka.

Jag för min del ska defintivt göra allt för att skaffa kapital, inte för egen del men för mina barn.
    Vem vet vad som händer med det här landet om rödgrön röra får spela fritt, Grekland i norden ?
    formsvackan
    formsvackan

Antal inlägg : 14778

Inlägg  formsvackan 2010-02-05, 11:39

My Ass skrev:" sista fracken......."

Jag för min del ska defintivt göra allt för att skaffa kapital, inte för egen del men för mina barn.

Varför spottar du då på dem som idag gör det du drömmer om att kunna göra ?
    My Ass
    My Ass

Inlägg  My Ass 2010-02-05, 11:43

formsvackan skrev:

????
    Du är alltid lika jobbig och komisk när du ideligen sitter och fantiserar om vad andra gör tycker skriver och anser.
    RedCloud
    RedCloud

Antal inlägg : 23039

Inlägg  RedCloud 2010-02-05, 11:56

Jag för min del ska defintivt göra allt för att skaffa kapital,

Som att stjäla våra gemensamma tillgångar, hoppas du är stolt...
    My Ass
    My Ass

Inlägg  My Ass 2010-02-05, 11:58

RedCloud skrev:

Jag för min del ska defintivt göra allt för att skaffa kapital,

Som att stjäla våra gemensamma tillgångar, hoppas du är stolt...

Hoppas du söker hjälp.....Smile
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2010-02-05, 12:03

My Ass skrev:
    formsvackan skrev:

????
    Du är alltid lika jobbig och komisk när du ideligen sitter och fantiserar om vad andra gör tycker skriver och anser.
    Vem som sköter fantiserandet är vi väl alla medvetna om vid det här laget Very Happy

Om du nu menar att du inte alls kritiserar Ohly för att han råkar göra det du själv vill göra, så skriv då det klart och tydligt.
    My Ass
    My Ass

Inlägg  My Ass 2010-02-05, 12:07

Ja, vi är medvetna om att du fantiserade just nu.

Stackars form, du är som Hoenecker, men utan en kpist mot ditt huvud,
    du är så blåst att du faktiskt av egen fri vilja propagerar för " arbetarnas paradis..."
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2010-02-05, 12:16

My Ass skrev:Stackars form, du är som Hoenecker, men utan en kpist mot ditt huvud, du är så blåst att du faktiskt av egen fri vilja propagerar för " arbetarnas paradis..."
    Den fantasin kan du bara få en halv poäng för. Du brukar hålla en betydligt högre nivå, både innehålls och formuleringsmässigt Very Happy
    My Ass
    My Ass

Inlägg  My Ass 2010-02-05, 12:48

formsvackan skrev:
    My Ass skrev:Stackars form, du är som Hoenecker, men utan en kpist mot ditt huvud, du är så blåst att du faktiskt av egen fri vilja propagerar för " arbetarnas paradis..."
    Den fantasin kan du bara få en halv poäng för. Du brukar hålla en betydligt högre nivå, både innehålls och formuleringsmässigt Very Happy

Fantasi ?

Du tror ju på fullt allvar att en flock vänster politiker är de som sett till att vi har hög levnadsstandard i Sverige.

Du ÄR ju dummare än Hoenecker, jag tvivlar faktiskt på att han innerst inne trodde på skiten han dravlade om....
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2010-02-05, 12:57

My Ass skrev:Du ÄR ju dummare än Hoenecker, jag tvivlar faktiskt på att han innerst inne trodde på skiten han dravlade om....
    Och jag tvivlar på att han hade det allra minsta med tidig svensk socialdemokrati att göra, annat än i din värld förstås Very Happy
    My Ass
    My Ass

Inlägg  My Ass 2010-02-05, 13:09

formsvackan skrev:
    My Ass skrev:Du ÄR ju dummare än Hoenecker, jag tvivlar faktiskt på att han innerst inne trodde på skiten han dravlade om....
    Och jag tvivlar på att han hade det allra minsta med tidig svensk socialdemokrati att göra, annat än i din värld förstås Very Happy

Ska du nu besudla socialdemokraterna igen, din gamle kommunist, du vet ju att de inte vill ha med kommunister att göra, de kallas lössen i fanan .Smile

MEN, om du nu tar upp ämnet S och DDR, här har du lite att läsa om,
    du de okunnigas Tomtechef.

Så sent som 1989 var 4 svenska ministrar, DÄRIBLAND Ingvar Carlsson, på besök i DDR....

Igen Ingvar Carlsson, citat från 1989. " vi har mycket att lära av DDR..."

Olof Palme besökte det röda fängelset 1984, talade han då kritiskt om mördandet och fängslandet av regimkritiker?, knappast, han sa talade om vänskap och samarbete.

Det finns mängder att läsa om detta.

Du form, håll dig till din kommunskitism, försök inte spela boll med socialdemokraternas smutsiga byk.
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2010-02-05, 16:27

My Ass skrev:Ska du nu besudla socialdemokraterna igen, din gamle kommunist, du vet ju att de inte vill ha med kommunister att göra, de kallas lössen i fanan .Smile
    Återigen måste jag vara något som passar din begränsade repertoar Very Happy
    My Ass skrev:Det finns mängder att läsa om detta.
    Gör då det. Läs gärna kapitlet om Diktaturens kreatur.
    My Ass skrev:Du form, håll dig till din kommunskitism, försök inte spela boll med socialdemokraternas smutsiga byk.
    Lovar du att i så fall berätta vad Honecker hade med den tidiga svenska arbetarrörelsen att göra ? Honecker var inte ens tio år när skåningen August Palm dog 1922. Även om högern stretade mot mycket länge i Sverige, så tror jag i alla fall att den allmänna rösträtten blev ett faktum utan Honeckers assistans.

Uj uj uj, vad dum jag ska få höra att jag är Very Happy
    My Ass
    My Ass

Inlägg  My Ass 2010-02-05, 21:02

[quote="formsvackan"]
    My Ass skrev:Ska du nu besudla socialdemokraterna igen, din gamle kommunist, du vet ju att de inte vill ha med kommunister att göra, de kallas lössen i fanan .Smile
    Återigen måste jag vara något som passar din begränsade repertoar Very Happy

zzzz, vad sövande tråkiga alla "post" kommunister är. När du kommer in går vedbocken ut ?

My Ass skrev:Det finns mängder att läsa om detta.

Gör då det. Läs gärna kapitlet om Diktaturens kreatur.

Han talade där om Tjeckoslovakien, inte DDR, har du aldrig koll på nånting ?

My Ass skrev:Du form, håll dig till din kommunskitism, försök inte spela boll med socialdemokraternas smutsiga byk.
    Lovar du att i så fall berätta vad Honecker hade med den tidiga svenska arbetarrörelsen att göra ? Honecker var inte ens tio år när skåningen August Palm dog 1922. Även om högern stretade mot mycket länge i Sverige, så tror jag i alla fall att den allmänna rösträtten blev ett faktum utan Honeckers assistans.

Tidiga arbetarrörelsen? som alltid rättar du dig själv i efterhand, eller försöker åtminstone.

Uj uj uj, vad dum jag ska få höra att jag är Very Happy

Behövs inte jag tror du förstår det själv.[/quote]
    Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

Inlägg  Dao 2010-02-05, 21:49

Förstår att My Ass inte vill nyttja en ärlig debatt! Det enda sättet att dölja sin okunskap i de ämnen han debatterar är att försöka smäda motdebattören!

Heder till Formsvackan som orkar stå på sig!
    DMustaine
    DMustaine

Inlägg  DMustaine 2010-02-06, 00:56

Dao skrev:Förstår att My Ass inte vill nyttja en ärlig debatt! Det enda sättet att dölja sin okunskap i de ämnen han debatterar är att försöka smäda motdebattören!

Heder till Formsvackan som orkar stå på sig!

Du snackar alltid om ärliga debatter men när du kommer till korta så använder du dig av nedlåtande manövrar liksom de flesta andra. Så sluta sätt dig på en pidestal kommunist och USA hatare!!
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2010-02-06, 10:50

My Ass skrev:
    zzzz, vad sövande tråkiga alla "post" kommunister är. När du kommer in går vedbocken ut ?
    Har jag blivit "post" kommunist nu ? Undrar vad jag blir imorgon Very Happy
    My Ass skrev:Han talade där om Tjeckoslovakien, inte DDR, har du aldrig koll på nånting ?
    Jodå. Undrar nu bara om Husak var en bättre eller sämre sorts kommunist enligt dig. Du brukar ju gaffla om att alla "kommunskitar" är lika Very Happy
    My Ass skrev:
    Tidiga arbetarrörelsen? som alltid rättar du dig själv i efterhand, eller försöker åtminstone.
    När, var, hur har vad ändrats, och på vilket sätt stödjer det dina teorier om Honeckers betydelse för svensk politik ?

Oavsett hur du försöker vända och vrida på verkligheten, så är välståndet i Sverige uppbyggt med hjälp av vänsterpolitik. Att du inbillar dig att det förhåller sig på något annat sätt i Skåne förändrar ingenting. Inte heller kan du fantisera bort faktumet att dagens högerpolitik innebär att vi faller i välståndsligan.

109 SVT Text Lördag 06 feb 2010 INRIKES Publicerad 6 februari OECD: Sverige klarar krisen dåligt Sverige är ett av de länder som klarat sig sämst genom den ekonomiska krisen. Det visar den senaste upplagan av den sk välståndsligan från den ekonomiska samarbetsorganisationen OECD. Vid sidan om hårt drabbade Irland och Island tillhör Sverige de länder som har sjunkit mest i rankningen. Välståndsligan mäter BNP per capita i de ledande industriländerna. År 2007, före krisen, hade genom- snittssvensken en levnadsstandard som var elva procent högre än snittet i OECD-länderna. 2009 låg svensken bara sju procent högre, rapporterar Ekot.
    theward
    theward

Antal inlägg : 6709

Inlägg  theward 2010-02-06, 11:11

formsvackan skrev:
    My Ass skrev:
    Har jag blivit "post" kommunist nu ? Undrar vad jag blir imorgon Sveriges Chavez har gjort det igen. - Sida 3 Icon_biggrin
    My Ass skrev:Han talade där om Tjeckoslovakien, inte DDR, har du aldrig koll på nånting ?
    Jodå. Undrar nu bara om Husak var en bättre eller sämre sorts kommunist enligt dig. Du brukar ju gaffla om att alla "kommunskitar" är lika Sveriges Chavez har gjort det igen. - Sida 3 Icon_biggrin
    My Ass skrev:
    När, var, hur har vad ändrats, och på vilket sätt stödjer det dina teorier om Honeckers betydelse för svensk politik ?

Oavsett hur du försöker vända och vrida på verkligheten, så är välståndet i Sverige uppbyggt med hjälp av vänsterpolitik. Att du inbillar dig att det förhåller sig på något annat sätt i Skåne förändrar ingenting. Inte heller kan du fantisera bort faktumet att dagens högerpolitik innebär att vi faller i välståndsligan.

109 SVT Text Lördag 06 feb 2010 INRIKES Publicerad 6 februari OECD: Sverige klarar krisen dåligt Sverige är ett av de länder som klarat sig sämst genom den ekonomiska krisen. Det visar den senaste upplagan av den sk välståndsligan från den ekonomiska samarbetsorganisationen OECD. Vid sidan om hårt drabbade Irland och Island tillhör Sverige de länder som har sjunkit mest i rankningen. Välståndsligan mäter BNP per capita i de ledande industriländerna. År 2007, före krisen, hade genom- snittssvensken en levnadsstandard som var elva procent högre än snittet i OECD-länderna. 2009 låg svensken bara sju procent högre, rapporterar Ekot.
    Felet är givetvis att "vi"skulle ha sänkt skatten på arbete med mkt mera, typ 10-15% till.
    Då hade vi legat i topp i välståndsligan Sveriges Chavez har gjort det igen. - Sida 3 Icon_wink eller ? Sveriges Chavez har gjort det igen. - Sida 3 Lol

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 14:34