Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


4 posters

    Grafik är kul

    cleopatra
    cleopatra


    Antal inlägg : 511
    Join date : 09-02-17
    Age : 58
    Ort : Stockholm

    Grafik är kul Empty Grafik är kul

    Inlägg  cleopatra 2009-04-08, 18:24

    Jag gillar att pula med mitt bildredigeringsprogram och göra egen grafik. Här är några bilder ja knåpat ihop.

    Grafik är kul Greenfairy

    Grafik är kul Ladyi


    Någon annan med samma intresse?
    SiP
    SiP


    Antal inlägg : 4427
    Join date : 09-02-16

    Grafik är kul Empty Sv: Grafik är kul

    Inlägg  SiP 2009-04-08, 20:06

    Den undre var grymt snygg, den skulle jag kunna tänka mig att ha som tatuering, själv så håller jag på mycket med hemsidor så mycket jobb i photoshop, flash och firework blir det...
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Grafik är kul Empty Nja nog pular jag, med bilder

    Inlägg  theward 2009-04-08, 20:52

    Problemet är att mitt bästa program helt enkelt slutat att fungera Shocked

    Mem jag gör ju lite bilder i paint, vilket är skitsvårt hehe
    Sen tecknar jag o fotograferar lite

    håller med att bilderna var fina Wink
    cleopatra
    cleopatra


    Antal inlägg : 511
    Join date : 09-02-17
    Age : 58
    Ort : Stockholm

    Grafik är kul Empty Sv: Grafik är kul

    Inlägg  cleopatra 2009-04-09, 00:42

    Tack! sunny Jag har också en hemsida som jag i början "lånade" grafik av andra till. Men sen började jag fuska lite själv och nu är nästan hela hemsidan gjord med min egen grafik. Jag arbetar med både AP (Adobe Photoshop) och PSP (Paint Shop Pro), fotoredigering gör jag mest i AP men för grafiken är PSP favoriten.

    Tyvärr har ju min onda rygg gjort att jag inte orkar sitta framför datorn längre stunder, men nu har jag kommit på att det går lika bra att ligga i sängen och göra grafik, hehe.
    SiP
    SiP


    Antal inlägg : 4427
    Join date : 09-02-16

    Grafik är kul Empty Sv: Grafik är kul

    Inlägg  SiP 2009-04-09, 14:33

    Har du provat att göra "fake" HDR i PS??
    Blir rätt läckra effekter om man får till det.

    http://www.fotosidan.se/cldoc/7177.htm
    cleopatra
    cleopatra


    Antal inlägg : 511
    Join date : 09-02-17
    Age : 58
    Ort : Stockholm

    Grafik är kul Empty Sv: Grafik är kul

    Inlägg  cleopatra 2009-04-09, 16:37

    SiP skrev:Har du provat att göra "fake" HDR i PS??
    Blir rätt läckra effekter om man får till det.

    http://www.fotosidan.se/cldoc/7177.htm

    Häftig effekt! Hela bilden fick en annan atmosfär och vilka detaljer som kom fram i trädet. Dessutom gillar jag tutorials som är så där pedagogiska och kör med skärmdumpar Cool

    Nu är jag ju iofs ingen vidare fotograf, och redigeringen i Photoshop består mest i att försöka rädda familjens misslyckade semesterbilder och ta bort röda ögon Rolling Eyes
    Men det är klart, med den här tekniken kan man ju framstå som värsta Lennart Nilsson, hehe.
    SiP
    SiP


    Antal inlägg : 4427
    Join date : 09-02-16

    Grafik är kul Empty Sv: Grafik är kul

    Inlägg  SiP 2009-04-09, 16:47

    cleopatra skrev:
    SiP skrev:Har du provat att göra "fake" HDR i PS??
    Blir rätt läckra effekter om man får till det.

    http://www.fotosidan.se/cldoc/7177.htm

    Häftig effekt! Hela bilden fick en annan atmosfär och vilka detaljer som kom fram i trädet. Dessutom gillar jag tutorials som är så där pedagogiska och kör med skärmdumpar Cool

    Nu är jag ju iofs ingen vidare fotograf, och redigeringen i Photoshop består mest i att försöka rädda familjens misslyckade semesterbilder och ta bort röda ögon Rolling Eyes
    Men det är klart, med den här tekniken kan man ju framstå som värsta Lennart Nilsson, hehe.

    Tänk bara på vart du stoppar kameran om du skall leka Lennart nilsson Very Happy Very Happy

    http://www.brafotografer.se/artiklar/Th7-Lennart_Nilssons_vetenskapliga_fotografier.php
    cleopatra
    cleopatra


    Antal inlägg : 511
    Join date : 09-02-17
    Age : 58
    Ort : Stockholm

    Grafik är kul Empty Sv: Grafik är kul

    Inlägg  cleopatra 2009-04-09, 17:57

    *ASG* Mm, fast det är slutproducerat här så några sådana bilder kan jag inte ta. Dessutom tror jag inte att min kamera pallar trycket.... Wink
    SiP
    SiP


    Antal inlägg : 4427
    Join date : 09-02-16

    Grafik är kul Empty Sv: Grafik är kul

    Inlägg  SiP 2009-04-09, 17:59

    cleopatra skrev:*ASG* Mm, fast det är slutproducerat här så några sådana bilder kan jag inte ta. Dessutom tror jag inte att min kamera pallar trycket.... Wink

    Haha man vet aldrig, det kan ta sig även på kalhyggen som brandmannen sa Wink
    cleopatra
    cleopatra


    Antal inlägg : 511
    Join date : 09-02-17
    Age : 58
    Ort : Stockholm

    Grafik är kul Empty Sv: Grafik är kul

    Inlägg  cleopatra 2009-04-09, 18:38

    SiP skrev:
    cleopatra skrev:*ASG* Mm, fast det är slutproducerat här så några sådana bilder kan jag inte ta. Dessutom tror jag inte att min kamera pallar trycket.... Wink

    Haha man vet aldrig, det kan ta sig även på kalhyggen som brandmannen sa Wink



    Nope, det skulle vara världens åttonde underverk om det hände eftersom det inte finns något kvar att "förvara" den i Wink Dessutom räcker fem mer än nog, man ska ju ta hand om dem sen också.... bounce Nu får jag väl iofs snart barnbarn, och DET ser jag fram emot. Mysa, gosa och sen lämna tillbaka Twisted Evil
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Grafik är kul Empty Sv: Grafik är kul

    Inlägg  Susz X 2009-05-09, 21:50

    Verkligen tjusigt gjort Cleo! Tar det inte låång tid?
    cleopatra
    cleopatra


    Antal inlägg : 511
    Join date : 09-02-17
    Age : 58
    Ort : Stockholm

    Grafik är kul Empty Sv: Grafik är kul

    Inlägg  cleopatra 2009-05-10, 01:12

    Susz X skrev:Verkligen tjusigt gjort Cleo! Tar det inte låång tid?


    Tack Susz! Jo att göra "tuberna" som man använder när man gör sådana här bilder tar tid, men det är så himla roligt så man glömmer bort tiden. Höll på ganska mycket för några år sedan, då byggde jag hela min hemsida med egen grafik. Gubben frågade om jag var gift med datorn.. Twisted Evil Här är några nya jag har gjort.



    Grafik är kul Appels


    Grafik är kul Glob


    Grafik är kul Grey
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Grafik är kul Empty Sv: Grafik är kul

    Inlägg  Susz X 2009-05-12, 17:46

    Otroligt vackert..så det är tuber du ägnar dig åt? Det ska vara x-tra svårt har jag hört..
    Kan inte något alls om det - men har kikat på din hemsida som du vet.Den är kanon!

    Sponsored content


    Grafik är kul Empty Sv: Grafik är kul

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-04-26, 19:17