Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+4
Dao
MartinLindgren
RedCloud
Thors
8 posters

    Läkare som kan dålig svenska ökar

    avatar
    Thors


    Antal inlägg : 2065
    Join date : 10-01-20

    Läkare som kan dålig svenska ökar Empty Läkare som kan dålig svenska ökar

    Inlägg  Thors 2010-01-28, 13:21

    http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=22577&a=1313484&queryArt549588=Kalmar&sortOrder549588=0&doneSearch=true&sd=22634&from=siteSearch&pageArt549588=8

    Många av de europeiska läkare som arbetar i Sverige har dåliga kunskaper i svenska. Men Socialstyrelsen får enligt lag inte testa eller ställa några krav på EU-läkarnas språkkunskaper.


    LEVE MÅNGFALDEN!

    HOPPAS NI STÖTER PÅ EN SÅDAN LÄKARE OCH FÅR FEL DIAGNOS!
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Läkare som kan dålig svenska ökar Empty Sv: Läkare som kan dålig svenska ökar

    Inlägg  RedCloud 2010-01-28, 14:10

    HOPPAS NI STÖTER PÅ EN SÅDAN LÄKARE OCH FÅR FEL DIAGNOS!

    Det verkar som du har haft utländska läkare hela tiden...pajasnazze
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Läkare som kan dålig svenska ökar Empty Sv: Läkare som kan dålig svenska ökar

    Inlägg  MartinLindgren 2010-01-28, 14:51

    Ja den där korkade LillThor har förkärlek att önska sina medmänniskor olycka och elände?

    En sann fullblodsrasist, främlingshatare och sverigeförrädare! rendeer


    Han är illa ute den lille korkade LillThor!
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Läkare som kan dålig svenska ökar Empty Sv: Läkare som kan dålig svenska ökar

    Inlägg  Dao 2010-01-28, 15:05

    Det är väl upp till arbetsgivaren att ställa kraven!

    För övrigt skiter jag i vilket språk läkaren talar, bara denne kan sitt jobb!
    avatar
    Thors


    Antal inlägg : 2065
    Join date : 10-01-20

    Läkare som kan dålig svenska ökar Empty Sv: Läkare som kan dålig svenska ökar

    Inlägg  Thors 2010-01-28, 15:09

    RedCloud skrev:
    HOPPAS NI STÖTER PÅ EN SÅDAN LÄKARE OCH FÅR FEL DIAGNOS!

    Det verkar som du har haft utländska läkare hela tiden...pajasnazze

    LEVE MÅNGFALDEN!! MÅNGFALD ÅT ALLA!!! FELDIAGNOSER ÅT ALLA!!!
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Läkare som kan dålig svenska ökar Empty Sv: Läkare som kan dålig svenska ökar

    Inlägg  Regndrottning 2010-01-28, 16:22

    Jag var hos läkaren i fredags. Han var utlänning och pratade hyfsat bra svenska. Inga större problem att förstå honom. Men... jag har viss vana med Danska! Very Happy

    queen
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Läkare som kan dålig svenska ökar Empty Sv: Läkare som kan dålig svenska ökar

    Inlägg  F.I.S.T 2010-01-28, 19:58

    I läkaryrket är språket viktigt för att undvika missförstånd helt riktigt...

    Tyvärr så är det ofta så att många svenskar är sämre på det svenska språket än många invandrare är ... finns flera exempel på detta på detta forum tex...
    Vad värre är ... är att det finns väldigt många ex på detta inom journalistiken i Sverige... där journalisterna är uppväxt i Sverige, gått i svensk skola .. och har språket som yrke...

    Det ÄR viktigt med språk i läkaryrket, och många andra yrken.
    Men det är oxå viktigt att ha hjärnan kopplad till munnen, vilket Thors alltför ofta bevisar att han inte har....

    Och i synnerhet med inlägg som detta
    Cool
    avatar
    Thors


    Antal inlägg : 2065
    Join date : 10-01-20

    Läkare som kan dålig svenska ökar Empty Sv: Läkare som kan dålig svenska ökar

    Inlägg  Thors 2010-01-28, 22:54

    NU ÄR DU RASIST FIST!

    OCH JAG HAR NOG MER HJÄRNA ÄN DIG TÖNTJÄVEL!
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    Läkare som kan dålig svenska ökar Empty Jag skulle vända i dörren!!

    Inlägg  Sossar ee lata 2010-01-28, 23:03

    är verkligheten den att någon går till en läkare de aldrig träffat?????? för att få en diagnos.
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Läkare som kan dålig svenska ökar Empty Sv: Läkare som kan dålig svenska ökar

    Inlägg  MartinLindgren 2010-01-28, 23:22

    Det låter egentligen vettigt S-ee-L, då kan du ju iallafall vända i dörren,
    Men vad skulle du göra om du fick hem en diagnos på posten från en läkare som inte är intresserad av att träffa dig?

    Sen spelar det ingen roll vad du själv tycker eller hur många läkare som helst som du valt styrker, det är ändå läkaren som inte vill träffa sig som har sista ordet?

    Så går det till när sjuka människor förpassas till FK:s förtroendeläkare!


    Senast ändrad av MartinLindgren den 2010-01-28, 23:23, ändrad totalt 1 gång
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Läkare som kan dålig svenska ökar Empty Sv: Läkare som kan dålig svenska ökar

    Inlägg  F.I.S.T 2010-01-28, 23:23

    Thors skrev:NU ÄR DU RASIST FIST!

    OCH JAG HAR NOG MER HJÄRNA ÄN DIG TÖNTJÄVEL!

    De e så roligt... man får sig goda skratt över Thors Versaler !! lol!
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Läkare som kan dålig svenska ökar Empty Sv: Läkare som kan dålig svenska ökar

    Inlägg  Redvictory 2010-01-28, 23:31

    Jag har en utländs onkologläkare (från Polen) hon är en av de bästa läkare jag träffat! hon bryter lite men det är bara charmigt! snygg är hon också!
    mycket proffesionell lyssnande och full av empati! dessutom ogillar hon dagens sjukförsäkringsregler!

    När det gäller nazze så undrar jag över hans diagnos! han blir ju bara sjukare för var dag men samtidigt skriver han en massa smörja här! jag tror inte han är medveten om hur sjuk han är! han bör få hjälp snarast!
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Läkare som kan dålig svenska ökar Empty Sv: Läkare som kan dålig svenska ökar

    Inlägg  MartinLindgren 2010-01-28, 23:36

    Vi vet ju att enligt LillThors egen utsaga så tycker AF att en timme LillThor i månaden är mer än tillräckligt!

    Vem vet om inte LillThors doktor tycker detsamma, den timmen klassas nog i det närmaste en överdos LillThorn dom bara kan komma?


    Så frågan är om inte LillThor hänvisas till självmedicinering i snaskbutiken!
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Läkare som kan dålig svenska ökar Empty Sv: Läkare som kan dålig svenska ökar

    Inlägg  F.I.S.T 2010-01-28, 23:38

    Thors skrev:NU ÄR DU RASIST FIST!

    OCH JAG HAR NOG MER HJÄRNA ÄN DIG TÖNTJÄVEL!

    ...är jag rasist mot svenskarna menar du ? Cool

    Sponsored content


    Läkare som kan dålig svenska ökar Empty Sv: Läkare som kan dålig svenska ökar

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-09-22, 08:29