Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


2 posters

    Aldrig fel???

    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Aldrig fel??? Empty Aldrig fel???

    Inlägg  Dao 2010-01-24, 13:54

    Det är inte LIIITE tröttsamt att ständigt få reda på att man är "USA-hatare" varje gång man kritoserar USA!

    Det är en så fruktansvärt fånig anklagelse att om det inte vore för att man jämt och ständigt fick detta kastat i ansiktet varje gång man säger något negativt om USA!!!

    Har aldrig hört någon hävda att man skulle vara "Iran-hatare" för att man är kritisk till styret i Iran. Däremot är man "Iran- och diktatur-älskare" när man nämner något bra om landet eller folket där. Inte sällan från samma personer som skriker ut "USA-hat" när man nämner något negativt om USA!

    Det löjliga är att det går inte att motbevisa påståendet!!!

    Hur skall man BEVISA att man inte är "USA-hatare"???

    Jag har flera gånger omnämnt bra saker om USA, speciellt deras folk och kultur, så DET hjälper inte. Speciellt inte när den senaste anklagaren inte var aktiv i de debatter där detta sades...

    Och VARFÖR skall man överhuvudtaget behöva ens debattera något sådant???

    Så min huvudfråga är här - VARFÖR är det tabu att kritisera det USA gör???

    Varför måste man på något sätt visa att det ine gäller någon annan kritik än den uttalade - bara för att det är USA???

    Eller är det bara så - att vissa försöker tysta kritik gentemot USA, av någon anledning?

    Kan någon ge mig svaret på varför sådana idiotbegrepp som "USA-hat" överhuvudtaget skulle ha ett berättigande i en konstruktiv debatt???

    Eller är det så att USA aldrig gör fel???
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Aldrig fel??? Empty Sv: Aldrig fel???

    Inlägg  formsvackan 2010-01-24, 14:00

    Dao skrev:Kan någon ge mig svaret på varför sådana idiotbegrepp som "USA-hat" överhuvudtaget skulle ha ett berättigande i en konstruktiv debatt???
    Don´t worry, be happy...

    "Argumentet" USA-hat är inget annat än ett omedvetet erkännande att argument egentligen saknas, men det enda tillgängliga alternativet till villkorslös kapitulation Very Happy
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Aldrig fel??? Empty Sv: Aldrig fel???

    Inlägg  Dao 2010-01-24, 14:04

    Ungefär detsamma som begreppet PK, alltså?
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Aldrig fel??? Empty Sv: Aldrig fel???

    Inlägg  formsvackan 2010-01-24, 14:19

    Dao skrev:Ungefär detsamma som begreppet PK, alltså?
    I en svartvit värld kanske. 1974 när jag köpte min första färg-TV kostade den mer än en månadslön. Idag är förhållandet mycket annorlunda, men lik förbaskat verkar många ha svårt att uppfatta annat än svart och vitt.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Aldrig fel??? Empty Sv: Aldrig fel???

    Inlägg  Dao 2010-01-24, 20:14

    Vill fortfarande höra de som använder sig av begreppet försvara detta förfarande!!!

    Sponsored content


    Aldrig fel??? Empty Sv: Aldrig fel???

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-09-22, 16:30