Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+4
Infra
Sniperace
RedCloud
Susz X
8 posters

HJÄÄLP! Kan nån här hjälpa mig med att..Tackar i förhand!

Susz X
    Susz X

Antal inlägg : 6327

HJÄÄLP! Kan nån här hjälpa mig  med att..Tackar i förhand! Empty HJÄÄLP! Kan nån här hjälpa mig med att..Tackar i förhand!

Inlägg  Susz X 2010-01-17, 23:32

översätta denna artikel till norska, danska, engelska eller tyska..?
    http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/janguillou/article6440120.ab
    RedCloud
    RedCloud

Antal inlägg : 23039

HJÄÄLP! Kan nån här hjälpa mig  med att..Tackar i förhand! Empty Sv: HJÄÄLP! Kan nån här hjälpa mig med att..Tackar i förhand!

Inlägg  RedCloud 2010-01-17, 23:48

Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

HJÄÄLP! Kan nån här hjälpa mig  med att..Tackar i förhand! Empty Sv: HJÄÄLP! Kan nån här hjälpa mig med att..Tackar i förhand!

Inlägg  Sniperace 2010-01-18, 11:21

den funkar INTE på aftonbladets sidor....
    den svarar att den inte kan....
    RedCloud
    RedCloud

Antal inlägg : 23039

Inlägg  RedCloud 2010-01-18, 11:28

jodå....

"It was true that there was a widespread and systematic illegal traffic of prominent Palestinian bodies in Israel. The disclosure came in the Israeli TV in December and attracted much attention worldwide and was the first news not only in CNN and other American TV channels but also in Europe. A world first, that is.

But not in Sweden. This was the only Aftonbladet's readers who might take advantage of the sensational Israeli recognition. One explanation for this strange Swedish nyhetsvärdering is that many of our liberal politicians, pundits and cultural journalists now sits high Dunce cap on his head. They appear to be naturally reluctant to discuss the issue.

It was different in history, originated. It was a cultural article in Aftonbladet, which was the snowball that triggered an avalanche. In September, said freelance journalist Donald Bostrom a narrative culture article in the Times about the well-known Palestinian suspicion that the Palestinians a reason or another, was liquidated by the Israeli army then was robbed of their bodies, as they routinely were shipped away, scratching was up and returned some time later hoptråcklade .

If the article had only concealed, as part of nature is the common fate of cultural items, nothing had happened. And we had never been told the truth. But this time occurred the total opposite. The Israeli government was hit by a series of outbreaks madness, played or not, and demanded that the Swedish government would condemn Aftonbladet. Swedish Ambassador to Israel apologized on behalf of the Swedish people for this heinous writings. It was a big thing in the world press. And of course, hung on when the Liberals, Liberal Party foreign affairs spokesman Birgitta Ohlsson blamed Bostrom's article on "many anti-Semitic cliches and stereotypes of Jews, of course, without any examples from the text. Sydsvenska Dagbladet Aftonbladet Editorial appointed to the "Anti-sheet". DN's Editorial talked about how "Aftonbladet and especially its cultural side" played "a leading role in anti-Jewish manifestations". Culture editors at Expressen and Dagens Nyheter hanging naturally at the accusations, but a bit cautious and chic polish funny. Publicist Club President had reason to, without having read the text of outrage, join klagokören on anti-Semitism.

The accusation itself is standard in Israel's arsenal defenders. It is disingenuous because it implies a sort of reverse burden of proof that no one can, just as Birgitta Ohlsson can prove that she is not secretly with pedophile tendencies. But the prerequisite for launching anti-campaign, this time were still the Donald Bostrom said was untrue. Or that he expressed them in any way anti-Semitic.

The latter was not a single liberal show, not a single accusation of anti-Semitism was accompanied by a quotation in support. Remained when only the question of true or false.

A question that therefore decided in December, when the world media, except the liberal Swedish, could tell the truth: that in Israel for a long time stealing all sorts of bodies, not only from nyskjutna Palestinians but also the death of tourists.

So far it appears the network is the only one Liberal Editorial, Sydsvenskans, which seems to have noticed the international big revelation, that what was discussed at Aftonbladet's cultural side is now proven as truth. First thought Sydsvenskan, surprisingly generous, that Bostrom actually had the "right half". But a few days later corrected it to be "No, Bostrom is not right".

Why? Well, the Israeli army had not specifically gone out hunting to kill Palestinians, the sole purpose of confiscating the body, so it is. What Donald Bostrom of course, never claimed.

For, why would he do that? Israel has long death lists and has in recent decades, assassinated hundreds of young Palestinians. The license of this game as a Swedish official parlance as "extrajudicial killings". In English, the term "Targeted Killings".

In this real simple but very brutal relationship is a thought-provoking that at least affects me strongly. It is just the right disgusting that criminals in Israel has been stealing organs from "non-legally executed" in the occupied population. But there is widespread market-driven private crime. So it is even more disgusting that legitimate criticism of the action would provoke a wave of accusations of anti-Semitism among our noble, sensitive liberals.

But none of them questioned the constant flow of young fresh corpses. As if the question was entirely uncontroversial, as if it was the occupying power, Israel's natural right to maintain permanent murderous commands to liquidate unwanted Palestinians. "

från svenska till engelska.....hur korrekt översättningen är får bli en öppen fråga
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2010-01-18, 11:39

OM man extraherar texten så funkar det, men det blir inte en översättnoing av hela sidan Very Happy
    Susz X
    Susz X

Inlägg  Susz X 2010-01-19, 04:34

En bra artikel..
    Tack för hjälpen. Ska läsa det i morron.
    Kanske nån mer som e kanoners på språk?
    Tyska? Franska?
    Susz X
    Susz X

Inlägg  Susz X 2010-01-19, 04:49

Infra
    Infra

Antal inlägg : 29644

Inlägg  Infra 2010-01-19, 07:20

Sorry. Artikeln går bara att få upp rubriken på.
    Verkar som om israeliska "myndigheter" varit på censurhumör.
    Det tyder på att det antagligen var en väsentlig artikel.
    Synd.
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2010-01-19, 11:12

nej, infra, så är det nog inte, men du kanske bör kolla DIN dator så att mossad inte infiltrerat den, för det är bara du som inte når sidan riktigt

Översättning från engelska till svenskaVisa romanisering
    Berättelser förekommer på flera ukrainska webbplatser anspråk Israel har fört kring några 25.000 ukrainska barn i landet under de senaste två åren för att skörda sina organ.

Fordran, som gjordes av en ukrainsk filosofi professor och författare till en pseudo-akademisk konferens i Kiev fem dagar sedan, är det senaste uttrycket för en våg av antisemitism i landet. Det kommer några månader efter ett svenskt tabloid sprang en artikel hävdade att Israel Defense Forces soldater har dödat civila palestinier för sina organ.

Judar, Israel och antisemitism har blivit ett viktigt motiv av presidentvalskampanjen i Ukraina, med vissa siffror gör antisemitiska uttalanden och andra fördömer dem. Vissa kandidater, inklusive en Judisk och en person vars rivaler hävdar är judisk, skylla tredjedel rival - premiärminister Yulia Tymoshenko - för att väcka antisemitism in i loppet.
    Annons

"Ukrainas politiska system är en parodi på demokrati," Rysslands överrabbinen, Berel Lazar, sa.

Vyacheslav Gudin berättade de cirka 300 deltagare i Kievkonferensen en detaljerad berättelse om en ukrainsk mannens fruktlösa sökandet efter 15 barn som hade antagits i Israel. Barnen, sade Gudin, uppenbarligen hade tagits av israeliska medicinska centra, där de användes för "reservdelar". Gudin sa att det var viktigt att alla ukrainare bli medvetna om folkmordet Israel begår.

Konferensen, där vissa deltagare tillhör en slavisk-rättigheter rörelsen, även skisserat två professorer som visar upp en bok att skylla "sionisterna" för den ukrainska svälten på 1930-talet liksom landets nuvarande skick.

Många ukrainska webbplatser omfattas talen utan att sätta dem i ett sammanhang. Som svar på en begäran från landets judiska samfundet Ukrainas polis utreder Zubr, en av de webbplatser som rapporteras talen.

Samtidigt visade ukrainare utanför den israeliska ambassaden i Kiev på tisdagen för att protestera mot en skrivelse undertecknad av 26 Knesset ledamöter fördöma vad de beskrev som antisemitiska kommentarer presidentkandidat Sergey Ratushnyak. Demonstranter skanderade "Ukraina är inte i Gaza," anger de anser att MKS som försöker utöva kontroll över sitt land.

I brevet, som skickas till ukrainska ledare förra månaden, ledade rädsla för en ny våg av antisemitism i Ukraina som har nått en topp med tillstånd av Ratushnyak den nuvarande borgmästare Uzhgorod, att ställa upp i presidentvalet. " I sin Mayoral kampanj Ratushnyak skyllde förintelsen på judar, säger de stal tysk egendom, och varnade för samma sak hända i Ukraina.
    Susz X
    Susz X

Inlägg  Susz X 2010-01-20, 00:42

Susz X
    Susz X

Inlägg  Susz X 2010-01-20, 00:44

Infra skrev:Sorry. Artikeln går bara att få upp rubriken på.
    Verkar som om israeliska "myndigheter" varit på censurhumör.
    Det tyder på att det antagligen var en väsentlig artikel.
    Synd.
    Funkar Infra- står det månde "bruten länk" när du försöker?
    i så fall- försök ånyo..
    R.O.F.L
    R.O.F.L

Antal inlägg : 8085

HJÄÄLP! Kan nån här hjälpa mig  med att..Tackar i förhand! Empty hmmm

Inlägg  R.O.F.L 2010-01-20, 00:50

Susz X skrev:Lite hackit- men förståelit..

vad betyder detta då?

http://www.guardian.co.uk/world/2009/dec/21/israeli-pathologists-harvested-organs

Samma sak här,,Förminskande av känsligt ämne.

"Den israeliska militären bekräftade att det program som bruket ägde rum, men tillade: "Denna verksamhet upphörde för tio år sedan och händer inte längre"

"Israel krävde att Sverige fördömer Aftonbladet artikeln, kalla det en antisemitisk "blod förtal". Stockholm vägrade och sade att på så sätt skulle strida mot yttrandefriheten i landet. Utrikesministern avbokning därefter ett besök i Israel, precis som Sverige tar över EU: s roterande ordförandeskap. "

Organstölder var det ja, satans otyg, i Kina pågår det dagligen.
    lazy
    lazy

Antal inlägg : 12772

Inlägg  lazy 2010-01-20, 00:59

R.O.F.L skrev:

vad betyder detta då?

http://www.guardian.co.uk/world/2009/dec/21/israeli-pathologists-harvested-organs

"Den israeliska militären bekräftade att det program som bruket ägde rum, men tillade: "Denna verksamhet upphörde för tio år sedan och händer inte längre"

"Israel krävde att Sverige fördömer Aftonbladet artikeln, kalla det en antisemitisk "blod förtal". Stockholm vägrade och sade att på så sätt skulle strida mot yttrandefriheten i landet. Utrikesministern avbokning därefter ett besök i Israel, precis som Sverige tar över EU: s roterande ordförandeskap. "

I love you
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Antal inlägg : 17511

Inlägg  F.I.S.T 2010-01-20, 01:07

lazy skrev:
    R.O.F.L skrev:

vad betyder detta då?

I love you
    I love you
    marxisten
    marxisten

Antal inlägg : 5060

Inlägg  marxisten 2010-01-20, 23:15

R.O.F.L skrev:Organstölder var det ja, satans otyg, i Kina pågår det dagligen.

Men om någon påpekar detta inte blir världsrabalder om "anti-kinetism." rabbit

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-23, 00:17