Här finns andra intressanta idéer, 4-timmarsveckan:
http://4timmarsarbetsvecka.blogspot.com/
Låter störtskönt!!!
http://4timmarsarbetsvecka.blogspot.com/
Låter störtskönt!!!
Secrist skrev:Har de råd nu?
Nä, utan kan fortsätta köra sina bensinbilar. Men nu vill ju Mp ta bort det också.
Secrist skrev:Det finns många exempel!
Typ.....?
Secrist skrev:Kalifornien har sedan länge förbjudit bensinbilar!
Har dem? Har jag aldrig hört. Länk tack.
Secrist skrev:Fast den länken stärkte väl knappast ditt argument. Det handlade ju bara om en tillfällig krisuppgörelse på samma sätt som vi gjort i sverige.
Om man dessutom läser mer i texten så ställs det istället krav på högre arbetstid!
Secrist skrev:Så du tror att det skall ske över en natt?
Hoppsan. Vad hände med vänsterns berömda solidaritet? Helt plötsligt är det inte så noga ifall några fattiglappar får sitta hemma för de har inte råd att köra någonstans.
Secrist skrev:Detta var det roligaste jag läst på länge ... menar du att du har din politiaska ståndpunkt i denna fråga, av solidaritet till sjukskrivna och arbetslösa.....??
Tja, jag hycklar i alla fall inte genom att ständigt berätta hur synd det är om dem och sedan göra det omöjligt för dem att köra bil baserat på något miljöflum.
Secrist skrev:Och det är faktiskt en bra barometer på 30-timmarsidén. Den skall rädda situationen uppenbarligen...
Den ska rädda kompetensen under en tillfällig svacka. Detta är inte något permanent system. Då undrar jag hur många som accepterat det.
Secrist skrev:nu finns det givetvis möjligheter att kompensera de som verkligen måste köra bil...
Men detta har ju alliansen också försämrat...
Jasså, på vilket sätt då?
Secrist skrev:Undra kan du frtsätta att göra om du vill, men 30-timmars arbetsvecka kommer vi att få långt före du förstår varför...
Det är möjligt, men inte inom den närmsta framtiden i alla fall.
Secrist skrev:Det stämmer nog. Vi kommer troligen att få 35-timmars arbetsvecka först!
Ja, det lär vi ju inte få se än på länge.
Secrist skrev:Det pågår just nu!
Var då? Nyheten idag är ju att rekordmånga tjänstemän arbetar övertid utan ersättning.