Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


5 posters

    Nu är Centern på väg ut ur Rikstan

    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Nu är Centern på väg ut ur Rikstan Empty Nu är Centern på väg ut ur Rikstan

    Inlägg  Redvictory 2010-01-15, 08:58

    http://www.expressen.se/Nyheter/1.1845553/mauds-misstag-hotar-alliansen


    Nu slår Saabkrisen - mot C-ledaren Maud Olofsson.
    Centerpartiet faller handlöst i senaste väljarbarometern från Expressen/Demoskop och får rekordlåga 3,1 procent.
    - Om det här skulle bli valresultatet utplånas alliansen helt, säger statsvetaren Henrik Oscarsson.

    Jag är nu mycket glad att hon valde att åka på semester mitt under brinnande kris! Vad tycker ni Alliansare! visst var det bra?
    Very Happy
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Nu är Centern på väg ut ur Rikstan Empty Nu är även Vänsterpartiet och Kd på väg ut ur riksdagen.

    Inlägg  Secrist 2010-01-15, 09:21

    Men Centerpartiet är inte ensamt om att ha stora problem. Både KD och V hamnar också under fyraprocentspärren i Demoskops

    Så enligt RV:s teorier så kommer tre stycken partier att åka ur riksdagen 2010! Shocked
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Nu är Centern på väg ut ur Rikstan Empty Sv: Nu är Centern på väg ut ur Rikstan

    Inlägg  Redvictory 2010-01-15, 09:29

    Secrist skrev:Men Centerpartiet är inte ensamt om att ha stora problem. Både KD och V hamnar också under fyraprocentspärren i Demoskops

    Så enligt RV:s teorier så kommer tre stycken partier att åka ur riksdagen 2010! Shocked

    Nej! nu har din rostiga gamla tolkningsgenerator startat igen! jag tror att V kommer få ett ökat stöd och att de hamnar runt 5% C däremot kommer förmodligen hamna runt 2% Very Happy
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Nu är Centern på väg ut ur Rikstan Empty Spådom

    Inlägg  Secrist 2010-01-15, 09:32

    Nej! nu har din rostiga gamla tolkningsgenerator startat igen! jag tror att V kommer få ett ökat stöd och att de hamnar runt 5% C däremot kommer förmodligen hamna runt 2%

    Så man ska bara tro på siffrorna om det gäller ett alliansparti? scratch
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Nu är Centern på väg ut ur Rikstan Empty Sv: Nu är Centern på väg ut ur Rikstan

    Inlägg  Redvictory 2010-01-15, 09:46

    Secrist skrev:Nej! nu har din rostiga gamla tolkningsgenerator startat igen! jag tror att V kommer få ett ökat stöd och att de hamnar runt 5% C däremot kommer förmodligen hamna runt 2%

    Så man ska bara tro på siffrorna om det gäller ett alliansparti? scratch

    Jag försöker se det i ett helhetsperspektiv och då kan jag säga att Maud Olofsson ligger mycket illa till pga sitt handlande i alla affärer hon varit inblandad i och det får konsekvenser! du ska inte tro att det Svenska folket ser på detta med blida ögon Secrist!
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Nu är Centern på väg ut ur Rikstan Empty Maud

    Inlägg  Secrist 2010-01-15, 09:48

    Jag försöker se det i ett helhetsperspektiv och då kan jag säga att Maud Olofsson ligger mycket illa till pga sitt handlande i alla affärer hon varit inblandad i och det får konsekvenser! du ska inte tro att det Svenska folket ser på detta med blida ögon Secrist!

    Utan att försvara Maud, vad hade hon kunnat göra annorlunda menar du?
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Nu är Centern på väg ut ur Rikstan Empty Sv: Nu är Centern på väg ut ur Rikstan

    Inlägg  Redvictory 2010-01-15, 10:20

    Secrist skrev:Jag försöker se det i ett helhetsperspektiv och då kan jag säga att Maud Olofsson ligger mycket illa till pga sitt handlande i alla affärer hon varit inblandad i och det får konsekvenser! du ska inte tro att det Svenska folket ser på detta med blida ögon Secrist!

    Utan att försvara Maud, vad hade hon kunnat göra annorlunda menar du?

    ha,ha ja utan att försvara tror jag ju vad jag vill om men här har du lite att fundera på!


    SAAB: Saabkrisen har lett till stark kritik mot Maud Olofsson för att hon inte engagerat sig tillräckligt. Centerledaren har också valt att åka på semester nu när Saabs öde avgörs.
    VATTENFALL: Maud Olofsson fick som näringsminister stark kritik för hanteringen av turerna kring statliga Vattenfall i november och december.
    KÄRNKRAFTEN: Maud Olofsson har släppt en av partiets viktigaste profilfrågor - kärnkraftsmotståndet. Många tidigare C-sympatisörer är tveksamma till kursändringen.
    KLIMATET: Klimatfrågan domineras av Miljöpartiet trots att Centern har miljöministerposten. Misslyckande under Köpenhamnsmötet gjorde inte saken bättre för miljöminister Andreas Carlgren, C.
    GRISARNA: Jordbruksminister Eskil Erlandsson, C, fick kritik för att stå för nära grisnäringen under skandalen med grisarna i december. VARGARNA: Andreas Carlgren, C, har fått bakläxa från forskare efter att han motiverat vargjakten med att vargarna inte är genetiskt friska.
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Nu är Centern på väg ut ur Rikstan Empty Kritik

    Inlägg  Secrist 2010-01-15, 10:41

    Den enda kritik som är verkligt berättigad anser jag vara Mauds skippande av Centerns kärnkraftsmotstånd och Carlsgrens vargjakt.

    De andra är bara hysterisk okunskap.

    SAABs öde avgöra av GM. Inte av några svenska politiker.

    Vattenfalls problem går många år tillbaka i tiden vilket kanske borde ingjuta en viss form av ödmjukhet hos de som kritiserar.

    Klimatmötets sammanbrott beror på supermakternas bevakande av egna intressen.

    Grisdebatten har ju uppenbarligen inte påverkat försäljningen av skinka så man kan ju undra hur oroliga folk är egentligen?
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Nu är Centern på väg ut ur Rikstan Empty Sv: Nu är Centern på väg ut ur Rikstan

    Inlägg  Redvictory 2010-01-15, 11:34

    Secrist skrev:Den enda kritik som är verkligt berättigad anser jag vara Mauds skippande av Centerns kärnkraftsmotstånd och Carlsgrens vargjakt.

    De andra är bara hysterisk okunskap.

    SAABs öde avgöra av GM. Inte av några svenska politiker.

    Vattenfalls problem går många år tillbaka i tiden vilket kanske borde ingjuta en viss form av ödmjukhet hos de som kritiserar.

    Klimatmötets sammanbrott beror på supermakternas bevakande av egna intressen.

    Grisdebatten har ju uppenbarligen inte påverkat försäljningen av skinka så man kan ju undra hur oroliga folk är egentligen?

    Det du anser ja! men det är inte vad större delen av det Svenska folket anser och det är detta som är viktigt!
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Nu är Centern på väg ut ur Rikstan Empty Nja

    Inlägg  Secrist 2010-01-15, 12:13

    Det du anser ja! men det är inte vad större delen av det Svenska folket anser och det är detta som är viktigt!

    Nu var ju detta en opinionsundersökning och inte ett valresultat. Kanske inte ska dra för höga växlar på det.
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Nu är Centern på väg ut ur Rikstan Empty Sv: Nu är Centern på väg ut ur Rikstan

    Inlägg  Regndrottning 2010-01-15, 12:26

    Jag skulle inte bli förvånad om Kd åkte ur riksdagen. Jag skulle bli mäkta förvånad om C eller V gjorde det.

    Folk stödröstar, folk taktikröstar.... och regeringskonstellationer förändras inte....


    queen
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Nu är Centern på väg ut ur Rikstan Empty Sv: Nu är Centern på väg ut ur Rikstan

    Inlägg  MartinLindgren 2010-01-15, 12:58

    Javisst kanske folk taktik röstar inom det egna blocket, men vad gör egentligen det, 51,2% - 41,8% talar ju för sig själv!

    Att Maud Olofsson får tummen ner trots alla fördelar hon besitter i egenskap av statsråd, dessutom vice statsminister?
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Nu är Centern på väg ut ur Rikstan Empty Sv: Nu är Centern på väg ut ur Rikstan

    Inlägg  MartinLindgren 2010-01-15, 14:21

    Maud Olofsson meddelar från sin afrika semester tjurigt att hon inte tänker kommentera sitt opinionsras?

    Partisekreteraren Gert Flanking säger att det är centern som fått hantera kriserna och att folk kommer se vilken skicklig krishanterare Maudan är?


    Maud Olofsson har svårt att uppfylla sitt löfte till partiet att man ska vara ett 15% parti till valet??? 3,1% är centerns sämsta siffror någonsin!
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Nu är Centern på väg ut ur Rikstan Empty Sv: Nu är Centern på väg ut ur Rikstan

    Inlägg  Redvictory 2010-01-15, 15:50

    MartinLindgren skrev:Maud Olofsson meddelar från sin afrika semester tjurigt att hon inte tänker kommentera sitt opinionsras?

    Partisekreteraren Gert Flanking säger att det är centern som fått hantera kriserna och att folk kommer se vilken skicklig krishanterare Maudan är?


    Maud Olofsson har svårt att uppfylla sitt löfte till partiet att man ska vara ett 15% parti till valet??? 3,1% är centerns sämsta siffror någonsin!

    Jag tror att många vill se den hånflinande damens avgång!
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Nu är Centern på väg ut ur Rikstan Empty Riksdagen

    Inlägg  Secrist 2010-01-16, 02:59

    Jag skulle inte bli förvånad om Kd åkte ur riksdagen. Jag skulle bli mäkta förvånad om C eller V gjorde det.

    Finns kanske en pytteliten risk att Kd åker ut men varken C eller V kommer att åka ur. Och troligen inte Kd heller.
    captaincodd
    captaincodd


    Antal inlägg : 904
    Join date : 09-02-17
    Ort : Upplands-Bro

    Nu är Centern på väg ut ur Rikstan Empty Kan bli en jobbig

    Inlägg  captaincodd 2010-01-16, 10:49

    valrörelse för Renfäll o co.C och KD en bra bit under spärren,det verkar inte som svenskarna är så nöjda med Alliansen,eller hur???Äntligen har folket fått upp ögonen för dessa välfärdraserares framfart i spåret,och tänker inte ge dom chansen att sabba 4 år till,för då har vi inte långt kvar till USA-style där du får klara dej själv bäst du kan.Frågan är om det står sig Twisted Evil
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Nu är Centern på väg ut ur Rikstan Empty Sv: Nu är Centern på väg ut ur Rikstan

    Inlägg  Redvictory 2010-01-16, 15:44

    Secrist skrev:Jag försöker se det i ett helhetsperspektiv och då kan jag säga att Maud Olofsson ligger mycket illa till pga sitt handlande i alla affärer hon varit inblandad i och det får konsekvenser! du ska inte tro att det Svenska folket ser på detta med blida ögon Secrist!

    Utan att försvara Maud, vad hade hon kunnat göra annorlunda menar du?

    http://www.expressen.se/ledare/1.1846771/nu-ar-det-c-ris

    Saabpersonalen lägger ner arbetet och protesterar med "Save Saab"-skyltar i stelfrusna händer. Samtidigt är Maud Olofsson på solsemester i Sydafrika. Tajmningen kunde ha varit bättre.
    Ändå är det inte hanteringen av krisen i Trollhättan som Olofsson ska ha kritik för. Där har hon konsekvent drivit en nykter linje och stått emot populistiska tongångar om att staten ska vara snuttefilt åt Saab.
    Det är troligt att de borgerliga väljarna tycker att näringsminister Olofsson har agerat helt rätt och unnar henne semestern från Saab, vars nedläggning i praktiken har pågått under en längre tid och är GM:s ansvar.
    Men partiet rasar till 3,1 procent i Expressen/Demoskops mätning av en anledning. Listan på misstag kan göras lång.
    captaincodd
    captaincodd


    Antal inlägg : 904
    Join date : 09-02-17
    Ort : Upplands-Bro

    Nu är Centern på väg ut ur Rikstan Empty Precis Rv

    Inlägg  captaincodd 2010-01-16, 17:30

    staten är bara snuttefilt åt bankdirrarna så dom får sin älskade bonus i år igen.Lite grann som kungen i sängen i Robin Hood på julafton.Staten ligger i vaggan vid sängfoten med kluven tunga,,,,
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Nu är Centern på väg ut ur Rikstan Empty Maud

    Inlägg  Secrist 2010-01-17, 20:37

    Men partiet rasar till 3,1 procent i Expressen/Demoskops mätning av en anledning. Listan på misstag kan göras lång.

    Ja, skulle alliansen förlora i september så åker hon nog. På samma sätt som om de rödgröna skulle förlora så kommer nog både Ohly och Mona att offras. Mp:s språkrör ska ju ändå avgå.

    Sponsored content


    Nu är Centern på väg ut ur Rikstan Empty Sv: Nu är Centern på väg ut ur Rikstan

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-09-22, 08:43