Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+5
MartinLindgren
Dao
theward
RedCloud
Sossar ee lata
9 posters

Här är lite att lära för gnällande muppar

Sossar ee lata
    Sossar ee lata

Antal inlägg : 5378

Här är lite att lära för gnällande muppar Empty Här är lite att lära för gnällande muppar

Inlägg  Sossar ee lata 2010-01-14, 10:58

den här killen har vart med om 1000ggr mer än någon av er gnällande muppar här, ändå gnäller han inte! se&lär

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6424167.ab
    RedCloud
    RedCloud

Antal inlägg : 23039

Här är lite att lära för gnällande muppar Empty Sv: Här är lite att lära för gnällande muppar

Inlägg  RedCloud 2010-01-14, 11:07

Full redan före kl 10 en vardag ?

Fy vilket erbarmerligt torftigt liv du verkar leva neofascisten.

Panikslagen verkar du vara också....
    theward
    theward

Antal inlägg : 6709

Här är lite att lära för gnällande muppar Empty Sv: Här är lite att lära för gnällande muppar

Inlägg  theward 2010-01-14, 11:16

Hur vet du att han inte gnäller?
    Det borde han nog göra, fast jag tror att han är väldigt glad att sluppit i från det helvetet han hade.
    Så helt riktigt o rätt..ser han framåt istället, även om han nog aldrig blir kvitt mardrömmarna

Förövrigt förstår jag inte det resonemnag öht...

Måste man levt i fångenskap och blivit våldtagen o misshandlad innan man får din sympati eler vad???

Varför gnäller du så förbannat själv i 99% av dina inlägg?

Du har ju hela tiden sagt att du har ett så "perfekt" liv.
    Du om någon borde ju inte gnälla alls
    Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

Inlägg  Dao 2010-01-14, 11:52

Då är det väl dags att sluta gnälla då, S-E-L!!!!
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata

Här är lite att lära för gnällande muppar Empty Gnäller & gnäller...

Inlägg  Sossar ee lata 2010-01-14, 12:21

i min värld måste man säga ifrån när vuxna människor liger med öppna munnar likt fågelungar och kräver att andra skall föda en hela livet utan krav, det "gnäller" jag på, men inte på mitt liv, jag trivs och försörjer mig & min familj själv.
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-01-14, 12:30

Sossar ee lata skrev:i min värld måste man säga ifrån när vuxna människor liger med öppna munnar likt fågelungar och kräver att andra skall föda en hela livet utan krav, det "gnäller" jag på, men inte på mitt liv, jag trivs och försörjer mig & min familj själv.

Tur att du är född i ett land där du fått denna möjlighet!

När jag ser en sådan människa du beskriver, skulle jag också säga till - men jag har ännu inte sett någon sådan!
    theward
    theward

Inlägg  theward 2010-01-14, 12:30

Sossar ee lata skrev:i min värld måste man säga ifrån när vuxna människor liger med öppna munnar likt fågelungar och kräver att andra skall föda en hela livet utan krav, det "gnäller" jag på, men inte på mitt liv, jag trivs och försörjer mig & min familj själv.

Vad vet du egentligen om de du gnäller på, om jag får fråga?
    Det är mest fördommar och floskler från dig poch inget annat...

Som jag ser det brukar inte en person som mår riktigt bra, ägna tankar åt det du ägnar dina tankar på.
    theward
    theward

Inlägg  theward 2010-01-14, 12:32

Dao skrev:

När jag ser en sådan människa du beskriver, skulle jag också säga till - men jag har ännu inte sett någon sådan!

Men det måste du väl ha gjort, det formligen dräller av dem, de ligger ju i stora drivor och förstör för sådana som S-E-L..som då blir tvugna att betala skatt affraid
    theward
    theward

Inlägg  theward 2010-01-14, 12:43

Förövrigt är det mänskligt att gnälla.'

Dock ser jag tex skillbad på det "vardagliga" gnället många sysslar med, som i stort sett bara består av struntsaker och det gnäll du S-e-l anser att sjuka står för...

Du tillhör kategorin "gnälla utan orsak"

De flesta sjuka "gnäller" inte på desa struntsaker utan de klagar först när det är svårt på riktigt

Detta har jag även med tiden märkt på mig själv...

Jag hetsar sällan upp mig eller ägnar någon tanke om vardagliga problem och irritationmoment längre

jag är glad att jag öht står upp och kan jobba och orkar ha lite fritid.
    Det finns ingen plats för en massa onödigt gnäll och negativa tankar

Dock kritiserar jag med legitima skäl orättvisor som drabbar sjuka och att bli behandlad som man blir är fan inte värdigt ett land som Sverige
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-01-14, 12:52

theward skrev:
    Dao skrev:

Men det måste du väl ha gjort, det formligen dräller av dem, de ligger ju i stora drivor och förstör för sådana som S-E-L..som då blir tvugna att betala skatt affraid

lol!
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

Inlägg  MartinLindgren 2010-01-14, 13:28

Så är det S-ee-L, du får väl vara tacksam att du har det så djävla bra som du säger, men att i samma andetag missunnaandra som inte är lika lyckligt lottade,

Sen när det gäller den grabben du länkar till, är jag tvärsäker att han har lärt sig att sig om andra inte bara sig själv, där har alltså du mycket och lära!

Vem vet du kanske ska hålla dig till Åsanisse grejen?
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Antal inlägg : 17511

Inlägg  F.I.S.T 2010-01-14, 13:40

Sossar ee lata skrev:den här killen har vart med om 1000ggr mer än någon av er gnällande muppar här, ändå gnäller han inte! se&lär

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6424167.ab

ja han har varit med om en hel del.....stackars kille

Men

1. för att du ska kunna påstå det du gör måste du veta det omöjliga-.... nämligen vad alla vi !"gnällande muppar " har med om i livet,,

2. det skulle nog ändå inte vara någon som helst orsak till eventuell sjukskrivnings- baserande om han bott i Sverige.... inte under alliansens....,

3. Även om det är som du säger vilket definitivt är mest troligt, att han har varit med om långt värre saker än de flesta INKLUSIVE DIG.... va fan vill du ha sagt med denna tråd ?? ... du är ju själv den STÖRSTA av gnällspikarna...
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata

Här är lite att lära för gnällande muppar Empty DAO

Inlägg  Sossar ee lata 2010-01-14, 13:53

då måste du vara riktigt dum & naiv.......
    theward
    theward

Inlägg  theward 2010-01-14, 13:56

Sossar ee lata skrev:då måste du vara riktigt dum & naiv.......

nää det är du som är just de sakerna, du anklgar Dao för att vara...

Förövrigt finns det andra än sjuka o arbetslösa som "kräver" livslång försörjning

Men det är väl helt ok att vara född med silversked i munnen och leva på andras arbete hela livet?
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2010-01-14, 13:59

i min värld måste man säga ifrån när vuxna människor liger med öppna munnar likt fågelungar och kräver att andra skall föda en hela livet utan krav,

Här är lite att lära för gnällande muppar 2009-02-24-xl--Daniel_och_Victoria_000_Par2428342_crop

alldeles rätt.....
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2010-01-14, 14:09

Jag tror att i själva verket sitter S-ee-L på sin kammare och rycker och sliter i sitt hår av ren frustation, ilska och besvikelse över hans favoriters behandlig av sjuka?

Därför förstår man att S-ee-L inte har full koll vad som slinker ur honom i stundens hetta?

Därför greppar han varje halmstrå för att gå till självförsvar!
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata

Här är lite att lära för gnällande muppar Empty Vad menar du med att "leva på andras arbete"

Inlägg  Sossar ee lata 2010-01-14, 15:25

jag misstänker att du menar att en företagare "lever" på de anställdas utförda arbete? sen att fölretagaren ofta jobbar 70 timmar i veckan när arbetaren går hem 4 och vilar är ju något som du inte ser, större patetiska gnällspikar än er här får man leta efter, ryck upp er och gör något av livet kan ju vara en början.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2010-01-14, 15:37

Du får det att låta som ett straff att vara egen och tjäna tillräckligt med pengar så man kan bo pampigt, ha sinbåt, sina bilar, lantgård i dalarna och ett xantal utlandsemestrar varje år, förutom skidsemestrarna man klämmer in här hemma?

Så hur du kan samtidigt kan jobba dina 70 timmars veckor är en gåta för mig mig, alltihop för att du är så lyckligt lottad att få vara just frisk och arbetsför, något som bekant inte är alla förunnat!

Du som hyllat dina inkomstskatte sänkningar, slopad fastighetskatt, stora förtjänster på ränteläget är ändå inte nöjd, utan missunnar dom som knappt har någonting, det lilla man har?
    Du vet dom som är minst lottade och inte fått tillgodogöra sig ett enda öre på alliansens politik!

Hade det inte varit så att man vet du inte är så farlig som du låter, mest bara skrammlande med tomma tunnor hade man kunnat bli förbannad att höra ditt idisslande med halmstråt!

Så varför inte rycka upp dig S-ee-L, och ta ditt ansvar där du trampar runt på gamla Åsanisses jaktmarker! Wink
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata

Här är lite att lära för gnällande muppar Empty Martin....

Inlägg  Sossar ee lata 2010-01-14, 15:53

Skattesänkningar säger du, jag ser det som att staten stjäl av mig, all skatt över 30% är stöld! så att jag som jobbar & sliter har fått några oförtjänta sänkningar kan du behålla för dig själv, jag betalar fortfarande för mycket, som jag skrev tidigare ca 80% på allt över 328000:-, skandal! slopa statliga skatten helt NU!!!
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2010-01-14, 16:04

jag ser det som att staten stjäl av mig

självklart, eftersom skolor, polis, post, vägar, dagis, BB etc är alldeles gratis i Allianzens Sverige....
    Regndrottning
    Regndrottning

Antal inlägg : 6691

Inlägg  Regndrottning 2010-01-14, 16:08

RedCloud skrev:
    jag ser det som att staten stjäl av mig

självklart, eftersom skolor, polis, post, vägar, dagis, BB etc är alldeles gratis i Allianzens Sverige....

Nejnejnejnejnej....

Red, du förstår väl att det är för skolor, polis, post, vägar, dagis, BB etc inte är privata! Skulle nu allt detta bli privat skulle vi inte behöva betala skatter. Däremot skulle vi få betala blod för att få råd med dessa 'tjänster'....

Det finns ju de som inte vill betala för sig, även indirekt..
    Wink

queen
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2010-01-14, 17:26

Sossar ee lata skrev:Skattesänkningar säger du, jag ser det som att staten stjäl av mig, all skatt över 30% är stöld! så att jag som jobbar & sliter har fått några oförtjänta sänkningar kan du behålla för dig själv, jag betalar fortfarande för mycket, som jag skrev tidigare ca 80% på allt över 328000:-, skandal! slopa statliga skatten helt NU!!!

Jag ser på summan du skrev där att du måste ha svårt att få ihop till mat för dagen...lider verkligen med dig i din fattigdom Cool
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata

Här är lite att lära för gnällande muppar Empty Om alla som kan skulle jobba och bidra

Inlägg  Sossar ee lata 2010-01-14, 17:34

så skulle 30% skatt totalt räcka väl!! allt för många ligger hemma och tycker synd om sig själva i sossesoffan......
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2010-01-14, 18:20

Sossar ee lata skrev: allt för många ligger hemma och tycker synd om sig själva i sossesoffan......

Ja absolut... det verkar du vara ett bevis för... att tycka synd om sig själv, som gnäller så över att betala skatt...

Undrar hur du låter när du tappat allt, arbetsförmåga och pengar ??? Cool
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2010-01-14, 18:39

allt för många ligger hemma och tycker synd om sig själva

länk, källa ?

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 09:17