Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+5
Sniperace
blueheaven
MartinLindgren
RedCloud
Mona Sahlin
9 posters

UNDERBART DANMARK!

berralarzon
    berralarzon

Antal inlägg : 6964

UNDERBART DANMARK! - Sida 2 Empty Sv: UNDERBART DANMARK!

Inlägg  berralarzon 2010-01-08, 16:37

Sniperace skrev:
    berralarzon skrev:

Vad är underbart med Danmark luktar ju fotsvett i var och varannnan affär företrädes vis i ostaffären då.
    //berra

Och dansk ost ÄR god även om den luktar....
    dansk öl är också god, men inte dynamitölen och elefantölen, de smakar för mycket av just alkohol

Tja jag som fyr/femårig pilt boeende (deporeterad) till Skåne tyckte inte jag att varken ost eller öl lukta gott, min far släpa över oss dit var och varannan helg.
    //berra
    Pst:Fast idag så är det helt okej Hmm svarta sara tänker jag närmast på trippla plastpåsar.
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2010-01-08, 16:43

berralarzon skrev:
    Sniperace skrev:
    berralarzon skrev:

Vad är underbart med Danmark luktar ju fotsvett i var och varannnan affär företrädes vis i ostaffären då.
    //berra

Och dansk ost ÄR god även om den luktar....
    dansk öl är också god, men inte dynamitölen och elefantölen, de smakar för mycket av just alkohol

Tja jag som fyr/femårig pilt boeende (deporeterad) till Skåne tyckte inte jag att varken ost eller öl lukta gott, min far släpa över oss dit var och varannan helg.
    //berra
    Pst:Fast idag så är det helt okej Hmm svarta sara tänker jag närmast på trippla plastpåsar.

Javisst och gamle Ole, eller vissa havartiostar...
    idag är det DYRT att handla i danmark, men ja har ett favoritställe vid prövestenscentret i helsingörs utkant, där finns en halalslaktare som har väldigt fint kött, och som även säljer en fantastiskt god kebab i både itabröd eller rulle,hans starka kryddsås är fantastisk, den bränner som eld på läpparna när man äter, dagen efter bränner den på ett annat ställe när man sitter på porslinstronen Very Happy

Dit kan jag åka ett par gånger om året, mest för kebaben Very Happy
    Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

Inlägg  Dao 2010-01-08, 20:05

Sniperace skrev:
    Dao skrev:
    Regndrottning skrev:Det tar mig emot men jag kan hålla med blåfjant i detta.

Jag kan inte se något fel att avhysa personer som uppenbarligen som inte har behov av den sociala tryggheten. Någon som tillskanskar sig medel på falska grunder kan avhysas med gott samvete.

Om nu persnerna endast bor i landet en mindre del av året finns ingen orsak att betala för dem. Dessa människor uppfyller inte vilkoren för socialt skydd.

queen

Det förutsätter att det verkligen ÄR det skälet som är bakgrunden...

I Sverige vet vi idag att många invandrare idag mer eller mindre TVINGAS till bidragsberoende och att bli en del av den lägre klassen - varifrån de flesta brottslingar uppkommer...

Utvisning, som i vissa fall är detsamma som dödsstraff, är oerhört sällan den rätta lösningen!

men i detta fall var det ju så att de invandrat, tar bidragen och ändå tillbringar sin tid i hemlandet, är det då rätt att dessa bidrag utbetalas till dem?
    De har flytt sitt land eftersom de anser sig förföljda eller riskerar att dödas, har detta som asylskäl, och när de då börjar få bidragen så åker de tillbaka till landet de flydde från och får sina bidragspengar skickade dit, DET är vad denna artikel handlade om.

Liknande anklagelser har flödat även i Sverige, och varit ganska innehållslöst - alltså de har utgått från ganska lösa grunder.

Jag vet inte om det stämmer som de skriver i artikeln, för just Danmarks styre idag är inte riktigt bevänt med att försöka vara rättvisa i sin bedömning av invandrare...

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 13:34