Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+3
Regndrottning
x-medborgare
Kakmonstret
7 posters

    EU-valet........

    Kakmonstret
    Kakmonstret


    Antal inlägg : 4120
    Join date : 09-02-18
    Age : 48

    EU-valet........ Empty EU-valet........

    Inlägg  Kakmonstret 2009-04-06, 23:19

    Varför är det så tyst i media om EU-valet? Inga opinionsundersökningar (vad jag har kunnat hitta), inte mycket debatt, det är bara två månader kvar. Eu-valet borde vara intressant som en värdemätare, jag tror att S kan göra ett riktigt dunder-flopp-fiasko-val. Sannolikt kommer valdeltagandet bli lågt, 40-45% ca, eller ännu lägre. Från den 20:e maj kan man börja rösta om man vill.

    SVT och SR har beslutat att endast de partier som finns representerade i Riksdagen ska få komma till tals i publice service-TV:ns/Radions valprogram. Är inte public service till för alla? Ett tafatt försök att utestänga SD från att komma tilltals? Något som bl.a. Gudrun Schyman är kritiskt mot, hon menar att SVT/SR:s strategi istället gynnar SD.

    http://www.politikerbloggen.se/2009/03/25/14378/

    Även Fi blir ju utestängda från public serive, liksom Piratpartiet som tilltalar många unga.

    Info om EU-valet:

    http://www.europarl.europa.eu/elections2009/default.htm?language=SV
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    EU-valet........ Empty Sv: EU-valet........

    Inlägg  x-medborgare 2009-04-06, 23:23

    Håller med väldigt tyst om EU valet..
    Jo kanske alla borde få profilera sig men hur många är det förutom etablerade partier.
    SD FI Junilistan piratpartiet ???
    Vet du fler??
    Troligen röstar jag på Junilistan röstade även nej till EU medlemskap.
    Och kommer forsätta motarbeta på mitt lilla vis..
    Kakmonstret
    Kakmonstret


    Antal inlägg : 4120
    Join date : 09-02-18
    Age : 48

    EU-valet........ Empty Sv: EU-valet........

    Inlägg  Kakmonstret 2009-04-06, 23:32

    Jag funderar på att rösta på piratpartiet i EU-valet. Tyvärr tar inte heller jag det 100% seriöst. Det kan vara nyttigt att rubba på det politiska etablissemanget ibland.

    I nästa riksdagsval kommer jag sannolikt rösta på KD.
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    EU-valet........ Empty Sv: EU-valet........

    Inlägg  Regndrottning 2009-04-06, 23:37

    Självklart är det tyst om EU valet... och det är så makteliten vill ha det.

    För vet inget om valet så är det inte troligt vi kommer att rösta och då kan politikerna härja som de vill....


    queen
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 54
    Ort : Stockholm

    EU-valet........ Empty Sv: EU-valet........

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-04-06, 23:48

    Regndrottning skrev:Självklart är det tyst om EU valet... och det är så makteliten vill ha det.

    För vet inget om valet så är det inte troligt vi kommer att rösta och då kan politikerna härja som de vill....


    queen

    word.. Ironiskt att sossarna ställer upp med sin mest eu kritiska eu motståndare någonsin som huvudnamn i eu- valet?? =)

    jag röstar som vanligt på "Mitt" parti jag=)
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    EU-valet........ Empty Sv: EU-valet........

    Inlägg  x-medborgare 2009-04-06, 23:51

    Ja nordic röra runt i grytan är aldrig fel oavsett villka orsaker man har.
    Att rösta på KD är inte det ett risktagande om man vill ha en allians???
    Som siffrorna ser ut just nu kommer dom ju knappt med.?
    Kakmonstret
    Kakmonstret


    Antal inlägg : 4120
    Join date : 09-02-18
    Age : 48

    EU-valet........ Empty Sv: EU-valet........

    Inlägg  Kakmonstret 2009-04-06, 23:57

    Jo, det är ett risktagande, men jag tror KD klarar biffen. Jag har aldrig röstat på KD tidigare, har alltid röstat på M.

    Alliansen borde göra som någon föreslog i en debattartikel i SvD, nämligen gå till val under en gemensam partibeteckning/valallians - "allians för Sverige". Oavsett om alla partier klarar 4%-spärren så skulle de ändå kunna fördela mandaten i riksdagen utifrån "allians för Sveriges" resultat. Då skulle det inte göra något om nåt av de borgerliga hamnar på 3,7% t.ex, men de totalt får 48%. Inte för jag tror de kommer gå till val under en gemensam beteckning.
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    EU-valet........ Empty Sv: EU-valet........

    Inlägg  x-medborgare 2009-04-07, 00:02

    Nordic Light skrev:Jo, det är ett risktagande, men jag tror KD klarar biffen. Jag har aldrig röstat på KD tidigare, har alltid röstat på M.

    Alliansen borde göra som någon föreslog i en debattartikel i SvD, nämligen gå till val under en gemensam partibeteckning/valallians - "allians för Sverige". Oavsett om alla partier klarar 4%-spärren så skulle de ändå kunna fördela mandaten i riksdagen utifrån "allians för Sveriges" resultat. Då skulle det inte göra något om nåt av de borgerliga hamnar på 3,7% t.ex, men de totalt får 48%. Inte för jag tror de kommer gå till val under en gemensam beteckning.

    Varför just KD familj värderingar kanske inte i rent religös bemärkelse men endock något vännligare inställning till människan ?

    Det andra tror inte jag heller skulle ske låter mer som desperation och då tror jag övriga partier fick ge upp sin identitet gentimot M..
    Och det vill dom nog inte så jag tror också att det blir en allians enl dagens måtto.
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    EU-valet........ Empty Sv: EU-valet........

    Inlägg  Regndrottning 2009-04-07, 00:03

    Nordic Light skrev:Jo, det är ett risktagande, men jag tror KD klarar biffen. Jag har aldrig röstat på KD tidigare, har alltid röstat på M.

    Alliansen borde göra som någon föreslog i en debattartikel i SvD, nämligen gå till val under en gemensam partibeteckning/valallians - "allians för Sverige". Oavsett om alla partier klarar 4%-spärren så skulle de ändå kunna fördela mandaten i riksdagen utifrån "allians för Sveriges" resultat. Då skulle det inte göra något om nåt av de borgerliga hamnar på 3,7% t.ex, men de totalt får 48%. Inte för jag tror de kommer gå till val under en gemensam beteckning.

    Skall denna regel som du beskriver bara gälla för alliansen? Eller gäller det för alla poltiska grupperingar?

    queen
    IK HAAT COMMUNISME
    IK HAAT COMMUNISME


    Antal inlägg : 575
    Join date : 09-03-07
    Age : 43

    EU-valet........ Empty Sv: EU-valet........

    Inlägg  IK HAAT COMMUNISME 2009-04-07, 00:05

    Regndrottning skrev:
    Nordic Light skrev:Jo, det är ett risktagande, men jag tror KD klarar biffen. Jag har aldrig röstat på KD tidigare, har alltid röstat på M.

    Alliansen borde göra som någon föreslog i en debattartikel i SvD, nämligen gå till val under en gemensam partibeteckning/valallians - "allians för Sverige". Oavsett om alla partier klarar 4%-spärren så skulle de ändå kunna fördela mandaten i riksdagen utifrån "allians för Sveriges" resultat. Då skulle det inte göra något om nåt av de borgerliga hamnar på 3,7% t.ex, men de totalt får 48%. Inte för jag tror de kommer gå till val under en gemensam beteckning.

    Skall denna regel som du beskriver bara gälla för alliansen? Eller gäller det för alla poltiska grupperingar?

    queen

    Med andra grupperingar refererar du till das uber Vänstern?
    Nej tack.
    Kakmonstret
    Kakmonstret


    Antal inlägg : 4120
    Join date : 09-02-18
    Age : 48

    EU-valet........ Empty Sv: EU-valet........

    Inlägg  Kakmonstret 2009-04-07, 00:14

    Som du kanske vet var C och KD i en valsmaverkan för ett antal år sedan, då Alf Svensson fick en plats i riksdagen 1985, trots att KD inte fick 4%.

    http://sv.wikipedia.org/wiki/Centern_(valsamverkan)
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 54
    Ort : Stockholm

    EU-valet........ Empty Sv: EU-valet........

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-04-07, 00:16

    Nordic Light skrev:Som du kanske vet var C och KD i en valsmaverkan för ett antal år sedan, då Alf Svensson fick en plats i riksdagen 1985, trots att KD inte fick 4%.

    http://sv.wikipedia.org/wiki/Centern_(valsamverkan)

    jag tror ej att Mp ens vill ta i Vänstern med Tång..speciellt inte nu när Storebror socialdemokraterna borrat sank i sin egen båt så effektivt=)
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    EU-valet........ Empty Sv: EU-valet........

    Inlägg  Regndrottning 2009-04-07, 00:17

    Nordic Light skrev:Som du kanske vet var C och KD i en valsmaverkan för ett antal år sedan, då Alf Svensson fick en plats i riksdagen 1985, trots att KD inte fick 4%.

    http://sv.wikipedia.org/wiki/Centern_(valsamverkan)

    Nej, det kände jag inte till....

    Typisk höger att fuska sig riksdags och regeringsposter.
    No

    queen
    IK HAAT COMMUNISME
    IK HAAT COMMUNISME


    Antal inlägg : 575
    Join date : 09-03-07
    Age : 43

    EU-valet........ Empty Sv: EU-valet........

    Inlägg  IK HAAT COMMUNISME 2009-04-07, 00:28

    Regndrottning skrev:
    Nordic Light skrev:Som du kanske vet var C och KD i en valsmaverkan för ett antal år sedan, då Alf Svensson fick en plats i riksdagen 1985, trots att KD inte fick 4%.

    http://sv.wikipedia.org/wiki/Centern_(valsamverkan)

    Nej, det kände jag inte till....

    Typisk höger att fuska sig riksdags och regeringsposter.
    No

    queen

    Tyvärr, självmål efter självmål.
    avatar
    Thors


    Antal inlägg : 2065
    Join date : 10-01-20

    EU-valet........ Empty Sv: EU-valet........

    Inlägg  Thors 2010-02-24, 19:46

    upp
    berralarzon
    berralarzon


    Antal inlägg : 6964
    Join date : 09-03-08

    EU-valet........ Empty Sv: EU-valet........

    Inlägg  berralarzon 2010-02-24, 19:46

    Du fattar inget vaa?

    Sponsored content


    EU-valet........ Empty Sv: EU-valet........

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-09-23, 10:30