Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+3
theward
råttan III
Redvictory
7 posters

    Nu kommer Reinfeldt med nya sjuka löften!

    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Nu kommer Reinfeldt med nya sjuka löften! Empty Nu kommer Reinfeldt med nya sjuka löften!

    Inlägg  Redvictory 2009-12-31, 11:33

    http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/vi-ska-jobba-sverige-ur-krisen_4014707.svd

    Hur ska vi kunna jobba oss ur krisen då det inte finns några jobb! var är nu alla de utlovade jobben Alliansare? folk vill jobba men det finns inga jobb att söka!




    Tre frågor är särskilt viktiga i en politik som ska bära Sverige på sikt: jobben, ekonomin och välfärden. Vi är inte nöjda innan alla som kan och vill arbeta har ett jobb att gå till, skriver statsminister Fredrik Reinfeldt.

    Inget av de tre frågorna har Alliansen lyckats med! nu har fölk ledsnat på dessa pajaser! de skall ut ur Rosenbad i höst med buller o bång!
    avatar
    råttan III


    Antal inlägg : 402
    Join date : 09-12-20

    Nu kommer Reinfeldt med nya sjuka löften! Empty Sv: Nu kommer Reinfeldt med nya sjuka löften!

    Inlägg  råttan III 2009-12-31, 11:39

    Vad vill du jobba med?
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 52
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Nu kommer Reinfeldt med nya sjuka löften! Empty Sv: Nu kommer Reinfeldt med nya sjuka löften!

    Inlägg  theward 2009-12-31, 11:46

    Redvictory skrev:http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/vi-ska-jobba-sverige-ur-krisen_4014707.svd

    Hur ska vi kunna jobba oss ur krisen då det inte finns några jobb! var är nu alla de utlovade jobben Alliansare? folk vill jobba men det finns inga jobb att söka!




    Tre frågor är särskilt viktiga i en politik som ska bära Sverige på sikt: jobben, ekonomin och välfärden. Vi är inte nöjda innan alla som kan och vill arbeta har ett jobb att gå till, skriver statsminister Fredrik Reinfeldt.

    Inget av de tre frågorna har Alliansen lyckats med! nu har fölk ledsnat på dessa pajaser! de skall ut ur Rosenbad i höst med buller o bång!

    och hur gör man med de som inte kan?
    Visst ja, det är ju bara att ge utlåtandet att de kan, då är det hela löst Rolling Eyes

    Sen är ju inte att "ha ett arbete att gå till", det enda viktiga..
    Lön, anställningform/anställningstrygghet är än viktigare

    Undrar varför de 10-15 rikaste måste få det så mkt bättre..för att "välfärden ska tryggas"

    Skulle politiken vara trovärdig, skulle givetvis alla ta ansvar för välfärden och det man bidrog med skulle vara i relation med det man kan bidra med...

    Dvs de som har mest, ska bidra i större utsträckning

    Den sk skatteredukttion på arbete skulle sådeles varit större desto mindre man tjänade och upphöra helt när man tex passerat 30-35000 i månaden´

    Finns liksom ingen som helst anledning eller försvar till att att vissa knappt har råd att bo eller äta och andra tex åker på 2-3 långa (lyx)solsemestrar varje år

    Finns ingen anledning att vissa kastar ut 10-15 000 kr i månaden på kläder och skor, medans andra inte har haft råd att köpt endera på flera år

    Fast av någon sjuk anledning verkar en del tro att de är värda all bling bling och att de som inget har får skylla sig själva...

    MEN ALLA KAN BLI SJUKA, ALLA KAN BLI ARBETSLÖSA OCH ALLA ÄR INTE FÖDDA MED SAMMA FÖRMÅGOR, SAMT ALLA SK SKITJOBB MÅSTE GÖRAS OCH DÄRFÖR BORDE DE UPPSKATTAS MKT MERA
    avatar
    råttan III


    Antal inlägg : 402
    Join date : 09-12-20

    Nu kommer Reinfeldt med nya sjuka löften! Empty Sv: Nu kommer Reinfeldt med nya sjuka löften!

    Inlägg  råttan III 2009-12-31, 11:52

    "Vi är inte nöjda innan alla som kan och vill arbeta har ett jobb att gå till, Vi är inte nöjda innan alla som kan och vill arbeta har ett jobb att gå till"

    Reinfeldt har således inte sagt att de som inte kan arbeta ändå ska göra det. De som tjänar mest bidrar också i särklass mest till välfärden. Det vet du förmodligen redan, men kör med en dagisretorik som bara kräver mer och mer och mer.

    Berätta varnånstans bidragstagare har det bättre än i Sverige.
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Nu kommer Reinfeldt med nya sjuka löften! Empty Sv: Nu kommer Reinfeldt med nya sjuka löften!

    Inlägg  Redvictory 2009-12-31, 12:11

    råttan III skrev:Vad vill du jobba med?

    Jag har redan flera jobb och det vet du! men samtidigt går massor arbetslösa och de vill inget annat än ha ett jobb att gå till!
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Nu kommer Reinfeldt med nya sjuka löften! Empty Sv: Nu kommer Reinfeldt med nya sjuka löften!

    Inlägg  MartinLindgren 2009-12-31, 12:46

    Suck...? Råtta:3 får nytt ljud i trumpeten, den dagen verkligheten knackar på dörren och han själv står på tur att käka sin medicin!

    Var så säker Råtta:3! rabbit rabbit rabbit
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 52
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Nu kommer Reinfeldt med nya sjuka löften! Empty Sv: Nu kommer Reinfeldt med nya sjuka löften!

    Inlägg  theward 2009-12-31, 12:52

    råttan III skrev:"Vi är inte nöjda innan alla som kan och vill arbeta har ett jobb att gå till, Vi är inte nöjda innan alla som kan och vill arbeta har ett jobb att gå till"

    Reinfeldt har således inte sagt att de som inte kan arbeta ändå ska göra det. De som tjänar mest bidrar också i särklass mest till välfärden. Det vet du förmodligen redan, men kör med en dagisretorik som bara kräver mer och mer och mer.

    Berätta varnånstans bidragstagare har det bättre än i Sverige.

    Sista meningen du skrev, säger väl egentligen allt...

    Så det är siom jag sagt det handlar enbart om avundsjuka o missunsamhet

    Nu kommer det väl nåt strunt om att jag är avundsjuk

    Men det är jag inte, och har aldrig varit...

    Dock ser jag inhgen mening med att en liten klick ska få det bättre, på andras bekostnad

    Speciellt när de redan lever i ekonomiskt överflöd

    Ja de rika bidrar mkt, men det har ju med ett stort fördelningsfel från början att göra, att görta fördelningsfelet ändå större...gynnar ingen välfärd

    ps har aldrig krävt mer, utan kämpar snarare för att folk ska få behålla det löilla de har

    Att du öht försvarar alla försämringar, anser jag var väldigt häpnadsväckande...

    Antar att det beror på att du inte tror på dem... Rolling Eyes

    ps du vet det skadar inte att lyssna på andra ibland och lita på att det de säger är sant
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Nu kommer Reinfeldt med nya sjuka löften! Empty Sv: Nu kommer Reinfeldt med nya sjuka löften!

    Inlägg  Redvictory 2009-12-31, 13:37

    theward skrev:
    råttan III skrev:"Vi är inte nöjda innan alla som kan och vill arbeta har ett jobb att gå till, Vi är inte nöjda innan alla som kan och vill arbeta har ett jobb att gå till"

    Reinfeldt har således inte sagt att de som inte kan arbeta ändå ska göra det. De som tjänar mest bidrar också i särklass mest till välfärden. Det vet du förmodligen redan, men kör med en dagisretorik som bara kräver mer och mer och mer.

    Berätta varnånstans bidragstagare har det bättre än i Sverige.

    Sista meningen du skrev, säger väl egentligen allt...

    Så det är siom jag sagt det handlar enbart om avundsjuka o missunsamhet

    Nu kommer det väl nåt strunt om att jag är avundsjuk

    Men det är jag inte, och har aldrig varit...

    Dock ser jag inhgen mening med att en liten klick ska få det bättre, på andras bekostnad

    Speciellt när de redan lever i ekonomiskt överflöd

    Ja de rika bidrar mkt, men det har ju med ett stort fördelningsfel från början att göra, att görta fördelningsfelet ändå större...gynnar ingen välfärd

    ps har aldrig krävt mer, utan kämpar snarare för att folk ska få behålla det löilla de har

    Att du öht försvarar alla försämringar, anser jag var väldigt häpnadsväckande...

    Antar att det beror på att du inte tror på dem... Rolling Eyes

    ps du vet det skadar inte att lyssna på andra ibland och lita på att det de säger är sant

    råttan saknar självinsikt självkänsla och självbehärskning! det kan bero på att han hade en otrygg uppväxt vad vet jag?
    avatar
    råttan III


    Antal inlägg : 402
    Join date : 09-12-20

    Nu kommer Reinfeldt med nya sjuka löften! Empty Sv: Nu kommer Reinfeldt med nya sjuka löften!

    Inlägg  råttan III 2009-12-31, 13:48

    Redvictory skrev:
    råttan III skrev:Vad vill du jobba med?

    Jag har redan flera jobb och det vet du! men samtidigt går massor arbetslösa och de vill inget annat än ha ett jobb att gå till!


    Har du frågat dem vad de vill jobba med?
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Nu kommer Reinfeldt med nya sjuka löften! Empty Sv: Nu kommer Reinfeldt med nya sjuka löften!

    Inlägg  Redvictory 2009-12-31, 13:51

    råttan III skrev:
    Redvictory skrev:
    råttan III skrev:Vad vill du jobba med?

    Jag har redan flera jobb och det vet du! men samtidigt går massor arbetslösa och de vill inget annat än ha ett jobb att gå till!


    Har du frågat dem vad de vill jobba med?

    Du borde ställa dig frågan varför har jag blivit utslängd flera gånger? Very Happy
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 52
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Nu kommer Reinfeldt med nya sjuka löften! Empty Sv: Nu kommer Reinfeldt med nya sjuka löften!

    Inlägg  theward 2009-12-31, 13:52

    råttan III skrev:
    Redvictory skrev:
    råttan III skrev:Vad vill du jobba med?

    Jag har redan flera jobb och det vet du! men samtidigt går massor arbetslösa och de vill inget annat än ha ett jobb att gå till!


    Har du frågat dem vad de vill jobba med?

    Exakt vad tjafsar du om nu?
    Har du frågat vad folk vill jobba med?
    Tror faktiskt att de som gått arbetslödsa, struntar i vad de får för nåt jobb.
    Huvudsaken är att de får ett jobb, som ger en inkomst de kan klara sig på.

    Tror få är så bortskämda attt de väntar på rätt jobb....
    avatar
    råttan III


    Antal inlägg : 402
    Join date : 09-12-20

    Nu kommer Reinfeldt med nya sjuka löften! Empty Sv: Nu kommer Reinfeldt med nya sjuka löften!

    Inlägg  råttan III 2009-12-31, 13:54

    Fördelningsfelet...visst finns det ett sådant. Ett fåtal riktigt rika tar en för stor del av kakan. Det kan jag hålla med om. Visst kan man minska deras del av kakan men det är inget som påverkar oss andra i nån större utsträckning.

    När det gäller vanliga arbetare så är det ngen som blir rik på det. Det är heller ingen som blir rik på "försäkringssystemen", men de har ofta gott om tid, vilket gör att de kan leva väldigt billigt och ändå ha en högre levnadsstandard än många arbetare. Detta att man gör det bästa av sin situation tycker jag förtjänar beröm. Jag är inte lika imponerad över att man ständigt fikar efter mer av arbetarnas pengar.

    Nu blir man väl avstängd, för detta var ju inget vänsterinlägg.
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Nu kommer Reinfeldt med nya sjuka löften! Empty Sv: Nu kommer Reinfeldt med nya sjuka löften!

    Inlägg  Redvictory 2009-12-31, 13:59

    råttan III skrev:Fördelningsfelet...visst finns det ett sådant. Ett fåtal riktigt rika tar en för stor del av kakan. Det kan jag hålla med om. Visst kan man minska deras del av kakan men det är inget som påverkar oss andra i nån större utsträckning.

    När det gäller vanliga arbetare så är det ngen som blir rik på det. Det är heller ingen som blir rik på "försäkringssystemen", men de har ofta gott om tid, vilket gör att de kan leva väldigt billigt och ändå ha en högre levnadsstandard än många arbetare. Detta att man gör det bästa av sin situation tycker jag förtjänar beröm. Jag är inte lika imponerad över att man ständigt fikar efter mer av arbetarnas pengar.

    Nu blir man väl avstängd, för detta var ju inget vänsterinlägg.

    DU KOMMER ALDRIG FÖRSTÅ VARFÖR DU BLIR AVSTÄNGD RÅTTAN! PRECIS SAMMA SOM SKYLDIGA FÅNGAR SOM INTALAR SIG ATT DE INTE GJORT NÅT FEL! TRAGISK? JA! Very Happy
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 52
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Nu kommer Reinfeldt med nya sjuka löften! Empty Sv: Nu kommer Reinfeldt med nya sjuka löften!

    Inlägg  theward 2009-12-31, 14:07

    råttan III skrev:Fördelningsfelet...visst finns det ett sådant. Ett fåtal riktigt rika tar en för stor del av kakan. Det kan jag hålla med om. Visst kan man minska deras del av kakan men det är inget som påverkar oss andra i nån större utsträckning.

    När det gäller vanliga arbetare så är det ngen som blir rik på det. Det är heller ingen som blir rik på "försäkringssystemen", men de har ofta gott om tid, vilket gör att de kan leva väldigt billigt och ändå ha en högre levnadsstandard än många arbetare. Detta att man gör det bästa av sin situation tycker jag förtjänar beröm. Jag är inte lika imponerad över att man ständigt fikar efter mer av arbetarnas pengar.

    Nu blir man väl avstängd, för detta var ju inget vänsterinlägg.

    Tvärtom var detta ett mkt bra inlägg, som jag gärna ser fler av...
    Du kan ju om du vill Smile

    Fast visst gör det skillnad om vi omfördelar pengarna
    Även en liten skillnad, betyder mkt för de som har det sämst

    Joo som frisk o pigg arbetslös, har man en massa tid...
    Så man kan fixa saker hemma, men det stora bekymret är ju ekonomin..

    Vet väl om detta då jag varit i den situation ett par ggr

    Så är man tillfälligt arbetslös, kan det var rena himmelriket.
    Men börjar månader eller tom år gå, då är det inte alls nåt positivt längre

    Många mals ner fullständigt o tror inte de duger till nåt

    För sjuka är tiden ganska värdelös
    Annat än för att vila och förhoppningsvis orka med lite saker som en frisk..tar för givet

    Dock har de flesta som går på sjukpenning bättre ekonomi är arbetslösa.
    Vilket jag tycker är som det ska vara då..
    Arbetslösa iaf har chansen till att ta vilket jobb som helst(i princip)

    jag har inte valt att bli så skröplig som jag blivit, fattar inte varför jag ska straffas för det heller....

    Fast berättar man nåt här brukar det tyvärr sluta med ett stort antal påhopp från högerhåll Shocked
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Nu kommer Reinfeldt med nya sjuka löften! Empty Sv: Nu kommer Reinfeldt med nya sjuka löften!

    Inlägg  MartinLindgren 2009-12-31, 14:14

    Tragiskt nog börjar jag tro att den gudomliga Råtta:3 verkligen anstränger sig och gör sitt bästa,

    Synd för honom själv att han inte begriper att det inte går så bra, han verkar inte ens fatta att han mest kutar runt i en ring?

    Varför inte ge dig själv ett nyårslöfte Råttan, att en gång för alla ta dig i kragen och rycka upp dig någon nivå?

    Men först måste du ju komma till självinsikt, och rannsaka dig själv och se dina svagheter, vilka är en hel del!
    avatar
    Mona Sahlin


    Antal inlägg : 241
    Join date : 09-12-22

    Nu kommer Reinfeldt med nya sjuka löften! Empty Sv: Nu kommer Reinfeldt med nya sjuka löften!

    Inlägg  Mona Sahlin 2009-12-31, 14:26

    Redvictory skrev:http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/vi-ska-jobba-sverige-ur-krisen_4014707.svd

    Hur ska vi kunna jobba oss ur krisen då det inte finns några jobb! var är nu alla de utlovade jobben Alliansare? folk vill jobba men det finns inga jobb att söka!




    Tre frågor är särskilt viktiga i en politik som ska bära Sverige på sikt: jobben, ekonomin och välfärden. Vi är inte nöjda innan alla som kan och vill arbeta har ett jobb att gå till, skriver statsminister Fredrik Reinfeldt.

    Inget av de tre frågorna har Alliansen lyckats med! nu har fölk ledsnat på dessa pajaser! de skall ut ur Rosenbad i höst med buller o bång!

    NU SKA DU HÅLLA KÄFT RÖDING!


    Om vi ska kunna garantera en stabil välfärd i framtiden behöver vi skapa stabila och öppna regler för arbetskraftsinvandring. Människor måste kunna röra sig fritt över gränserna för att arbeta.

    DU SÄGER JU SJÄLV, DET FINNS INGA JOBB!

    VAD SKA VI DÅ MED INVANDRARE TILL? DOM FÅR JU INGA JOBB?
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Nu kommer Reinfeldt med nya sjuka löften! Empty Sv: Nu kommer Reinfeldt med nya sjuka löften!

    Inlägg  Redvictory 2009-12-31, 14:37

    Mona Sahlin skrev:
    Redvictory skrev:http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/vi-ska-jobba-sverige-ur-krisen_4014707.svd

    Hur ska vi kunna jobba oss ur krisen då det inte finns några jobb! var är nu alla de utlovade jobben Alliansare? folk vill jobba men det finns inga jobb att söka!




    Tre frågor är särskilt viktiga i en politik som ska bära Sverige på sikt: jobben, ekonomin och välfärden. Vi är inte nöjda innan alla som kan och vill arbeta har ett jobb att gå till, skriver statsminister Fredrik Reinfeldt.

    Inget av de tre frågorna har Alliansen lyckats med! nu har fölk ledsnat på dessa pajaser! de skall ut ur Rosenbad i höst med buller o bång!

    NU SKA DU HÅLLA KÄFT RÖDING!


    Om vi ska kunna garantera en stabil välfärd i framtiden behöver vi skapa stabila och öppna regler för arbetskraftsinvandring. Människor måste kunna röra sig fritt över gränserna för att arbeta.

    DU SÄGER JU SJÄLV, DET FINNS INGA JOBB!

    VAD SKA VI DÅ MED INVANDRARE TILL? DOM FÅR JU INGA JOBB?

    Fråga din käre Reinfeldt! Very Happy
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Nu kommer Reinfeldt med nya sjuka löften! Empty Sv: Nu kommer Reinfeldt med nya sjuka löften!

    Inlägg  MartinLindgren 2009-12-31, 14:57

    Men vilket språk Lillmona, nu ska du hålla käft röding gallskriker du med stora bokstäver och allting på självaste nyårsafton?

    Det verkar inte börja så bra för din del Lillmona, du kanske ska ta och tvätta truten med tvål?
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Nu kommer Reinfeldt med nya sjuka löften! Empty Sv: Nu kommer Reinfeldt med nya sjuka löften!

    Inlägg  F.I.S.T 2009-12-31, 15:11

    råttan III skrev:"Vi är inte nöjda innan alla som kan och vill arbeta har ett jobb att gå till, Vi är inte nöjda innan alla som kan och vill arbeta har ett jobb att gå till"

    Reinfeldt har således inte sagt att de som inte kan arbeta ändå ska göra det. De som tjänar mest bidrar också i särklass mest till välfärden. Det vet du förmodligen redan, men kör med en dagisretorik som bara kräver mer och mer och mer.

    Berätta varnånstans bidragstagare har det bättre än i Sverige.

    Och vilka arbetar ÅT dem som tjänar mest ???
    Du får det att låta som att de som tjänar mest gör ett större och viktigare arbete än de som tjänar mindre... s¨å är det väl ändå inte Råtta ??
    berrra
    berrra


    Antal inlägg : 79
    Join date : 09-12-30

    Nu kommer Reinfeldt med nya sjuka löften! Empty Sv: Nu kommer Reinfeldt med nya sjuka löften!

    Inlägg  berrra 2009-12-31, 17:42

    Snart börjar debatten !

    Snart börjar debatten !

    Snart börjar debatten !

    Snart börjar debatten !

    Snart börjar debatten !

    Snart börjar debatten !

    Snart börjar debatten !

    Snart börjar debatten !

    Snart börjar debatten !

    Snart börjar debatten !

    Snart börjar debatten !

    Snart börjar debatten !
    berrra
    berrra


    Antal inlägg : 79
    Join date : 09-12-30

    Nu kommer Reinfeldt med nya sjuka löften! Empty Sv: Nu kommer Reinfeldt med nya sjuka löften!

    Inlägg  berrra 2009-12-31, 17:52

    art börjar debatten !

    Snart börjar debatten !

    Snart börjar debatten !

    Snart börjar debatten !

    Snart börjar debatten !

    Snart börjar debatten !

    Snart börjar debatten !

    Snart börjar debatten !

    Snart börjar debatten !

    Snart börjar debatten !

    Snart börjar debatten !

    Snart börjar debatten !.
    Sn

    Sponsored content


    Nu kommer Reinfeldt med nya sjuka löften! Empty Sv: Nu kommer Reinfeldt med nya sjuka löften!

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-09-21, 17:19