Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+2
lazy
KickTheRasist
6 posters

Några frågor till miss.Lazy -- Utan Invektiv ...

KickTheRasist
    KickTheRasist

Antal inlägg : 3622

Några  frågor  till miss.Lazy -- Utan Invektiv ... Empty Några frågor till miss.Lazy -- Utan Invektiv ...

Inlägg  KickTheRasist 2009-12-29, 01:30

När vi väll diskuterar om Israel , då din eget "JAG" börjar automatisk att försvara alla den äckliga gärningar. Till exempel fr. Ockupation till och med resultatet av denna som vi kallar idag för Koncentrationsläger - Gaza.

JAG har aldrig sätt att du "någonsin" har kritiserad folkmord , etnisk rensning som ockupanter gör ...

Så fört någon börjar kritisera sådana gärningar är denna Nazist eller antisemit och i sitt tur samtidigt drar kortet Extrem Islamist eller Terrorist.

Var vänligt och svara på följande frågor så vi kan få något klarhet :

1. Varför fans det PLO?
    2. Varför finns Hamas??
    3. Vem har lovat Judarna den heliga landet Israel och varför skall judarna vara något bättre än Kristen eller Muslim ??

Tackar i förhand
    MVH
    //KTR
    lazy
    lazy

Antal inlägg : 12772

Några  frågor  till miss.Lazy -- Utan Invektiv ... Empty Sv: Några frågor till miss.Lazy -- Utan Invektiv ...

Inlägg  lazy 2009-12-29, 01:44

3. Vem har lovat Judarna den heliga landet Israel och varför skall judarna vara något bättre än Kristen eller Muslim ??

Vem KTR har någonsin påstått att den ena religionen skulle vara bättre än den
    andra?

I mina ögon så är all religion roten till all "skit"
    KickTheRasist
    KickTheRasist

Några  frågor  till miss.Lazy -- Utan Invektiv ... Empty Sv: Några frågor till miss.Lazy -- Utan Invektiv ...

Inlägg  KickTheRasist 2009-12-29, 01:52

lazy skrev:

andra?

Jag menar att alla extrema Judar brukar ju klargöra att Israel är den heliga landet som är utlovad av Moses och tyvärr verkar vara mera extrem Religiös än alla medlemmar av Al-quaida tillsammans world wide , som i denna läget växer för varje dag ...

Jag har missat även att fråga dig varför dem sistnämnda finns me ??

Du brukar ju vara expert på Islamisk Extremism .
    Infra
    Infra

Antal inlägg : 29644

Inlägg  Infra 2009-12-29, 04:21

lazy skrev:

andra?

Om du vill veta vad jag tycker om sånt skit Lazy så ser det ut så här.
    Jag inser att du är en ateistisk jude.

Hos religösa judar som själ territorium i Guds namn och på hans befallning kan jag se mål och mening med markstölder, folkfördrivning, massmord och terror. Där är (i mina ögon) själva gudstron den förmildrande omständigheten och det som kan förklara den snedvridna synen på "mitt" och "ditt", på förtryck och terror mot fullkomligt oskyldiga människor. Guds vilja och befallning är alltså motivet för dessa mördare.

Dessa försonande drag kan jag inte se hos de ateistiska förtryckarna och mördarna av din egen sort Lazy. Samvetslösheten, hänsynslösheten, folkfördrivningen och folkmorden som ni utför mot oskyldiga som om det vore den naturligaste sak i världen - empatilösheten och mordiskheten är skrämmande i sin framhärdande likgiltighet. Allt denna brist på andra motiv än rofferi, girighet och ondska som driver er ateistiska judar är så frånstötande och oförklarklig ur mänsklig synvinkel att man blir både rädd och hatisk när man stöter på den. Er självklara tro på att världen utan vidare prut skall acceptera er samlade ondska är ju inte bara imbillsk utan (vill jag säga) rent sinnessjuk. Ni begår inte ens brotten på Guds befallning.
    Man misstänker att ni har era direktiv från en helt annan potentat. Därför frestas man att kalla er "Satans barn".
    KickTheRasist
    KickTheRasist

Inlägg  KickTheRasist 2009-12-29, 04:29

citat:
    "Satans barn"

Kärra Infra även folk som dyrkar Lucifer inser att Jahuds är ute efter erövringar av främmande mark !!

Så Lazys kusiner skulle inte kunna klassas för Satanister det känns ju faktisk värre än så Sad

MVH
    //KTR
    Infra
    Infra

Antal inlägg : 29644

Inlägg  Infra 2009-12-29, 04:34

KickTheRasist skrev:citat:
    "Satans barn"

Kärra Infra även folk som dyrkar Lucifer inser att Jahuds är ute efter erövringar av främmande mark !!

Så Lazys kusiner skulle inte kunna klassas för Satanister det känns ju faktisk värre än så Sad

MVH
    //KTR

Wink
    KickTheRasist
    KickTheRasist

Inlägg  KickTheRasist 2009-12-29, 04:40

Infra skrev:
    KickTheRasist skrev:citat:
    "Satans barn"

MVH
    //KTR

Wink

Wink

Fight for the Right !!

Visst att jag vet inte vad dem säger men allt motstånd emot förtryckare är bra även i denna form !!

Sorry för missförstånd!!

MVH
    //KTR
    Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

Inlägg  Dao 2009-12-29, 05:51

Dina frågor till Lazy är lite svåra att svara på för någon, KTH!

Ingen kan säga VARFÖR PLO och Hamas finns!

Däremot kan man se deras historia och hur de kom till och varför de om att ha den maktposition de har.

PLO är en övergripande politisk rörelse som redan från början innehöll allt från höger till vänster bland palestinska politiska organisationer. De gick samman till PLO, för att de alla hade en gemensam nämnare - att bekämpa förtrycket från Israel. Den största delen av PLO bestod av al-Fatah.

När PLO de sista åren mer och mer började ge efter för Israel och förstördes innifrån av korruption, fanns fortfarande det palestinska människornas problem kvar. När människorna allt mer började se att PLO/fatah inte var ett folkligt alternativ längre, vände de sig till Hamas, en organisation som början inte hade några militära aktiviteter över huvudtaget. Hamas hade bildats vid den tid som Israel vägrade ha ens en dialog med PLO, men de trodde att de skulle kunna kontrllera en organisation som Hamas...

Båda två är konsekvenser av Israels ockupation, terror och apartheidpolitik!

Den sista frågan är också komplicerad. På vilket sätt är konfliken i Palestina en religiös sådan, överhuvudtaget?

De starkast troende judarna anser att Israel inte är judarnas stat, för det kan bara Gud ge dem, och de allra flesta muslimer har inga problem med att Israel existerar...

Problemet är därmed i det stora INTE religiöst!

Både bland muslimer och judar i regionen accepteras kristna över lag! Lokala svårigheter i Gaza finns dock för en del kristna, då vissa muslimska gazabor låter sin besvikelse över västs agerande gå ut över dem... Men inte heller här är religionen orsaken i sig...
    KickTheRasist
    KickTheRasist

Inlägg  KickTheRasist 2009-12-29, 06:21

Hej Dao!!

Tack för du svarade på mina frågor till en person som kommer "ALDRIG" någonsin erkänna att dennes kompisar familj eller "who cares" tog över den landet som dem har inget att göra med !!

Lazy brukar ju påpeka på enbart en Muslim som hade något gemensam med Nazi Tyskland nämligen Ali Husseini eller vad den fan heter .

Hennes Conclusions är att eftersom en sådant finns då kan vi ta över hela Palestina på grund av att hela den Palestinska befolkningen har enbart "EN" Muslimsk Nazist!

citat:
    "Dina frågor till Lazy är lite svåra att svara på för någon, KTH!
    Ingen kan säga VARFÖR PLO och Hamas finns!"

Svar:
    Om jag läser under i din text har du faktisk svarat på denna frågan eller har jag fel??

Watch it----->(Conclusions) Däremot kan man se deras historia och hur de kom till och varför de om att ha den maktposition de har.

Answer nr 1: PLO är en övergripande politisk rörelse som redan från början innehöll allt från höger till vänster bland palestinska politiska organisationer. De gick samman till PLO, för att de alla hade en gemensam nämnare - att bekämpa förtrycket från Israel. Den största delen av PLO bestod av al-Fatah.

Continuation
    "När PLO de sista åren mer och mer började ge efter för Israel och förstördes innifrån av korruption, fanns fortfarande det palestinska människornas problem kvar. När människorna allt mer började se att PLO/fatah inte var ett folkligt alternativ längre, vände de sig till Hamas, en organisation som början inte hade några militära aktiviteter över huvudtaget. Hamas hade bildats vid den tid som Israel vägrade ha ens en dialog med PLO, men de trodde att de skulle kunna kontrllera en organisation som Hamas..."

Conclusion :
    "Båda två är konsekvenser av Israels ockupation, terror och apartheidpolitik!"

citat:
    "Den sista frågan är också komplicerad. På vilket sätt är konfliken i Palestina en religiös sådan, överhuvudtaget?"

My Answer:

Det är i början en väldigt konsekvent antagande att just Judaism eller dagens Israeliter har mera rätt för s.k Ockuperat Palestina än dem andra troende grupper det är faktisk väldigt dokumentärt och detta är faktisk den bittra sanningen!!

citat:
    "De starkast troende judarna anser att Israel inte är judarnas stat"

Ja som tillexempel visa Akademiker som har förståelse för denna !

citat:
    "Både bland muslimer och judar i regionen accepteras kristna över lag!"

Instämmer

citat:
    "Lokala svårigheter i Gaza finns dock för en del kristna, då vissa muslimska gazabor låter sin besvikelse över västs agerande gå ut över dem... Men inte heller här är religionen orsaken i sig..."

Problemet är mycket djupare än så , ha för dig om till exempel Sadam kommer att Invandera Vatikan och kalla dem för Terrorister och alla följer med !!

Det är INTE LOKAL det är GLOBAL och därav Al-Quaida och resten finns tyvärr!!
    Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

Inlägg  Dao 2009-12-29, 08:39

Kan nog instämma i stort, KTH. Du skriver sedan:

"Det är i början en väldigt konsekvent antagande att just Judaism eller dagens Israeliter har mera rätt för s.k Ockuperat Palestina än dem andra troende grupper det är faktisk väldigt dokumentärt och detta är faktisk den bittra sanningen!!"

Ja, retoriken finns och har betydelse, inte minst av utomstående makter som vet att i deras historia, och delvis nutid, har antisemitismen varit starka. Därmed är kartan framlagd, främst som en konsekvens av Tredje rikets förintelse på 40-talet.

På grund av västs kollektiva dåliga samvete för vad som hänt judarna, har sionisterna kunnat spela på detta ganska rejält. Där kommer religionen judendomen in. Trots att de flesta judar i världen inte erkänner Israel som en judisk stat, är det detta som Israel spinner på. Därmed är också begreppet antisemitism så flitigt använt - då det ger dem fördelar som andra nationer inte har.

Vad gäller förintelsen så drabbades exempelvis romerna lika illa som judarna, men det har ine medfört någon form av samvetsproblem i väst. Tvärt om verkar man fortfarande ha en outtalad inställning att de "får skylla sig själva"... De är ju "annorlunda"!

Allt detta gemensamt leder till att det först och främst är POLITIKSA idéer som är grunden inte bara till Israels konstgjorda tllblivelse, utan även till dagens konflikt i regionen. Exempelvis är vattentillgångarna avgörande för vilka delar av deockuperade zonerna som Israel behåller kontrollen över, och murens sträckning, som avgör - inte religionen. Gaza "övergavs" just för att det inte fanns vattentillgångar eller andra ekonomiska fördelar att finnas där. Dessutom kunde det ge ett sken av att Israel "försökte" ge palestinerna ett självstyre. Konsekvensen av 2006 års fria val i Gaza visar tydligt hur fria de var i detta...

Till det skall komma att flera ortodoxa judiska rörelser faktiskt ställer sig på palestiniernas sida i konflikten, och en del muslimska grupperingar i Israel står helt till Israels förfogande.

Så skiljelinjen ligger inte i det religisa, mer än i etoriken. För det är den retoriken som ger Israel fördelar, på samma sätt som islamister använder sig av sin skeva islamtolkning som grund för att ursäkta sin terror. Problemet hade funnits alltså även om judendomen och islam inte hade existerat! Då finns det alltid andra ideologier och läror att missbruka - inte minst vetenskapen (=rasläran).

I själva verket har samarbetet mellan religiösa grupperingar varit ganska vanliga under hela denna tid som konflikten varat. Religionen har varit en positiv effekt för folket, som en grund för tolerans och förståelse.

Av den anledningen är det många av de allt färre överlaverna från Hitlers förintelse, som faktiskt tar direkt avstånd från Israels ageranden, då de känner igen detta från tiden före de hamnade i koncentrationslägrena!
    RedAssVictory
    RedAssVictory

Antal inlägg : 206

Inlägg  RedAssVictory 2009-12-29, 12:31

Jag är ledsen !

Jag får inte kalla lazy för hora !

Jag har kallat henne det många gånger !

Hon är ju det !

Röd rättvisa tillåter mig att kalla lazy för hora !

Det är bra debatt !

Jag är en bra debattör !
    KickTheRasist
    KickTheRasist

Inlägg  KickTheRasist 2009-12-30, 11:03

RedAssVictory skrev:Jag är ledsen !

Jag får inte kalla lazy för hora !

Jag har kallat henne det många gånger !

Hon är ju det !

Röd rättvisa tillåter mig att kalla lazy för hora !

Det är bra debatt !

Jag är en bra debattör !

Din lille sjuka imbecill , vill jag kalla någon för Hora då gör jag det eftersom personen i frågan säkerligen är en "Hora" , diverse ser jag inga tendenser från Lazy på att vara Hora.
    RedAssVictory
    RedAssVictory

Antal inlägg : 206

Inlägg  RedAssVictory 2009-12-30, 12:41

Snart börjar debatten !
    berrra
    berrra

Antal inlägg : 79

Inlägg  berrra 2009-12-30, 19:43

Ass:et igen med rumpan i vädret och dildon i truten, man vet att han smyger där i skuggan redo att hugga andra i ryggen, nu med sin senaste kapning, min avatar men sitt Assnick!

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 13:18