högst ovetenskaplig men trevlig undersökning som motvikt till RåttanIIIs tråd:
"Den rödgröna röran står splittrad"
God fortsättning, råttan....
RedCloud skrev:högst ovetenskaplig men trevlig undersökning som motvikt till
RåttanIIIs tråd:
Secrist skrev:Vetinde. Jag
kan så litet om politik - det blir nog moderaterna!"
He, he...du har delvis rätt. Fast svaret brukar bli socialdemokraterna. Vilket framgår av undersökningar som gjorts. Ju mindre man vet om politik ju större risk/chans att man röstar på sossarna.
Secrist skrev:Glöm ej heller, att det är vänstern som har de flesta soffliggarna på valdagen!
Inte konstigt att vänstern är så besatta av bidrag då? När de inte ens orkar gå och rösta. Gäsp!
Dao skrev:Glöm ej heller, att det är vänstern som har de flesta soffliggarna på valdagen!
Jag tänker inte hurra, förrän "den feta damen sjunger"!
Secrist skrev:Det parti som kan få dessa 10-15 % att känna hopp igen har en stor fördel
Tja, alliansen gör ju ett försök.
F.I.S.T skrev:Dao skrev:Glöm ej heller, att det är vänstern som har de flesta soffliggarna på valdagen!
Jag tänker inte hurra, förrän "den feta damen sjunger"!
samma här inte ropa aj förrän man tappad tån, el vad det nu heter
Men att vänstern har många som inte röstar, beror inte på lättja... det beror på att hela politiken glidit åt höger, och man känner att det är inget parti som är riktigt på deras sida...
Det intressantaste med ett val är nästan valdeltagandet.... Om det är lågt, är inte detta ett bara ett missat tillfälle för medborgaren att göra sin röst hörd... utan även ett misstroendeförklarande till alla politiska partier.
Detta är orsaken till att diktaturer vill göra gällande att de har högt valdeltagande.