Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+6
berralarzon
marxisten
formsvackan
RedCloud
MartinLindgren
råttan III
10 posters

Lat bidragslyftare

marxisten
    marxisten

Antal inlägg : 5060

Lat bidragslyftare - Sida 2 Empty Sv: Lat bidragslyftare

Inlägg  marxisten 2009-12-26, 02:03

råttan III skrev:
    marxisten skrev:
    råttan III skrev:Mordförsök på oskyldiga människor är inget man kan skylla ifrån sig på andra.

Nu handlar ju den tråden om dataspelsberoende. Inte om de är dumma nog att sätta hela sin tillvaro på spel alldeles i onödan.

Att stanna hemma från jobbet för att spela Playstation är inget annat än ynkligt.

Anser du det är ynkligt om en alkoholist stannar hemma med eller att han behöver få professionell vård?

Beror väl på från fall till fall. De flesta alkoholister kan som bekant sköta sina jobb ändå.

Dataspelberoende beror väl exakt lika mycket på fall till fall.

Jag frågade: ANSER DU ATT ALKOHOLISTER ÄR YNKLIGA NÄR DE INTE KOMMER TILL ARBETET UTAN ISTÄLLET STANNAR HEMMA MED FLASKAN!
    råttan III

Antal inlägg : 402

Inlägg  råttan III 2009-12-26, 02:05

Det är definitivt i de allra flesta fall rena rama ynkedomen att stanna hemma med flaskan istället för att arbeta.
    marxisten
    marxisten

Inlägg  marxisten 2009-12-26, 02:10

råttan III skrev:Alkoholister och narkomaner arbetar var dag och vill oftast inte veta av det stöd du vill tvinga på dem.

Om personen ifråga inte orkar arbeta, hur ska då denne orka spela menar du?

Jag bedömer att just arbete är det bästa sättet att bryta/minska spelberoendet.

Gör du dig dum?

Har du någonsin brutit ett beroende eller sett någon när de antingen ska försöka bryta elelr lyckas bryta ett beroende? Vilekn metod används?

Alla beroenden jag vet om, tobak till alkohol och med stor sannolikhet även data går ut på nedtrappning. Som i fallet dataspel är det bästa skulle jag tro att trappa ner speltiden LÅNGSAMT och inte tvärt! Att tvinga någon att arbeta kallar jag för JÄVLIGT tvärt!

Göra det långsamt ger inga abstinens besvär, tvingas iväg någon att arbeta ger väl en sådan abstinens när han kommer hem att han spelar dubbelt upp den kvällen för att hinna inkapp!
    berralarzon
    berralarzon

Antal inlägg : 6964

Inlägg  berralarzon 2009-12-26, 02:16

råttan III skrev:Det är definitivt i de allra flesta fall rena rama ynkedomen att stanna hemma med flaskan istället för att arbeta.

Nu du nog är fast i alliasens propaganda megafån.
    //berra
    marxisten
    marxisten

Inlägg  marxisten 2009-12-26, 02:22

råttan III skrev:Det är definitivt i de allra flesta fall rena rama ynkedomen att stanna hemma med flaskan istället för att arbeta.

Du har SJUKLIGT lite empati och insikt i andra människors situation råttan!

Och med tanke på vad du skrev nu har du absolut ingen som helst koll på hur alkoholism fungerar. Jag vet det, då personer i min närhet lidit av det och jag vet att ynkedom är ett jävligt dåligt ordval. För många alkoholister, är det beroendet som har överhanden. En spelberoende kan inte sluta satsa på travet trots lite pengar, en alkoholist kan inte sluta dricka. Flaskan har kommandot och inte personen i princip... Att ge empati, stöd, hjälp och förståelse är tydligen något okänt i din värld. För den som tar sig ur ett beroende är det bland det viktigaste, personer med förståelse och som är villiga att lyssna och hjälpa. ATT NEDVÄRDERA FÖRVÄRRAR ALLT.

Ditt synsätt kan sammanfattas med följande två ord: FY FAN!
    råttan III

Antal inlägg : 402

Inlägg  råttan III 2009-12-26, 12:27

Jag skrev i de allra flesta fall. Fatta att jag då undantagit de av alkoholism allra värst drabbade.

Vad har du att säga till de barn som fått en fruktansvärd julhelg p.g.a föräldrars alkoholism? Är det inte dags att dessa ynkliga föräldrar tar tag i sina problem för sina barns skull?
    theward
    theward

Antal inlägg : 6709

Inlägg  theward 2009-12-26, 12:43

råttan III skrev:Jag skrev i de allra flesta fall. Fatta att jag då undantagit de av alkoholism allra värst drabbade.

Vad har du att säga till de barn som fått en fruktansvärd julhelg p.g.a föräldrars alkoholism? Är det inte dags att dessa ynkliga föräldrar tar tag i sina problem för sina barns skull?

kan faktiskt i stora delar hålla med dig om olika beroendet...
    Min personliga åsikt att det är svagt att ge efter för varke sig flaskan,speldjävulen eller annat..

kan även tycka att det är bra jävla ynkligt när de låter andra som de påstår sig älska lida för det...

Sen tror jag absolut att det bästa sättet för de flesta med beroenden är att var väldigt hård mot dem..

Försöker man var snäll o förstående, utnyttjar de bara detta, för de är grymt manipulativa av sig, har sett det på nära håll, flera ggr

Anser det vara en björnstjänt att kalla beroenden för "sjukdom".. det legitimerar snarare beroendet än skuldbelägger det samma och skuld ska de känna(tycker jag iaf)

Den eventuella sjukdomen de lider av är egoism och att tycka synd om sig själva. (Sen finns det ju en del som lider av psykiska sjukdömmar..som det behövs andra metoder att nå och hjälpa)

Har väligt liten förståelse för sådana människor när de förstör sina barn och andras liv

Så sluta dalta med dessa och ge dem klara ultimatum...
    RedAssVictory
    RedAssVictory

Antal inlägg : 206

Inlägg  RedAssVictory 2009-12-30, 14:26

Snart börjar debatten !

Snart börjar debatten !

Snart börjar debatten !

Snart börjar debatten !

Snart börjar debatten !
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Antal inlägg : 17511

Inlägg  F.I.S.T 2009-12-30, 14:35

råttan III skrev:"Försäkringskassan har drivit ett sjukpenningsärende vidare till Kammarrätten för att slippa betala ut sjukersättning till en man som sjukskrivits för dataspelsberoende."

Nån måtta får det väl ändå vara?

Jag vet att det finns bidragstagare som får miljoner av skattebetalarna i apanage.... Ja nån måtta får det väl ändå vara !!!
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

Inlägg  MartinLindgren 2009-12-30, 14:51

FK har också drivit ärendet där den unga mamman som förlorade sin 1½ årige son i cancer till kammarrätten,
    Trots att hon fick rätt i Länsrätten, någon måtta får det väl vara?
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2009-12-30, 14:53

F.I.S.T skrev:
    råttan III skrev:"Försäkringskassan har drivit ett sjukpenningsärende vidare till Kammarrätten för att slippa betala ut sjukersättning till en man som sjukskrivits för dataspelsberoende."

Jag vet att det finns bidragstagare som får miljoner av skattebetalarna i apanage.... Ja nån måtta får det väl ändå vara !!!

Kanske ska förtydliga för dom som inte vet vart apanage-bidraget går ... det går till kungafamiljen
    formsvackan
    formsvackan

Antal inlägg : 14778

Inlägg  formsvackan 2009-12-30, 14:55

F.I.S.T skrev:
    F.I.S.T skrev:

Kanske ska förtydliga för dom som inte vet vart apanage-bidraget går ... det går till kungafamiljen
    Och ändå hävdar facket att lönerna är för låga inom den offentliga sektorn Very Happy
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2009-12-30, 15:04

formsvackan skrev:
    F.I.S.T skrev:
    F.I.S.T skrev:

Och ändå hävdar facket att lönerna är för låga inom den offentliga sektorn Very Happy

haha .... den var rrroooligt Laughing.... men apanaget är ingen lön... det är ett bidrag Smile
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

Inlägg  MartinLindgren 2009-12-30, 15:12

Och många arbetsgivare kräver nollavtal!
    berrra
    berrra

Antal inlägg : 79

Inlägg  berrra 2009-12-30, 19:20

Lata är bra om de är röda !

Snart ska den röda debatten börja !

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 07:47