Hon måste vara otroligt stark, vilket kommer visa sig ha lönat sig när de rödgröna vinner valet 2010!
+26
GustavAnder
formsvackan
bing
RedCloud
croz
kanaljen
IK HAAT COMMUNISME
SiP
Susz X
blueheaven
Sossar-e-lata
carlwiss
theward
berralarzon
Kakmonstret
lazy
DirtyDog
Secrist
råttan.
Nixons_näsa
R.O.F.L
ANNA2LINK
womanlover
Regndrottning
fredrik rahm70
MartinLindgren
30 posters
LEVE MONA SAHLIN...
MartinLindgren- Antal inlägg : 15685
- Inlägg 51
Sv: LEVE MONA SAHLIN...
Det tycker inte jag iallafall, den stora frågan är egentligen hur Mona klarar att allt skitkastande mot sig och sin person,
Hon måste vara otroligt stark, vilket kommer visa sig ha lönat sig när de rödgröna vinner valet 2010!
DirtyDog- Antal inlägg : 5089
- Inlägg 52
Du har stått ut med rätt grova attacker från oss också. Det innebär förvisso inte att du blir en lämplig statsministerkandidat år 2010 för det.martin7lindgren skrev:Det tycker inte jag iallafall, den stora frågan är egentligen hur Mona klarar att allt skitkastande mot sig och sin person,
- Inlägg 53
Alldeles rätt, jag har stått emot massor av tunga attacker från er, som du säger,utan att ha vikt ner mig någon gång, Men nu är ju inte min lott att bli statsminister,
Men grindvakt är ju inte heller fy skam,
För någon ska ju mota alla Ollarna i grinden, hålla er i schack,
Men grindvakt är ju inte heller fy skam,
För någon ska ju mota alla Ollarna i grinden, hålla er i schack,
råttan.- Antal inlägg : 4318
- Inlägg 54
Mona Sahlin - en stackare
Helt otroligt hur man inom delar av vänsterns intellektuella elit anser att Mona Sahlin inte får attackeras.
Mona tog över en socialdemokrati som opinionsmässigt var starkare än på mycket mycket länge.
Rent politiskt har Mona inte skapat någonting alls. Och det är väl inte så farligt med den saken då det är något hon delar med sina föregångare. Värre är att Mona efter sitt tillträde tappat i stort sett hela sitt historiska försprång. Dessutom är hon beredd att ge kommunister tillträde till regeringen. Mina damer och herrar, det vore katastrof.
Mona tog över en socialdemokrati som opinionsmässigt var starkare än på mycket mycket länge.
Rent politiskt har Mona inte skapat någonting alls. Och det är väl inte så farligt med den saken då det är något hon delar med sina föregångare. Värre är att Mona efter sitt tillträde tappat i stort sett hela sitt historiska försprång. Dessutom är hon beredd att ge kommunister tillträde till regeringen. Mina damer och herrar, det vore katastrof.
- Inlägg 55
Vem har sagt att inte Mona Sahlin får attackeras?
Finns det någon politiker som attackeras mer än henne, knappast!
Se bara här på forumet, här har vi sex anti Mona trådar, 5 av dom startade av en och samma hatare,
Sen har vi ju min Leve Mona Sahlin tråd!
Och vadå tog över ett parti med stort övertag i opinion, hon tog över ett parti som låg efter i opinion, ett parti som förlorade förra valet, och däremot har hennes parti och den rödgröna koalitionen haft ett övertag i samtliga mätningar sedan förra valet!
Finns det någon politiker som attackeras mer än henne, knappast!
Se bara här på forumet, här har vi sex anti Mona trådar, 5 av dom startade av en och samma hatare,
Sen har vi ju min Leve Mona Sahlin tråd!
Och vadå tog över ett parti med stort övertag i opinion, hon tog över ett parti som låg efter i opinion, ett parti som förlorade förra valet, och däremot har hennes parti och den rödgröna koalitionen haft ett övertag i samtliga mätningar sedan förra valet!
- Inlägg 56
Inte bara Monas fel
MEn det är inte bara Monas fel. Socialdemokratin i sin helhet verkar inte vara redo att återta makten. Jag tror man behöver 4 år till i opposition för att hitta en politik värd namnet.
- Inlägg 57
Det var Göran Persson som förlorade valet åt socialdemokratin. Detta åstakom han genom att tydligt visa att han fokuserade på sin herrgård.
När Mona tog över hade röran redan ett opinionsövertag på ~20%-enheter. Ett övertag som Mona lyckats med konststycket att sumpa.
När Mona tog över hade röran redan ett opinionsövertag på ~20%-enheter. Ett övertag som Mona lyckats med konststycket att sumpa.
- Inlägg 58
Det står dig fritt att tro precis vad du vill, detsamma gäller mig,
Och jag tror att de rödgröna står som valsegrare 2010,
Då tågar borgaralliansen med Reinfeldt i spetsen, tjurigt ut ut rosenbad!
Och jag tror att de rödgröna står som valsegrare 2010,
Då tågar borgaralliansen med Reinfeldt i spetsen, tjurigt ut ut rosenbad!
lazy- Antal inlägg : 12772
- Inlägg 59
Om inte oppositionen snabbt som f-n hittar saker de verkligen
är överens om så kommer du martin att få stå ut med 4 år till
med alliansen..
är överens om så kommer du martin att få stå ut med 4 år till
med alliansen..
- Inlägg 60
Var och en salig på sin tro
Jag tror ingenting om valutgången 2010.
Men vi kan konstatera att martin blir allt mer ensam i sin övertygelse att röran ska ta en promenadseger.
Alla med förnuftet i behåll kan ju se att rörans politik inte håller. Inte ens var parti för sig har ju en trovärdig politik. Tillsammans är röran extremt oenig.
Det skule vara mycket enklare för socialdemokratin att koma överens med Alliansen än de kompletta idioter man nu samarbetar med.
Men vi kan konstatera att martin blir allt mer ensam i sin övertygelse att röran ska ta en promenadseger.
Alla med förnuftet i behåll kan ju se att rörans politik inte håller. Inte ens var parti för sig har ju en trovärdig politik. Tillsammans är röran extremt oenig.
Det skule vara mycket enklare för socialdemokratin att koma överens med Alliansen än de kompletta idioter man nu samarbetar med.
- Inlägg 61
Vad säger du, jag har aldrig snackat om någon promenadseger,
Däremot är jag fortsatt övertygad om en rödgrön koalitions valseger,
Så mitt förslag till dig "råttan", är att du talar för din räkning, så¨klarar jag min bit själv,
Däremot är jag fortsatt övertygad om en rödgrön koalitions valseger,
Så mitt förslag till dig "råttan", är att du talar för din räkning, så¨klarar jag min bit själv,
- Inlägg 62
Vad säger du, jag har aldrig snackat om någon promenadseger
Visst har du det martin, dessutom många ggr! Känns det bra nu
när dina älskade siffror är lite mer jämna?
Visst har du det martin, dessutom många ggr! Känns det bra nu
när dina älskade siffror är lite mer jämna?
- Inlägg 63
Suck, Lazy tanten som inte vet vad ett vänligt ord är för någonting, nej Lazy jag har aldrig snacka om jordskreds eller promenadsegrar,
Men det är okey, man väljer själv, vill man vara en batong madam, så är man det!
En riktigt hård brud i lyxförpackning, ja jisses?
Jag har sagt, och säger fortfarande, jag tror på valseger, och som det snackats om många gånger på AB/forumet, 4/5% låter rimligt, och räcker bra,
Då det är valseger som räknas,
Leve dom rödgröna!
Men det är okey, man väljer själv, vill man vara en batong madam, så är man det!
En riktigt hård brud i lyxförpackning, ja jisses?
Jag har sagt, och säger fortfarande, jag tror på valseger, och som det snackats om många gånger på AB/forumet, 4/5% låter rimligt, och räcker bra,
Då det är valseger som räknas,
Leve dom rödgröna!
- Inlägg 64
Sorry martin, jag delar ut många vänliga ord i mitt jobb!
- Inlägg 65
Promenadseger
Skulle aldrig falla mig in att ta ut en seger i förskott.
Socialdemokratin har ingen politik och är därmed inte redo för att regera. Vad värre är har de tappat förståndet och skapat en rödgrön röra. Denna lilla fadäs orsakade bara att de tappade det ointagliga försprånget.
Vill vi ha så klantiga ledare?
Socialdemokratin har ingen politik och är därmed inte redo för att regera. Vad värre är har de tappat förståndet och skapat en rödgrön röra. Denna lilla fadäs orsakade bara att de tappade det ointagliga försprånget.
- Inlägg 66
martin är en av de fåtal som vill ha det, själv skulle jag
skämmas över en sån "ledare" som utrikes journalister skulle
kasta sej över som en hungrig hund över ett köttben.
- Inlägg 67
Vill jag ha klantiga ledare? Knappast, varför tror du jag är rödgrön och ser framemot emot valet 2010,
Då vi precis som du säger röstar bort dessa allians klantskallarna som styr sverige idag och raddar upp det ena misslyckandet efter det andra,
Nu det senaste chefsbonusar inom statliga verk, bonusar som man fördubblat dessutom,
Självaste Anders Borg har ju tvingats slå ifrån allt vad han orkar bara idag!
Då vi precis som du säger röstar bort dessa allians klantskallarna som styr sverige idag och raddar upp det ena misslyckandet efter det andra,
Nu det senaste chefsbonusar inom statliga verk, bonusar som man fördubblat dessutom,
Självaste Anders Borg har ju tvingats slå ifrån allt vad han orkar bara idag!
- Inlägg 68
Det låter bra Lazy, det förklarar ju varför du har slut på dom orden när du kommer hem från jobbet,
- Inlägg 69
Du har ju faktiskt humor martin!
- Inlägg 70
Lite roligt faktiskt, när man hör dessa blåa alliansanhängarna yla i kapp med varandra om Mona och pböter och toblerone,
Men vad säger man om dagens och den senaste allians skandalen, för en skandal är det,
När man hör hur statsrådet Mats Odell sitter och gör affärer med sig själv och sitt familjeföretag och gör privata miljonförtjänster?
Det är för tusan korumption av den högre skolan, helt i klass och nivå med vad Mugabee pysslar med i Zimbabwe!
Men vad säger man om dagens och den senaste allians skandalen, för en skandal är det,
När man hör hur statsrådet Mats Odell sitter och gör affärer med sig själv och sitt familjeföretag och gör privata miljonförtjänster?
Det är för tusan korumption av den högre skolan, helt i klass och nivå med vad Mugabee pysslar med i Zimbabwe!
fredrik rahm70- Antal inlägg : 3811
- Inlägg 71
Konstigt men den som "ylar högst" är ju ständigt Martin själv.
Utan politik, utan lösningar, utan stöd.
=)
Utan politik, utan lösningar, utan stöd.
=)
- Inlägg 72
Ändå konstigare är ju att skämtet, som alltid snackar om mig och min person, bara fortsätter tramsa?
Ja jisses Mr. Rahm går mot nya höjder?
Ja jisses Mr. Rahm går mot nya höjder?
- Inlägg 73
Klantiga ledare
Jadu martin,
Du vill inte ha klantiga ledare säger du. Du vill ha Mona Sahlin. Kvinnan som slarvat bort så gott som hela den ointagliga ledningen hon hade då hon tog över.
Försök att förstå att folket inte vill låta sig regeras av några kommunister.
Du vill inte ha klantiga ledare säger du. Du vill ha Mona Sahlin. Kvinnan som slarvat bort så gott som hela den ointagliga ledningen hon hade då hon tog över.
Försök att förstå att folket inte vill låta sig regeras av några kommunister.
- Inlägg 74
Tydligen har
Tydligen har familjen Odell sålt ett företag till någon fond. Företaget gör tydligen årsvinster på flera mijoner så man får anta att fonden gjort ett bra köp.
Samtidigt har Mona ingen aning om hur hon ska lösa energipolitiken. Hon har ingen aning om nånting, men det får man kanske inte säga?
Samtidigt har Mona ingen aning om hur hon ska lösa energipolitiken. Hon har ingen aning om nånting, men det får man kanske inte säga?
- Inlägg 75
rödgrön väljare
Martin upprepar att han är en rödgrön väljare. Kanske står rödgrön för rasande och avundsjuk.
Egalt är det huruvida martin är en rödgrön väljare eller ej. Sorgligt är det att han ens tar upp det - det högsta beviset för att han ingenting att komma med har.
Egalt är det huruvida martin är en rödgrön väljare eller ej. Sorgligt är det att han ens tar upp det - det högsta beviset för att han ingenting att komma med har.