Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


5 posters

    Ett klimatavtal har tecknats

    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Ett klimatavtal har tecknats Empty Ett klimatavtal har tecknats

    Inlägg  Regndrottning 2009-12-19, 00:48

    http://www.aftonbladet.se/klimathotet/article6316016.ab

    Jag skulle vilja påstå att det är bra att ett avtal har tecknats. Däremot är jag mycket tveksam till att något kommer att hända.

    Enligt artikln är flera länder missnöjda med avtalet och jag tror att de kommer att finna flera orsaker till varför de inte kan fullfölja avtalet son de nyss har undertecknat.

    Finns det någon som tycker något gott, någon förändring tillkommer efter detta, stora klimatmöte? Eller, blir det business as usual?


    queen
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Ett klimatavtal har tecknats Empty Sv: Ett klimatavtal har tecknats

    Inlägg  Regndrottning 2009-12-19, 01:08

    http://www.aftonbladet.se/debatt/debattamnen/miljo/article6299273.ab

    Ytterligare en artikel som berättar om vad vi får ge upp för miljöns skull. Inte allt är negativt utan det finns valmöjligheter om vi agerar NU!

    queen
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Ett klimatavtal har tecknats Empty Sv: Ett klimatavtal har tecknats

    Inlägg  Redvictory 2009-12-19, 01:29

    Regndrottning skrev:http://www.aftonbladet.se/klimathotet/article6316016.ab

    Jag skulle vilja påstå att det är bra att ett avtal har tecknats. Däremot är jag mycket tveksam till att något kommer att hända.

    Enligt artikln är flera länder missnöjda med avtalet och jag tror att de kommer att finna flera orsaker till varför de inte kan fullfölja avtalet son de nyss har undertecknat.

    Finns det någon som tycker något gott, någon förändring tillkommer efter detta, stora klimatmöte? Eller, blir det business as usual?


    queen

    Jag ställer mig tveksam till att detta sk klimatavtal kommer leda till nåt positivt för miljön! det jag vet är att alla som deltagit har använt sig av en j-a massa chartrade flyg som de åkt med från alla sina länder och smutsat ner luften med!
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Ett klimatavtal har tecknats Empty Sv: Ett klimatavtal har tecknats

    Inlägg  MartinLindgren 2009-12-19, 01:35

    Det så kallade avtalet i sista timmen är fan inget klimatavtal, det är rädda sina egna nyllen och misslyckande!
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Ett klimatavtal har tecknats Empty Sv: Ett klimatavtal har tecknats

    Inlägg  Regndrottning 2009-12-19, 01:35

    Redvictory skrev:
    Regndrottning skrev:http://www.aftonbladet.se/klimathotet/article6316016.ab

    Jag skulle vilja påstå att det är bra att ett avtal har tecknats. Däremot är jag mycket tveksam till att något kommer att hända.

    Enligt artikln är flera länder missnöjda med avtalet och jag tror att de kommer att finna flera orsaker till varför de inte kan fullfölja avtalet son de nyss har undertecknat.

    Finns det någon som tycker något gott, någon förändring tillkommer efter detta, stora klimatmöte? Eller, blir det business as usual?


    queen

    Jag ställer mig tveksam till att detta sk klimatavtal kommer leda till nåt positivt för miljön! det jag vet är att alla som deltagit har använt sig av en j-a massa chartrade flyg som de åkt med från alla sina länder och smutsat ner luften med!

    Förvisso sant. Men, vad finns det för alternativ? I detta kan jag inte klandra delegaterna då de inte har all tid i världen och flyget har ännu inte kommit på något miljövänligt bränsle.

    queen
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Ett klimatavtal har tecknats Empty Sv: Ett klimatavtal har tecknats

    Inlägg  Redvictory 2009-12-19, 01:37

    Regndrottning skrev:
    Redvictory skrev:
    Regndrottning skrev:http://www.aftonbladet.se/klimathotet/article6316016.ab

    Jag skulle vilja påstå att det är bra att ett avtal har tecknats. Däremot är jag mycket tveksam till att något kommer att hända.

    Enligt artikln är flera länder missnöjda med avtalet och jag tror att de kommer att finna flera orsaker till varför de inte kan fullfölja avtalet son de nyss har undertecknat.

    Finns det någon som tycker något gott, någon förändring tillkommer efter detta, stora klimatmöte? Eller, blir det business as usual?


    queen

    Jag ställer mig tveksam till att detta sk klimatavtal kommer leda till nåt positivt för miljön! det jag vet är att alla som deltagit har använt sig av en j-a massa chartrade flyg som de åkt med från alla sina länder och smutsat ner luften med!

    Förvisso sant. Men, vad finns det för alternativ? I detta kan jag inte klandra delegaterna då de inte har all tid i världen och flyget har ännu inte kommit på något miljövänligt bränsle.

    queen

    Med dagens teknik kan såna möten ske via nätet!
    http://www.nyteknik.se/nyheter/karriarartiklar/article504238.ece


    Senast ändrad av Redvictory den 2009-12-19, 01:40, ändrad totalt 1 gång
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Ett klimatavtal har tecknats Empty Sv: Ett klimatavtal har tecknats

    Inlägg  MartinLindgren 2009-12-19, 01:40

    En urvattnad överenskommelse där långt ifrån alla länder ställer upp på klimatkraven är inget annat en ett misslyckande och stort fiasko,

    Helt enkelt ett desperat regisserat spel för galleriet, det köper vi inte!
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Ett klimatavtal har tecknats Empty Sv: Ett klimatavtal har tecknats

    Inlägg  Redvictory 2009-12-19, 01:51

    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Ett klimatavtal har tecknats Empty Sv: Ett klimatavtal har tecknats

    Inlägg  MartinLindgren 2009-12-19, 01:56

    Nu börjar man redan tala om vilket historiskt steg som tagits i Köpenhamn?
    Hur nu ingenting, kan vara historiskt undrar man ju?

    Många deltagarländer reser nu hem djupt besvikna över att inget nytt klimatavtal undertecknats!

    Frågan är vad vi Europer kommer minnas av Reinfeldts ledarskap, ska bli kul och höra hans och Barossos presskonferens!
    DMustaine
    DMustaine


    Antal inlägg : 3914
    Join date : 09-04-07

    Ett klimatavtal har tecknats Empty Sv: Ett klimatavtal har tecknats

    Inlägg  DMustaine 2009-12-19, 02:01

    martin7lindgren skrev:Nu börjar man redan tala om vilket historiskt steg som tagits i Köpenhamn?
    Hur nu ingenting, kan vara historiskt undrar man ju?

    Många deltagarländer reser nu hem djupt besvikna över att inget nytt klimatavtal undertecknats!

    Frågan är vad vi Europer kommer minnas av Reinfeldts ledarskap, ska bli kul och höra hans och Barossos presskonferens!

    Barroso har redan uttryckt sin beundran för Reinfelds och det svenska ordförandet som han menar är det bästa han upplevt under sin tid.
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Ett klimatavtal har tecknats Empty Sv: Ett klimatavtal har tecknats

    Inlägg  MartinLindgren 2009-12-19, 02:16

    Vad hade du väntat dig som tack för draghjälpen att själv bli omvald, dessutom är ju båda dessa herrar stort delaktiga till ingenting på klimatmötet i Köpenhamn?

    Som jag ser det, så börjar Reinfeldt få en hel del plumpar i protokollet, särskilt här hemma!


    Sen står ju en sak rätt klar, Reinfeldt lär behöva all support som kan tänkas, ditt också Dumustaine,

    Men det kommer inte räcka på långa vägar! No
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Ett klimatavtal har tecknats Empty Klimat

    Inlägg  Secrist 2009-12-19, 02:30

    Frågan är vad vi Europer kommer minnas av Reinfeldts ledarskap, ska bli kul och höra hans och Barossos presskonferens!

    Jag undrade just när martin skulle börja skylla allt på Fredrik.
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Ett klimatavtal har tecknats Empty Sv: Ett klimatavtal har tecknats

    Inlägg  MartinLindgren 2009-12-19, 12:01

    Nu skyller inte jag allt på Reinfeldt men självklart har han ett stor ansvar över platt fallet och klimatfiaskot i Köpenhamn,
    Han var ju där som sveriges statsminister och Eu orförande för Europas 500 miljoner medborgare, eller hur?

    Så visst är Reinfeldt återigen direkt som ledare kopplad till ytterligare ett misslyckande,den här gången större än alla andra här hemma?
    Men som Lena Mellin i AB skriver, snart är det vardag igen, då ska dom så kallade ledarna faca sina väljare igen,

    Sen kan den där Barroso sitta och yra om att Reinfeldt näst efter honom själv skulle vara det bästa som hänt EU?


    Dessa två herrar har flygit kors och tvärs över jorden och förberett det stora fiaskot i Köpenhamn, slagit sig för bröstet och gärna talat om hur stora ledare, världsledare dom är, ett skämt är vad dom är!

    Sponsored content


    Ett klimatavtal har tecknats Empty Sv: Ett klimatavtal har tecknats

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-20, 16:20