theward 2009-12-12, 11:00
råttan. skrev:martin lille,
Att planlöst yra omkring som arbetslös är helt enkelt inget alternativ. Man skaffar sig ett nytt jobb. Går inte det så är det omskolning som gäller. Konstigare än så är det inte. Man kan inte förvänta sig eviga bidrag. Det fungerar inte så.
återigen är den ickebittre och lycklige familjemannen upp själv sent på kvällen, tidigt på natten och skriver.
Fler än jag som inte tror ett dugg på hans redogörelse för hur han lever?
nu kommer råttan att säga att det inte har med saken att göra, men det har det.
För kan man inte vara ärligt mot sig själv eller mot andra ens när det gäller småsaker, utan måste fabulera ihop ett "jag".
Då finns det liksom ingen trovärdighet kvar till övriga saker heller...
Det är samma temdens med flertalet högeranhängare på detta forum...
OM de medvedet ljuger eller om de har ljugit så länge att de tror de talar sanning det vet inte jag
iofs är det väl skitsamma om de vil leva i sin låtsasvärld, men felet blir när de tror alla andra gör det samma.
Dvs de tar inget på allvar, de tror alla andra ljuger, de tror att debatten går ut på att heja på sitt lag och smutskasta motståndarna, samt försvara allt det egna lager gör ..oavsett hur tokigt där är...
Sen att de öht inte förstår komplexa problem och kan tänka sig att situation för olika människor..när det gäller sjukdom, arbetslöshet, faktiskt ser lite olika ut beroende på vart man bor...
Mao är det extremt tunnelseende dessa individer sysslar med