Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+6
Secrist
Redvictory
PE Dal
Vercingetorix
råttan.
Regndrottning
10 posters

    Klimatkonferensen

    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Klimatkonferensen Empty Klimatkonferensen

    Inlägg  Regndrottning 2009-12-08, 00:56


    Det är väl ingen som har missat världens största klimatkonferens?

    "Sveriges miljöminister Andreas Carlgren hoppas på ett avtal som ska sänka utsläppen av växthusgaser med 30 procent. EU tänker sätta hård press på de största miljöbovarna USA och Kina för att nå målet."

    Själv tycker jag detta är beundransvärd och jag tror att många viktiga beslut för att rädda vår klimat kommer att fattas.

    Däremot så tror jag inte att dessa fattade beslut kommer att infrias.... För dyrt, för krångligt, för orättvis, etc.... Alla kommer att ha egna skäl till varför just de inte kan fullfölja sina åtaganden.

    Och det har ju börjat bra... De anländande tar sig dit med 140 privatjets, 1200 limousiner - och fem elbilar... Wink

    Business as usual...


    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6252481.ab

    queen
    avatar
    råttan.


    Antal inlägg : 4318
    Join date : 09-03-01

    Klimatkonferensen Empty Sv: Klimatkonferensen

    Inlägg  råttan. 2009-12-08, 01:22

    Kan meddela att det råder en hoppfull och trevlig stämning i Hopenhagen.
    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    Klimatkonferensen Empty Sv: Klimatkonferensen

    Inlägg  Vercingetorix 2009-12-08, 01:23

    Ja, jag för min del hoppas verkligen de kommer fram till en bred koncensus rörande klimathotet, för jag tycker att även vi på våra breddgrader borde kunna få njuta av tropisk sommar året runt... cheers
    PE Dal
    PE Dal


    Antal inlägg : 1127
    Join date : 09-03-20
    Ort : Ett fullständigt S dominerat

    Klimatkonferensen Empty Växthuseffekt

    Inlägg  PE Dal 2009-12-08, 01:28

    Mycket folk , mycket tyckande o talande...lite verkstad.

    Att halvera i-världens växthusgasande.,,,kräver generellt samma sorts livsstil som jag alltid bedrivit....här och nu i vår del på klotet.
    Denna slags livsstil kräver nog uthålligt helt andra hemmasysselsättningar än vad Anna Ankas julkalender förordar.
    avatar
    råttan.


    Antal inlägg : 4318
    Join date : 09-03-01

    Klimatkonferensen Empty Sv: Klimatkonferensen

    Inlägg  råttan. 2009-12-08, 01:34

    Var det 15000 delegater som skulle sola sig i varandras glans?
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Klimatkonferensen Empty Sv: Klimatkonferensen

    Inlägg  Redvictory 2009-12-08, 01:49

    Tyvärr tror jag inte denna klimatkomferens kommer leda till så mycket! iaf blir inga avtal skrivna! Kina månar om sin tillväxt som de anser är minst lika viktig sen har vi USA som inte heller kommer kunna lova nåt!
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Klimatkonferensen Empty Klimat

    Inlägg  Secrist 2009-12-08, 01:49

    Vad var det Kent Brockman sade (nyhetsuppläsaren i The Simpson)?

    Om straffet för klimatförändringarna är mildare vintrar och varmare somrar så får ni ursäkta om jag behåller min gamla Buick! Razz
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Klimatkonferensen Empty Klimat

    Inlägg  Secrist 2009-12-08, 01:51

    Kina månar om sin tillväxt som de anser är minst lika viktig sen har vi USA som inte heller kommer kunna lova nåt!

    Säg inte det. Nu hade ju EPA (miljömyndigheten i USA) fastslagit att utsläppen är skadliga för både miljö och hälsa. Så än är hoppet inte ute.
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Klimatkonferensen Empty Sv: Klimatkonferensen

    Inlägg  Redvictory 2009-12-08, 01:53

    Secrist skrev:Vad var det Kent Brockman sade (nyhetsuppläsaren i The Simpson)?

    Om straffet för klimatförändringarna är mildare vintrar och varmare somrar så får ni ursäkta om jag behåller min gamla Buick! Razz

    Mildare vintrar har vi ju men somrarna tycker jag har blivit regnigare och därmed kallare så det är ju inte bra!
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Klimatkonferensen Empty Klimat

    Inlägg  Secrist 2009-12-08, 01:56

    Mildare vintrar har vi ju men somrarna tycker jag har blivit regnigare och därmed kallare så det är ju inte bra!

    Fast nu ska vi inte drabbas av klimatpanik. Att variationer förekommer är helt naturligt också. Varenda liten variation är faktiskt inte automatiskt en följd av CO2-utsläppen.
    avatar
    råttan.


    Antal inlägg : 4318
    Join date : 09-03-01

    Klimatkonferensen Empty Sv: Klimatkonferensen

    Inlägg  råttan. 2009-12-08, 01:56

    Självklart kommer ett avtal att skrivas på. När så många viktigpettrar samlas på ett ställe så vill de självklart komma hem som hjältar.
    Redclown
    Redclown


    Antal inlägg : 312
    Join date : 09-12-01
    Ort : Nikkaloukta

    Klimatkonferensen Empty Sv: Klimatkonferensen

    Inlägg  Redclown 2009-12-08, 02:23

    Frågan är om det går att stoppa något som pågått under de ca 5miljarder år av klimatvariationer som existerat på planeten?
    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    Klimatkonferensen Empty Talande.

    Inlägg  GustavAnder 2009-12-08, 02:39

    För nån vecka sen hölls det en "debatt" ( svammel-diskussion) på SVT om klmatfrågan.

    Där var bland annat en mycket högjudd Anders Wijkman, som höll förmanade tal att folk MÅSTE göra ditten och datten, den lilla människan MÅSTE offra sin välfärd, sin standard, MÅSTE betala mer skatt...

    senare i debatten kom frågan om flyg upp, det visade sig att Wijkman flugit mer än tusentals ggr över hela planeten !! och då alltså gjort eventuell påverkan så oändligt mycket mer än den "vanliga" människan.

    Lik förbannat satt den fjantige viktigpettern och krävde uppoffringar arbete och pengar av ANDRA....

    Det tycker jag är klimat debatten i ett nötskal, en samling överklass och Strorebröder som ska bestämma restriktioner för ANDRA.


    Senast ändrad av GustavAnder den 2009-12-08, 02:46, ändrad totalt 1 gång
    Redclown
    Redclown


    Antal inlägg : 312
    Join date : 09-12-01
    Ort : Nikkaloukta

    Klimatkonferensen Empty Sv: Klimatkonferensen

    Inlägg  Redclown 2009-12-08, 02:43

    Ja tyvärr har miljödebatten blivit ett sätt att få försörjning och ett sätt att få makt!
    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    Klimatkonferensen Empty Climatgate

    Inlägg  GustavAnder 2009-12-08, 02:50

    Det talas redan om Climatgate.

    En rad charlataner gratisätare och miljöprofitörer blåser upp miljöhotet till vansinniga höjder, allt för sin egen vinning.
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Klimatkonferensen Empty Sv: Klimatkonferensen

    Inlägg  lazy 2009-12-08, 03:01

    Den dag då Maria Wetterstrand förklarar för mej hur isen kunde smälta
    och skapa den värld vi har nu, den dagen ska jag rösta på henne.
    PE Dal
    PE Dal


    Antal inlägg : 1127
    Join date : 09-03-20
    Ort : Ett fullständigt S dominerat

    Klimatkonferensen Empty Överklassutsläpp

    Inlägg  PE Dal 2009-12-08, 03:04

    """"För nån vecka sen hölls det en "debatt" ( svammel-diskussion) på SVT om klimatfrågan.

    Där var bland annat en mycket högjudd Anders Wijkman, som höll förmanade tal att folk MÅSTE göra ditten och datten, den lilla människan MÅSTE offra sin välfärd, sin standard, MÅSTE betala mer skatt...

    senare i debatten kom frågan om flyg upp, det visade sig att Wijkman flugit mer än tusentals ggr över hela planeten !! och då alltså gjort eventuell påverkan så oändligt mycket mer än den "vanliga" människan.

    Lik förbannat satt den fjantige viktigpettern och krävde uppoffringar arbete och pengar av ANDRA....

    Det tycker jag är klimat debatten i ett nötskal, en samling överklass och Strorebröder som ska bestämma restriktioner för ANDRA"""


    Brta skrivet Sign Ander.....håller helt och hållet med.
    Den realvärdeskapande befolkningen ombeds och pådyvlas nödvändigheten av att platta till mjölkkartonger för nödvändig återvinning..spola ur konservburkar, lägga tråkiga tomater i rätt återvinningsfack...medan överhetens nomeklatura skiter fullständigt i mängden flygfotogensgasutsläpp.
    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    Klimatkonferensen Empty och...

    Inlägg  GustavAnder 2009-12-08, 03:11

    Och tillika har gratisätarna och politikerna en stor kader jubelidioter med främst röd färg som supporters.
    Vissa av jubelidioterna anser att vi alla ska betala MER pengar till dessa "ändamål"...

    Ibland tror man folket i Sverige fortfarande är en samling obildade lappar som inte har förstånd mer än sin ren...


    Senast ändrad av GustavAnder den 2009-12-08, 03:27, ändrad totalt 1 gång
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Klimatkonferensen Empty Sv: Klimatkonferensen

    Inlägg  lazy 2009-12-08, 03:22

    GustavAnder skrev:Och tillika har gratisätarna och politikerna en stor kader jubelidioter med främst röd färg som supporters.
    Vissa av jubelidioterna anser att vi alla ska betala MER pengar till dessa "ändamål"...

    Ibland tror man folket i Sverige fortfarande är en samling obildade lappar som int ehar förständ mer än sin ren...

    Glöm inte att vi är den sista "lydiga" utposten.
    PE Dal
    PE Dal


    Antal inlägg : 1127
    Join date : 09-03-20
    Ort : Ett fullständigt S dominerat

    Klimatkonferensen Empty Gratisliv

    Inlägg  PE Dal 2009-12-08, 03:31

    """Och tillika har gratisätarna och politikerna en stor kader jubelidioter med främst röd färg som supporters."""


    HaHaHa ,,,men den röda samhällsåskådningen försvaras tragiskt nog med hjälp av diverse bibelcitat (RC). Väntar med spänning på citat ur Den Heliga skriften Koranen, vilket vore mera logiskt.
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Klimatkonferensen Empty Sv: Klimatkonferensen

    Inlägg  Redvictory 2009-12-08, 05:46

    Ni är ju lika sjuka i huvudet som er vän Psyknazze! vad har ni uppblåsta högeridioter att tillföra? ingenting! erat ordbajseri och dåliga självkänsla gör att ni dagligen måste måste kolla vad sektledare Reinfeldt tycker så ni vet vad ni ska tycka! ni äger inte en enda egen åsikt! tragiska fjollor!
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Klimatkonferensen Empty Sv: Klimatkonferensen

    Inlägg  MartinLindgren 2009-12-08, 06:01

    Ja delegaterna i Köpenhamn har ju alla förutsättningar att få något gjort,
    140 privatjet flygplan 1200 limosiner kryssar runt gubbsen i stan?

    Man kan ju anklaga delegaterna för att spara på krutet iallafall?
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Klimatkonferensen Empty Sv: Klimatkonferensen

    Inlägg  Regndrottning 2009-12-08, 11:23

    Att isen smälter och glaciärerna spricker beror på utsläppen. Dessa lägger sig som en tunn, mörk hinna på isen som suger åt sig solens värme. Isen smälter....

    Och alla som, (förhoppningsvis skämtsamt), tycker att vad bra, vi kan få varmare och längre somrar kommer att bli besvikna. Ökade temperaturer leder ökad avdustning vilket leder till ökad nederbörd. Sverige skulle inte bli en solig paradis utan en regning, blöt plats med mångdubbela översvämningar och invandring.

    Invandring för att södra och östra europa skulle lida av svår torka att det skulle bli obeboligt.


    queen
    Redclown
    Redclown


    Antal inlägg : 312
    Join date : 09-12-01
    Ort : Nikkaloukta

    Klimatkonferensen Empty Sv: Klimatkonferensen

    Inlägg  Redclown 2009-12-08, 11:24

    martin7lindgren skrev:Ja delegaterna i Köpenhamn har ju alla förutsättningar att få något gjort,
    140 privatjet flygplan 1200 limosiner kryssar runt gubbsen i stan?

    Man kan ju anklaga delegaterna för att spara på krutet iallafall?

    Hade du väntat dig något annat martin? Shocked

    Sponsored content


    Klimatkonferensen Empty Sv: Klimatkonferensen

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-20, 17:27