Sossar-e-lata skrev:och nu vänder ekonomin, varslen avtar, jobben kommer och alle ser ljust på framtiden! Vi har världens ekonomiska kris bakom oss och ändå har Alliansen klarat av att visa styrka och vad som är bäst för Sverige.......vem fan tror då att Mona ska klara av att slå Reinfeldt!!!! haahaha
Krisen är över? o kära lilla vän, tro mig vi har bara skrapat på ytan av krisen som Sverige kommer drabbas av. Ja jag säger Sverige och inte världen eller Europa.
Alliansen har bäddat för en katastrof för Sverige. Som jag sagt innan, med alliansens politik så kommer Sverige falla utför avgrunden när resten av Europa och världen repar sig. Varför? Enkelt, så gott som alla länder utom Sverige har öppnat upp sin statskassa och investerat i arbetstillfällen och bevarandet av gamla arbeten.
Borg gjorde tvärtom, han stängde kassan och skar i välfärden med motorsåg.
Han kallade detta för övervintring. Nu har kronans värde minskat skrämmande fort gentemot övriga Europeiska valutor, samt dollarn.
Alltså har även statsskulden ökat kan man säga. Eftersom den är utmätt i dollar och inte kronor.Inse verkligheten nu. Krisen i Sverige har bara gått in i början av sitt skede.