http://www.sweden.gov.se/sb/d/12268#item132939
Måste en person som deltar i introduktionsprogrammet säga upp sig om han eller hon har sin anställning kvar?
Om arbetsgivaren medger tjänstledighet bör, under vissa förutsättningar, en person kunna delta i introduktionsprogrammet och andra arbetsmarknadspolitiska program och uppbära aktivitetsstöd med samma belopp som skulle ha lämnats som arbetslöshetsersättning.
Till skillnad från rödjävlarna så läser jag inte bara skvaller tidningar utan hänvisar mig till riktig fakta i stället
Jag till skillnad från er commies, kan erkänna detta är ett idiotiskt förslag
Notera det står BÖR UNDERVISSA FÖRUTSÄTTNINGAR
Och då kan man diskutera vilka dessa förutsättningar är!
Kvinnan med cancer som ÄNDÅ märkligt nog jobbar 75% borde INTE delta i introduktionsprogrammet
Samma sak med personen som jobbade 50% eller någon form av arbetsförmåga överhuvedtaget!
Men har man varit sjukskriven i 5-10 år
Går introduktionsprogrammet i 3 månader
FÅR NY SJUKPENNING I 180 DAGAR
Vad i HELVETE är problemet?
Sjuka får ju TRÄFFA AF och FK
Bättre än att vara sjukskriven flera år och det INTE händer något?
Måste en person som deltar i introduktionsprogrammet säga upp sig om han eller hon har sin anställning kvar?
Om arbetsgivaren medger tjänstledighet bör, under vissa förutsättningar, en person kunna delta i introduktionsprogrammet och andra arbetsmarknadspolitiska program och uppbära aktivitetsstöd med samma belopp som skulle ha lämnats som arbetslöshetsersättning.
Till skillnad från rödjävlarna så läser jag inte bara skvaller tidningar utan hänvisar mig till riktig fakta i stället
Jag till skillnad från er commies, kan erkänna detta är ett idiotiskt förslag
Notera det står BÖR UNDERVISSA FÖRUTSÄTTNINGAR
Och då kan man diskutera vilka dessa förutsättningar är!
Kvinnan med cancer som ÄNDÅ märkligt nog jobbar 75% borde INTE delta i introduktionsprogrammet
Samma sak med personen som jobbade 50% eller någon form av arbetsförmåga överhuvedtaget!
Men har man varit sjukskriven i 5-10 år
Går introduktionsprogrammet i 3 månader
FÅR NY SJUKPENNING I 180 DAGAR
Vad i HELVETE är problemet?
Sjuka får ju TRÄFFA AF och FK
Bättre än att vara sjukskriven flera år och det INTE händer något?