Lärarskoj på religiös friskola
Ska bli intressant att få se hur Blåfront och SEL lyckas skylla det här på muslimerna.
Ska bli intressant att få se hur Blåfront och SEL lyckas skylla det här på muslimerna.
Thrakath skrev:Lärarskoj på religiös friskola
Jag tillhör "religionshatarna" men är för den skull medveten om att det alltid är människor som utövar förtryck och/eller begår denna typ av illgärningar.Dao skrev:Tyvärr kommer väl religionshatarna skylla deta på religionerna...
Dao skrev:Tyvärr kommer väl religionshatarna skylla deta på religionerna...
formsvackan skrev:Jag tillhör "religionshatarna" men är för den skull medveten om att det alltid är människor som utövar förtryck och/eller begår denna typ av illgärningar.Dao skrev:Tyvärr kommer väl religionshatarna skylla deta på religionerna...
Ingen konst allsDao skrev:formsvackan skrev:Jag tillhör "religionshatarna" men är för den skull medveten om att det alltid är människor som utövar förtryck och/eller begår denna typ av illgärningar.Dao skrev:Tyvärr kommer väl religionshatarna skylla deta på religionerna...
Hur kan du då vara "religionshatare"?
formsvackan skrev:Ingen konst allsDao skrev:formsvackan skrev:Jag tillhör "religionshatarna" men är för den skull medveten om att det alltid är människor som utövar förtryck och/eller begår denna typ av illgärningar.Dao skrev:Tyvärr kommer väl religionshatarna skylla deta på religionerna...
På samma sätt som jag avskyr nyliberalism och nazism pga av de konsekvenser som åstadkommits av människor som agerat i dessa ismers namn, avskyr jag också ”organiserad” religion.
Att utifrån egna påstådda religiösa preferenser påverka andra människors handlingar samt kräva kontroll över desamma borde enligt mig vara straffbart.
"Du måste lyda Gud och han talar enbart genom pastorn", FY FAN och två i minne !!!!!
formsvackan skrev:Ingen konst allsDao skrev:formsvackan skrev:Jag tillhör "religionshatarna" men är för den skull medveten om att det alltid är människor som utövar förtryck och/eller begår denna typ av illgärningar.Dao skrev:Tyvärr kommer väl religionshatarna skylla deta på religionerna...
På samma sätt som jag avskyr nyliberalism och nazism pga av de konsekvenser som åstadkommits av människor som agerat i dessa ismers namn, avskyr jag också ”organiserad” religion.
Att utifrån egna påstådda religiösa preferenser påverka andra människors handlingar samt kräva kontroll över desamma borde enligt mig vara straffbart.
"Du måste lyda Gud och han talar enbart genom pastorn", FY FAN och två i minne !!!!!
Gör du ? Du ger mera känslan av att acceptera vad som helst med hänvisning till respekten för den enskilda människans okränkbara rätt till egen personlig tro. Detta skriver jag också under på, men påpekar bara litet försynt att respekt inte kan krävas, den måste förtjänas.Dao skrev: Där håller jag med dig, men jag förstår inte vad det har med religioner att göra???
Jag har litet svårt att se att man måste ha exakt din syn på saker och ting för att kunna betraktas som sansad. Dessutom anser jag inte att begreppet sansad är det som mest utmärker religionsutövning.Dao skrev:Vad synd att du håller med honom där! Ni två brukar vara ganska sannsade annars...
Inte, han kanske bara använde sig av ett i sammanhanget mindre bra exempel.Dao skrev: Formsvackan blandar två kort:
Det du anser religionerna stå för ! Jag ser mera på de reella konsekvenserna av ”sanningsspridarnas” förkunnelser och manipulationer. Detta är vad religionerna betyder för omgivningen !Dao skrev: Sedan blandar han det med religioner, i allmänhet, trots att de som beter sig som han skriver, klart och tydligt GÅR EMOT det som religionerna står för!
Det kan den. David Koresh och Davidssekten i Waco, Texas har sin givna plats på denna lista.Dao skrev: Listan kan göras lång!!!
Helt onödigt eftersom du själv är så duktig och upplyser oss andra om detta i vart och vartannat inlägg. Värt att notera är också att referenser till Blåfronts flyktingar saknas.blueheaven skrev:Märkligt att både marxisten och formsvackan "missade" kommunismens hemskheter och ännu värre är att de inte begriper varför det slutade i hemskheter!
Thrakath skrev:Lärarskoj på religiös friskola
Det är inte en fråga om huruvida du håller med mig eller inte. Vi ser på saken från olika synvinklar. Jag motsätter mig på intet sätt din men vidmakthåller lik förbaskat mina egna åsikter, baserade på vad jag upplever utifrån min synvinkel.Dao skrev:Synd att du blev som BH och GA nu när jag inte höll med dig i din ståndpunkt om religion!
Jag har inga som helst problem med vare sig dig eller dina åsikter, tvärtom hyser jag respekt för dina uppvisade kunskaper och syn på människovärde. För den skull kan jag dock inte begränsa mig till att se på saker och ting enbart ur dina perspektiv. Jag ser som du säkert förstår saker och ting utifrån mina egna erfarenheter och för avsikt att fortsätta så, i synnerhet som jag gör detta utifrån mångårig personlig erfarenhet och engagemang. Jag diskuterar gärna med dig eller andra om olika åsikter i sak, men om debatteknik i sig själv är det viktigaste kan jag gärna avstå.Dao skrev:Om du inte klarar att jag inte håller med dig, så är det bara att säga detta - så slipper du att att jag debatterar mot dig, Formsvackan!
Om du anser att andra synvinklar är detsamma som påhopp beklagar jag detta. Likaså att du betraktar mig som osansad och sammanblandande olika storheter.Dao skrev:Men kom inte med påhopp och lögner om mig - för sådant skit får jag från andra ständigt!!!
Dao skrev:Blådåre
"Har någon blivit så ägd i en debatt tidigare?"
Menar du bortsett från dig då, som blir det i nästan varje tråd du startar?
"Nåt mer du vill ha svar på?"
Från dig? Nej! Jag tänker bara sitta här och njuta av när du gör bort dig!!!
Det har blivit lite av min favorithobby här på forumet!!!
"Så när muslimer håller på... då är det ok? när kristna gör, då är det inte?"
Varför tycker du det??? Jag tycker ALLTID sådana här saker är fel!!! Det tycker nog de flesta muslimer också...
Har du inga bättre "argument", Blådåre???
Du får försöka ursäkta mig, men jag har inte fått den uppfattningen att du ser längre än till den personliga aspekten och det teoretiska innehållet i religionerna. Nästan i förbigående skriver du ungefär att visst finns det otrevliga konsekvenser av en del människors fanatiska tolkning, men det är inte det viktiga.Dao skrev:DU ser relgion på ett sätt - men jag har lyft fram BÅDE det du skriver, och andra synvinklar. Vi står inte emot varandra speciellt mycket här!
Nej, men jag anser inte att hänsynslöst utnyttjande av andra ska få passera obemärkt i religionsfrihetens namn.Dao skrev:Det som skiljer är att du anser att extremisterna här skall få ha tolkningsföreträde!
Möjligt, men har detta med saken att göra ?Dao skrev: De religiösa är inte mer extremister än de icke-religiösa, kanske till och med tvärt om...
Om du upplever dig anklagad för detta beklagar jag det och ber om ursäkt för min del i din uppkomna känsla. Det har på intet sätt varit min mening.Dao skrev:Jag respekterar dina, och andras åsikter - oavsett vilka de är. Men jag har rätt att gå emot dessa utan att bli anklagad för att vara extremistisk...
Absolut inte ! Nu har jag dessutom tolkningsföreträde eftersom jag var den som skrev det som skrevsDao skrev:Du tillskrev mig att jag på något sätt skulle GILLA dessa