Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+2
x-medborgare
Sniperace
6 posters

    Reza Rezai

    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Reza Rezai Empty Reza Rezai

    Inlägg  Sniperace 2009-04-02, 17:05

    Idag är jag GLAD, min vän Reza från Afghanistan blev frikänd från brottet som myndigheter ville fälla honom för av princip eller personliga skäl.

    Reza kom som flykting från Afghanistan och började så fort det gick arbeta hos Takvams däcktjänst, han ville INTE ligga samhället till last och har sedan dess försörjt sig själv, sedan kom dråpslaget, migrationsverket ville avvisa honom och, inga skäl va goda nog, de förlorade överklagande, men gav nytt avvisningsbeslut, och i samband med detta anklagade de Reaz och harald Takvam för skattebrott och brott mot utlänningslag, de tog Reza i fängsligt förvar och påstod att han försökte gömma sig och at han hållit sig undan, TROTS att han VARJE dag funnits på sin arbetsplats, tack och lov stopades avvsningen, men de kämpar FORTFARANDE för att slänga ut honom.

    Jag kämpar tilsammans med andra för att han ska få stanna kvar.

    me som sagt frikännandet från de brott som dessa SVIN anklagade honom för gör mig GLAD!!

    FRIKÄNDA
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    Reza Rezai Empty Sv: Reza Rezai

    Inlägg  x-medborgare 2009-04-02, 18:57

    Grattis vet att du pratat om honom förut.. Hälsa och önska honom lyckat till hoppas resten ordnar sig också..
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Reza Rezai Empty jag VAR där

    Inlägg  Sniperace 2009-04-02, 19:01

    Jag var på plats när beskedet om frikännandet kom och SR-kronoberg intervjuade.

    Vi ÄR hoppfulla angående att ha kan få sanna nu när fallet avgörs i en domstol som på samma premisser avgjort ett likadant fall!!

    artikel om frikännande finns nu även i Norra Skåne

    Norra Skåne


    Senast ändrad av Sniperace den 2009-04-02, 19:18, ändrad totalt 1 gång (Orsak för redigering : länk kass)
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Reza Rezai Empty ska dit i morgon igen

    Inlägg  Sniperace 2009-04-02, 19:03

    x-medborgare skrev:Grattis vet att du pratat om honom förut.. Hälsa och önska honom lyckat till hoppas resten ordnar sig också..

    Tack, jag lovar framföra hälsningen i morgon när jag träffar dem!!
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    Reza Rezai Empty Sv: Reza Rezai

    Inlägg  x-medborgare 2009-04-02, 19:26

    Ja sorry självklart gäller det båda killarna.. Very Happy
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Reza Rezai Empty jovist

    Inlägg  Sniperace 2009-04-02, 19:31

    x-medborgare skrev:Ja sorry självklart gäller det båda killarna.. Very Happy

    Ja, men det är först och främst Reza jag tänker på, även om Harald är värd all uppmärksamhet han också. Och jag är säker på att även Harald ser främst till att det ska ordna sig för Reza.

    En sak slår mig, det verkar vara ett KLENT intresse när det VERKLIGEN gäller en Flyktings väl och ve här i Sverige, KAN de vara för att det INTE gäller Rosengård och Islam?
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Reza Rezai Empty en rolig kommentar

    Inlägg  Sniperace 2009-04-02, 19:43

    Jag skulle ha nya däck på minibussen, 205-65-16, harald plockade fram o Rdeza hissade upp bilen, sedan tittade han på däcken, och sedan på mig, så skrattade han o sa, Vill Harald att du ska ha på dem får han SJÄLV kränga på dem!

    Harald hade tagit fram 205-65-15 däck....
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    Reza Rezai Empty Sv: Reza Rezai

    Inlägg  x-medborgare 2009-04-02, 19:46

    Kanske positiva fall spräcker bilden av den hopplöse invandraren ???
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Reza Rezai Empty mycket möjligt

    Inlägg  Sniperace 2009-04-02, 20:13

    x-medborgare skrev:Kanske positiva fall spräcker bilden av den hopplöse invandraren ???

    men på annat forum var det en VÄNSTER som på fullt allvar menade att invandrarverket kanske hade RÄTT och att han saknade en reell orsak att få stanna.

    Jag hade ju väntat mig lite reaktion att det fanns de som tycker det är BRA att det nu ser ut at vara en ljusning för Reza, men kanske ska man bara förvänta sig reaktioner om det är något negativt som sker?
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    Reza Rezai Empty Sv: Reza Rezai

    Inlägg  x-medborgare 2009-04-02, 20:18

    Ärlig vet jag ingentig om hans grunder eller orsaker till att han är här. Men jag känner att det är en kille som vill som jobbar och fungerar i samhället.
    Och kan då inte se på vilket sett hans person skulle kunna störa oss andra 9 miljoner
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Reza Rezai Empty han stör nog ingen

    Inlägg  Sniperace 2009-04-02, 20:28

    x-medborgare skrev:Ärlig vet jag ingentig om hans grunder eller orsaker till att han är här. Men jag känner att det är en kille som vill som jobbar och fungerar i samhället.
    Och kan då inte se på vilket sett hans person skulle kunna störa oss andra 9 miljoner

    Nej, ha stör nog ingen i egentlig mening, för invandrarmotståndare är han ju en sådan som de INTE kan haka upp sig på med att säga han är ett problem, och för vänstern är det svårt att se att det är synd om honom och att han är nedtryckt av sin omgivning, dvs inte den som är något att kämpa för....(han lever ju inte i ghetto och saknar inte arbete, är inte brottsling osv)

    Jag har själv fått känslan att OM han varit en av stenkastana i Rosengård så hade det varit en större del som upprördes av utvisningshot, precis som att en större del av invandramotståndarna skulle gjort.

    Slutsats, en som INTE sköter sig får mångfalt större reaktion frn BÅDA sidor, en en skötsam
    Corven
    Corven


    Antal inlägg : 1827
    Join date : 09-02-16
    Ort : Uppsala

    Reza Rezai Empty Sv: Reza Rezai

    Inlägg  Corven 2009-04-02, 20:52

    Sniperace skrev:

    Slutsats, en som INTE sköter sig får mångfalt större reaktion frn BÅDA sidor, en en skötsam

    Och vari ligger skillnaden mot hur alla andra blir uppmärksammade? Om du inte märks, så får du ingen uppmärksamhet. Gäller överallt.

    Men jag är riktigt glad att höra den härliga utgången av rättegången. Nu håller jag tummarna för att han får lov att stanna också. Men Migrationsverket har ju satt prestige i denna sak, så dom kommer väl slåss med näbbar och klor för att kasta ut honom.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Reza Rezai Empty ja

    Inlägg  Sniperace 2009-04-02, 20:56

    Corven skrev:
    Sniperace skrev:

    Slutsats, en som INTE sköter sig får mångfalt större reaktion frn BÅDA sidor, en en skötsam

    Och vari ligger skillnaden mot hur alla andra blir uppmärksammade? Om du inte märks, så får du ingen uppmärksamhet. Gäller överallt.

    Men jag är riktigt glad att höra den härliga utgången av rättegången. Nu håller jag tummarna för att han får lov att stanna också. Men Migrationsverket har ju satt prestige i denna sak, så dom kommer väl slåss med näbbar och klor för att kasta ut honom.

    Ja, men skillnaden nu är att denna domstol i ett mycket liknande fall dömt till invandrarens favör, så vi håller tummarna.

    Själv ser jag hellre att vi kämpar för att SKÖTSAMMA ska få stanna än de som ställer till djävelskap...
    Corven
    Corven


    Antal inlägg : 1827
    Join date : 09-02-16
    Ort : Uppsala

    Reza Rezai Empty Sv: Reza Rezai

    Inlägg  Corven 2009-04-02, 20:59

    Kan inte vara mer enig:)
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Reza Rezai Empty tack

    Inlägg  Sniperace 2009-04-02, 22:04

    Corven skrev:Kan inte vara mer enig:)

    tack... inte för att ja behöver förtydliga, men ändå.

    OM en misskötsam invandrare som ex sysslat med småbrott stenkastning osv riskerar utvisning så är det en stor hop från vänster som högljutt kräver att denne ska få sanna kvar, att hans brott ursäktas av utanförskap och att det är totalt fel att kasta ut denne, och invandrarfientliga kräver att denne ska ut omedelbart osv...

    MEN när vi sedan har en skötsam som hela tiden gjort rätt för sig och INTE belastat samhället, då är det TYST som i graven när denne hotas av utvisning om denne INTE kommer från ex rosengård och har familjeproblem osv...
    det är sådant som förundrar mig och annat som stör är att ofta veka det som grova brottslingar har STÖRRE chans att få stanna än skötsamma individer (vilket jag sälv sett på NÄRA håll, en kristen palestinier som skötte sig exemplariskt, hjälpte bynd gamla osv utvisades med skäl att denne saknade skyddsbehov, han blev fö mördad i palestina för att han var kristen och INTE ville använda vapen, en annan deltog i en brottshärva med massor av inbrott, stölder och en våldtäkt, denne fick PUT utan några som helst åthävor, sådant gör att man känner sig ledsen och maktlös och tyvärr har det visat sig att sådant är inget ovanligt.

    men HUR löser man sådana problem, jag vet inte...
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Reza Rezai Empty Sv: Reza Rezai

    Inlägg  Susz X 2009-04-02, 22:14

    Sniperace skrev:Idag är jag GLAD, min vän Reza från Afghanistan blev frikänd från brottet som myndigheter ville fälla honom för av princip eller personliga skäl.

    Reza kom som flykting från Afghanistan och började så fort det gick arbeta hos Takvams däcktjänst, han ville INTE ligga samhället till last och har sedan dess försörjt sig själv, sedan kom dråpslaget, migrationsverket ville avvisa honom och, inga skäl va goda nog, de förlorade överklagande, men gav nytt avvisningsbeslut, och i samband med detta anklagade de Reaz och harald Takvam för skattebrott och brott mot utlänningslag, de tog Reza i fängsligt förvar och påstod att han försökte gömma sig och at han hållit sig undan, TROTS att han VARJE dag funnits på sin arbetsplats, tack och lov stopades avvsningen, men de kämpar FORTFARANDE för att slänga ut honom.

    Jag kämpar tilsammans med andra för att han ska få stanna kvar.

    me som sagt frikännandet från de brott som dessa SVIN anklagade honom för gör mig GLAD!!

    FRIKÄNDA

    Toppen! Grattis! Verkligen bra att det finns en rättvisa.
    Reagerar dock på dessa "falska anklagelser" du nämner...och undrar hur vanligt detta är- att en flykting/ invandrare anklagas och stämplas pga elaka tungor och hittepå.
    Vilka var det som for med dessa osanningar- har du en aning om var/ av vem de hade sin början?
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Reza Rezai Empty misstänker

    Inlägg  Sniperace 2009-04-02, 23:04

    Susz X skrev:
    Sniperace skrev:Idag är jag GLAD, min vän Reza från Afghanistan blev frikänd från brottet som myndigheter ville fälla honom för av princip eller personliga skäl.

    Reza kom som flykting från Afghanistan och började så fort det gick arbeta hos Takvams däcktjänst, han ville INTE ligga samhället till last och har sedan dess försörjt sig själv, sedan kom dråpslaget, migrationsverket ville avvisa honom och, inga skäl va goda nog, de förlorade överklagande, men gav nytt avvisningsbeslut, och i samband med detta anklagade de Reaz och harald Takvam för skattebrott och brott mot utlänningslag, de tog Reza i fängsligt förvar och påstod att han försökte gömma sig och at han hållit sig undan, TROTS att han VARJE dag funnits på sin arbetsplats, tack och lov stopades avvsningen, men de kämpar FORTFARANDE för att slänga ut honom.

    Jag kämpar tilsammans med andra för att han ska få stanna kvar.

    me som sagt frikännandet från de brott som dessa SVIN anklagade honom för gör mig GLAD!!

    FRIKÄNDA

    Toppen! Grattis! Verkligen bra att det finns en rättvisa.
    Reagerar dock på dessa "falska anklagelser" du nämner...och undrar hur vanligt detta är- att en flykting/ invandrare anklagas och stämplas pga elaka tungor och hittepå.
    Vilka var det som for med dessa osanningar- har du en aning om var/ av vem de hade sin början?

    Jag tror att mycket beror på att han inte gav med sig och fogade sig i deras beslut, och att takvam plus markaryds politiker gjorde allt för att Reza skulle få stanna, det gick nog deras ära förnär att deras beslut inte godkändes....
    IK HAAT COMMUNISME
    IK HAAT COMMUNISME


    Antal inlägg : 575
    Join date : 09-03-07
    Age : 43

    Reza Rezai Empty Sv: Reza Rezai

    Inlägg  IK HAAT COMMUNISME 2009-04-02, 23:07

    Sniperace skrev:Idag är jag GLAD, min vän Reza från Afghanistan blev frikänd från brottet som myndigheter ville fälla honom för av princip eller personliga skäl.

    Reza kom som flykting från Afghanistan och började så fort det gick arbeta hos Takvams däcktjänst, han ville INTE ligga samhället till last och har sedan dess försörjt sig själv, sedan kom dråpslaget, migrationsverket ville avvisa honom och, inga skäl va goda nog, de förlorade överklagande, men gav nytt avvisningsbeslut, och i samband med detta anklagade de Reaz och harald Takvam för skattebrott och brott mot utlänningslag, de tog Reza i fängsligt förvar och påstod att han försökte gömma sig och at han hållit sig undan, TROTS att han VARJE dag funnits på sin arbetsplats, tack och lov stopades avvsningen, men de kämpar FORTFARANDE för att slänga ut honom.

    Jag kämpar tilsammans med andra för att han ska få stanna kvar.

    me som sagt frikännandet från de brott som dessa SVIN anklagade honom för gör mig GLAD!!

    FRIKÄNDA

    Man låter fredliga berikare avvisas men låter de som verkligen förstör samhället (brottslingar etc...) stanna? Vad är det för fel på Sverige?!
    avatar
    Thors


    Antal inlägg : 2065
    Join date : 10-01-20

    Reza Rezai Empty Sv: Reza Rezai

    Inlägg  Thors 2010-02-24, 19:30

    upp

    Sponsored content


    Reza Rezai Empty Sv: Reza Rezai

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-09-22, 19:28