Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+5
theward
Blåfront
Secrist
ANNA2LINK
Redvictory
9 posters

    Är du en av de 50 000 som kommer utförsäkras?

    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Är du en av de 50 000  som kommer utförsäkras? Empty Är du en av de 50 000 som kommer utförsäkras?

    Inlägg  Redvictory 2009-12-02, 00:02

    http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_3870563.svd

    Vid årsskiftet tvingas 15 000 personer att lämna sjukförsäkringen på grund av nya regler för långtidssjukskrivna. Under hela 2010 kommer totalt över 50 000 att utförsäkras.
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Är du en av de 50 000  som kommer utförsäkras? Empty Sv: Är du en av de 50 000 som kommer utförsäkras?

    Inlägg  ANNA2LINK 2009-12-02, 00:41

    Redvictory skrev:http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_3870563.svd

    Vid årsskiftet tvingas 15 000 personer att lämna sjukförsäkringen på grund av nya regler för långtidssjukskrivna. Under hela 2010 kommer totalt över 50 000 att utförsäkras.


    Ja ifrån den ena dagen till den andra blir folk "friska"...
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Är du en av de 50 000  som kommer utförsäkras? Empty Frisk

    Inlägg  Secrist 2009-12-03, 00:22

    Ja ifrån den ena dagen till den andra blir folk "friska"...

    Japp, visst är det bra! cheers
    avatar
    Blåfront


    Antal inlägg : 5440
    Join date : 09-04-07

    Är du en av de 50 000  som kommer utförsäkras? Empty Sv: Är du en av de 50 000 som kommer utförsäkras?

    Inlägg  Blåfront 2009-12-03, 00:44

    Varför skriver inte idioten om 3 månader introduktionsprogram

    Och 180 dagar ny sjukpenning efter introduktionsprogrammet

    Eller de som är för sjuka får förlängd sjukpennig fler än 550 dagar?

    Mer läsare om man skriver UTFÖRSÄKRAD?
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Är du en av de 50 000  som kommer utförsäkras? Empty Sv: Är du en av de 50 000 som kommer utförsäkras?

    Inlägg  theward 2009-12-03, 00:48

    Secrist skrev:Ja ifrån den ena dagen till den andra blir folk "friska"...

    Japp, visst är det bra! cheers

    otroligt barnsligt och korkat inlägg..secrist...

    Vet inte om du tror du är rolig, men det är öht inte kul

    ps jag kan mkt väl bli en av dem som utförsäkras och det är inget som jag finner det minsta kul...

    Enda trösten är ju att jag iaf orkar jobba 75% hjälpligt, så helt utan inkomst blir jag iaf inte

    Men jag tror de flesta arbetare skulle protestera högljutt om de förlorade 25% av inkomsten med ett enkelt penndrag..........
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Är du en av de 50 000  som kommer utförsäkras? Empty Kul

    Inlägg  Secrist 2009-12-03, 00:52

    Vet inte om du tror du är rolig, men det är öht inte kul

    Det var ironi och lite kul var det. Razz
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Är du en av de 50 000  som kommer utförsäkras? Empty Sv: Är du en av de 50 000 som kommer utförsäkras?

    Inlägg  theward 2009-12-03, 07:26

    Secrist skrev:Vet inte om du tror du är rolig, men det är öht inte kul

    Det var ironi och lite kul var det. Razz

    nää det var bara respektlöst och huvudlöst... precis som högerns sk typ av humor verkar vara för det mesta...
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Är du en av de 50 000  som kommer utförsäkras? Empty Sv: Är du en av de 50 000 som kommer utförsäkras?

    Inlägg  blueheaven 2009-12-03, 10:42

    theward skrev:
    Secrist skrev:Vet inte om du tror du är rolig, men det är öht inte kul

    Det var ironi och lite kul var det. Razz

    nää det var bara respektlöst och huvudlöst... precis som högerns sk typ av humor verkar vara för det mesta...

    Kanske dags att släppa stoltheten och martyrskapet nu och försöka ta dig vidare, warden?

    Det kan ju inte vara kul att aldrig föra en vettig diskussion om man nu påstår sig kunna detta? Laughing
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Är du en av de 50 000  som kommer utförsäkras? Empty Kul?

    Inlägg  Secrist 2009-12-03, 20:24

    nää det var bara respektlöst och huvudlöst... precis som högerns sk typ av humor verkar vara för det mesta...

    Kanske dags att sluta vältra dig i självömkan och offermentalitet. Livet blir inte bättre av att förbjuda all form av satir och ironi. Rolling Eyes
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Är du en av de 50 000  som kommer utförsäkras? Empty Sv: Är du en av de 50 000 som kommer utförsäkras?

    Inlägg  Redvictory 2009-12-03, 20:47

    Secrist skrev:nää det var bara respektlöst och huvudlöst... precis som högerns sk typ av humor verkar vara för det mesta...

    Kanske dags att sluta vältra dig i självömkan och offermentalitet. Livet blir inte bättre av att förbjuda all form av satir och ironi. Rolling Eyes

    Lite självironi vore väl på sin plats när det gäller er Alliansregimare?
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Är du en av de 50 000  som kommer utförsäkras? Empty Ironi

    Inlägg  Secrist 2009-12-03, 20:58

    Lite självironi vore väl på sin plats när det gäller er Alliansregimare?

    Självironi ska man alltid ha. Och det var just på grund av "självironi" som the ward började gnälla (jag ironiserade över alliansens röriga sjukförsäkringsregler). Han vill tydligen förbjuda humor, oklart hur det gör hans(?) liv bättre.
    Sossar-e-lata
    Sossar-e-lata


    Antal inlägg : 1357
    Join date : 09-03-15
    Ort : Djursholm

    Är du en av de 50 000  som kommer utförsäkras? Empty men börja jobba då!!!

    Inlägg  Sossar-e-lata 2009-12-03, 21:14

    Något kan alla göra, skulle alla tänka så så skulle de som VERKLIGEN inte är arbetsföra, då menar jag INTE Martin, Red V, Red C, MArxisten etc etc som här bara gnäller & gnäller fast de lever på bidrag i världens bästa bidragsland! jag säger då det, kan det bli mer patetiskt!...................oj glömde bort att avsluta tråden, då skulle de kunna få ännu mer....


    Senast ändrad av Sossar-e-lata den 2009-12-03, 23:10, ändrad totalt 1 gång
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Är du en av de 50 000  som kommer utförsäkras? Empty Sv: Är du en av de 50 000 som kommer utförsäkras?

    Inlägg  MartinLindgren 2009-12-03, 21:51

    Gnäller? Det är ju för fan ditt område S-e-L, Täbys store moderatrasist och son,
    1. Men din lyckliga lilla lönsamma firma och lika lyckliga anställda?
    2. Ditt stora djursholmhus, där du tillgodogör dig många tusen i slopad fastighetskatt?
    3. Alla inkomskattesänkningar och låga räntor du sktyter och vältrar dig i?
    4. Din båt i marinan nära där du bor, som du kryssar runt tillfina resturanger med?
    4. Din stora lantgård i dalarna, för att inte tala om alla dina utlandsresor allt indränkt i skumpa?
    5. Dina barn går i dyra enligt dig lyxiga privatskolor?

    Ändå är du aldrig nöjd, dryg, rasistisk, främlingsfientlig och djävligt avundsjuk på dina egna sämre ställda medmänniskor, såman undrar ju vad fan det är för nötter som bor därute i dina trakter? No
    Sossar-e-lata
    Sossar-e-lata


    Antal inlägg : 1357
    Join date : 09-03-15
    Ort : Djursholm

    Är du en av de 50 000  som kommer utförsäkras? Empty Sv: Är du en av de 50 000 som kommer utförsäkras?

    Inlägg  Sossar-e-lata 2009-12-03, 23:16

    martin7lindgren skrev:Gnäller? Det är ju för fan ditt område S-e-L, Täbys store moderatrasist och son,
    1. Men din lyckliga lilla lönsamma firma och lika lyckliga anställda?
    2. Ditt stora djursholmhus, där du tillgodogör dig många tusen i slopad fastighetskatt?
    3. Alla inkomskattesänkningar och låga räntor du sktyter och vältrar dig i?
    4. Din båt i marinan nära där du bor, som du kryssar runt tillfina resturanger med?
    4. Din stora lantgård i dalarna, för att inte tala om alla dina utlandsresor allt indränkt i skumpa?
    5. Dina barn går i dyra enligt dig lyxiga privatskolor?

    Ändå är du aldrig nöjd, dryg, rasistisk, främlingsfientlig och djävligt avundsjuk på dina egna sämre ställda medmänniskor, såman undrar ju vad fan det är för nötter som bor därute i dina trakter? No

    vad menar du Martin lille?? jag är jättenöjd med mitt liv som jag ORDNAT för mig och min familj SJÄLV!! ja firman rullar på, 60 timmars arbetsvecka. huset är jag nöjd med. skatten är för hög i Sverige och räntorna styr riksbanken. Båten är såld, nu är crosshoj köpt istället Very Happy , har inte tid med båda. gården är svärföräldrarnas och skön att åka till på sommaren. Resa & skumpa funkar. och kidsens skolor är mycket bra, och ja privata, man måste ju se till att de inte hamnar i Red C klor i kommunistskolorna kommunerna har. cheers
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Är du en av de 50 000  som kommer utförsäkras? Empty Sv: Är du en av de 50 000 som kommer utförsäkras?

    Inlägg  theward 2009-12-04, 00:50

    Secrist skrev:Lite självironi vore väl på sin plats när det gäller er Alliansregimare?

    Självironi ska man alltid ha. Och det var just på grund av "självironi" som the ward började gnälla (jag ironiserade över alliansens röriga sjukförsäkringsregler). Han vill tydligen förbjuda humor, oklart hur det gör hans(?) liv bättre.

    Att skoja bort allvarliga problem, löser vad??

    nää jag vill inte förbjuda humor, men jag fattar mig inte på, din sorts torra svarta humor scratch
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Är du en av de 50 000  som kommer utförsäkras? Empty Humor

    Inlägg  Secrist 2009-12-04, 01:03

    Att skoja bort allvarliga problem, löser vad??

    Det är inte frågan om att skoja bort någonting men humor är alltid ett bra vapen. Har du inte läst "Sovjetunionens roliga historia"? En bok fylld av humor direkt hämtad från tiden i Sovjet. Humorn var ett sätt att kunna stå ut i kommunismens elände.
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Är du en av de 50 000  som kommer utförsäkras? Empty Sv: Är du en av de 50 000 som kommer utförsäkras?

    Inlägg  theward 2009-12-04, 01:31

    Secrist skrev:Att skoja bort allvarliga problem, löser vad??

    Det är inte frågan om att skoja bort någonting men humor är alltid ett bra vapen. Har du inte läst "Sovjetunionens roliga historia"? En bok fylld av humor direkt hämtad från tiden i Sovjet. Humorn var ett sätt att kunna stå ut i kommunismens elände.

    oki skämta fram pengar de alla som utförsäkras då, förklara att deras situation är nåt att öht skratta åt...

    Har mkt svårt att se att det är nåt man ska skämta om, däremot borde man protestera mot hur sjukförsäkringen ser ut idag...

    Fast jag antar att du tycker det är trivsammare att skämta om saken, än at faktiskt göra nåt?

    är du en sådan som står och tittar på när allvarliga saker händer och fnissar i bakgrunden??
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Är du en av de 50 000  som kommer utförsäkras? Empty Humor

    Inlägg  Secrist 2009-12-04, 01:47

    oki skämta fram pengar de alla som utförsäkras då, förklara att deras situation är nåt att öht skratta åt...

    Du tycker inte du blåser upp detta bortom alla rimliga gränser. Till och med Sixten Herrgård kunde ju skämta om sin sjukdom.
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Är du en av de 50 000  som kommer utförsäkras? Empty Sv: Är du en av de 50 000 som kommer utförsäkras?

    Inlägg  theward 2009-12-04, 09:11

    Secrist skrev:oki skämta fram pengar de alla som utförsäkras då, förklara att deras situation är nåt att öht skratta åt...

    Du tycker inte du blåser upp detta bortom alla rimliga gränser. Till och med Sixten Herrgård kunde ju skämta om sin sjukdom.

    Att skämta om sig själv och skoja bort lite smärta eller ångest är en helt annan sak, än at skämta om an andra som har ont, eller ångest över sin situation

    nää jag tycker det får precis rätt propportioner, då jag sett dessa typer av skämt för många ggr: både från dig och i många fall ändå värre från dina "högervänner"

    Det finns en underliggande ton, jag aldrig kan acceptera
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Är du en av de 50 000  som kommer utförsäkras? Empty Sv: Är du en av de 50 000 som kommer utförsäkras?

    Inlägg  Redvictory 2009-12-04, 09:36

    theward skrev:
    Secrist skrev:oki skämta fram pengar de alla som utförsäkras då, förklara att deras situation är nåt att öht skratta åt...

    Du tycker inte du blåser upp detta bortom alla rimliga gränser. Till och med Sixten Herrgård kunde ju skämta om sin sjukdom.

    Att skämta om sig själv och skoja bort lite smärta eller ångest är en helt annan sak, än at skämta om an andra som har ont, eller ångest över sin situation

    nää jag tycker det får precis rätt propportioner, då jag sett dessa typer av skämt för många ggr: både från dig och i många fall ändå värre från dina "högervänner"

    Det finns en underliggande ton, jag aldrig kan acceptera

    Jag håller med! detta är inget att skämta om! skulle vi skämta om Reinfeldts urusla politik så skulle secrist genast gå i försvarsställning! skämta om kommunister och sossar men fan inte om schitzofrena högerdårar!
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Är du en av de 50 000  som kommer utförsäkras? Empty Hålla med?

    Inlägg  Secrist 2009-12-04, 13:26

    Jag håller med! detta är inget att skämta om! skulle vi skämta om Reinfeldts urusla politik så skulle secrist genast gå i försvarsställning!

    Fast nu är du som vanligt inte speciellt insatt i det hela. Jag skojade om alliansens röriga sjukförsäkringsreformer. Och jag har lite svårt att se vad vänstern skulle ha emot det. scratch
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Är du en av de 50 000  som kommer utförsäkras? Empty Sv: Är du en av de 50 000 som kommer utförsäkras?

    Inlägg  MartinLindgren 2009-12-04, 13:40

    Jag skojade om alliansen röriga sjukregler säger secrist, ungefär som det var ett glas vatten han snackade om?

    Vad har secristen att komma med,ett viftande och fladdrande pekfinger på sin höjd, mer är det inte!
    Redclown
    Redclown


    Antal inlägg : 312
    Join date : 09-12-01
    Ort : Nikkaloukta

    Är du en av de 50 000  som kommer utförsäkras? Empty Sv: Är du en av de 50 000 som kommer utförsäkras?

    Inlägg  Redclown 2009-12-04, 13:57

    martin7lindgren skrev:Jag skojade om alliansen röriga sjukregler säger secrist, ungefär som det var ett glas vatten han snackade om?

    Vad har secristen att komma med,ett viftande och fladdrande pekfinger på sin höjd, mer är det inte!

    uugh uugh martin har talat.
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Är du en av de 50 000  som kommer utförsäkras? Empty Skoj

    Inlägg  Secrist 2009-12-05, 00:35

    Jag skojade om alliansen röriga sjukregler säger secrist, ungefär som det var ett glas vatten han snackade om?

    Jaha, så jag får alltså inte kritisera alliansens politik? Shocked

    Sponsored content


    Är du en av de 50 000  som kommer utförsäkras? Empty Sv: Är du en av de 50 000 som kommer utförsäkras?

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-09, 03:28