Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

5 posters

Bröstcancersjuk tvingas jobba!

Redvictory
    Redvictory

Antal inlägg : 12028

Bröstcancersjuk tvingas jobba! Empty Bröstcancersjuk tvingas jobba!

Inlägg  Redvictory 2009-11-29, 19:06

http://www.nyhetskanalen.se/1.1330065/2009/11/12/brostcancersjuk_tvingas_jobba

Nya regler från Försäkringskassan tvingar en bröstcancerdrabbad kvinna att jobba heltid.
    Detta trots att kvinnans läkare gör en annan bedöming av hennes arbetsförmåga.

Läkare och Försäkringskassan bedömer olika

På grund av kraven från Försäkringskassan har kvinnan blivit sämre igen. Hon har fått en uppmaning från sin handläggare på Försäkringskassan att söka ett nytt och lättare jobb så att hon kan klara av att arbeta heltid.
    – Som spärrvakt till exempel, föreslog handläggaren. Ska jag säga upp mig och gå ut i arbetslöshet – vem tjänar på det? säger kvinnan till Metro.
    Försäkringskassan anser alltså att kvinnan ska jobba heltid, trots att läkare gör en helt annan bedömning av hennes arbetsförmåga.

Är detta alliansens bild av paradiset då vill jag till helvetet!
    Blåfront

Antal inlägg : 5440

Bröstcancersjuk tvingas jobba! Empty Sv: Bröstcancersjuk tvingas jobba!

Inlägg  Blåfront 2009-11-29, 19:18

En bröstcancerdrabbad kvinna har fått sin sjukpenning indragen från Försäkringskassan. Hon måste nu gå upp i arbetstid från deltid till heltid för att kunna försörja sig, skriver Metro.

Skitsnack... ingen jävel har tvingat mig eller kommer att kunna tvinga mig att gå upp i arbetstid!

Sen kan det vara bra att ha medicinska underlag som gör att FK inte kan gå emot

Kvinnan vågar gå ut i media men inte konfrontera sin handläggare?

Känns bra cancersjuka människor måste jobba när vi har tiotusentals arbetslösa invandrare som inte får jobb?
    ANNA2LINK

Antal inlägg : 10893

Inlägg  ANNA2LINK 2009-11-29, 19:54

Redvictory skrev:http://www.nyhetskanalen.se/1.1330065/2009/11/12/brostcancersjuk_tvingas_jobba

Nya regler från Försäkringskassan tvingar en bröstcancerdrabbad kvinna att jobba heltid.
    Detta trots att kvinnans läkare gör en annan bedöming av hennes arbetsförmåga.

Läkare och Försäkringskassan bedömer olika

På grund av kraven från Försäkringskassan har kvinnan blivit sämre igen. Hon har fått en uppmaning från sin handläggare på Försäkringskassan att söka ett nytt och lättare jobb så att hon kan klara av att arbeta heltid.
    – Som spärrvakt till exempel, föreslog handläggaren. Ska jag säga upp mig och gå ut i arbetslöshet – vem tjänar på det? säger kvinnan till Metro.
    Försäkringskassan anser alltså att kvinnan ska jobba heltid, trots att läkare gör en helt annan bedömning av hennes arbetsförmåga.

Ja du RedV man blir mörkrädd...
    Redvictory
    Redvictory

Inlägg  Redvictory 2009-11-29, 20:42

Skitsnack... ingen jävel har tvingat mig eller kommer att kunna tvinga mig att gå upp i arbetstid!

Du kommer aldrig kunna gå upp i arbetstid eftersom du aldrig arbetat Nazze!

Sen kan det vara bra att ha medicinska underlag som gör att FK inte kan gå emot

Det är just det de gör Nazze! (fatta)

Kvinnan vågar gå ut i media men inte konfrontera sin handläggare?

Vad vet du om detta Nazze?

Känns bra cancersjuka människor måste jobba när vi har tiotusentals arbetslösa invandrare som inte får jobb?

Så du erkänner äntligen att sjuka måste arbeta Nazze?
    Blåfront

Inlägg  Blåfront 2009-11-29, 20:52

När ska du erkänna tiotusentals invandrare inte får jobb kommunistnazze?
    Redvictory
    Redvictory

Inlägg  Redvictory 2009-11-29, 20:55

Blåfront skrev:När ska du erkänna tiotusentals invandrare inte får jobb kommunistnazze?

Vad har detta med att Cancersjuka tvingas arbeta ditt jävla psykmonster?
    ANNA2LINK

Inlägg  ANNA2LINK 2009-11-29, 21:05

Redvictory skrev:
    Blåfront skrev:När ska du erkänna tiotusentals invandrare inte får jobb kommunistnazze?

Ja det kan man undra? Man orkar ju inte konfronteras med Blå F!
    Redvictory
    Redvictory

Inlägg  Redvictory 2009-11-29, 21:10

ANNA2LINK skrev:
    Redvictory skrev:

Ja det kan man undra? Man orkar ju inte konfronteras med Blå F!

Det enda jag kan råda sjuka som tvingas arbeta är att framställa sig lika psyksjuk som Blåfront (nazistrasisten) Då behöver ni aldrig mer arbeta!
    ANNA2LINK

Inlägg  ANNA2LINK 2009-11-29, 21:17

Är man så pass cancersjuk så man inte kan arbeta: SÅ SKA MAN HELLER INTE ARBETA!!! Det borde ju vara självklart att det inte är så!!!
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

Inlägg  MartinLindgren 2009-11-29, 21:29

Doktor lillfront ute på isen, skitsnack säger han om att den cancersjuka kvinnan blir överkörd av FK?

Hmmm....? Vad var det Reinfeldt sa i veckan i samband då han deklarerade att han hellre avgår än blir beroende av SD,

Det finns inga kopplingar mellan nerdragningar i vård, skola, omsorg och den höga arbetslösheten med invandringen!
    Blåfront

Inlägg  Blåfront 2009-11-29, 21:54

Nä..... tiotusentals arbetslösa invandrare och asylsökare är ju gratis va martin?

Ställer frågan igen

VAR säger reinfeldt detta martin?
    Redvictory
    Redvictory

Inlägg  Redvictory 2009-11-29, 21:58

Blåfront skrev:Nä..... tiotusentals arbetslösa invandrare och asylsökare är ju gratis va martin?

Ställer frågan igen

VAR säger reinfeldt detta martin?

Du kan skriva dina rasistinlägg i någon av alla hundratals rasisttrådar ditt äckliga Nazzerassekräk! inte här!
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

Bröstcancersjuk tvingas jobba! Empty Bröst

Inlägg  Secrist 2009-11-30, 00:00

Min kollega fick diagnosen bröstcancer för ganska exakt ett år sedan. Nu jobbar hon heltid sedan i somras vilket hon också vill. Hon har aldrig haft några problem med försäkringskassan. Så det är kanske inte i första hand alliansens fel allting.
    ANNA2LINK

Inlägg  ANNA2LINK 2009-11-30, 00:30

Secrist skrev:Är detta alliansens bild av paradiset då vill jag till helvetet!

Min kollega fick diagnosen bröstcancer för ganska exakt ett år sedan. Nu jobbar hon heltid sedan i somras vilket hon också vill. Hon har aldrig haft några problem med försäkringskassan. Så det är kanske inte i första hand alliansens fel allting.

Secrist då kan ju inte hon vara så speciellt sjuk just nu? Andra personer med Cancer kan vara betydligt sjukare. Cancer är ingen sjukdom att leka med...
    Secrist
    Secrist

Bröstcancersjuk tvingas jobba! Empty Sjukt

Inlägg  Secrist 2009-11-30, 08:01

Secrist då kan ju inte hon vara så speciellt sjuk just nu? Andra personer med Cancer kan vara betydligt sjukare. Cancer är ingen sjukdom att leka med...

Absolut inte. Riktigt otäck sjukdom. Det jag menar är att hon var sjukskriven i nästan ett år innan hon började jobba igen och hon hade aldrig några problem med försäkringskassan.
    Redvictory
    Redvictory

Inlägg  Redvictory 2009-11-30, 08:41

Secrist skrev:Secrist då kan ju inte hon vara så speciellt sjuk just nu? Andra personer med Cancer kan vara betydligt sjukare. Cancer är ingen sjukdom att leka med...

Absolut inte. Riktigt otäck sjukdom. Det jag menar är att hon var sjukskriven i nästan ett år innan hon började jobba igen och hon hade aldrig några problem med försäkringskassan.

Du känner väl till att Regeringen och FK har utfört en hel del försämringsåtgärder sen de tillträdde! och några under detta år! det var vad min handläggare informerade om iaf! fast jag kände ju till det ändå då jag vet vilken skitregering vi har!
    Secrist
    Secrist

Bröstcancersjuk tvingas jobba! Empty FK

Inlägg  Secrist 2009-11-30, 09:09

Du känner väl till att Regeringen och FK har utfört en hel del försämringsåtgärder sen de tillträdde! och några under detta år! det var vad min handläggare informerade om iaf! fast jag kände ju till det ändå då jag vet vilken skitregering vi har!

Fast nu är det ju så att hon började jobba igen nu i sommar (2009). Först jobbade hon 50% i ett par månader sedan gick hon upp till 100%. Allt har gått bra och hon har aldrig haft problem med FK. Så allt kanske inte är alliansens fel.

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 07:25