Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+2
MartinLindgren
Blåfront
6 posters

    Mona Sahlin vill pumpa in miljarder i SAAB

    avatar
    Blåfront


    Antal inlägg : 5440
    Join date : 09-04-07

    Mona Sahlin vill pumpa in miljarder i SAAB Empty Mona Sahlin vill pumpa in miljarder i SAAB

    Inlägg  Blåfront 2009-11-27, 12:38

    Mona sa nu på SVT Gomorron hon vill pumpa in miljarder från skattebetalarnas pengar till SAAB

    Säger hon som inte kommenterar kvartalsförsäljningarna

    375 sålda saab bilar på en månad

    Detta vill Mona pumpa in miljarder på?

    VARFÖR ska personalen få full lön och bygga bilar ingen vill ha eller köper?
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Mona Sahlin vill pumpa in miljarder i SAAB Empty Sv: Mona Sahlin vill pumpa in miljarder i SAAB

    Inlägg  MartinLindgren 2009-11-27, 12:47

    Suck...? Lillfront du är verkligen liten och trångsynt?
    Lyft blicken och se längre än din svartbruna rasistnäsa räcker,

    Varför ska SAAB inte vara med och konkurera att bygga bra, säkra gröna miljöbilar när tiderna vänder?

    Vad har du för egna erfarenheter att köra SAAB Lillfront?


    Självklart är meningen att SAAB ska bygga bilar i tiden, som folk vill ha?
    avatar
    Blåfront


    Antal inlägg : 5440
    Join date : 09-04-07

    Mona Sahlin vill pumpa in miljarder i SAAB Empty Sv: Mona Sahlin vill pumpa in miljarder i SAAB

    Inlägg  Blåfront 2009-11-27, 13:04

    Men dom KONKURRERAR inte martin?

    Det är inte BRIST på arbetskraft eller BRIST på saab bilar martin?

    375 bilar sålda på en månad

    Tycker du detta är att konkurera?

    Varför inte gilla läget och erkänna SAAB är kört i träsket?
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Mona Sahlin vill pumpa in miljarder i SAAB Empty Sv: Mona Sahlin vill pumpa in miljarder i SAAB

    Inlägg  formsvackan 2009-11-27, 13:05

    Blåfront skrev:Varför inte gilla läget och erkänna SAAB är kört i träsket?
    Vem har gjort detta, flyktingarna eller Mona ?
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Mona Sahlin vill pumpa in miljarder i SAAB Empty Sv: Mona Sahlin vill pumpa in miljarder i SAAB

    Inlägg  MartinLindgren 2009-11-27, 13:12

    Nu står hela världens fordonsindustri vid ett vägskäl,även SAAB,
    Bensinslukarnas era är förbi, och SAAB har samma kapacitet att bygga dom bilar som gäller in i framtiden?

    SAAB är också långt framme i miljöbilsbyggande,det ser man inte minst hos taxi, som har många miljösaabar ute på vägarna!

    Hur mycket SAAB har du själv kört Lillfront,berätta gärna vad dina egna personliga erfarenheter är av SAAB?
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Mona Sahlin vill pumpa in miljarder i SAAB Empty Sv: Mona Sahlin vill pumpa in miljarder i SAAB

    Inlägg  RedCloud 2009-11-27, 13:22

    Hur mycket SAAB har du själv kört Lillfront

    Ska man inte vara över 18 för att ha körkort ?
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Mona Sahlin vill pumpa in miljarder i SAAB Empty Sv: Mona Sahlin vill pumpa in miljarder i SAAB

    Inlägg  Sniperace 2009-11-27, 13:56

    RedCloud skrev:
    Hur mycket SAAB har du själv kört Lillfront

    Ska man inte vara över 18 för att ha körkort ?

    jo, och på tal om det så var min första bil en saab 93, trecylindrig tvåtaktsmotor, och dörrarna öppnades bakåt....
    man startade genom att dra i ett handtag med vajer som gick till startmotorn....(istället för solenoid)

    DET var en härlig bil!! Very Happy
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Mona Sahlin vill pumpa in miljarder i SAAB Empty Sv: Mona Sahlin vill pumpa in miljarder i SAAB

    Inlägg  MartinLindgren 2009-11-27, 13:57

    Så är det 18 årsgräns men också lämplighetsintyg?

    Men så länge ratten inte sitter i mitten, så är väl olovlig körning också utesluten i Lillfronts fall, som tur är?

    Sen har vi det här med höger och vänster ute på vägarna dessutom?
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Mona Sahlin vill pumpa in miljarder i SAAB Empty Sv: Mona Sahlin vill pumpa in miljarder i SAAB

    Inlägg  MartinLindgren 2009-11-27, 14:00

    Visst är det så att SAAB:s bilar håller så klass att dom helt klart kan konkurera på marknaden i framtiden också!
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Mona Sahlin vill pumpa in miljarder i SAAB Empty Sv: Mona Sahlin vill pumpa in miljarder i SAAB

    Inlägg  Sniperace 2009-11-27, 14:04

    martin7lindgren skrev:Så är det 18 årsgräns men också lämplighetsintyg?

    Men så länge ratten inte sitter i mitten, så är väl olovlig körning också utesluten i Lillfronts fall, som tur är?

    Sen har vi det här med höger och vänster ute på vägarna dessutom?

    Jo, idag får man lämp vid 16 år....

    Jag brukar säga utan att ljuga.

    Jag körde ALDRIG MOPED innan jag fyllt 15.....

    å andra sidan körde jag BIL, lätt lastbil och motorcykel på allmänna vägar redan när jag var TOLV (ute på landsbygden där det bara fanns grusvägar....)
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Mona Sahlin vill pumpa in miljarder i SAAB Empty Sv: Mona Sahlin vill pumpa in miljarder i SAAB

    Inlägg  Redvictory 2009-11-27, 14:05

    Sniperace skrev:
    RedCloud skrev:
    Hur mycket SAAB har du själv kört Lillfront

    Ska man inte vara över 18 för att ha körkort ?

    jo, och på tal om det så var min första bil en saab 93, trecylindrig tvåtaktsmotor, och dörrarna öppnades bakåt....
    man startade genom att dra i ett handtag med vajer som gick till startmotorn....(istället för solenoid)

    DET var en härlig bil!! Very Happy

    Jag har ägt 7 st saabar! allt ifrån saab 96 med frihjul till 99 och 900!
    det blev många växellådsbyten och drivknutar på 99 kan jag lova men en fantastisk bil att köra på vintern! jag var nära att köpa en 9-5:a i veckan men det blev en Golf diesel istället! den drar ca 0,5 l milen Very Happy
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Mona Sahlin vill pumpa in miljarder i SAAB Empty Sv: Mona Sahlin vill pumpa in miljarder i SAAB

    Inlägg  Sniperace 2009-11-27, 14:10

    Redvictory skrev:
    Sniperace skrev:
    RedCloud skrev:
    Hur mycket SAAB har du själv kört Lillfront

    Ska man inte vara över 18 för att ha körkort ?

    jo, och på tal om det så var min första bil en saab 93, trecylindrig tvåtaktsmotor, och dörrarna öppnades bakåt....
    man startade genom att dra i ett handtag med vajer som gick till startmotorn....(istället för solenoid)

    DET var en härlig bil!! Very Happy

    Jag har ägt 7 st saabar! allt ifrån saab 96 med frihjul till 99 och 900!
    det blev många växellådsbyten och drivknutar på 99 kan jag lova men en fantastisk bil att köra på vintern! jag var nära att köpa en 9-5:a i veckan men det blev en Golf diesel istället! den drar ca 0,5 l milen Very Happy

    Har haft några st saab, 93, 96, och 96combi samt ett par golfar, och jo, växellådorna var ett kapitel för sig själv...

    men den bil jag trivts mest med var min första ford scorpio, en 2,9i sexa med manuell låda... aldrig några problem med den på många tusen mil, mer än lossnande bultar till drivaxlarna mot diffen....
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Mona Sahlin vill pumpa in miljarder i SAAB Empty Sv: Mona Sahlin vill pumpa in miljarder i SAAB

    Inlägg  Redvictory 2009-11-27, 14:11

    Sniperace skrev:
    martin7lindgren skrev:Så är det 18 årsgräns men också lämplighetsintyg?

    Men så länge ratten inte sitter i mitten, så är väl olovlig körning också utesluten i Lillfronts fall, som tur är?

    Sen har vi det här med höger och vänster ute på vägarna dessutom?

    Jo, idag får man lämp vid 16 år....

    Jag brukar säga utan att ljuga.

    Jag körde ALDRIG MOPED innan jag fyllt 15.....

    å andra sidan körde jag BIL, lätt lastbil och motorcykel på allmänna vägar redan när jag var TOLV (ute på landsbygden där det bara fanns grusvägar....)

    Jag hade en Triumph 500 1957 års modell då jag var 16 år! jag köpte den för 1500 kr
    den hade gått som mc ordinanscykel för den var militärgrön och utrustad därefter
    min första bil köpte jag när jag var 15 år det var en volvo pv 1957 delad framruta B16 motor och 3 växlad låda! jag köpte en folkabuss av samma gubbe som jag köpte hojen av för 800 kr! det var en gammal televerksbuss kanske nåt som Berra gillat? Very Happy
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Mona Sahlin vill pumpa in miljarder i SAAB Empty Sv: Mona Sahlin vill pumpa in miljarder i SAAB

    Inlägg  Sniperace 2009-11-27, 14:19


    Jag hade en Triumph 500 1957 års modell då jag var 16 år! jag köpte den för 1500 kr

    när jag var 16 hade jag en husqvarna 120cc av 1954 års modell, den körde jag med ända tills jag var 19...
    din pv bör varit en 444, min andrabil efter saaben var en pv544, att byta från saaben till denna kändes som att ha kommit i en STOR bil, man satt högt som king of the road istället för att släpa röven i marken Very Happy
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Mona Sahlin vill pumpa in miljarder i SAAB Empty Sv: Mona Sahlin vill pumpa in miljarder i SAAB

    Inlägg  MartinLindgren 2009-11-27, 14:20

    Ja gamla telebilar var bra bilar,jag köpte en schysst transit på kronbilsförsäljningen i solna en gång i tiden!

    Som jag inredde och lackade om och åkte ut i europa med?


    Men om SAAB:s andrahandsvärde kommer rasa i krisens svallvågor lär vi få se många nya nöjda begagnade SAAB ägare framöver,

    För SAAB är bra bilar!
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Mona Sahlin vill pumpa in miljarder i SAAB Empty Sv: Mona Sahlin vill pumpa in miljarder i SAAB

    Inlägg  Redvictory 2009-11-27, 14:28

    Sniperace skrev:

    Jag hade en Triumph 500 1957 års modell då jag var 16 år! jag köpte den för 1500 kr

    när jag var 16 hade jag en husqvarna 120cc av 1954 års modell, den körde jag med ända tills jag var 19...
    din pv bör varit en 444, min andrabil efter saaben var en pv544, att byta från saaben till denna kändes som att ha kommit i en STOR bil, man satt högt som king of the road istället för att släpa röven i marken Very Happy

    Det stämmer! det var en 444 men jag vet inte om ägaren före (en bonde) hade bytt bakljus för det var de stora som på 544? eller så hade de börjat med dem då! jag köpte min Pv för 500kr! den var svart och instrumentpanelen var av plåt och backelit men en kromad list som var ca 5 cm bred från mätarna (runda) och över handskfacket! ja man satt mycket högre i denna ståtliga bil me fjädrar och en stoppning av nån ljusbrun sträv ull! Very Happy

    Sponsored content


    Mona Sahlin vill pumpa in miljarder i SAAB Empty Sv: Mona Sahlin vill pumpa in miljarder i SAAB

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-09-22, 06:24