Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+4
RedCloud
Susz X
KickTheRasist
Jollan
8 posters

    Hur fan pallar ni?

    avatar
    Jollan


    Antal inlägg : 46
    Join date : 09-02-24

    Hur fan pallar ni? Empty Hur fan pallar ni?

    Inlägg  Jollan 2009-04-02, 11:36

    Har nu suttit nån halvtimme och skummat igenom lite trådar och är inte längre förbryllad över tillvaron.

    Gemensamt för så gott som alla trådar med 20-30 inlägg eller mer är att dom spårat ur i nedsättande kommentarer om nån annans bristande IQ, rasism, höger- vänsterpropaganda etc.
    Om USA, muslim, sosse, moderat, SD, invandrare eller något annat provocerande ord överhuvudtaget nämns så mynnar det genast ut i nån hatkampanj mellan vissa debattörer och temat glöms bort. Dom som velat diskutera temat ger upp och droppar av en efter en.
    Jag tycker forumet speglar betendet i hela samhället.
    Hur ska man kunna kräva att världens styrande ska kunna diskutera och kompromissa fram nån lösning på problemen när vi inte ens kan föra en diskussion på ett forum utan att ta till vapen/pajkastning?
    Tror dessvärre att detta är något som ligger i den mänskliga naturen.
    Kanske krävs det något skutt i evolutionen som ändrar i vår mentalitet för att det ska bli nån direkt förändring så att vi kan få ett mer harmoniskt och fredligt samhälle.
    Tänk på saken innan du kommenterar detta inlägg. Skulle världen vara annorlunda om du tillhörde dom styrande?
    Tillhör du dom som tar till vapen/pajkastning eller kan du diskutera och kompromissa fredligt?
    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    Hur fan pallar ni? Empty Sv: Hur fan pallar ni?

    Inlägg  KickTheRasist 2009-04-02, 14:27

    Jag tillhör faktisk den skara som skulle gärna lösa problem med diskussion, men även jag har min svaghet och denna är att jag tycker inte om Rasism , Islamofobi eller Nazism.


    Man kan helt enkelt inte disskutera med någon person som förespråkar utplåning av en hel land, eller en som förespråkar nya Auswitz till exempel.


    Kan du diskutera med sådana människor??
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Hur fan pallar ni? Empty Sv: Hur fan pallar ni?

    Inlägg  Susz X 2009-04-02, 15:29

    Nej Jollan- världen skulle inte vara bättre om jag tillhörde de styrande.All möjlig förändring börjar med mig själv- mitt eget tänk min egen vilja att ta ansvar för det jag säger/ gör/ tänker.SAtt förstå att ta vara på våra olikheter- med dem finns ett syfte i att komplettera varandra..inte förinta.
    Ja- jag vill utvecklas- och kritik är det värdefullaste som finns då. Att stanna upp. Se mig omkring.Öppna sinnet för olika tänk..Kanske inte alltid så lätt- men vem har sagt att det måste vara det? Att kritiskt granska sina egna starka grundvärderingar man fått inlärda sedam födseln är inte lätt- och det går först när man erkänner sina egen okunskap. ( fördomar)
    Att det verkligen finns dem som dogmatiskt driver sina egna ideal med ett outtalat och medvetet syfte
    - det ska man inte helt glömma
    - men inte heller vara snar att döma..om man alls har den rätten?
    .Att sätta gränsen är en vågskål. Bästa är att studera beteendet då.På samma sätt som jag ibland försöker se mitt eget...
    .


    Senast ändrad av Susz X den 2009-04-02, 15:43, ändrad totalt 3 gånger
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Hur fan pallar ni? Empty Sv: Hur fan pallar ni?

    Inlägg  RedCloud 2009-04-02, 15:35

    meningen med livet:

    Att vara ögon, öron och samvete åt världsaltets skapare.

    Kunde folk anamma detta lite till mans (och kvinns) vore planeten ett bra mycket bättre ställa att leva på.


    Senast ändrad av RedCloud den 2009-04-02, 16:02, ändrad totalt 1 gång
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Hur fan pallar ni? Empty Sv: Hur fan pallar ni?

    Inlägg  Regndrottning 2009-04-02, 15:41

    Jag får hålla med Jollan...

    Seriös diskussion med lyhördhet och respekt förekommer inte så ofta som vore önskvärt.

    De flesta inlägg tillhör angripa och skylla ifrån kategorin.


    queen
    avatar
    Jollan


    Antal inlägg : 46
    Join date : 09-02-24

    Hur fan pallar ni? Empty Sv: Hur fan pallar ni?

    Inlägg  Jollan 2009-04-02, 20:05

    Skulle onekligen vara svårt att diskutera med någon som envetet propagerar för att bygga koncentrationsläger för att utplåna ett folk, såna människor brukar inte vara så resonabla. Kan däremot vara lite kul att diskutera med dom eftersom det oftast är ganska lätt att bestrida deras argumentation så dom brukar i regel trassla in sig i orden och bli lite upprörda efter en stund.
    Problemet är väl att många är snabba att anklaga en för att ha ett sånt syfte bara man nämner att invandrare är överrepresenterade i många typer av brott i förhållande till hur stor del dom är av befolkningen. Sen spelar det ingen roll om man samtidigt påpekar att det inte beror på deras ursprung utan mer på deras sociala situation, att inte integrationen fungerar och att det är den man vill göra något åt. Rasiststämpeln får man ändå.
    Samma om man vill höja eller sänka skatter av nån anledning, då blir man genast ett kapitalist- eller kommunistsvin.
    För vissa spelar det ingen som helst roll vad tråden handlar om, bara dom ser något visst nickname så börjar pajkastningen.
    Kollar man lite i trådarna så ser man att det i stort är samma personer som krigar hela tiden, gapar högst hörs mest. Som i sandlådan. Vad får man ut av det?
    Vore intressant om någon som känner sig träffad kunde ge en förklaring, är det något nöje i det eller vad är det som driver detta spy galla-krig?
    Kakmonstret
    Kakmonstret


    Antal inlägg : 4120
    Join date : 09-02-18
    Age : 48

    Hur fan pallar ni? Empty Sv: Hur fan pallar ni?

    Inlägg  Kakmonstret 2009-04-02, 20:23

    Ja, som t.ex. denna kommentar!

    Snälla S-e-l, sluta använda vårt syre.
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    Hur fan pallar ni? Empty Sv: Hur fan pallar ni?

    Inlägg  x-medborgare 2009-04-02, 20:30

    Nordic Light skrev:Ja, som t.ex. denna kommentar!

    Snälla S-e-l, sluta använda vårt syre.

    En kommentar tagen ur sitt samanhang låter förfärlig.
    Sabba nu inte jollans tråd för hon har en viktig poäng
    Varför uppför vi oss som vi gör.
    Diskutera detta inte enskila utalanden eller leta efter vem som kastade första stenen.
    Då är snart denna tråd ännu en pajkastar tråd..
    Kakmonstret
    Kakmonstret


    Antal inlägg : 4120
    Join date : 09-02-18
    Age : 48

    Hur fan pallar ni? Empty Sv: Hur fan pallar ni?

    Inlägg  Kakmonstret 2009-04-02, 20:57

    Bara ett exempel, jag avstod medvetet från att hänga ut personens nick Smile

    Lösningen:

    https://acbladet.swedishforum.se/-f9/ett-pajkastarforum-t412.htm#11546
    avatar
    Thors


    Antal inlägg : 2065
    Join date : 10-01-20

    Hur fan pallar ni? Empty Sv: Hur fan pallar ni?

    Inlägg  Thors 2010-03-22, 13:54

    upp

    Sponsored content


    Hur fan pallar ni? Empty Sv: Hur fan pallar ni?

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-09-22, 14:26