Fakta: Uppmärksammade beslut
Några av de beslut som fattades under Folkpartiets landsmöte:
Två undantag från turordningsreglerna ska gälla alla företag.
Lag om fyra undantag från turordningsreglerna om inte kollektivavtalen görs mer flexibla.
Det finns undantag från turordningsregeln redan. De räcker.
Parboendegaranti för äldre i äldreboende.
Borde vara en självklarhet... man kan undra hur politiker tänker när de inte tillåter detta?
Nej till fler pappamånader än dagens två.
Nej till att slopa livstidsstraffet.
Jag är mer för tidsbestämda straff. Livstid skall vara livstid....
Nej till obligatorisk kurs för medborgarskap.
Detta tycker jag är synd. En kurs, eller vissa kunskaper visar att invandraren har intresse av Sverige och har tagit reda på vad det innebär. Medborgarskap skall inte vara helt 'gratis'. Inte heller skall Folkpartiet vara rädd för att vara kontroversiella. Det är också bra om Fp uppmärksammar SD politiken och tar en bit ifrån dem.
Gratis akutvård till papperslösa.
Inget tak för antalet kärnkraftsreaktorer.
Helt fel, i mitt tycke!
Obligatoriskt med engelska från första klass.
Engelska är bra men barnen skall först kunna läsa och skriva på svenska. Ett barn måste kunna hur den svenska språket fungerar innan de kan lära sig skillnaderna till engelskan.
Förstatliga skolan.
Hur är detta?!!! En alliansare som vill förstatliga skolan?! Hur blir det då med privatskolorna? Men, en statlig skola kan garantera att samma krav och kunskaper lärs ut i samtliga skolor. Det ligger något i detta även om vettiga argument finns för det omvända.
Ja till gårdsvinsförsäljning efter att EU prövat Finlands system. (TT)
Trevligt och smidigt när man är på semester i Sverige. Att inte behöva ta omvägen om bolaget för en eller två flaskor. Billigare blir det inte då alkoholskatten skall ändå betalas!
Detta är något av folkpartiets politik... En del tycker jag är bra. Vilket jag har kommenterat.
Mer finns att läsa på http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6167371.ab
Några av de beslut som fattades under Folkpartiets landsmöte:
Två undantag från turordningsreglerna ska gälla alla företag.
Lag om fyra undantag från turordningsreglerna om inte kollektivavtalen görs mer flexibla.
Det finns undantag från turordningsregeln redan. De räcker.
Parboendegaranti för äldre i äldreboende.
Borde vara en självklarhet... man kan undra hur politiker tänker när de inte tillåter detta?
Nej till fler pappamånader än dagens två.
Nej till att slopa livstidsstraffet.
Jag är mer för tidsbestämda straff. Livstid skall vara livstid....
Nej till obligatorisk kurs för medborgarskap.
Detta tycker jag är synd. En kurs, eller vissa kunskaper visar att invandraren har intresse av Sverige och har tagit reda på vad det innebär. Medborgarskap skall inte vara helt 'gratis'. Inte heller skall Folkpartiet vara rädd för att vara kontroversiella. Det är också bra om Fp uppmärksammar SD politiken och tar en bit ifrån dem.
Gratis akutvård till papperslösa.
Inget tak för antalet kärnkraftsreaktorer.
Helt fel, i mitt tycke!
Obligatoriskt med engelska från första klass.
Engelska är bra men barnen skall först kunna läsa och skriva på svenska. Ett barn måste kunna hur den svenska språket fungerar innan de kan lära sig skillnaderna till engelskan.
Förstatliga skolan.
Hur är detta?!!! En alliansare som vill förstatliga skolan?! Hur blir det då med privatskolorna? Men, en statlig skola kan garantera att samma krav och kunskaper lärs ut i samtliga skolor. Det ligger något i detta även om vettiga argument finns för det omvända.
Ja till gårdsvinsförsäljning efter att EU prövat Finlands system. (TT)
Trevligt och smidigt när man är på semester i Sverige. Att inte behöva ta omvägen om bolaget för en eller två flaskor. Billigare blir det inte då alkoholskatten skall ändå betalas!
Detta är något av folkpartiets politik... En del tycker jag är bra. Vilket jag har kommenterat.
Mer finns att läsa på http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6167371.ab