Detta med rättvisemärkta varor blir mer och mer poppulärt i samhället. Många av dom som jobbar med just rättvisa varor jobbar frivilligt,idiellt med detta. Tänk vad viktigt det är att dessa varor finns. Dessa varor tror jag kommer att sprida sig till många av våra vanliga butiker och butikskedjor. Vad bra det skulle vara om så många som möjligt skulle upptäcka dessa varor. Visserligen är dom dyrare än "vanliga" varor men om man tänker på vart dessa pengar går till så förstår man varför varorna är just dyrare.
Handlar vi mer av rättvisa varor så borde dessa varor sjunka i pris och tänk vilken insatts vi rika länder gör för fattigdomen och för att barnarbete i världen ska minska. Fattigdomen som inte sjunker så speciellt snabbt och vi har ju faktiskt år 2009 nu.
Vi människor sägs vara det "smartaste" av djuren men ja frågan är om det stämmer igentligen i dag??? Det finns mycket som vi människor behöver vara bättre på och detta med en bra jord för ALLA att leva på är vad jag anser den viktigaste frågan av alla...
Handlar vi mer av rättvisa varor så borde dessa varor sjunka i pris och tänk vilken insatts vi rika länder gör för fattigdomen och för att barnarbete i världen ska minska. Fattigdomen som inte sjunker så speciellt snabbt och vi har ju faktiskt år 2009 nu.
Vi människor sägs vara det "smartaste" av djuren men ja frågan är om det stämmer igentligen i dag??? Det finns mycket som vi människor behöver vara bättre på och detta med en bra jord för ALLA att leva på är vad jag anser den viktigaste frågan av alla...
Senast ändrad av ANNA2LINK den 2009-04-01, 18:10, ändrad totalt 1 gång