Hur vore det om theWard accepterar att är man född i Sverige så är man svensk.
+9
ANNA2LINK
blueheaven
Regndrottning
Secrist
marxisten
lazy
theward
KickTheRasist
råttan.
13 posters
theWard och invandrarna
råttan.- Antal inlägg : 4318
- Inlägg 1
theWard och invandrarna
theWard nämner i någon tråd 3:e generationens invandrare.
KickTheRasist- Antal inlägg : 3622
- Inlägg 2
Sv: theWard och invandrarna
råttan. skrev:theWard nämner i någon tråd 3:e generationens invandrare.
Jag tror att du har missupfatat TheWard -- (My viking) det finns en sanning och detta är:
1. Födes du här i Sverige som mina barn har gjort är dem Svenskar med den kroatiska rötter <---- något fell i den ??
2. Skappades du av mamma Johanna och pappa Anders som i sitt tur har fötts av "Svenska" föräldrar då är även du Svensk och detta är helt naturligt att du är den ursprungliga svensken där... så länge du är inte en Same
Den dagen du förblev Same har jag inte att säga ifrån för att denna befolkningen är den riktiga ursprungliga Svenskar som vi kallar idag
Enjoy!!
MVH
//KTR
råttan.- Antal inlägg : 4318
- Inlägg 3
Sen kan man undra vad det spelar för roll vart man är född. Gränser är ju bara streck på ett papper.
theward- Antal inlägg : 6709
- Inlägg 4
Avdelning ta saker helt ur sitt sammanhang....
Vad sjutton sysslar du med?
Vi har tydlingen att göra med mkt små män från högerkanten som i desperation skriver vad sjutton som helst.....
Allt för att själva verka vara fromma,gudfruktiga(you name it) och samtidigt kasta skit vänsterut
om det funkar? nope.....
övriga kommentarer totalt överflödiga...
lazy- Antal inlägg : 12772
- Inlägg 5
KickTheRasist Yesterday at 10:42 pm
Jag tror att du har missupfatat TheWard -- (My viking) det finns en sanning och detta är:
1. Födes du här i Sverige som mina barn har gjort är dem Svenskar med den kroatiska rötter <---- något fell i den ??
Vad tacksam jag är KTR för att du redogjorde för dina tankar här, då återstår
det viktigaste för mej. Hur kan jag vara s.k "yahudisraelit" när jag är född
här? Hur kan min pappa vara "yahud" när han inte har en droppe judiskt blod
i sej, vad vi vet?
marxisten- Antal inlägg : 5060
- Inlägg 6
Man behöver inte ens vara född här, man är svensk så fort man har svenskt medborgarskap...
Svenskar är ingen etnisk grupp, utan det är en nationalitet.
- Inlägg 7
råttan. skrev:Sen kan man undra vad det spelar för roll vart man är född. Gränser är ju bara streck på ett papper.
Japp, och att vara svensk/svenska är bara en nationalitet. För en gångs skull är vi ÖVERENS!
På tal om annat är det inte lite konstigt att kvinnoböjningen i princip aldrig nyttjas? Även om ex. damkronorna spelat hockey står det "svenskarna" och inte "svenskorna" i tidningen...
Secrist- Antal inlägg : 32216
- Inlägg 8
Damer
Även om ex. damkronorna spelat hockey står det "svenskarna" och inte "svenskorna" i tidningen...
Fast många av de tjejerna är ju inte speciellt kvinnliga så det är kanske därför?
Fast många av de tjejerna är ju inte speciellt kvinnliga så det är kanske därför?
- Inlägg 9
Secrist skrev:Även om ex. damkronorna spelat hockey står det "svenskarna" och inte "svenskorna" i tidningen...
Ja, men ändå. Man talar alltid likadant. Danskarna, finnarna... Lite intressant att det är så, även om det handlar specifikt om damer. På tal om helt annat.
Fast de är ju lite manliga, går ju inte att säga emot.
- Inlägg 10
Manligt
Fast de är ju lite manliga, går ju inte att säga emot.
He, he..ja, det är väl inga tjejer som pudrar näsan så ofta. Fast vi lever ju i ett fritt samhälle så det står de fritt att utöva vilka sporter de vill. Därmed inte sagt att jag tycker det är speciellt underhållande att se dem spela. Det blir lite tamt.
He, he..ja, det är väl inga tjejer som pudrar näsan så ofta. Fast vi lever ju i ett fritt samhälle så det står de fritt att utöva vilka sporter de vill. Därmed inte sagt att jag tycker det är speciellt underhållande att se dem spela. Det blir lite tamt.
- Inlägg 11
Secrist skrev:Fast de är ju lite manliga, går ju inte att säga emot.
Beror på korkade regler som att man inte får tackla. Men ändå, lite konstigt man inte säger svenskorna till de utan svenskarna.
- Inlägg 12
Regler
Beror på korkade regler som att man inte får tackla
Nja, damfotbollen är ju också lite tam och där är väl ingen skillnad.
- Inlägg 13
Secrist skrev:Beror på korkade regler som att man inte får tackla
Tror hockeyn skulle bli lite roligare med lite mer smällar iaf.
Lite blod och lite blåmärken har ingen dött av...
theward- Antal inlägg : 6709
- Inlägg 14
Vet å fan vilka ni kollat på,,
tycker att både fotbollstjejerna och hockeytjejerna ser ut som tjejer gör i allmänhet...Dvs det finns både riktigt vackra, de som ser alldagliga ut och de som inte är full så vackra...
Klart som fan de inte sminkar sig inan match, det vore skitdumt
Dock är de ju lite mera tag i dessa tjejer, av naturliga skäl
Vilket jag måste säga att jag verkligen gillar
Att de kallar tjejerna för svenskar, måste nog snarare vara en ren tillfällighet och ett undantagsfall
ofta refererar man dem som tex "damkronorna" och "fotbolldamerna"...
Förresten är de nog gladare att bli kallade manliga attribut, för då har de iaf spelad bra..
När man kallar manliga sportutövare/lagspelare för kvinnliga attribut är det 99,99% av gångerna nåt riktigt negativt
ps mkt hårdare spel, än damerna har, behöver det inte vara...tycker jag iaf
visten med slagsamål och onödigt hårt spel har jag aldrig fattat
Fast vanliga tacklinmgar borde man ju kunna tillåta i hockey, fast misstänker att det har lite att göra med att kvinnor har bröst...
Men å andra sidan spelar de ju andra kontaktsporter, som tex handboll och det verkar ju funka bra
tycker att både fotbollstjejerna och hockeytjejerna ser ut som tjejer gör i allmänhet...Dvs det finns både riktigt vackra, de som ser alldagliga ut och de som inte är full så vackra...
Klart som fan de inte sminkar sig inan match, det vore skitdumt
Dock är de ju lite mera tag i dessa tjejer, av naturliga skäl
Vilket jag måste säga att jag verkligen gillar
Att de kallar tjejerna för svenskar, måste nog snarare vara en ren tillfällighet och ett undantagsfall
ofta refererar man dem som tex "damkronorna" och "fotbolldamerna"...
Förresten är de nog gladare att bli kallade manliga attribut, för då har de iaf spelad bra..
När man kallar manliga sportutövare/lagspelare för kvinnliga attribut är det 99,99% av gångerna nåt riktigt negativt
ps mkt hårdare spel, än damerna har, behöver det inte vara...tycker jag iaf
visten med slagsamål och onödigt hårt spel har jag aldrig fattat
Fast vanliga tacklinmgar borde man ju kunna tillåta i hockey, fast misstänker att det har lite att göra med att kvinnor har bröst...
Men å andra sidan spelar de ju andra kontaktsporter, som tex handboll och det verkar ju funka bra
Regndrottning- Antal inlägg : 6691
- Inlägg 15
Nu är det inte så inom svensk lagstiftning...
Är man född av en svensk mor så är man svensk. Oavsett var i välden man är född.
KickTheRasist- Antal inlägg : 3622
- Inlägg 16
lazy skrev:KickTheRasist Yesterday at 10:42 pm
Vad tacksam jag är KTR för att du redogjorde för dina tankar här, då återstår
det viktigaste för mej. Hur kan jag vara s.k "yahudisraelit" när jag är född
här? Hur kan min pappa vara "yahud" när han inte har en droppe judiskt blod
i sej, vad vi vet?
Har du konverterat till Islam ??
blueheaven- Antal inlägg : 5228
- Inlägg 17
theward skrev:råttan. skrev:theWard nämner i någon tråd 3:e generationens invandrare.
Avdelning ta saker helt ur sitt sammanhang....
Vad sjutton sysslar du med?
Vi har tydlingen att göra med mkt små män från högerkanten som i desperation skriver vad sjutton som helst.....
Allt för att själva verka vara fromma,gudfruktiga(you name it) och samtidigt kasta skit vänsterut
om det funkar? nope.....
övriga kommentarer totalt överflödiga...
Projicering?
YES!
blueheaven- Antal inlägg : 5228
- Inlägg 18
marxisten skrev:råttan. skrev:Sen kan man undra vad det spelar för roll vart man är född. Gränser är ju bara streck på ett papper.
Japp, och att vara svensk/svenska är bara en nationalitet. För en gångs skull är vi ÖVERENS!
På tal om annat är det inte lite konstigt att kvinnoböjningen i princip aldrig nyttjas? Även om ex. damkronorna spelat hockey står det "svenskarna" och inte "svenskorna" i tidningen...
Nja i verkligheten så är vi nog mer överens än så bara du vågade göra avbön från din marxistiska hjärntvätt!
ANNA2LINK- Antal inlägg : 10893
- Inlägg 19
Secrist skrev:Fast de är ju lite manliga, går ju inte att säga emot.
Ja damkronorna får ju inte tacklas i Sverige så inte så undra på att det blir "tamt" spel då...
Redvictory- Antal inlägg : 12028
- Inlägg 20
ANNA2LINK skrev:Secrist skrev:Fast de är ju lite manliga, går ju inte att säga emot.
Ja damkronorna får ju inte tacklas i Sverige så inte så undra på att det blir "tamt" spel då...
Får damkronorna muffas?
foliesvackan- Antal inlägg : 326
- Inlägg 21
Följer medborgarskapet moderns ?Regndrottning skrev:råttan. skrev:theWard nämner i någon tråd 3:e generationens invandrare.
Är man född av en svensk mor så är man svensk. Oavsett var i välden man är född.
- Inlägg 22
blueheaven skrev:marxisten skrev:råttan. skrev:Sen kan man undra vad det spelar för roll vart man är född. Gränser är ju bara streck på ett papper.
Nja i verkligheten så är vi nog mer överens än så bara du vågade göra avbön från din marxistiska hjärntvätt!
Vilekt betyder vi inte alls är överens, då mina politiska åsikter just bygger till stor del på marx...
Om du gör avbön från din Margaret Thatcher och Ronald Reagan skit så är vi nog också överens BH.
Regndrottning- Antal inlägg : 6691
- Inlägg 23
foliesvackan skrev:Följer medborgarskapet moderns ?Regndrottning skrev:råttan. skrev:theWard nämner i någon tråd 3:e generationens invandrare.
Ja.
Detta vet jag då mina systrar föddes i utlandet. De fick då dubbel medborgarskap då Kanada erkänner alla som är födda inom landet och Sverige erkänner alla som är födda av en svensk mor.
Sniperace- Antal inlägg : 32948
- Inlägg 24
Regndrottning skrev:foliesvackan skrev:Följer medborgarskapet moderns ?Regndrottning skrev:råttan. skrev:theWard nämner i någon tråd 3:e generationens invandrare.
Ja.
Detta vet jag då mina systrar föddes i utlandet. De fick då dubbel medborgarskap då Kanada erkänner alla som är födda inom landet och Sverige erkänner alla som är födda av en svensk mor.
bara en liten kuriosa.....
som berättades så följer ett svenskt medborgarskap modern...
På samma sätt följer Judebeteckningen modern, det är alltså på mödernet detta ärvs, men inom Islam ärvs beteckningen Muslim på FÄDERNET
foliesvackan- Antal inlägg : 326
- Inlägg 25
Ett av mina barnbarn har amerikanskt medborgarskap då han är född där, samt svenskt efter sin far. Alla mina barn har svenskt efter sin förträfflige fader, trots att modern inte hade det.Regndrottning skrev:foliesvackan skrev:Följer medborgarskapet moderns ?Regndrottning skrev:råttan. skrev:theWard nämner i någon tråd 3:e generationens invandrare.
Ja.