Du håller lång predikningar om hur dåligt det är att invandrare har rätt till samma vård och att de inte bidragit till vårt svenska samhälle och fan och hans moster. Detta gäller alla utom skandinaviska länder, där har du aldrig sagt ett ord, "arier" ska ju ha vård eller hur?
Din argumentation är "de har inte bidragit till välfärden". Vilket är en synnerligen dålig sådan, men okej... Då vill jag du svara mig på följande fråga.
Min syster fick en dotter vid namn Nova den 7 Oktober i år. Hon är ju självklart en tillkomst, inte utgift i samhället och ska naturligtvis har samma rätt till vård som alla svenskar.
Men om vi säger så här då. Muhammed, född: 7 Oktober, bro i Sverige sedan 2 veckor: Han ska enligt dig inte ha vård och är en utgift i samhället.
Nationallitet är viktigare än själv enligt dig, varför. Vad är skillnaden på dessa två:
Nova bidragit mer än Muhammed? Nej, möjligen har hon bidragit mer på blöjmarknaden.
Har Nova gjort något för vår Svenska välfärd som inte Muhammed gjort: Ja, hon har kostat mer, förlossningen skedde på sjukhuset, men annars? Nej
Är Nova an annan nationallitet: Ja
Av annat etnicitet: Ja.
Det är det som skiljer sig, etnicitet och nationallitet. Varför ska då Nova har vård. För att hennes själ hamnade hos svenskar och hamnade hos rätt folk och rätt sida gränsen? Ska det göra att hon är mer värd och förtjänar vård och fred mer än Muhammed? Nej, det tycker inte jag, men du tycks göra det. I din värld är etnicitet och nationallitet viktigare än identitet. Du ser inte själen och personlighet som något viktigt! Om vi säger själarna hamnar slumpvis hos mödrarna. Skulle då Novas själv varit mindre värd och berättigad till FRED, VÅRD OCH OMSORG, om dess kropp blivit mörkhyad med Somalisk nationallitet, inte vit av Svensk nationalitet?
Så varför är en nyfödda olika värda och har olika rätt till vård och omsorg bara för de har olika nationallitet?
Varför är Nationallitet, Religion och Hudfärg viktigare är Själen och Personligheten?
HUR KAN RAS OCH NATIONALLITET BESTÄMMA OM EN PERSON HAR RÄTT ELLER INTE TILL VÅRD I SVERIGE!
Senast ändrad av marxisten den 2009-11-10, 23:44, ändrad totalt 1 gång