GustavAnder skrev:Nu svarar den fiskande bidragskramaren på mina frågor också...
Men fiskaren som fiskar för andras pengar glömde nämna sosseriets alternativ som de praktiserade in masse,
förtidspensionering, som gav en ÄNNU LÄGRE ersättningsnivå...
Ärlighet och vänsterkramare, som olja och vatten.
ja det är väl på det enda sättet, du kan ge vettiga svar
nää jag fiskar inte med pengar, det är inget bra bete
ledsen gubbe, men jag har betallt allt jag äger med mina egna pengar
har liksom köpt på mig det mesta under alla år jag jobbat...
nu blir väl fiskegrejer för c.a 500-1000kr om året på sin höjd
Sen har jag som sagt varit tvungen att sälja av saker för att ha råd att leva under den värsta perioden, samt köpt andra saker som jag ansett varit nödvändigare att äga...
Du verkar ha stora problem, med att man faktiskt behöver göra nåt som är kul, när man är sjuk...
är det bättre att jag ligger och tittar i taket varje dag och känner livet sakta rinna ifrån mig år efter år?
vissa ggr jag är och fiskar sitter jag bara still och orkar knappt röra mig, men naturen skänker mig energi och glädje att orka med en dag till
Får jag dessutom napp, pumpar adrenalinen och värken försvinner en liten stund..
Samma effekt hra sex, för under den tiden har man ingen värk...
likaså musik skänker en gläde till mig de dagar jag inte orkar ur/soffan eller sängen
Fast du verkar tycka att man ska må så dåligt som möjligt hela tiden
jag jobbar faktiskt lite över min förmåga, men jag har inget val, vissadagar då måste jag gå upp 2 timmar innan jag börjar, för att öht få igång kroppen och ta värkmedicin så jag ska palla tt att sitta,stå och gå..6 timmar på jobbet..
Den "laddningen" påminnr ganska mkt om hur jag laddade inför långloppscupen i moutainbike..
Skillnaden att nu handlar det om helt vardagliga ting som en frisk öht inte ägnar någon tanke åt
viist är sjukersättningen låg, men det är iaf en trygg ersättning...soc är en helt annan femma