Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+29
marxisten
berrra
RedAssVictory
MartinLingren
RedCloud6
redclownII
råttan III
F.I.S.T
DMustaine
Redclown
formsvackan
SiP
Regndrottning
R.O.F.L
GustavAnder
berralarzon
captaincodd
lazy
blueheaven
Secrist
Thetaxpayer
RedCloud
Redvictory
ANNA2LINK
Blåfront
MartinLindgren
råttan.
theward
Sniperace
33 posters

    NYA SIFFROR/OPINION...!

    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 39 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  MartinLindgren 2010-01-21, 00:33

    Ännu ett misslyckande av alliansen tittar ut,gällande valöften till småföretagen 2006,

    Det utlovade slopandet av revisorkravet är kvar, det utlovade slopandet och bortplockade regelverket likaså,
    Man lovades en sänkning med en 1/4 del, i avgifter men inget har hänt där heller säger småföretagarna,

    Orsaken till sveken från valöftena uppges bero påstor eninghet inom alliansen,
    Maud förklarar att man måste förstå att alla utredningar inte blivit klara så löftena skjuts upp på framtiden!

    Regeringen får väl gå till historien som "pajasalliansen", med generalclownen Fredrik Reinfeldt vid rodret!
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 39 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  MartinLindgren 2010-01-22, 00:43

    Ja nu klampar moderaterna in på klassisk oppositions politik igen,den här gången gällande könskvotering i bolagstyrelser och till andra toppbefattningar!
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 39 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  MartinLindgren 2010-01-22, 12:37

    Ser idag i dagens DN hur Reinfeldt slår sig för bröstet och kallar sig välfärdspolitiker!

    Undrar om alla tusentals utförsäkrade, ungdomar somförväntas jobba utan arbetsrätt och halv lön för glädjen att visa upp sig,

    Som förväntat stora ord och liten verkstad från pajasalliansens gudomlige ledare Fredrik Reinfeldt som inbillar sig vara någon messias!
    DMustaine
    DMustaine


    Antal inlägg : 3914
    Join date : 09-04-07

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 39 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  DMustaine 2010-01-22, 12:46

    MartinLindgren skrev:Ser idag i dagens DN hur Reinfeldt slår sig för bröstet och kallar sig välfärdspolitiker!

    Undrar om alla tusentals utförsäkrade, ungdomar somförväntas jobba utan arbetsrätt och halv lön för glädjen att visa upp sig,

    Som förväntat stora ord och liten verkstad från pajasalliansens gudomlige ledare Fredrik Reinfeldt som inbillar sig vara någon messias!

    I jämförelse med Mona är det lätt att se Reine som messias!
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 39 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  RedCloud 2010-01-22, 12:49

    är det lätt att se Reine som messias!

    Och hur det gick för snickar´ns son är ju väl bekant.....
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 39 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  MartinLindgren 2010-01-22, 12:55

    Ja du Dmustaine, det är bara äpplet som saknas i din vidöppna trut!
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 39 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  Sniperace 2010-01-22, 13:15

    RedCloud skrev:
    är det lätt att se Reine som messias!

    Och hur det gick för snickar´ns son är ju väl bekant.....

    Ja, de onda människorna dödade honom som ett hot, men ännu 2000 år efteråt ses han som guds son av väldigt många, och erkänns som en stor man och profet av ännu fler.... Very Happy
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 39 Empty Snickarn

    Inlägg  Secrist 2010-01-22, 13:29

    Och hur det gick för snickar´ns son är ju väl bekant.....

    Ja, 2000 år senare så tillbeds han fortfarande.
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 39 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  MartinLindgren 2010-01-22, 13:37

    Att Reinfeldt utropar sig själv som välfärdens välfärdspolitiker nr:1 måste ju även hans tuttifrutti anhängare se som ett skämt?
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 39 Empty Realist

    Inlägg  Secrist 2010-01-22, 16:33

    Att Reinfeldt utropar sig själv som välfärdens välfärdspolitiker nr:1 måste ju även hans tuttifrutti anhängare se som ett skämt?

    Han inser ju att ska sverige kunna bibehålla en stark välfärd för alla även i framtiden så kan vi inte lösa problemen genom att bara höja skatter. Till slut tröttnar folk på att gå till jobbet.
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 39 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  MartinLindgren 2010-01-22, 22:40

    Något Reinfeldt inte inser, är att den förda klasspolitiken får tummen ner av en majoritet av svenska folket?

    Precis som Peter Eriksson sa till honom att snart är det dags för Mona Sahlin att vädra ut reinfeldt ur statsminister kontoret!

    Den kommentaren satt som ett bullseye, på Reinfeldt i talarstolen igår! Wink
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 39 Empty Tjuröga

    Inlägg  Secrist 2010-01-22, 23:36

    Den kommentaren satt som ett bullseye, på Reinfeldt i talarstolen igår!

    På samma sätt som Göran Hägglund svarade Mona Sahlin när hon yrade om att en VD och en låginkomsttagare inte kunde sitta i samma väntrum. Göran svarade att han inte ville se dem i ett väntrum. Han ville se de få behandling! Klockrent! Razz
    DMustaine
    DMustaine


    Antal inlägg : 3914
    Join date : 09-04-07

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 39 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  DMustaine 2010-01-23, 00:55

    Secrist utan att kritisera, men martin har väl mest erfarenhet av väntrum? Det enda man kan lasta honom för är att iaf inte väntar på något jobb, för det vill han väl inte ha!! Han är så nöjd så länge vi jobbar för honom!
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 39 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  MartinLindgren 2010-01-23, 11:59

    Suck snillena Dumstaine och secrist spekulerar!
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 39 Empty Arbeit

    Inlägg  Secrist 2010-01-23, 13:33

    Secrist utan att kritisera, men martin har väl mest erfarenhet av väntrum? Det enda man kan lasta honom för är att iaf inte väntar på något jobb, för det vill han väl inte ha!! Han är så nöjd så länge vi jobbar för honom!

    He, he...nä, jag har aldrig hört honom hävda att han behöver hjälp för att kunna komma ut på någon arbetsmarknad. Han har helt enkelt varit ifrån det för länge. Det fanns väl knappt datorer när han jobbade sist! Razz
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 39 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  theward 2010-01-23, 20:15

    DMustaine skrev:Secrist utan att kritisera, men martin har väl mest erfarenhet av väntrum? Det enda man kan lasta honom för är att iaf inte väntar på något jobb, för det vill han väl inte ha!! Han är så nöjd så länge vi jobbar för honom!

    Varför i hela h-vete ska han jobba, han har fått en permanent sjukersättning beviljad och närmar sig de 60...

    ja jag kan tänka mig att han är väldigt nöjd med tillvaron nu och det unnar jag faktiskt honom

    krutet ska läggas på att för det första få unga friska att ha jobb til så stor utsträckning som möjligt, sen kommer friska lite äldre.
    Därefer kan man titta på yngre sjuka och vad man kan göra för dem(inte emot)...
    Äldre sjuka börjar man låta åldras med värdighet och se till att de mår så bra som möjligt.
    kan och vill de jobba är det ok, men att hetsa som man gör nu är rent förjävligt
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 39 Empty Arbeit

    Inlägg  Secrist 2010-01-24, 00:46

    Varför i hela h-vete ska han jobba, han har fått en permanent sjukersättning beviljad och närmar sig de 60...

    Nä, han har ju aldrig jobbat innan så varför börja nu? Jag regerar inte på att han inte jobbar (full respekt för att det inte är så lätt), utan det är den totala avsaknaden av någon som helst vilja att försörja sig själv som jag kan tycka är lite märklig.
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 39 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  theward 2010-01-24, 01:03

    Secrist skrev:Varför i hela h-vete ska han jobba, han har fått en permanent sjukersättning beviljad och närmar sig de 60...

    Nä, han har ju aldrig jobbat innan så varför börja nu? Jag regerar inte på att han inte jobbar (full respekt för att det inte är så lätt), utan det är den totala avsaknaden av någon som helst vilja att försörja sig själv som jag kan tycka är lite märklig.

    ja men nu är det ju så att han genom beslut, inte behöver "försörja sig själv".
    Då behöver han heller inte ha den viljan...

    Eller menar du att alla som har permanent sjukersättning eller för den delen har vanlig pension måste ha viljan att "försörja sig själv"
    ?

    Är inte det aningen knepigt egentligen, det tycker iaf jag Rolling Eyes

    Sen har jag som sagt haft mina duster med Martin...
    Men varför ska just hans sjukersättning ifrågasättas och varför ska det alltid bli personligt mot Martin?
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 39 Empty Sjukt

    Inlägg  Secrist 2010-01-24, 01:05

    ja men nu är det ju så att han genom beslut, inte behöver "försörja sig själv".
    Då behöver han heller inte ha den viljan...


    Öh, det är fullt möjligt att jobba extra utan att förlora någon sjukersättning. Och det är faktiskt inget lagstadgat tvång att bli förtidspensionär. Shocked

    Men varför ska just hans sjukersättning ifrågasättas och varför ska det alltid bli personligt mot Martin?

    Troligen därför att han är den mest aggressivt bidragstörstande jag känner till på detta forumet. Det är väldigt mycket prat om alla rättigheter han har eller borde ha och väldigt lite om skyldigheter.
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 39 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  theward 2010-01-24, 01:12

    Secrist skrev:ja men nu är det ju så att han genom beslut, inte behöver "försörja sig själv".
    Då behöver han heller inte ha den viljan...


    Öh, det är fullt möjligt att jobba extra utan att förlora någon sjukersättning. Och det är faktiskt inget lagstadgat tvång att bli förtidspensionär. Shocked

    Men varför ska just hans sjukersättning ifrågasättas och varför ska det alltid bli personligt mot Martin?

    Troligen därför att han är den mest aggressivt bidragstörstande jag känner till på detta forumet. Det är väldigt mycket prat om alla rättigheter han har eller borde ha och väldigt lite om skyldigheter.

    ja men nu kanske han varken vill eller orkar jobba extra.
    Sen har jag väl inte uppfattat det som om det är bara hans rättigheter han värnar om, utan han värnar om allas.
    Som är i utsatta situationer....
    Sen ordet "bidragstörstande" anser jag vara stötande

    Antar att vi tolkar det olika, men jag gör inte samma tolkningar som dig....

    ps fast aggressiv kan han ju vara, men ibland förstår jag varför han blir det
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 39 Empty Jobb

    Inlägg  Secrist 2010-01-24, 01:15

    ja men nu kanske han varken vill eller orkar jobba extra.

    Du sade det magiska ordet "vill". Helt rätt. Han har anpassat sitt liv till ett liv som förtidspensionär och har inget intresse av att göra något annat. Han har väl varit borta för länge antar jag.
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 39 Empty SIFOS JANUARI....!

    Inlägg  MartinLindgren 2010-01-24, 11:36

    Mer smaskigt gott morgonkaffe idag igen,

    51,8% - 41,5% = ett avstånd 10,3%

    S 36,9% V 5,5% MP 9,4%

    M 25,8% C 5,0% FP 6,7% KD 4,0%

    SD 5,0%

    Ännu en mätning som ger rödgrön majoritet, visst SD 9in i riksdagen, men bakbunda och vingklippta!
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 39 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  MartinLindgren 2010-01-24, 12:13

    Ja nu har kaffebryggarn gjort sitt jobb, sitter och mår hur bra som helst över vad ännu en mätning säger!
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 39 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  RedCloud 2010-01-24, 12:17

    Tvåsiffrigt, mindre än ett år före valet.
    Historiskt sett ointagligt....
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 39 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  theward 2010-01-24, 12:23

    Secrist skrev:ja men nu kanske han varken vill eller orkar jobba extra.

    Du sade det magiska ordet "vill". Helt rätt. Han har anpassat sitt liv till ett liv som förtidspensionär och har inget intresse av att göra något annat. Han har väl varit borta för länge antar jag.

    Han har inte varit förtidare så länge, men däremot tror jag efter att han levt ett hårt liv, så finner han det ganska skönt att slippa kämpa mera...

    Nu lägger jag inga värderingar i själva hemlösperioden öht.............

    Sponsored content


    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 39 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-20, 18:44