Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+29
marxisten
berrra
RedAssVictory
MartinLingren
RedCloud6
redclownII
råttan III
F.I.S.T
DMustaine
Redclown
formsvackan
SiP
Regndrottning
R.O.F.L
GustavAnder
berralarzon
captaincodd
lazy
blueheaven
Secrist
Thetaxpayer
RedCloud
Redvictory
ANNA2LINK
Blåfront
MartinLindgren
råttan.
theward
Sniperace
33 posters

NYA SIFFROR/OPINION...!

MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 10 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

Inlägg  MartinLindgren 2009-11-11, 12:13

Visst är man en stadig bit på 118 kilo, men så djävla illa är det ju inte,
    Men vad fan blåingarna tvingas ju hugga och tugga efter varje halmstrå som bjuds!

Ärligt talat, hellre en rödgrön 118 kg Martin, än som korkade halvmessyrer och kvartsfigurer som Kronråttan & Kronblom/Blue och deras likar!
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-11-11, 12:25

Se där, Fredrik Reinfeldt vill inte själv leva som han lär, gällande att utse en efterträdare till Margot Wahlström, tänker han strunta i vad oppositionen säger, för så gjorde Göran Person säger Reinfeldt, och tar ut hämnd på Mona Sahlin istället?

Samtidigt vädjade den gode Reinfeldt om borgarfred inför ordförandeskapet, något han också fått,till skillnad mot vad han själv gick med när Göran Person var ordförande!

Fredrik Reinfeldts storhets vansinne kommer iallafall slå mot honom själv när vi går till val 2010!
    Leva som han lär intresserar inte Reinfeldt!
    råttan.

Antal inlägg : 4318

Inlägg  råttan. 2009-11-12, 02:09

Tycker Fredrik Reinfeldt gör helt rätt. Toblerone har faktiskt fullt upp med att betala parkeringsböter.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-11-12, 10:45

Jag förstår att tycker det,du lever ju likadant Kronråttan, det du missunnar andra tycker du dig själv ha rätten till!
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-11-13, 09:38

Jag missunnar inte andra någonting. Tvärtom vill jag för allas bästa sänka skatten på arbete.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-11-13, 11:41

Ja jag har förstått att du enligt egen utsaga är dom mindre lottades välgörare Mr.Råtta!

Sänkt skatt, 1, 2, 3, och snart 4, till dom friska och arbetsföra, alla andra ska bara hålla tyst och tacka för ingenting?
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-11-13, 12:05

Nu kommer dom starka reaktionerna från moderater runt om i landet,mot vellinges och Larsingvar Ljungmans rasism, och hets mot invandrare,

Fortfarande lyser Fredrik reinfeldt med sin frånvaro, varför?

Självklart har Larsingvar Ljungman starkt stöd från vellinges sverige demokrater som anser att båda partierna driver samma flyktingpolitik, och tycker vellinge kommun föregår med gott exempel?

Blir intressant och höra vad Reinfeldt säger om dom stående ovationerna och berömmet från SD, när han någon gång tar bladet ur munnen,

Inte visar det på något direkt ledarskap som är ett av Reinfeldts paradord,
    att tyst och stillsittande se på hur vellingemoderaterna dag efter dag hetsar mot dom 30 flyktingungdomarna!

Det ansvarstagandet som han också ofta talar om verkar inte gälla inom det egna partiet! No
    blueheaven

Antal inlägg : 5228

Inlägg  blueheaven 2009-11-13, 13:34

martin7lindgren skrev:Ja jag har förstått att du enligt egen utsaga är dom mindre lottades välgörare Mr.Råtta!

Sänkt skatt, 1, 2, 3, och snart 4, till dom friska och arbetsföra, alla andra ska bara hålla tyst och tacka för ingenting?

De kan väl börja med att tacka för det som dom redan får utan att arbeta? Laughing
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-11-13, 13:41

Ja då har ju en frisk och arbetsför arbetsvägrare som du ha en hel del att tacka för?

Du är verkligen en pajas och fåntratt du, Mr.Kronblom/Blue!
    Du är verkligen den sista som borde snacka om inte arbeta? No
    blueheaven

Antal inlägg : 5228

Inlägg  blueheaven 2009-11-13, 14:08

martin7lindgren skrev:Ja då har ju en frisk och arbetsför arbetsvägrare som du ha en hel del att tacka för?

Du är verkligen en pajas och fåntratt du, Mr.Kronblom/Blue!
    Du är verkligen den sista som borde snacka om inte arbeta? No

På vilket sätt är jag en pajas och fåntratt när jag försörjer mig själv martin? Evil or Very Mad
    RedCloud
    RedCloud

Antal inlägg : 23039

Inlägg  RedCloud 2009-11-13, 14:21

N0llK0llBlue skrev:På vilket sätt är jag en pajas och fåntratt

alla upptänkliga sätt
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-11-13, 14:47

Som du själv sagt Mr. Kronblom/Blue, utan din närmaste familj och vänner hade du inte kunnat välja din frivilliga arbetslöshet?

Du tar nog för dig vad du kan av det samhället erbjuder?
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-11-13, 22:40

martin7lindgren skrev:Ja jag har förstått att du enligt egen utsaga är dom mindre lottades välgörare Mr.Råtta!

Tack vare Alliansen får de fortfarande sina bidrag. I övrigt är det upp till dem själva om de vill tacka för dessa eller ej. Vi som arbetar bryr oss eg. inte om vi får ett tack eller ej. Vi vet att vi gör en stor insats för de svaga i samhället. En fåntratt som martin kan omöjligen få oss skattebetalare att förlora vår stolthet för det vi åstakommer.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-11-14, 11:55

Tack vare alliansen, jag får ingenting av alliansen, särskilt inga bidrag, jag har min pension fdör mina skador som gäller livet ut, den hade jag innan alliansen, annars hade jag väl förlorat den och tvingats springa på soc!
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-11-14, 12:42

Den rastiska främlingshatande kommunledningen i velling splittrar partiet,
    vandrarhemmet har fått ta till särskilda säkerhets arrangemang för flyktingbarnen då hotbilden är stor i vellinge?

Andra moderatstyrda kommuner i skåne säger att vellinges främlingshat är oacceptabelt och inte försvarbar inom moderaterna,

Tydligen har partiledare Reinfeldt en annan åsikt, varför annars denna tystnad, jag tror han försöker mörka alltihop?
    captaincodd
    captaincodd

Antal inlägg : 904

NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 10 Empty Otroligt martin

Inlägg  captaincodd 2009-11-14, 13:37

i en idyll som Vellinge ska det väl inte ens vara möjligt med hot och förskräckelse????Borde vara den ultimata idyllen för dessa ungar,,,,
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2009-11-14, 13:51

captaincodd skrev:i en idyll som Vellinge ska det väl inte ens vara möjligt med hot och förskräckelse????Borde vara den ultimata idyllen för dessa ungar,,,,

Jo, det kan man tycka, och så även jag, men just nu verkar det som om våldet ska komma, genom protestgrupper som protesterar mot kommunpolitikerna, enligt AB så finns nu en hotbild mot dessa.

Helt ärligt så tror jag att det inte blir några problem med invandrarbarnens säkerhet, de problem som kommer blir med all säkerhet så kallade antirasisternas aktioner.

Jag HOPPAS dock i själ och hjärta att dessa problem uteblir
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-11-14, 17:28

Som SVD berättade idag, så har den moderatrasistiska kommunledningen i vellinge utrustats med personlarm och SÄPO beskydd av kommunens säkerhetsansvarige,för hotbilden mot dom, en hotbild dom skapat själv!

Men hur flyktingbarnen och personalen på vandrarhemmet också försetts med personlarm och SÄPO beskydd sägs det inget om av SVD?

Man kan ju tänka sig att vellinge kommun inte ser det som sin sak att beskydda flyktingbarnen dom hatar och inte vill ha där?

Men som Sniper säger, så får man hoppas att kommunen inte gör skillnad på kommunledningen och barnen gällande deras säkerhet?
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2009-11-14, 17:42

martin7lindgren skrev:Som SVD berättade idag, så har den moderatrasistiska kommunledningen i vellinge utrustats med personlarm och SÄPO beskydd av kommunens säkerhetsansvarige,för hotbilden mot dom, en hotbild dom skapat själv!

Men hur flyktingbarnen och personalen på vandrarhemmet också försetts med personlarm och SÄPO beskydd sägs det inget om av SVD?

Man kan ju tänka sig att vellinge kommun inte ser det som sin sak att beskydda flyktingbarnen dom hatar och inte vill ha där?

Men som Sniper säger, så får man hoppas att kommunen inte gör skillnad på kommunledningen och barnen gällande deras säkerhet?

Jag tror INTE att barnen har något att vara rädda för, det som är problemet är att en del inte vill ha dem där, men dessa kommer säkert inte att göra annat än att protestera verbalt, jag kommer ihåg när de startade en flyktingförläggning här, då var det samma prat, men inget hände, och farhågorna kom på skam, det värsta som hände här var att fåglarna försvann från "gåsadammen" och cyklar fick hämtas på förläggningen, det såg de flesta som bagateller Very Happy

Och samma sak har det varit på andra runtomkring, ett antal är stora i orden, men sedan bara tystnar det när det visar sig att det bara rör sig om småproblem, och att de flesta som kommer där är väldigt trevliga människor.
    Och de som utmärker sig genom att vara otrevliga, jag de blir ganska snabbt förflyttade Smile
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-11-14, 23:18

martin7lindgren skrev:Tack vare alliansen, jag får ingenting av alliansen, särskilt inga bidrag, jag har min pension fdör mina skador som gäller livet ut, den hade jag innan alliansen, annars hade jag väl förlorat den och tvingats springa på soc!

Det är inte Alliansen som ger dig dina bidrag. Det är arbetarna.
    Dina bidrag höjts med mer än sosseriet mäktat med på decennier.
    Pension är väl för dem som arbetat och inte för patetiska fån som du.

I övrigt är det slående att du alltid jiddrar över att du borde få mer av arbetarna. Aldrig minsta lilla pip om vad du skulle kunna göra för de som har det svårt.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-11-15, 02:59

Ja men då förstår jag inte vad som upprör en smitare som dig kronråttan, du är fan ingen arbetare!

Du lirar fan i samma lag som Mr.Blaufront?
    Men det hör ju till vanligheterna att ni förnekar er själva och gömmer er som du gör bakom falska masker!
    MartinLindgren
    MartinLindgren

NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 10 Empty SIFOS NOVEMBER...?

Inlägg  MartinLindgren 2009-11-15, 04:01

Vore valet idag blev det maktskifte, med SD som vågmästare,

48,9% - 44,0% = ett gap på 4,9%

S 33,3% V 5,9% MP 9,7%

M 28,5% C 4,5% FP 7,0% KD 4,0%

SD 5,8%

Men med tanke på C och KD:s usla siffror och farligt nära 4% spärren så ser det illa ut för alliansen!
    R.O.F.L
    R.O.F.L

Antal inlägg : 8085

NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 10 Empty hmm

Inlägg  R.O.F.L 2009-11-15, 09:57

Utfallet innebär inte bara att SD skulle ta plats i riksdagen, utan även att partiet skulle bli vågmästare eftersom inget av de andra partierna når egen majoritet i mätningen. Mao, en parlamentarisk kris.....
    Redvictory
    Redvictory

Antal inlägg : 12028

Inlägg  Redvictory 2009-11-15, 10:20

Åker C och KD ur riksdagen så behövs inte SD som vågmästare för då är det riktigt kört för Alliansen ändå ha,ha,ha,ha Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-11-15, 11:41

Nu har ju samtliga riksdagspartier sagt blankt nej tillnågon samverkan med SD, om man kunde lita på moderaterna och Reinfeldt blev det maktskifte,med samverkan mellan blocken för att minska rásistiska SD:s inflytande,

Men efter att fått se vilket rasistiskt och främlingsfientligt parti moderaterna är i skåne, och Reinfeldts totala tystnad så kan man inte lita på vad den enligt egen utsaga ansvarsfulle ledaren tar sig till med framöver,

Dags för Reinfeldt och kliva fram och tala om hur han saka agera om den här mätningen var valresultat,
    Förmodligen är det bara hoppas att C eller KD åker ut för att inte SD blir vågmästare!

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 10:21