Thetaxpayer skrev:Dao skrev:Thetaxpayer skrev:Dao skrev:Thetaxpayer skrev:Dao skrev:Thetaxpayer skrev:Dao skrev:Thetaxpayer skrev:Dao skrev:Det räckte med att läsa första stycket i bloggen av denne "Dick", för att se vartåt det lutar:
"I svenska massmedier kallar man vänsterextremister för “vänsteraktivister”, som om de var rumsrena och uppträdde enligt demokratins spelregler. Men det är en lögn, vilket äntligen Brottsförebyggande rådet och Säpo nu analyserat."
Varför tror han att det skulle vara samma sak?
Varför skulle alla "aktivister" vara "terrorister"? Är det för att de är vänster???
Är alla högeraktivister också extremister, bara för att det finns högerextremister???
Så mycket för "lättförståeligt" - Lazy...
Vad är en högeraktivist?
En högerperson som är aktiv..?
Kan du ge ett exempel?
Jag kan ge en massa exempel på vänsteraktivister. Men jag föredrar att kalla dem extremister.
Så alla som är aktiva i vänsterrpörelser är extremister???
Jag kan ge massor av exempeol på högermänniskor som är aktiva; dels här på forumet, men även annorstädes! Vi kan ta alla i riksdagen, för alliansen, och alla de som är aktiva i de olika högerpartierna - samt de som inte är organiserade, men ändå är klart aktiva!
Aktiva är aktiva, extremister är aktiva som gått för långt i mina ögon!
Jag skulle nog klassa de flesta vänsteraktivister som jag känner till som extrema. (allt från asfaltsindianerna till rättvisepartiet) Men det får nog stå för mig.
Jag undrar bara om du kan nämna en grupp från höger som du kallar aktivister. Så jag har något att jämföra med.
Kanske dags för dig att byta umgänge??
Aktivister inom politiken är de som är aktiva inom politiken!
Förstår verkligen inte vad som är så hyberkrångligt för dig här...
Och hur i hela friden kan du hävda att ALLA som är vänster öär extremister??? Eller menar du något annat här??
Jag har väl för tusan inte skrivit att alla vänster är extremister?
Däremot "vänster aktivister". Jag skulle påstå att en vänsterpartist som sitter i riksdagen eller i någon komun eller landsting och gör det han skall (eller borde) är just politiker. Inte extremist.
Däremot en Vänsterpartist eller övrig vänster som skär sönder bildäck förstör demokratiska möten eller övriga odemokratiskt handlande är extremister.
Min fråga till dig är om du anser det finas någon högerorganisation som kan jämföras med tex asfaltsindianerna och bara är "aktivist" inte extremist?
Nu har du verkligen luddat till det!!!
Du menar att en politiker inte är aktiv, bara för att denne är politiker!!!
ALLA som är aktiva med politiker är aktivister!!!!!!!!!!!
VAD är det som är så SVÅRT????
Att DU gör en begränsning, som uppenbarligen bara du har, är inget JAG kan utgå från!!!
Det är väl du som luddar till det. men men.Det är ok. Jag ser bara samma mönster hela tiden när man skall försöka disskutera något med dig.
Det är inget annat än ett försök att blanda bort korten, med vänsteraktivister menas allmänt värnstermänniskor som är med och stället till upplopp och hårda protester som stör samhället, detta är DAO,s helt egna konstruktion och inget annat.
Att på ett sådant sätt försöka förringa dessa extremister VÅLD ser jag som väldigt ynkligt