Sossar konfronterar Mona Sahlin
5 posters
Mona Sahlin blir kritiserad på Rapport
MartinLindgren- Antal inlägg : 15685
Vad har hon konfronterats om?
Är inte det bra att sossarna inte är ett knähundsparti som ditt toppstyrda SD,
Nästa vecka börjar ju sossarnas kongress, med en Mona som har börjat vända opinionen åt rätt håll igen,
Inte tror jag hon kommer landa för utredning på JK:s bord iallafall?
För misstänkt hets mot folkgrupp!
Det är grejer det Mr.Blaufront!
Nästa vecka börjar ju sossarnas kongress, med en Mona som har börjat vända opinionen åt rätt håll igen,
Sniperace- Antal inlägg : 32948
martin7lindgren skrev:Vad har hon konfronterats om?
Men i det fallet du hänvisar till så var det INTE Jimmie Åkesson som var misstänkt för hets mot folkgrupp, utan istället AB,s ansvarige utgívare som var misstänkt men som avskrevs pga att det SKA vara högt i tak när det gäller tidningar (om du inte visste det sp är det ALDRIG debattören eller journalisten som fälls i sådant när det gäller tidningar, det är ansvarige utgivaren.
Och det var ju dessutom INTE Jimmie som skrivit RUBRIKEN som var det som alla anmälningarna gällde....
att den sedan var övedriven var en helt annan sak, men OM vi ser till BARA extremisterna som var den ganska riktig eller hur?
Men där finns inte den vanlige Muslimen, han är inte annorlunda än du och jag
MartinLindgren- Antal inlägg : 15685
Jodå visst var det Jimmy Åkessons utalanden i debattartikeln som också blev föremål för utredning,
Det är väl bara läsa Lamberts utlåtande!
Han sa också att han inte bedömde Åkessons utlåtande som hets mot folkgrupp,och därmed bröt inte heller AB mot tryckfrihets förordningen som publicerade artikeln!
Han sa att det var okey att publicera då utlåtandet från Åkesson hade ett stor allmänt intresse!
Han sa också att han inte bedömde Åkessons utlåtande som hets mot folkgrupp,och därmed bröt inte heller AB mot tryckfrihets förordningen som publicerade artikeln!
Han sa att det var okey att publicera då utlåtandet från Åkesson hade ett stor allmänt intresse!
Sniperace- Antal inlägg : 32948
martin7lindgren skrev:Jodå visst var det Jimmy Åkessons utalanden i debattartikeln som också blev föremål för utredning,
Men, enligt lagen skulle det ÄNDÅ inte bli ÅKESSON som fälldes, det skulle bli AFTONBLADETS ANSVARIGE UTGIVARE....
Det är ALDRIG debattören som bryter mot lagen, det är den som PUBLICERAR det, försök nu att förstå lagen hur den gäller.
OCH, fortfarande så var det RUBRIKEN som var det verkligt allvarliga, utan denna vore det mer snömos, och åkesson pekade fakktiskt själv på vilka han avsåg, nämligen de extrema, han nämnde särskilt att han inte avsåg den valige sekuläre muslimen.
Det är vad jag skrev tidigare, han är nog inte dummare än att se till att hålla sig på rätt sida ÄVEN om han kanske har ännu värre åsikter...
Secrist- Antal inlägg : 32216
- Inlägg 6
Mona min Mona
Får vi höra en spådom ifrån Martin kanske? Kommer Mona att komma stärkt ur kongressen eller kommer hon att få se traditionalisterna trasa sönder hennes tankar på att förnya socialdemokratin?
Får vi höra en spådom ifrån Martin kanske? Kommer Mona att komma stärkt ur kongressen eller kommer hon att få se traditionalisterna trasa sönder hennes tankar på att förnya socialdemokratin?