Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+7
blueheaven
GustavAnder
RedCloud
Vercingetorix
captaincodd
ANNA2LINK
Redvictory
11 posters

    Varför backar alliansen?

    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Varför backar alliansen? Empty Varför backar alliansen?

    Inlägg  Redvictory 2009-10-18, 09:42

    http://www.svd.se/nyheter/politik/artikel_3669059.svd
    http://www.expressen.se/Nyheter/1.1746878/stadig-ledning-for-oppositionen
    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5974962.ab


    Om väljarna i Sverige skulle vara nöjda med alliansens politik skulle de väl öka?
    Många Forumalliansare snackar om Reinfeldts höga förtroendesiffror men Är Reinfeldt partiet? är ndet inte lite sektvarning när man bygger all tro på en person?
    Självaste partiet och dess politik får ju klart underkänt! Samtidigt har vi de rödgröna som har en partiledare som har låga förtroendesiffror men själva partiet har högt förtroende! alltså är det partiet dessa röstar på INTE Mona som person! att sen SD ökat på sina siffror anser jag alliansen öppnat dörren för och det är absolut INTE bra! rasism skall motarbetas! rasism är INTE demokrati!
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Varför backar alliansen? Empty Sv: Varför backar alliansen?

    Inlägg  ANNA2LINK 2009-10-18, 13:14

    Redvictory skrev:http://www.svd.se/nyheter/politik/artikel_3669059.svd
    http://www.expressen.se/Nyheter/1.1746878/stadig-ledning-for-oppositionen
    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5974962.ab


    Om väljarna i Sverige skulle vara nöjda med alliansens politik skulle de väl öka?
    Många Forumalliansare snackar om Reinfeldts höga förtroendesiffror men Är Reinfeldt partiet? är ndet inte lite sektvarning när man bygger all tro på en person?
    Självaste partiet och dess politik får ju klart underkänt! Samtidigt har vi de rödgröna som har en partiledare som har låga förtroendesiffror men själva partiet har högt förtroende! alltså är det partiet dessa röstar på INTE Mona som person! att sen SD ökat på sina siffror anser jag alliansen öppnat dörren för och det är absolut INTE bra! rasism skall motarbetas! rasism är INTE demokrati!





    Ja Red V det ligger mycket i vad du skriver.
    captaincodd
    captaincodd


    Antal inlägg : 904
    Join date : 09-02-17
    Ort : Upplands-Bro

    Varför backar alliansen? Empty Vi Valboskapen

    Inlägg  captaincodd 2009-10-18, 13:33

    har börjat vakna och analysera dessa 3 år och hur det har slagit i samhället.Utanförskapet,vad det nu skulle vara,har iaf inte minskat utan de fattiga blev fattigare bara.Det är Regeringens incitament till att få folk att ta vilket jobb som helst,oavsett lön.En hjärtlös politik med lika mycket utanförskap om inte mer har nu genomskådats,,,,
    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    Varför backar alliansen? Empty Sv: Varför backar alliansen?

    Inlägg  Vercingetorix 2009-10-18, 13:44

    Att opinioner pendlar är ingen ny företeelse. Det händer under alla regeringar, oavsett kulör.
    Showdown - Sep '10
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Varför backar alliansen? Empty Ja

    Inlägg  ANNA2LINK 2009-10-18, 13:45

    captaincodd skrev:har börjat vakna och analysera dessa 3 år och hur det har slagit i samhället.Utanförskapet,vad det nu skulle vara,har iaf inte minskat utan de fattiga blev fattigare bara.Det är Regeringens incitament till att få folk att ta vilket jobb som helst,oavsett lön.En hjärtlös politik med lika mycket utanförskap om inte mer har nu genomskådats,,,,




    Ja visst är det så...
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Varför backar alliansen? Empty Sv: Varför backar alliansen?

    Inlägg  RedCloud 2009-10-18, 13:48

    Att opinioner pendlar är ingen ny företeelse.

    Hur många av de arbetslösa och utförsäkrade tror du röstar högerut i sep 2010 ?
    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    Varför backar alliansen? Empty Sv: Varför backar alliansen?

    Inlägg  Vercingetorix 2009-10-18, 13:50

    captaincodd skrev:har börjat vakna och analysera dessa 3 år och hur det har slagit i samhället.Utanförskapet,vad det nu skulle vara,har iaf inte minskat utan de fattiga blev fattigare bara.Det är Regeringens incitament till att få folk att ta vilket jobb som helst,oavsett lön.En hjärtlös politik med lika mycket utanförskap om inte mer har nu genomskådats,,,,

    Om nu detta vore sant innebär det att nära nog hälften av den svenska valmankåren skulle vara egoister som står bakom en hjärtlös politik, eller? Det vet jag inte om jag skulle kalla mig själv, även om jag i stort står bakom förd politik.
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Varför backar alliansen? Empty Sv: Varför backar alliansen?

    Inlägg  ANNA2LINK 2009-10-18, 13:56

    Vercingetorix skrev:
    captaincodd skrev:har börjat vakna och analysera dessa 3 år och hur det har slagit i samhället.Utanförskapet,vad det nu skulle vara,har iaf inte minskat utan de fattiga blev fattigare bara.Det är Regeringens incitament till att få folk att ta vilket jobb som helst,oavsett lön.En hjärtlös politik med lika mycket utanförskap om inte mer har nu genomskådats,,,,

    Om nu detta vore sant innebär det att nära nog hälften av den svenska valmankåren skulle vara egoister som står bakom en hjärtlös politik, eller? Det vet jag inte om jag skulle kalla mig själv, även om jag i stort står bakom förd politik.



    Men Vercingetorix kolla på vilket samhälle vi har fått då...
    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    Varför backar alliansen? Empty Sv: Varför backar alliansen?

    Inlägg  Vercingetorix 2009-10-18, 14:03

    RedCloud skrev:
    Att opinioner pendlar är ingen ny företeelse.

    Hur många av de arbetslösa och utförsäkrade tror du röstar högerut i sep 2010 ?

    Jag känner flera. Jag misstänker att de lyfter den politiska blicken från sin egen plånbok och istället försöker se helheten i politiken.
    Att utarma ett socialförsäkringssystem med alltför vidlyftiga ersättningar och nivåer innebär ju bara att möjlighet till hjälp för de som verkligen behöver det försämras. Det ser nog de flesta, och enligt mitt sätt att se det var det på god väg att hända under den förra regeringen. Men det har redan debatterats in absurdum här, så det kan vi kanske lämna därhän. Sedan finns det ju delar av politiken som inte nödvändigtvis omfattar socialförsäkringssystemen att ta hänsyn till. Utrikes-, arbetsmarknads, fykting-, skatte-, EU-politik, etc etc..
    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    Varför backar alliansen? Empty Sv: Varför backar alliansen?

    Inlägg  Vercingetorix 2009-10-18, 14:08

    ANNA2LINK skrev:
    Vercingetorix skrev:
    captaincodd skrev:har börjat vakna och analysera dessa 3 år och hur det har slagit i samhället.Utanförskapet,vad det nu skulle vara,har iaf inte minskat utan de fattiga blev fattigare bara.Det är Regeringens incitament till att få folk att ta vilket jobb som helst,oavsett lön.En hjärtlös politik med lika mycket utanförskap om inte mer har nu genomskådats,,,,

    Om nu detta vore sant innebär det att nära nog hälften av den svenska valmankåren skulle vara egoister som står bakom en hjärtlös politik, eller? Det vet jag inte om jag skulle kalla mig själv, även om jag i stort står bakom förd politik.



    Men Vercingetorix kolla på vilket samhälle vi har fått då...

    Efter omständigheterna är jag nöjd, och det är min politiska övertygelse (om man tillåts hypotetisera) att oppositionen hade gjort ett sämre jobb, hade de besuttit regeringsmakten.
    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    Varför backar alliansen? Empty fiske i grumligt vatten

    Inlägg  GustavAnder 2009-10-18, 14:09

    Hur många av de arbetslösa och utförsäkrade tror du röstar högerut i sep 2010 ?

    De vill kanske ha mer än de 63% som sosseriet ger dem ?Smile
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Varför backar alliansen? Empty Sv: Varför backar alliansen?

    Inlägg  blueheaven 2009-10-18, 14:13

    Har forumets vänsterskribenter verkligen alla hästar hemma? Laughing
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    Varför backar alliansen? Empty Sv: Varför backar alliansen?

    Inlägg  x-medborgare 2009-10-18, 14:24

    blueheaven skrev:Har forumets vänsterskribenter verkligen alla hästar hemma? Laughing

    Vet inte äger inga hästar men knivarna var välslipade och rätt i antal.. Very Happy
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Varför backar alliansen? Empty Sv: Varför backar alliansen?

    Inlägg  Susz X 2009-10-18, 14:33

    blueheaven skrev:Har forumets vänsterskribenter verkligen alla hästar hemma? Laughing

    Vet inte hur du har det med det- vet du det själv bh?
    Bytt kläder ser jag..köpt peruk??
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Varför backar alliansen? Empty Sv: Varför backar alliansen?

    Inlägg  blueheaven 2009-10-18, 14:37

    x-medborgare skrev:
    blueheaven skrev:Har forumets vänsterskribenter verkligen alla hästar hemma? Laughing

    Vet inte äger inga hästar men knivarna var välslipade och rätt i antal.. Very Happy

    Nej då kan man ju inte ha några hästar hemma! Laughing
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Varför backar alliansen? Empty Sv: Varför backar alliansen?

    Inlägg  MartinLindgren 2009-10-18, 15:14

    Gällande hästar får nog tusan Mr.Kronblom/Blue klara sig utan,

    Han får hålla till godo med sina tomtar på loftet!
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Varför backar alliansen? Empty Arbeit

    Inlägg  Secrist 2009-10-19, 00:47

    Hur många av de arbetslösa och utförsäkrade tror du röstar högerut i sep 2010 ?

    Tja, vad gäller arbetslösa så är inte alla som RV. Vissa kommer nog att rösta på det parti de tror kan ge dem ett riktigt jobb och inte bara höjda bidrag och vuxendagis. Och utförsäkrade lär vi se i framtiden också. Oavsett vem som sitter i regeringsställning.
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Varför backar alliansen? Empty Sv: Varför backar alliansen?

    Inlägg  Redvictory 2009-10-19, 18:50

    Secrist skrev:Hur många av de arbetslösa och utförsäkrade tror du röstar högerut i sep 2010 ?

    Tja, vad gäller arbetslösa så är inte alla som RV. Vissa kommer nog att rösta på det parti de tror kan ge dem ett riktigt jobb och inte bara höjda bidrag och vuxendagis. Och utförsäkrade lär vi se i framtiden också. Oavsett vem som sitter i regeringsställning.

    Jag är INTE arbetslös Secrist! Jag är sjukskriven för cancer! ja jag vet det är inte ett
    godtagbart skäl till att vara sjukskriven iaf inte med ersättning enligt er på högersidan! för då ska man ligga i respirator hjärnan får absolut inte visa några somhelst tecken på arbetsförmåga!

    Sponsored content


    Varför backar alliansen? Empty Sv: Varför backar alliansen?

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-04-29, 17:02